יום חמישי, 18.04.2024 שעה 04:44
ליגת ווינר סל 23-24
86%1749-200422מכבי ת"א
76%1744-198921הפועל ת"א
73%1777-187122עירוני רמת גן
60%1557-162120הפועל ירושלים
57%1654-172121הפועל חולון
50%1818-179222בני הרצליה
50%1859-181922עירוני קריית אתא
43%1879-174821הפועל חיפה
39%1915-189923עירוני נס ציונה
38%1706-168521הפועל עפולה
30%1711-152520הפועל אילת
24%1860-173021הפועל ב"ש/דימונה
23%1956-178122הפועל גליל עליון
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • חמישי, 18/04, 20:45
  • מכבי ת"א
  • הפועל עפולה
  • שישי, 19/04, 13:45
  • הפועל ת"א
  • הפועל גליל עליון
  • ראשון, 21/04, 18:00
  • בני הרצליה
  • עירוני רמת גן
  • ראשון, 21/04, 18:15
  • הפועל אילת
  • הפועל חולון
  • ראשון, 21/04, 20:30
  • הפועל ירושלים
  • הפועל ב"ש/דימונה
  • שלישי, 30/04, 00:00
  • עירוני קריית אתא

בגלל המדבקות: שחקנים חשופים לנזק בלתי הפיך

בעקבות תחקיר ONE, ניר אלון ביצע בדיקה אקראית בהיכל בהרצליה, שהעלתה ממצא מטריד לפיו המדבקות חלקות יותר מפרקט ב-16%: "עלול לגרום לנכות והשבתה"

|
סקוטי ווילבקין על הפרקט (רדאד ג'בארה)
סקוטי ווילבקין על הפרקט (רדאד ג'בארה)

בדיקת מכון התקנים הישראלי באולם כדורסל בליגת העל העלתה: מדבקות הפרסום על הפרקט לא עומדות בדרישות התקן ומהוות סכנה לבריאות השחקנים. מדבקות הפרסום הפכו לאחד הנושאים המדוברים בשנים האחרונות, כאשר הפציעות שהגיעו בעקבות ההחלקה על מדבקות הפרסום היו בדרגות חומרה שונות, אך השחקנים השמיעו את קולם בזה אחר זה בבקשה להוריד את המדבקות. 

ארגון שחקני היורוליג הרים את הכפפה והיה הראשון להוביל למהפכה של ממש, וכעת כפי שנודע לראשונה ל-ONE, ראש חטיבת הספורט בהסתדרות, ניר אלון, יצר קשר עם בוסטיאן נכבאר במטרה להביא לתוצאות זהות בכל מגרשי הכדורסל כדי להבטיח את בטיחותם של השחקנים בכל ענפי הכדור.

בדיקת המדבקות על הפרקטים בכדורסל

הפנייה לנכבאר, מי שהוביל את מהלך הקמת ארגון שחקני היורוליג, הגיעה לאחר שבוצעה בדיקה אקראית על ידי מכון התקנים הישראלי וביוזמתו של אלון בהיכל היובל שבהרצליה. הבדיקה העלתה ממצא מטריד כי המדבקות חלקות יותר ממשטח הפרקט עליו אין מדבקות בכ-16 אחוזים. כזכור, ב-ONE פורסם תחקיר בנושא שכלל את תקן המדבקות, כמו גם את סקירת חלק מהפציעות הקשות להן הן גרמו ופתרונות אפשריים. כעת אלון מבקש להסיר לחלוטין את המדבקות במטרה למנוע פציעות שיכולות להוביל ל-"נזקים בלתי הפיכים ועד לנכויות והשבתה".

הבדיקה האקראית שבוצעה הן על פרקט יבש והן על פרקט רטוב בהיכל היובל שבהרצליה על ידי יוסי פטל, הנדסאי בודק מומחה בתחום ההחלקות מטעם מכון התקנים, הייתה היחידה שבוצעה עד כה. אלון ביקש לעשות בדיקה בהיכל קבוצת שלמה, אך נתקל בסירוב, ולאחר מכן הופנה למנהלת הליגה אליה שלח מכתב בבקשה לבצע בדיקות נוספות בשאר המגרשים בליגה, כאשר בינתיים הוא מבקש גם להסיר את המדבקות הנוכחיות או לחילופין להחליפן בכאלו שיהיו באיכות גבוהה יותר שיכולות גם למנוע החלקה.   

יוסי פטל (מערכת ONE)יוסי פטל (מערכת ONE)

הבדיקה חשפה כי התקן נמוך משמעותית מהממוצע הנדרש ומהווה סכנה לבריאות השחקנים. אלון, הוציא מכתב בנושא ליו"ר מנהלת ליגת העל בכדורסל, שמואל פרנקל. ד"ר מיקי וינקלר, מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות, אמר: "חשיפת השחקנים לסיכון ההחלקה יכול לגרום לעליה במספר תאונות עבודה ולנזקים בלתי הפיכים עד לנכויות והשבתה".

הרפורמה להחלפת מדבקות הפרסום באולמות הספורט, תפסה תאוצה השבוע לאחר שמכון התקנים הישראלי ביצע לבקשת ניר אלון (ראש חטיבת הספורט בהסתדרות האחראית על כל ארגוני השחקנים בישראל) בדיקת מקדם ההחלקה של השחקנים על גבי הפרקט. תוצאות הבדיקה של מכון התקנים הישראלי מראה כי יש סכנה לעליה במספר תאונות עבודה ולנזקים בלתי הפיכים לשחקנים.

בבדיקה אקראית של מכון התקנים בתאריך 04.01.22 בהיכל בהרצליה, נמצא כי בוצעה בדיקת החלקה על מדבקות פרסום ועל הפרקט בעזרת מכשיר מטוטלת (בדיקה ביבש) לפי שיטת תקן 14904 EN שמתייחס לאולמות כדורסל. בדיווח התוצאות רואים שהמדבקות יותר חלקות מהפרקט בשיעור של כ-16% וזאת עוד שהפרקט נוקה היטב לפני הבדיקה.

המדבקות במגרש היובל (מערכת ONE)המדבקות במגרש היובל (מערכת ONE)

במכתב לפרנקל, כתב אלון בין השאר כי: "בהמשך לפניות קודמות ולהבטחות שניתנו בעל-פה ובהמשך למכתבים אליך בעניין, הריני לפנות אליך כדלקמן:

1. מצ"ב דו"חות מפורטים של אנשי מקצוע שערכו בדיקות מקיפות של מדבקות הפרסום בבדיקה אקראית במגרש ליגת העל.

2. תוצאות הבדיקות הנ"ל הן חד משמעיות, לפיהן מקדם החיכוך של המדבקות אינו מספק והן למעשה משטח החלקה לשחקנים אשר מצויים בסיכון גבוה לפציעות.

3. אבקשך לפעול באופן דחוף וללא דיחוי, מתוקף תפקידך כיו"ר המנהלת ולהורות לקבוצות להסיר את המדבקות ללא דיחוי, או לחילופין, לדאוג להחלפת המדבקות הקיימות במדבקות באיכות מספקת המונעות החלקות.

שמואל פרנקל וניר אלון (איציק בלניצקי)שמואל פרנקל וניר אלון (איציק בלניצקי)

4. היה והמנהלת לא תפעל כאמור בסעיף 3 לעיל, ניתן יהיה לראותה, כמו גם את קבוצות ליגת העל,  כאחראיות לנזקים שנגרמו, וככל שיגרמו, כתוצאה מפציעות שחקנים בנסיבות כאמור לעיל.

5. אבקש שהמנהלת תאפשר לנו לבצע בדיקות נוספות במגרשי ליגת העל בכדורסל היות ותופעה של החלקת שחקנים על מדבקות הפרקט מתקיימות בכל המגרשים.

6. מצ"ב פניתי לאולם שלמה מיום 29/12/2021 עם הצעת מחיר מסודרת שנענתה בשלילה והם הפנו אותי אליכם.

7. אין באמור במכתבי זה, ובמה שלא נכתב בו, כדי להוות השתק ו/או ויתור על כל זכות ו/או טענה ו/או סעד העומדים לשחקנים ו/או לארגון השחקנים".

ניר אלון (חגי מיכאלי)ניר אלון (חגי מיכאלי)

ד"ר מיקי וינקלר, מנכ"ל המוסד לבטיחות ולגיהות שאחראי על קידום הבטיחות ומניעת תאונות העבודה בישראל, הגיב לתוצאות הבדיקה: "הסוגיה העולה מדוחות בדיקת מכון התקנים למקדם החיכוך שאינו עומד בדרישות התקן למגרשי ספורט (תקן האירופאי EN14904) מצד אחד ופציעת שחקנים שכבר נפגעו כתוצאה מהחלקה באזורים אלו (כפי שמעלה הפונה ניר אלון) מצד שני מהווה פוטנציאל לסיכון ממשי של השחקנים אשר עלול להוביל להמשך הפגיעה בשחקנים נוספים".

"חשיפת השחקנים לסיכון ההחלקה לא רק שיכול לגרום לעליה במספר תאונות עבודה ולנזקים בלתי הפיכים עד לנכויות והשבתה מפעילות של שחקנים הן אף עלולות להביא לגל תביעות נזיקין כנגד בעלי המגרשים ובעלי תפקיד נוספים שלא נקטו בפעולה למזעור הסיכון ומניעת התאונה. אנו במוסד לבטיחות ולגיהות נשמח לסייע בידיכם", הוסיף.

אסור לפספס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */