יום חמישי, 25.04.2024 שעה 17:11
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

"נפגעתי מנוף הגליל, הוכחתי שאני שווה ליגת על"

ירון הוכנבוים מפציץ אחרי הפיטורים והחתימה בכפ"ס: "כשהשינוי קורה יום לפתיחת החלון זה מאכזב. גיל יצחק? הטלתי וטו, לא נאבד את החלוץ הטוב בליגה"

|
ירון הוכנבוים (שחר גרוס)
ירון הוכנבוים (שחר גרוס)

פחות משבועיים עברו מאז שירון הוכנבוים פוטר מהפועל נוף הגליל והמאמן הוותיק כבר מתרגל לקבוצתו החדשה, הפועל כפר סבא, שבשורותיה הוא חתם פחות מ-24 שעות אחרי פיטוריו. אחרי פתיחה לא פשוטה לקדנציה עם הירוקים מהשרון וכשהוא עדיין סוחב משקעים בעקבות ההחלטה של נוף הגליל, העניק הוכנבוים ראיון מרתק ל-ONE בו הוא התייחס לסיבות שהביאו לפיטורים ולתחושות בעקבותיהם, לשמועות שסבבו את אותם ימים, למטרות בלאומית ולאמונה בעצמו וביכולותיו.

מה האמת לגבי העזיבה?
"פיטרו אותי. בניתי את כל השינויים לחלון ההעברות של ינואר. כל השחקנים שהגיעו: זרים וישראלים כאחד, אלו שחקנים שאני בחרתי. אני לא פזלתי לכפר סבא, להיפך. בנוף הגליל סיפרו לי שבכפר סבא פנו אליהם והתעניינו בי. אני לא יודע מה הקשר, למה זה קרה ולא נכנסתי לזה".

נפגשתם והוחלט שאתה ממשיך, איך גילית שאתה לא ממשיך?
"לפני האימון ביום רביעי, הודיעו לי שאני לא ממשיך. לא יודע למה, זה לא משהו שאני שואל אף פעם. אם נפגעתי? אף אחד לא ציפה שהקבוצה הזאת תהיה בפלייאוף העליון. בסה"כ מתוך שישה עשר מחזורים, רק בשניים האחרונים היינו מתחת לקו האדום. כנראה שהיה לחץ מסוים שהכריע לכיוון הזה של לעשות שינוי. אבל שוב, השאלה מה אתה מצפה. נפגעתי כי אין ספק שכל הזמן שדיברנו שהשינוי יהיה בינואר והשחקנים שבחרנו אותם ועבדנו עליהם לא מעט זמן, אלו באמת שחקנים טובים שירימו את הקבוצה. שהשינוי קורה יום לפני פתיחת החלון זה מאכזב".

ירון הוכנבוים (עמרי שטיין)ירון הוכנבוים (עמרי שטיין)

הרחת את זה מגיע?
"לא. אני תמיד חושב חיובי ויש לי אנרגיות טובות. במיוחד בנוף הגליל שזה בית בשבילי. איך אמר לי אחד החברים בבוקר? "במילניום הזה אתה המאמן הכי בולט בנוף הגליל". באמת שכתבנו את ההיסטוריה של המועדון בעשרים השנים האחרונות. מאז הפעם הראשונה שהגעתי באפריל 2000. בתקופה הארוכה הזאת שלוש פעמים נקראתי להציל את הקבוצה מירידה במצבים קשים. פעמיים עליתי עם הקבוצה ליגה. הפריצה הראשונה שלי כמאמן בליגה הלאומית הייתה שם. הם כתבו את ההיסטוריה שלי כמאמן ואני את שלהם כמועדון. כך שמבחינתי זה בית ונהניתי מאוד בטח בקדנציה האחרונה שהייתה מוצלחת גם בלאומית וגם בליגת העל".

אבל היו דיבורים על כך שתלך.
”זה היה באוויר, אבל כבר דובר שלא עושים כלום ושממשיכים. שרק אם אפסיד את המשחק לק"ש אז ניפרד. התכוננו למשחק מול ק"ש וקרה מה שקרה. מי שמכיר אותי יודע שאני לא מתעסק בעבר אלא בהווה ובעתיד. אחרת לא אצליח במקום שאני נמצא בו”.

אתה לא רואה אז חלק גם לך שחשבת על כפ"ס?
"כפ"ס זה מועדון גדול, בטח במונחים של ליגה לאומית. זו תמיד אופציה טובה לכל מאמן, אבל שהייתי בנוף הגליל לא חשבתי על שום מועדון אחר. ממש לא חשבתי על כפ"ס. כמו שאמרתי לך, נוף הגליל הם אלו שסיפרו לי שכפ"ס פנו לגביי ושאלו איפה הנושא שלי עומד. אני לא ידעתי מכלום. אם אתה מאמן בליגת העל, אין לך מה לחשוב על משהו אחר. אמרו שפזלתי לכפ"ס? אני לא חי מרכילויות אלא מעובדות. אם יש לך מישהו מוקלט שיכול לספר לי את התאוריה הזאת? אני מוכן לשמוע. עובדתית, חתמתי בכפ"ס ביום חמישי אחרי הצהריים, כשביום רביעי פוטרתי מנוף הגליל. נפגשתי עם כפ"ס רק לאחר הפיטורים מנוף הגליל. זה לא הסתדר, נסעתי הביתה ואמרתי לגיל ברעם שזה לא מסתדר לי שם. ביום חמישי נפגשנו שוב בצהריים וגם לקח לא מעט זמן שישבנו עד שנסגרו הפרטים".

ירון הוכנבוים (חגי מיכאלי)ירון הוכנבוים (חגי מיכאלי)

דיברת על הציפיות מנוף הגליל. אולי פתיחת העונה הטובה יצרה רף גבוה?
"כן, יכול להיות שחלוקת הנקודות לא הייתה שווה. אבל בסופו של דבר הם מחליטים מי יעבוד אצלם, אבל אני מכבד את זה. אבל התאכזבתי כי קח לדוגמה את הפועל ירושלים: הם פתחו טוב את העונה ועדיין לא פיטרו את המאמן שלהם. ראינו שהם התאוששו יפה מאוד. כל כך הרבה דיברנו על חלון ההעברות וחיכינו שהוא ייפתח, אז לא ציפיתי שיפטרו אותי".

מה האשמה שלך?
"אם עשיתי טעות או עושה את הדברים אחרת? שנפצע הבלם הזר הבכיר, גוטי. נתנו לי אפשרות להביא שחקן במקומו. הקבוצה באותם ימים הייתה בימים יפים והיו לנו שני משחקים לפני הפגרה בנובמבר ולא ספגנו בהם (נגד בית"ר ירושלים והפועל חדרה). אני זוכר שאמרתי להם שנשמור את הכסף לינואר כי אנחנו יכולים לסחוב עם השחקנים שנמצאים. לא ידעתי שירין פרץ לא יחזור מפציעה ושהוא חזר הוא חלה במחלה שנמשכת תקופה. פתאום איבדנו איכות והתחלנו לספוג הרבה שערים. התחיל כדור שלג. אז מה אני מצטער? שלמרות התוצאות הטובות ושלא ספגנו, הייתי צריך לחזק אותה בכל מקרה".

גוטיירי טומלין אחרי הניתוח (פרטי)גוטיירי טומלין אחרי הניתוח (פרטי)

אתה מרגיש שאיבדת את הקבוצה?
"ממש לא. אם אתה מדבר על חדר ההלבשה ושחקנים, ממש לא. שהשחקנים שמעו שהמשחק מול ק"ש קובע עבורי, קיבלתי מהם פידבקים שהם אמרו שהם ייתנו יותר ממה שהם נותנים תמיד. השחקנים היו חזק מאוד איתי".

היו גם טענות שיותר מדי דיברת על תקציב אחרי משחקים. זו הייתה טעות?
"לא. זה היה בסך הכול בשבועיים-שלושה הראשונים של הליגה. זה נכון, התגאיתי בזה שלמרות שאני עם שכר השחקנים הנמוך בליגה, אני נמצא עם שבע נקודות מתוך תשע אפשריות. התגאיתי בזה שאני מצליח עם התקציב הכי נמוך בליגה לנצח את נתניה בחוץ ואת אשדוד. אני לא חושב שזה דבר רע. זו לא הייתה התבכיינות אלא להדגיש את זה שכל מה שאני עושה הוא למרות התקציב".

כמה זה נכון שראש העיר רונן פלוט ניסה לשכנע אותך להישאר ואמרת לו שאתה כבר סגור בכפ"ס?
"לשום מילה ממה שאמרת אין אחיזה במציאות. לא הייתה לי שיחה עם רונן פלוט ולא אמרתי לו את זה. מי שאמר לך את זה, תמחק אותו מרשימת המקורות שלך, הוא מקור גרוע שממציא".

ירון הוכנבוים (עמרי שטיין)ירון הוכנבוים (עמרי שטיין)

אם היית נשאר, הקבוצה הייתה שורדת?
"תשמע, הצלחתי להביא את מבוקה ששיחק בחמישה עשר המשחקים האחרונים בהרכב של האלופה. הבאתי שחקן שלא מכירים בארץ (דייויד טווה) שקלטתי אותו בווידאו והלכתי לראות משחקים שלמים שלו. ידענו שהוא ישדרג את הקבוצה יחד עם מבוקה. עלה הרעיון של להביא את ג'ון אוגו ולבחון אותו. חגי גולדנברג שכל השנים מעורה ומנוסה ובדיוק היה חסר לנו שחקן כזה בקבוצה. עשינו הרבה התאמות בשביל לשפר את הסיכויים של הקבוצה לעמוד במטרות שלה. אז כמובן שמאוד האמנתי בעצמי. לפעמים מאמן מרגיש שהוא מאבד את זה, שלא טוב לו באותה הקבוצה, שלא הולך לו עם השחקנים. אני לרגע אחד לא הרגשתי את זה, אלא נהפוך הוא. הרגשתי מאוד חזק אצל השחקנים".

נוף הגליל תישאר בליגה?
"אני לא נביא וגם אם הייתי המאמן לא יכולתי הייתי לדעת את זה. זה תלוי גם בקבוצות האחרות. בוא נגיד שיש שלוש או ארבע קבוצות שמתמודדות על הירידה ונוף הגליל היא אחת מהן. להערכתי הסיכויים הם לפחות 50% ומעלה".

הדלת שלך סגורה לחזור לשם? זה הסתיים רע?
"מה פתאום. אנחנו ביחסים טובים מאוד. אני מדבר עם גיל ברעם בתדירות של כל יומיים-שלושה. בעיקר על חלון ההעברות של ינואר. אנחנו ביחסים מאוד טובים, סיימנו הכי טוב שיכול להיות. אם אאמן שם פעם נוספת? אני לא חושב על זה אלא רק על כפ"ס כיום. למרות האכזבה שלי מההחלטה שלהם סיימנו טוב".

ירון הוכנבוים (שחר גרוס)ירון הוכנבוים (שחר גרוס)

תסכים עם זה, שבקריירה שלך יש מנגנון הרס עצמי? המעבר המהיר מנוף הגליל לכפ"ס לא עשה שירות טוב.
"למה הרס עצמי? אני לא המאמן הראשון שסיים את דרכו בקבוצה וחתם לאחר יומיים בקבוצה אחרת. אני יכול להגיד לך שאם זה לא היה מועדון בסדר גודל של הפועל כפ"ס לא הייתי חותם. גם במחיר של לשבת עד סוף העונה בבית".

אתה מאמן ששווה ליגת העל?
"אם היה למישהו ספק, הוכחתי את זה. למה מיהרתי ללאומית? בשבילי כפ"ס זה מועדון גדול. אני לא רואה במעבר לשם איזושהי ירידה. כל השנים אמרתי את זה ולא משנה באיזו ליגה עבדתי, שאני רוצה ליהנות ולהצליח. יש בי המון תשוקה למרות שאני כבר לא מאמן צעיר. מי שרואה אותי באימונים ובמשחקים על הקווים רואה כמה אני אוהב את העבודה. אני רוצה לעשות את העבודה שלי במקומות שאני מרגיש שאני גם יכול להצליח בהם. כפ"ס זה מקום כזה, שאני מרגיש שאפשר ליהנות בו וגם להצליח".

שחקני הפועל כפ"ס (שחר גרוס)שחקני הפועל כפ"ס (שחר גרוס)

עבדתי מול כפ"ס כמה שנים. זה לא מועדון קל למאמנים.
"למה לא קל? תראה, לא חקרתי יותר מדי. יש אולי מאמנים שלא הסתדרו איתם, אבל אני תמיד העדפתי לעבוד עם אנשים שמבינים בכדורגל, בטח עם אחד כמו שומי שעבר את מה שהוא עבר בכדורגל. יש הרבה מה לקחת וללמוד ממנו. אולי בגיל צעיר אנשים קצת יותר סגורים ומפחדים מזה שאנשים מדברים איתם או מייעצים להם. אני כבר עברתי את הגיל הזה, להיפך, אני בגיל שאני רוצה ללמוד ולשמוע. בסוף אני המאמן ואני מחליט. תמיד שמעתי והתייעצתי וזה לא משנה אם זו כפ"ס או נוף הגליל, או רמה"ש או הפועל פ"ת".

בכפ"ס דורשים לאורך השנים כדורגל התקפי. היו מאמנים שהלכו על דרך ולא על תוצאות.
"זה נכון. שישבנו לדבר אמרו לי שמאוד רוצים אותי בגלל הסגנון ההתקפי. בשנה שעברה בנוף הגליל היינו מקום ראשון בהבקעות. הם רצו ללכת על מאמן שהאג'נדה שלו זהה, כמו שלי. שני חלוצים בשפיץ, כמה שיותר שחקנים שמצטרפים. בינתיים, בשני המשחקים הראשונים זה עולה לנו בכך שאנחנו מקבלים שערים ממתפרצות. אתה יודע, הגעתי יום לפני משחק ובשני המשחקים הראשונים הוכח שאין איזון בין משחק ההתקפה, שכבש חמישה שערים למשחק ההגנה שספג שישה שערים. זה משהו שאני מנסה להעביר אותו יום יום. כל שבוע יש משחק וכל שלוש נקודות הן חשובות. מי שמכיר אותי טוב יודע כמה אנחנו עובדים על התקפה במהלך השבוע. אני שמח שזה הולך בקנה אחד יחד עם מה שהבעלים בכפ"ס מחפש".

שחקני כפ"ס (חגי מיכאלי)שחקני כפ"ס (חגי מיכאלי)

אתה מודאג מהפתיחה שלך שם?
"בוודאי שאני מאוכזב. אבל אני רואה את השחקנים באימונים ויודע שבאמת יש לנו פוטנציאל להרבה יותר. אני מאוד מחזיק מהשחקנים. אנחנו פשוט צריכים את הניצחון המיוחל שיוציא אותנו לדרך חדשה. הקבוצה לא ניצחה הרבה זמן והשחקנים עולים לכל משחק עם אמונה ותקווה אבל שנכנסים לפיגור נוצרת בעיה. אני מקווה שבמשחק הראשון שנצליח להוביל ולנצח, יחזיר את הביטחון לשחקנים. הבטחתי גם להם שאעזור להם, שאחזק את הקבוצה בצורה כזאת שיהיה להם יותר קל להיכנס לתקופה טובה ושנצליח".

דיברו איתך על עליית ליגה?
"לא. דווקא לא אמרו את זה. אבל לי זה ברור. אם לא נעלה? אני לא יודע להגדיר את זה כרגע ככישלון. הקבוצה זקוקה לחיזוק. עם הבסיס הקיים שהוא טוב, אנחנו צריכים חיזוק. אנחנו רצים עם עוד קבוצות שבינתיים משתוללות. ועדיין, זה לא אומר שכל קבוצה שמשתוללת בינואר, תצליח להדביק את כל השחקנים החדשים שהיא הביאה. בסך הכול מדובר בקבוצות טובות ולפעמים זה משפיע לטובה ולפעמים לרעה. אני מדבר על הכול מתוך ניסיון גדול שיש לי. אני לא מפחד מאף אחד ומסתכל רק על כפ"ס. בסוף חלון ההעברות נוכל לדעת אם אפשר לדבר על עלייה".

ירון הוכנבוים (עמרי שטיין)ירון הוכנבוים (עמרי שטיין)

מה לגבי גיל יצחק? הוא ביקש לעזוב.
"הוא חלוץ מעולה. אין תאוריה כזאת שהוא יעזוב. אני מכיר את  הנושא והטלתי על זה וטו. אני שמח שגם הבעלים חושבים כמוני. הוא לא ילך. לא נאבד את החלוץ הכי טוב שלנו והכי טוב בליגה. לא נשמע לי הגיוני שאני אוותר עליו ואתן אותו לקבוצה אחרת. אנחנו מאוד מחזיקים ממנו ואני אישית ניסיתי להביא אותו לנוף הגליל לפני שנתיים ובגלל המרחק הוא לא רצה. אני לא רואה שום סיבה שבעולם לתת לשחקן ברמה הזאת להשתחרר".

מתי אתה תחזור לליגת העל?
"מתי שהקדוש ברוך הוא יחליט. אני לא מסתכל על הדברים בצורה הזאת. השאיפה שלי היא תמיד להיות בטופ, בטח אחרי שעכשיו שהייתי בליגת העל ראיתי שזה מקומי הטבעי ואין לי ספק בכך בכלל. אני כרגע עסוק בעשייה של כפ"ס. מתי שזה יהיה יהיה. הכי חשוב ליהנות ולשמח אנשים שקשורים לקבוצה וזה לא משנה באיזו ליגה. לאמן את הפועל כפ"ס זו לא באמת תחושה של ליגה לאומית".

צמד ענק ללוזאנו בנצחון נאפולי על בולוניה
אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */