יום שישי, 29.03.2024 שעה 12:50

"ג'וקוביץ'? זו תהיה סטירה בפנים של כולנו כאן"

המדורג ראשון במרכז סערה עולמית. מה גרם לו להיתקע באוסטרליה, מה היה האיום וגם שיחה עם תושבת המקום: "מביאי כדורים כן והוא לא?". על הדרמה בטניס

|
נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)
נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

אחרי הפרשות המסעירות של אלכסנדר וזברב ופנג שוואי, 2022 נפתחה עם הסאגה הגדולה של נובאק ג’וקוביץ’ באוסטרליה. אם מישהו חשב שהשנה הזו תעבור בשקט, לפחות מבחינת הטניס העולמי, הוא קיבל את התשובה מיד עם תחילתה של השנה החדשה. הג’וקר הסרבי, שהגיע מוכן עם אישור רפואי הפוטר מחיסון, לא הורשה להיכנס לאוסטרליה, במה שיצר דרמה גדולה.

אז איך הטניסאי הגדול בעולם נפל קורבן לדרמה ענקית שכזו? קודם כל כמובן כי הוא אינו מחוסן. נובאק סירב להצהיר אם התחסן או לא, אך בשל האישור החריג ברור לכל שלא. בינתיים, באליפות אוסטרליה ידעו שבמצב הנוכחי, ללא רוג’ר פדרר וכשרפאל נדאל ב-50%, הם פשוט חייבים את הכוכב הגדול של הטניס העולמי, שכבר הניף את הגביע במלבורן תשע פעמים.

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

לכן, הם שלחו את נולה לוועדה רפואית כפולה, שלא תלויה בשום אינטרס חיצוני, ותנפיק עבורו את האישור המתאים, במידה שיעמוד בקריטריונים כמובן. נובאק קיבל את האישור, אך במקביל עם פרסום הדבר התושבים באוסטרליה זעמו והופעל לחץ כבד במדינת ויקטוריה (מלבורן היא ביריתה), שלא לעשות את האפליה הזו: “לא יכול להיות שאחרי כל מה שעברנו יבוא טניסאי עשיר אחד ויקבל הנחות עם כיפוף החוקים וכניסה למדינה שלנו”.

אז כאמור, הלחץ המקומי עשה את שלו וזאת כמובן לצד חוסר הסנכרון באוסטרליה בין מארגני הגראנד סלאם היוקרתי לרשויות המקומיות. מארגני אליפות אוסטרליה הפתוחה בוודאי היו מעדיפים להימנע מסיטואציה שכזו, שתעשה כתם למדורג ראשון בעולם, לטורניר וגם לענף כולו. במקביל, גם בצד הסרבי כמובן לא נשארו אדישים ומלבד ההתערבות של ראש ממשלת סרביה, גם אביו של נובאק, סרג’אן, הביע את זעמו: “אנחנו נצא לרחובות, זה מאבק של כל העולם החופשי ולא רק של הבן שלי”.

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

במקביל במלבורן התושבים זועמים, שוחחנו ב-ONE עם מור ג’ימסון, מאמנת טניס ותושבת המקום מזה מספר שנים, שסיפרה: “כאן באוסטרליה ובמלבורן בפרט עברנו אולי את הסגרים הקשים ביותר בעולם במשך השנתיים האחרונות וזאת בזמן שאנשים כאן איבדו את חייהם, בתיהם ועבודתם. כאן באוסטרליה, עם בערך 95% אנשים מחוסנים, אנחנו מאמינים שרק ככה נוכל לצאת ביחד מהמגפה הזו”.

“במלבורן אם אתה רוצה לעבוד אתה חייב להיות מחוסן, רק ככה זה עובד. כל הספורטאים כאן כמובן פועלים תחת הנחייה זו. הקריבו כאן כ”כ הרבה לאורך השנים ועכשיו לתת לאדם אחד להיכנס לכאן בניגוד לכללים זה בדיוק ההפך, ממש לתת סטירה לכל אחד ואחד כאן שעבר ועדיין עובר את התקופה הזו. כמאמנת ואוהדת טניס קשה לקרוא את הדברים הללו, כיצד הממשלה לא עומדת בחוקים שהיא הציבה וזה גם מראה את הטניס בצורה רעה”.

נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)נובאק ג'וקוביץ' (רויטרס)

עוד אמרה: “מעבר לזה, זה ייראה מגוחך מאוד כשלדוגמה כל הקהל שיגיע לראות את הטורניר ואפילו הילדים, מביאי הכדורים, מחוסנים, אבל השחקנים לא. אני מקווה שזה לא ישפיע על הטניס גם בטווח הארוך ולא רק כאן במקרה הספציפי הזה”. מה יהיה בסופה של הסאגה, קרוב לוודאי שנדע בימים הקרובים? מה שבטוח, שקט לא יהיה וגם הגראנד סלאם, איתו או בלעדיו, יהיה אחר בתכלית.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */