יום שבת, 20.04.2024 שעה 08:10

מחוץ למשחק העונה: לופס נמצא חיובי לקורונה

שעות לאחר ה-1:2 המותח על נתניה, מגן ב"ש נמצא חיובי וייעדר מול מכבי חיפה בשני. רוקאביצה עשוי לשחק, במועדון מבינים: "היכולת הזו לא תספיק"

|
הלדר לופס (ראובן שוורץ)
הלדר לופס (ראובן שוורץ)

זה הלך הכי קשה שיש, אבל הסוף היה מתוק ביותר. אחרי ההפסד הכואב למכבי תל אביב בליגה, הפועל באר שבע הצליחה להתאושש אמש (רביעי) עם ניצחון דרמטי 1:2 בחוץ על מכבי נתניה במסגרת שמינית גמר גביע המדינה – בזכות שער של שגיב יחזקאל בדקה ה-120. בכך, הקבוצה מבירת הנגב העפילה לשלב רבע הגמר והיא תגיע באנרגיות טובות למשחק העונה ביום שני הקרוב נגד מכבי חיפה בטרנר.

רוני לוי השאיר כמה החלטות עד לרגע האחרון אחרי לא מעט התלבטויות, בעיקר לגבי הכללתם בסגל של חאתם עבד אלחמיד וניקיטה רוקאביצה, שהתלוננו על פציעות עומס. בבאר שבע מורידים בלי קשר עומסים מהשניים בשגרה, אבל חשיבות המשחק גרמה להתלבטות אצל לוי. בסוף, הוחלט לא לסכנם מחשש להחמרת פציעה שתגרום להם להחמיץ את מכבי חיפה ואת המשחקים הקרובים. השניים ייבדקו שוב וינסו להתאמן, אבל ההערכות הן שלא יחמיצו את המשחק. מי שכן ייעדר הוא הלדר לופס, שנמצא חיובי לקורונה וכמובן נכנס לבידוד בהתאם להנחיות.

“עשינו לעצמנו חיים קשים, לא היינו מספיק טובים, אבל רשמנו ניצחון חשוב מאין כמוהו", אמרו בבירת הנגב. "באנו למשחק קשה מאוד נגד קבוצה מצוינת שלא מפסיקה לרוץ. לא רצינו להגיע למצב של הארכה אבל שילמנו על הפתיחה הלא טובה שלנו. מזל שהצלחנו לחזור למשחק רגע לפני המחצית כי אחרת הלחץ היה משפיע בחצי השני. הכי חשוב שעברנו את המשוכה הזאת עם הרבה אופי, עכשיו נתרכז באיך לעצור את מכבי חיפה".

שחקני באר שבע חוגגים (חגי מיכאלי)שחקני באר שבע חוגגים (חגי מיכאלי)

שריקת הסיום של לירן ליאני שחררה הרבה מאוד לחץ והיה אפשר לראות את זה דרך החגיגות הגדולות של השחקנים והצוות המקצועי אחרי השער בדקה ה-120 של שגיב יחזקאל. מאז ההפסד הראשון ששבר את הרצף החיובי, החשש הגדול היה שזה יוביל לתסריט בלהות של כדור שלג ממנו יתקשו להתאושש. "הייתה אכזבה מאוד גדולה אחרי מכבי תל אביב. יש לנו הרבה שחקנים עם אופי והם ידעו שניצחון בגביע יחזיר את הביטחון. שמחים שהצלחנו לעבור את זה, אבל נגד מכבי חיפה זה לא יספיק".

שגיב יחזקאל, שכמעט וסיים כגיבור הטראגי עם שתי החמצות ענק, הצליח לתקן עם השער הדרמטי רגע לפני השריקה לסיום 120 הדקות ובעיטות ההכרעה מ-11 מטרים. יחזקאל לקח קשה את ההחמצות במחצית השנייה ומי שהרים אותו היה אליניב ברדה. המנהל המקצועי ראה את מצב הרוח של יחזקאל בהפסקה ואמר לו 'אתה כובש היום ותנצח לנו את המשחק'. בסוף זה מה שקרה ויחזקאל הפך למאושר על כר הדשא, כעת מקווים שהשער הזה יתן לו את הביטחון לקראת ההמשך.

שגיב יחזקאל חולף על פני דני עמוס (חגי מיכאלי)שגיב יחזקאל חולף על פני דני עמוס (חגי מיכאלי)

בקבוצה החמיאו לכובש השער הראשון, איתי שכטר, שהיה המצטיין במגרש עד הרגע שנפגע בקרסול ונאלץ לפנות את מקומו. שכטר הרגיש שהחברים שלו לא נכנסו טוב למשחק ובזכות שער גדול שלו מחוץ לרחבה באר שבע חזרה. "שכטר היה בטירוף, הוא ראה שהמשחק יכול ללכת לאיבוד ולמזלנו האופי שלו עזר לנו להתאפס". שכטר, שנפגע כאמור בקרסול, ייבדק היום אבל הוא צפוי להיות כשיר למכבי חיפה.

בקבוצה היו מעודדים מהיכולת של דור מיכה שרגע לפני יציאתו, עשה פעולה נהדרת שהשאירה את יחזקאל מול דני עמוס ובמחצית הראשונה בישל את השער לחברו איתי שכטר. רוני לוי הבין אחרי 30 דקות שמערך שלושת הבלמים לא עובד מול המערך של מכבי נתניה וחזר למערך של שני בלמים וקו של ארבעה שחקני הגנה, דווקא השינוי הזה החזיר את באר שבע למשחק ודור מיכה הרגיש הרבה יותר נוח במגרש.

דור מיכה (חגי מיכאלי)דור מיכה (חגי מיכאלי)

במועדון ציפו למשחק הרבה יותר טוב, אבל יצאו מרוצים גם מהחזרה של אריאל הרוש אל בין הקורות, אחרי שלושה חודשים של היעדרות. הרוש היה צריך קצת זמן להתאקלם ובמחצית השנייה וההארכה הוא קיבל את הביטחון שהיה צריך אחרי כל כך הרבה זמן שלא הרגיש את כר הדשא. יחד עם הרוש, בבאר שבע החמיאו גם לדוד קלטינס שנקרא אל הדגל אחרי הרבה זמן שלא נספר ונתן את כולו. גם דוידה פטרוצ'י, תומר יוספי ואור דדיה שנכנסו במחצית ועשו שינוי, קיבלו שבחים.

בעניין אחר, במועדון ישלימו היום את רוב הבדיקות של קשר הרכש החדש אנדרה מרטינס. הפורטוגלי שנחת שלשום (שלישי) בישראל לקראת חתימה, יסיים את הבדיקות הרפואיות ואחריהן יחתום רשמית עד סוף העונה הבאה. מרטינס צפוי לצאת מבידוד אחרי קבלת תוצאת בדיקת PCR שלילית ויערוך אימון בכורה.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */