יום שני, 17.06.2024 שעה 20:54
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

גררו הורחק ל-2 משחקים, מכבי נקנסה ב-15 אלף

חלוץ הצהובים קיבל את עונשו בעקבות האצבע המשולשת לעבר קהל חיפה, המועדון נקנס על מספר תיקים שונים. הדיין לנציגים: "את ילדיי לא לוקח למגרשים"

|
אדוארדו גררו והפעולה המתריסה (עמרי שטיין)
אדוארדו גררו והפעולה המתריסה (עמרי שטיין)

בעקבות חגיגת השער הפרובוקטיבית שלו מול מכבי חיפה, חלוץ מכבי תל אביב, אדוארדו גררו, עמד הערב (רביעי) לדין בגין התנהגות בלתי הולמת. השחקן עצמו לא הגיע לבית הדין של ההתאחדות לכדורגל ונשלח ייצוג מטעמו. עידן אלטר היה נציג מכבי ת”א בדיון וכמו כן, נמצא גם גולן אוחיון, מנהל אירוע וקב”ט המועדון. הדיין הוא נועם ליובין. בסופו של דבר: החלוץ ספג הרחקה לשני משחקים בפועל בעקבות התנועה המגונה.

כזכור, שחקן הצהובים הניף אצבע משולשת לכיוון הקהל הירוק במהלך חגיגות השער השני של קבוצתו בסמי עופר. בכתב האישום של תובע ההתאחדות, עו”ד ניר רשף, נכתב: “פעולה מתסיסה היכולה לחולל אלימות, במיוחד כמשחק רגיש כמו זה”. 

אדוארדו גררו בסיום (רדאד ג'בארה)אדוארדו גררו בסיום (רדאד ג'בארה)

בהחלטה של הדיין נועם ליובין נכתב: “הנאשם טען בכתב הגנתו והן ע"י נציגיו, כי ספג נהמות גזעניות מצד אוהדי מכבי חיפה, מה שהביאו לידי מעשה. עוד טען הנאשם כי הינו שחקן צעיר וכי מעולם לא הורחק וכאמור לעיל, הוא מצר על מעשה זה אשר לא היה צריך לקרות. בנושא זה אדגיש כי אין בכוונתי לנתח כרגע האם נשמעו נהמות או לא לכיוונו של הנאשם מאחר וגם בסרטונים שהוצגו בפניי, קשה לנתח את הדברים. גם אם אצא מנקודת הנחה כי הנאשם צודק, מבלי כל קשר לתוצאה הסופית של המשחק ובהתייחס לנקודת הזמן הספיציפית הנ"ל בה נכבש שערה השני של מכבי תל אביב, הרי שהמעשה אותו עשה אינו אחראי ראש וראשית כלפיי חבריו לקבוצה, והרי אם היה מבחין בו שופט המשחק הרי שיכול היה הנאשם לקבל כרטיס אדום כבר באותה הדקה, ולהשאיר את חבריו ב- 10 שחקנים להתמודד מול האלופה בביתה בהרכב מלא החל מהדקה ה-17”.

עוד ציין: “שנית - חוסר אחריותו מתבטא בכך שתנועה זו יכולה הייתה להצית את האוהדים על כל המשתמע מכך ולגרום למהומה מיותרת לחלוטין על כל המשתמע ממהומה מסוג זה. כאמור מדובר במעשה מיותר לחלוטין שחבל ונעשה. כשאלו הם פני הדברים ומאחר ומדובר בנאשם אשר לו עבר נקי לחלוטין, החלטתי כי על הנאשם ייגזר במקרה זה עונש של הרחקה בפועל משני משחקים”.

אדוארדו גררו (רדאד ג'בארה)אדוארדו גררו (רדאד ג'בארה)

בנוסף, הצהובים עמדו לדין במסגרת הדיון בעניינם שנדחה מהשבוע שעבר, בו הואשמו בהשלכת חפצים מכיוון יציע 11 לכר הדשא במשחק מול בני סכנין. כמו כן, עמדו לדין בגין התפרעות אוהדים מול מכבי פ”ת. בעקבות תיקים אלו, הצהובים נקנסו בסך הכול ב-15,000 ש”ח. לא ייסגר יציע לחובתה של מכבי ת”א.

עוד קודם, בסביבת מחזיקת הגביע אמרו שגררו הגיב כך בגלל הנהמות של האוהדים הירוקים כלפיו, והוא לא הניף אצבע משולשת כדי להתגרות. כזכור האירוע התרחש במחצית הראשונה, כשהשחקנים בצהוב רצו לחגוג בסמוך לדגל הקרן, ליד יציע אוהדי מכבי חיפה. האוהדים הירוקים הגיבו בזריקת חפצים לעבר החבורה החוגגת וגררו לא נשאר חייב ולאחר הנפת האצבע המשולשת, המטירו האוהדים המקומיים חפצים רבים לעבר שחקני מכבי ת”א. שופט המשחק, לירן ליאני לא ראה את האירוע בזמן אמת וגם לא צוות השיפוט שלו.

קוואס וגררו חוגגים בסיום (עמרי שטיין)קוואס וגררו חוגגים בסיום (עמרי שטיין)

מהלך הדיון בנושא אדוארדו גררו

כתב ההגנה של גררו: “אני מתנצל. לאחר כיבוש השער שמעתי נהמות מכיוון הקהל של מכבי חיפה בנוסף לחפצים. זו הייתה סערת רגשות. אינני מגבה התנהגות זאת. אני כשחקן שחום עור זוכה לקריאות כאלה לעיתים קרובות ואין לזה מקום בכדורגל”. במכבי ת”א צירפו סרטון של הנהמות שהתגברו עם החלפתו של גררו, כאשר מוסיף השחקן שהוא בעל עבר נקי ובמועדון הענישו אותו.

אלטר, נציג מכבי ת”א, הדגיש: “השחקן יקבל קנס כספי כבד. הוא יעשה פעילויות במסגרת קרן מכבי תל אביב כדי שהוא יבין ויידע שלמרות מה שהיה מסביב, עדיין הוא לא היה צריך להתנהג בצורה הזאת. הוא שחקן צעיר ללא משפחתו שהתחיל אצלנו בנוער. אנחנו תומכים בו. גם הקנס הכספי משמעותי עבורו כי זה לא שחקן שמרוויח מיליונים. נקווה שבעתיד כן. הוא עשה טעות והתנצל ואנחנו מקווים שבזה זה הסתיים. יש גם נסיבות מקלות לאור הסרטון שראית”.

התפרעות אוהדי מכבי ת”א מול סכנין בבלומפילד: מהלך הדיון

על פי הדו”ח, לאחר שריקת הסיום נזרקו עשרות מצתים וכוסות מהיציע הדרומי לעבר רחבת העונשין של השוער גד עמוס. חלק מהדברים פגעו פיזית בשחקני סכנין ולמרות קריאות הכרוז לחדול מכך, הדבר לא פסק. בנוסף, קריאות “מוחמד מת”, נשמעו על פי דו”ח המשקיף. לכן, הגיעו הצהובים לבית הדין.

נציגי מכבי ת"א בדיון (מערכת ONE)נציגי מכבי ת"א בדיון (מערכת ONE)

אלטר: “אנחנו עושים ופועלים גם במסגרת המדיה החברתית. אנחנו בהידברות מול האוהדים ורואים כיוון חיובי. במשחק בחיפה ראו את ההישג הזה. בימים ובשבועות האחרונים פעלנו בכל המדיות שלנו ואנחנו קוראים לאוהדים להימנע מהשלכת חפצים. אנחנו מדגישים את זה שעומד נגדנו עונש על תנאי ורוצים לעשות הכל שהקהל יישאר איתנו. שאחרים לא ישלמו על מה שפורעים מסוימים עושים”.

הדיין לובין: “מדובר בארסנל נרחב של פעולות”.

אלטר: “מקווים שלא יופעל העונש על תנאי”.

אוחיון: “יש שתי אפשרויות: או לתת לי רוח גבית על העבודה או לתת עונש ולהגיד נכשלת”.

לובין: “אני לא אומר כלום על העונש. גם אם אפעיל את עונש בתנאי ואסגור יציע, זה לא אומר שלא תקבל רוח גבית: אתה בעמדה קיצונית שאם ייסגר יציע נכשלת. האמת שמה ששמעתי פה מבחינת הפעולות לא שמעתי באף קבוצה. אולי גם מכבי חיפה. כל השאר מתחילות לאט לאט להבין שבלי הדרך הזאת ההתפרעויות ימשכו. בסופו של דבר כמו שאמרתי לאחד מבעלי הקבוצות: הם מתחילים ביציע ויגיעו אליך. בסוף ירו לו על הבית ואתם יודעים מי זה”.

אוהדי מכבי ת"א (ראובן שוורץ)אוהדי מכבי ת"א (ראובן שוורץ)

לובין: “אם שוב ישליכו חפצים אנחנו בבעיה. ראינו שעברתם את מבחן חיפה, אז אולי כל המאמצים שלכם נושאים פרי”.

אלטר: “יש 500 שוטרים לדוגמה מול באר שבע. בוא נכניס גם 50 יס”מ”.

לובין: “אני בעד”.

אוחיון: “אם נעשה דבר כזה הפעולה הזאת תימשך?”.

לובין: “לא”.

לובין: “מזכיר לך שפעם משחקים ללא קהל היו נפוצים והפסיקו עם זה. למרות שזה נמצא עדיין כעונש בתקנון המשמעת. יש הבנה שיש בעייתיות עם הסיפור הזה. אבל אם תבוא לי בפעם ה-20 לבית הדין ואצטרך לעשות חישוב על פצוע במגרש לעומת משחק ללא קהל? אני בוחר חד משמעית במשחק ללא קהל”.

לובין: “אני לא מתבייש להגיד. אני את הבן שלי בן ה-10.5 לא לוקח לכדורגל. הוא חולה כדורגל ויגיד לך כל שחקן בעולם בכל הרכב. פעם הייתי במשחק בבלומפילד וזהו. הוא רצה דרבי או משחקים כאלה ואני לא מוכן. הייתי בגמר הגביע של הפועל ומכבי והייתי צריך להסביר לו שעה אחרי מה קלינגר עשה, למה היה בלאגן וכו’. במצב היום לא אקח אותו. הבת שלי אוהדת מכבי תל אביב ורוצה ללכת לדרבי. אין סיכוי שאשלח אותה וזה עצוב. כשאני הייתי קטן אבא שלי ז״ל לקח אותי ואח שלי הגדול גם”.

נועם ליובין (שחר גרוס)נועם ליובין (שחר גרוס)

התפרעות אוהדי מכבי ת”א מול מכבי פ”ת: מהלך הדיון

בבית הדין עסקו גם בהתפרעות אוהדי מכבי ת”א במשחק מול מכבי פ”ת באצטדיון שלמה ביטוח, בהתפרצות לשדה המשחק ופגיעה על ידי אוהדים. על פי הדו”ח, בדקה ה-28 נזרקה כוס על שחקן פ”ת, בדקה ה-30 נזרקו כוסות ומספר מצתים כאשר אחד המצתים פגע בשחקן המלאבסים. אחר כך נזרקה כוס לכיוון עוזר השופט שלא פגעה בו. בסיום המשחק נצפתה פריצה של אוהדים שנתפסו על ידי הסדרנים.

אלטר: “אני חושב שהנושא הוא לא המשחק הספציפי הזה, אבל אציין שעוכבו מספר אוהדים ונתפס אוהד על זריקת חפצים שהורחק ממשחקי הקבוצה”.

אוחיון: “זה משחק חוץ עם אמצעים מוגבלים, אבל אנחנו בקשר עם האצטדיון. שלושה אוהדים עוכבו ובטיפול המשטרה, אחד זוהה בוודאות ובוצעו נגדו הליכים. השניים שירדו לדשא, עוכבו על ידי המשטרה וחזרו ליציע. איתם לא נגיע להליך למען האמת”.

אלטר: “האבטחה היא לא שלנו, פתחו להם את השער להיכנס חזרה ליציע. מעריך שגילם 12-13 ולא יותר”.

אוהדי מכבי ת"א (חגי מיכאלי)אוהדי מכבי ת"א (חגי מיכאלי)

אלטר: “הנושא הוא לאו דווקא המשחק הזה, אלא כל המאמצים שנעשים על מנת למגר את התופעות כמו זריקת חפצים, קריאות גזעניות והתנהגות שאנחנו לא רוצים לראות במכבי. אנחנו עושים כל מה שאפשר ימים ולילות. אנשים במועדון פועלים בלי סוף באיתור מתפרעים, התמודדות מולם ומכתבי הרחקה”.

אוחיון: “מעבר לכך, יש עבירות שלא צוינו ואנחנו מטפלים. אוהד שהתעמת עם שוטר ולא צוין, טופל על ידינו”.

אלטר: “אנחנו לא מחכים לדו”ח המשקיף או השופט. אנחנו פועלים מאמונה אמיתית ורצון שהמצב ישתפר”.

הדיין נועם ליובין (מערכת ONE)הדיין נועם ליובין (מערכת ONE)

הדין ליובין: “עם זאת, זו ההעמדה לדין החמישית ומעלה שלכם. אנחנו נגיע גם לתיק התשיעי. אני לא אומר שזו תופעה שרק במכבי. כולם יודעים את הדעה שלי על העונה הזאת, שמישהו ירד מהפסים. משהו קרה”.

אוחיון: “מהחזרה מהקורונה, הכדורגל הוא חתך של המצב בכלל וזה גם קרה בעונה שעברה עם חזרת הקהל. אנחנו עושים ישיבות שהן מעבר לעבודה מול המשטרה”.

ליובין: “אנחנו יודעים שמכבי תל אביב, כמו עוד חלק מהקבוצות, עובדת קשה בעניינים הללו בתנאים לא פשוטים, בעיקר השנה”.

אסור לפספס
נגןמה עשו קאובוי וגיישה במשחק בליגה היפנית?
מה עשו קאובוי וגיישה במשחק בליגה היפנית?
נגןבתוך המטבח של רונאלדו: מה CR7 אוהב לאכול
הצצה לתוך המקרר של כריסטיאנו רונאלדו
נגןבצילו של מסי: החיים ה"קשים" של סאורס
בצילו של מסי: החיים ה"קשים" של סוארס
נגןמחזירים לו: זידאן אוכל את תרגיל הסיבוב
סוף סוף: מישהו עשה לזידאן תרגיל "זידאן"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */