יום שישי, 26.04.2024 שעה 02:18
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

"השיפוט - הבעיה האחרונה של הכדורגל בישראל"

המלחמה בין איגוד השופטים למכבי ת"א נמשכת - מנכ"ל האיגוד טפר הגיב במכתב חריף למנכ"לית, תמם: "גם מנכ"לים טועים, לא התלוננתם על שילוח בעבר"

|
אביעד שילוח ואנדרה ז'ראלדש (רדאד ג'בארה)
אביעד שילוח ואנדרה ז'ראלדש (רדאד ג'בארה)

בהמשך למכתבה של מנכ”לית מכבי ת”א, שרון תמם, לאיגוד השופטים לנוכח טעויות השיפוט במשחקיה האחרונים של מחזיקת הגביע, מול קריית שמונה בגביע המדינה והפועל ירושלים בליגה, היום (שלישי) הגיעה התגובה מצידו של מנכ”ל איגוד השופטים, עו”ד יריב טפר, שלא חסך בביקורת מתמם.

“שמחתי על בחירתך לפתוח את מכתבך אליי באמירה ברורה כי מכבי תל אביב מגנה כל התנהגות או התבטאות אלימה, לרבות כנגד שופטים או מוסדות השיפוט של ההתאחדות לכדורגל, גם אם הדבר נעשה באיחור וגם אם ברור שהקבוצה הייתה יכולה לעשות הרבה יותר כדי למנוע מאביעד שילוח ובני משפחתו את החרפות, הגידופים והאיומים שהיו מנת חלקם ב-24 השעות לאחר המשחק”, כתב טפר. “אני מברך על אמירה ברורה כל כך, מאמין לה ומשוכנע כי תקפידי שבמועדון בראשו את עומדת תהיה הלימה בין ההצהרות הפומביות והרשמיות לבין דברים שאולי חמקו מהעין והאוזן”.

טפר המשיך: “השופט אביעד שילוח ביצע טעות משמעותית בשליפת הכרטיס הצהוב הראשון למתן חוזז במשחק מול הפועל ירושלים, כי השחקן לא ביצע עבירה. הכרטיס הצהוב השני, ולאחריו האדום, היה מוצדק, שכן השחקן ביצע עבירה. ברור כי אם לא היה נשלף הצהוב הראשון בטעות, הרי שחוזז ומכבי תל אביב לא היו נפגעים בעקבות העבירה לאחר מכן. איגוד השופטים מצפה מהצוות שמנהל משחק להימנע מטעויות כאלה, פועל כל העת לטובת הכשרה מיטבית, אבל מפוכח דיו כדי לומר כי בהיות השופטים בשר ודם, טעויות לעולם ימשיכו להיות חלק מהמשחק. טרם פגשתי קבוצת כדורגל או קבוצה בני אנוש חפה מטעויות. שוערים סופגים שערים לא מחויבי המציאות, שחקני התקפה מחמיצים מה שנדמה לנו כ’שער בטוח’ ואפילו מנכ"לים ומנכ"ליות של קבוצות עושים טעויות. גם מנכ"ל איגוד השופטים אגב”.

אביעד שילוח שולף כרטיס אדום (רפי בן חקון)אביעד שילוח שולף כרטיס אדום (רפי בן חקון)

“וזה מוביל אותנו כמובן לעיסוק בשאלות משמעותיות בהרבה – איך אנחנו מנסים לצמצם את הטעויות ואיך אנחנו מטפלים בהן מרגע שקרו. אני יכול להעיד על איגוד השופטים כי הטענה שלך בדבר ‘התייחסות שטחית ולא מעמיקה’ רחוקה מרחק שמים מארץ מהדרך בה אנו פועלים. אחריות, מקצועיות, ענייניות, ביקורת עצמית, למידה, הפקת לקחים, היוועצות בגורמי מקצוע בכירים מעבר לים ולא פעם גם ענישה, הם לחם חוקו של איגוד השופטים. ללא קשר לזהות הקבוצה שבמשחקה אכן התרחשה טעות שיפוט. כך היה, כך קורה, כך יקרה”.

“האיגוד פועל כל העת להפיק לקחים, ללמוד, להטמיע ולהתקדם, תוך תחקור כל אירוע שיפוטי באמצעות מערכת שיפוט המסך, כנסים מקצועיים לניתוח אירועים, כנסים מקצועיים למיומנויות שיפוט מסך, ניתוחי וידאו, אימוני סימולציות ועוד והכל בהתאם לסטנדרטים הגבוהים ביותר בהם אופ"א פועלת בתחום השיפוט. די לראות את נושא קיצור הזמנים המשמעותי בבדיקות המסך כדי להבין שכלל הגורמים המקצועיים שוקדים כל העת על שיפור המקצועיות בכל היבט. אין בכך כדי להביא לאפס טעויות או מחלוקות, בדיוק כפי שאין אפס טעויות או מחלוקות בכל הליגות הבכירות באירופה ובכלל, אך יש בכך כדי לצמצמן באופן משמעותי”.

“מכתבך אליי מנסה לקבוע שוב כי במשחק הגביע של מכבי תל אביב בקריית שמונה היו טעויות לרעת קבוצתך. בהמשך ציינת כי את מצפה לקבל הבהרות ביחס לאירועים שבמחלוקת. ובכן, בשיחת הטלפון שקיימת אתי ביוזמתך ב-12.1.2022, יום למחרת המשחק, הסברתי לך באופן הברור ביותר כי לא היו טעויות. לא באישור השער השני לזכות קריית שמונה, גם לא בהחלטה לשרוק לנבדל באחת מהתקפות קבוצתך. בשיחתנו אף הפצרתי בך להציג בפני ראייה שיכולה לתמוך בטענתך ואת בהגינותך הודית שאין לך ו/או למי במועדון כל ראייה כזאת. עם כל הכבוד לאנשי הספסל של קבוצתך שהיו במרחק רב מהאירוע ו/או לצוות השידור בעמדה רחוקה לא פחות, שהיה הגון דיו לקבוע כי הוא מתקשה לדעת אם הכדור עבר או לא את קו השער. משכך, נותר לנו לסמוך רק על מקצועיות צוות השיפוט ועל היושרה שלו”.

יריב טפר (חגי מיכאלי)יריב טפר (חגי מיכאלי)

טפר הרחיב: “הטענה לגבי מיקום עוזר השופט באירוע משקפת חוסר הבנה מקצועית. מדובר במהלך התקפי דינמי ולא בכדור קרן או בעיטה חופשית ולכן לא ניתן לצפות מעוזר השופט להיות על קו הרוחב בנקודת הקרן בעת ההתרחשות. העוזר עשה תנועה על קו האורך במסגרת המהלך ההתקפי ובזמן הדיפת השוער היה במיקום סביר של כ-2 מטרים מקו הרוחב, ועדיין זאת הזווית הטובה ביותר בנסיבות הללו לצורך אבחון קו השער. צוות השיפוט במגרש מחויב לקבל החלטות רק על פי מה שהוא רואה בזמן אמת ולא על פי תחושות או השערות של איך האירוע צולם וכו'. במקרה זה, עוזר השופט אבחן שהכדור עבר את קו השער ולכן סימן בהתאם. הדברים תקפים שבעתיים גם לגבי השריקה לנבדל בהתקפה מבטיחה של מכבי ת"א בדקה ה-87”.

“מדובר בעבירת נבדל ובהחלטה נכונה של עוזר השופט. במבט שטחי בצילום אכן נראה כי השחקן התוקף אינו בנבדל, זאת משום שהוא מרוחק וזווית הצילום מטעה. בדיקה בתוכנת קווים, ואף די במבט על קווי הדשא ותנוחת השחקן התוקף קדימה, מלמדים כי מדובר בנבדל. את כל אלה הסברתי לך זאת באריכות בשיחת טלפון שנמשכה לא פחות מ-25 דקות, באופן המעמיק ביותר, שיתפתי אותך בכל הנסיבות, בכל הניתוחים שערכנו ועדיין בחרת לקבוע כי הבדיקה הייתה שטחית ולא מעמיקה. לא זו אף זו, הבהרתי לך שאני באופן אישי ואנו כארגון זמינים בכל עת לכל שאלה ו/או הבהרה מקצועית והזמנתי אותך ואת המועדון, כפי שנעשה מול כל הקבוצות המסונפות להתאחדות, לפנות אלינו בכל עת שאת סבורה שהחלטות השיפוט היו לרעת קבוצתך. הבהרתי גם כי נהיה שקופים וברורים – ככל שתהיה טעות ניקח אחריות ובמידה שלא הייתה כזאת נסביר את הסיבות לגיבוי להחלטה”.

שרון תמם (רדאד ג'בארה)שרון תמם (רדאד ג'בארה)

“ציינת במכתבך כי את סבורה שאין מדובר בבעיה פרטנית של מכבי ת"א אלא בבעיה רחבה של הכדורגל הישראלי. בכנות, לכדורגל שלנו יש בעיות, איגוד השופטים הוא האחרונה שבהן. לטעמי לפחות. ואני חשוד באובייקטיביות בערך כמוך. השופטים הישראלים ואיגוד השופטים זוכים להערכה גדולה מצד כל גורמי המקצוע המובילים בעולם, אנחנו חלק מהמשחקים האולימפיים, מטורניר גמר היורו, מליגת האלופות, מהליגה האירופית ומהקונפרנס ליג. הדברים הללו אינם בבחינת יש מאין, אלא נובעים מהערכה רבה של אופ"א למקצועיות, לסטנדרטים המקצועיים שהאיגוד פועל לפיהם ולדרך הניהול. הדברים מפוקחים ומבוקרים על ידי אופ"א כל העת ואין כמו השיבוצים היוקרתיים כדי להמחיש את אותה הערכה רבה. ועדיין, ולעולם, עיקר גאוותנו על השירות שאנו מעניקים לכדורגל שלנו, בכל הליגות, בכל הגילים”.

“כתבת בכנות כי ‘לאור מספר טעויות שיפוט קיצוניות וחריגות בחומרתן של שופטי הכדורגל במשחקיה האחרונים של מכבי ת"א ברצוני לפנות אלייך’. נדמה לי כי החלק בו את כותבת ‘חשוב לנו להדגיש כי אין אנו סבורים שמדובר בבעיה פרטנית של מכבי ת"א, אלא, מדובר בבעיה רחבה של הכדורגל הישראלי’ אינו מחזיק קש. אני מודה כי לא הצלחתי לאתר במשרדי פניות קודמות שלך אלי כאשר בוצעו טעויות במשחקים של קבוצות אחרות. אגב, גם לא הצלחתי לאתר מכתב חתום על ידך לאחר משחק בו קבוצתך נהנתה מטעות שיפוט. ואודה כי היו גם כאלה. זכותך המלאה, חובתך אף, לפנות אלי בכל פעם שתחשבי כי בוצעה טעות שיפוט במשחק של קבוצתך”.

“איגוד השופטים בישראל מתנהל בשקיפות שאין לה מקבילה בשום מקום אחר. לא מסתיר ולא מתעלם, אלא מגיב פומבית לכל התרחשות הדורשת התייחסות, לטוב ולרע. השופטים נותנים את הדין על טעויות והדבר בא לידי ביטוי הן בדוחות הביקורת בכל משחק והן בכמות ואיכות השיבוצים למשחקים, כאשר לדבר גם השלכות כלכליות על כל שופט. עם זאת, טעות שיפוט, קשה ככל שתהיה, לא אמורה לסיים קריירה, בדיוק כמו החמצת פנדל או טעות שוער”.

רוסלן ברסקי מתווכח עם אביעד שילוח (רפי בן חקון)רוסלן ברסקי מתווכח עם אביעד שילוח (רפי בן חקון)

“צר לי שלא השמטת ממכתבך את הסעיף שבחרת לפתוח במלים ‘בהערת אגב’, כאשר כל מה שמופיע לאחריהם הוא הכל מלבד הערת אגב. אני מתעקש להאמין כי בדברים שציינת לאחר צמד המלים הללו אין כדי לרמוז שלאביעד שילוח יש מניע נסתר ביחס למכבי תל אביב, גם אם ציינת רק טעויות שיפוט שלו – שוב, לטעמך - במשחקי הקבוצה. שילוח הצטיין וטעה גם במשחקים של קבוצות אחרות, אני בטוח שאת יודעת זאת היטב. לא זכורה לי כל טענה של מכבי ת"א, ודאי לא רשמית, נגד שילוח מהעונה שעברה, לרבות לא במשחק המרכזי של הקבוצה מול באר שבע אותו ניהל במסגרת הפלייאוף העליון בתאריך 3.4.2021, עת ניצחה מכבי ת"א 1:2”.

“יתרה על כן, בהתייחס למשחק בין הקבוצות במחזור הרביעי העונה בו נוצחה מכבי ת"א 2:0 ואליו הפנית במכתבך, אתייחס לשני אירועים קריטיים שנותחו היטב על ידי הוועדה המקצועית. ובכן, לא בוצעה עבירת יד של מיגל ויטור ברחבה ובוודאי שאין כל ראייה לעבירה שכזאת בצילום הקיים. האירוע נבחן באופן יסודי, לרבות צפייה בקליפ שיפוט המסך בכלל הזוויות ולרבות קבלת חוות דעת מגורמי שיפוט בכירים מעבר לים, והמסקנה החד משמעית היא שאין כל ראייה התומכת כי בוצעה עבירת יד) נגיעת יד אינה עבירת יד (ובוודאי שלא נדרשה התערבות שופט מסך באירוע זה. לגבי אירוע ההרחקה של השחקן אילון אלמוג, הרי שאין כמו החלטת בית הדין המשמעתי להטיל על השחקן עונש משמעותי של הרחקה משלושה משחקים בנוסף לעונש האוטומטי, כדי להבין ששילוח קיבל את ההחלטה הנכונה להרחיקו”.

אביעד שילוח (רדאד ג'בארה)אביעד שילוח (רדאד ג'בארה)

“אמות המידה והמקצועיות שמנחיל איגוד השופטים לשופטים ולשופטות במסגרתו יוסיפו להיות הגבוהים ביותר והראויים ביותר על פי כל פרמטר מקומי ועולמי. ועדיין, אין בהם כדי להבטיח אפס טעויות. בדיוק כפי שמכבי תל אביב מתהדרת ומחנכת לאמות מידה ומקצועיות גבוהות, אבל יודעת שאין בהן כדי להבטיח שלמות”.

“נמשיך לבקר את עצמנו, לנתח, להשתפר, להתקדם, להתמקצע, להצטיין, לוודא כי במערכת נמצאים מי שראויים וראויות להיות בה, להסיק מסקנות, לבחון את עצמנו בכל רגע, להעלות את הרף ולשאוף למצוינות. כל אלה אינם בבחינת בדק בית, אלא לחם חוקו של איגוד השופטים. בדק בית נדרש במקום בו כל הדברים הללו לא נעשים על בסיס יום-יומי”.

“כפי שמצופה מאתנו לבצע כל דבר כדי להשתפר מדי שבוע, כך מצופה מהמועדונים ובעיקר מהבכירים להילחם בתופעה הפסולה של שיח אלים כנגד השופטים ולכבד את מעמדם. מדי שבוע מתקיימים קרוב לאלף משחקים בארץ והשופטים מוצאים עצמם חשים בסכנה לאור החלטות השיפוט שהם מקבלים ותמיד יש מי שרואה עצמו מקופח. מצופה מכולנו לנהוג באחריות ולהשתפר, אך לא פחות חשוב לנהוג באחריות המתבקשת לשמירת מעמדו של השופט כפי שנהוג בכל מקום בו מתקיים משחק ספורט. איגוד השופטים ואנוכי נמשיך להעניק לכלל הקבוצות את השירות המקצועי הטוב ביותר ואני תמיד זמין לשיח מפרה ומכבד לטובת המשחק”.

זה ההבדל המהותי בין מכבי חיפה למכבי ת"א
אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */