יום שבת, 20.04.2024 שעה 10:43

יבנה תארח את יפו, כפר שלם תתארח באשדוד

המחזור ה-17 בליגה א' דרום יפגיש את קבוצתו של זוזוט עם ערן לוי, הקבוצה שאיבדה את הפסגה בשבוע שעבר תנסה להתאושש. מרמורק אצל בית"ר נורדיה י-ם

|
ערן לוי (שחר גרוס)
ערן לוי (שחר גרוס)

המחזור האחרון במסגרת הסיבוב הראשון בליגה א' דרום יתקיים במלואו ביום שישי הקרוב, ערב השנה האזרחית החדשה. בסיום סיבוב מלא תהפוכות, החלפות מאמנים, החתמות מסקרנות ולא מעט שערים מרהיבים נגלה מי תהיה אלופת הסיבוב, מי יהיה מלך השערים של הסיבוב (אליאור סיידר ואוהד קדוסי ראש בראש עם 10 שערים כל אחד) ומי תנעל את הטבלה (כסייפה, אשקלון או בית"ר נורדיה ירושלים).

בין המשחקים המסקרנים החמישית בטבלה מכבי יבנה, שרשמה בחמשת משחקיה האחרונים חמישה ניצחונות, תארח בביתה את מכבי קביליו יפו והברומטר שלה ערן לוי, שנמצאת מקום אחד מעליה. ניצחון של יבנה והיא תסגור הסיבוב במקום הרביעי. הפועל כפר שלם, שבשבוע שעבר איבדה את המקום הראשון לירמיהו חולון אחרי הפסד 2:0, תנסה לחזור למסלול הניצחונות באשדוד, בעוד מוליכת הטבלה החדשה תארח את בני לוד. הפועל מרמורק, שיצאה מאוכזבת מהדרבי מול שעריים ואף שחררה את מתן בית יעקב, אחד משחקניה החשובים, תצא לירושלים, שם תפגוש את בית"ר נורדיה ירושלים מהתחתית. בני אילת ומועדון ספורט דימונה ייפגשו לדרבי דרומי וכסייפה וכפר קאסם יתמודדו בדרבי המגזר.

בני אילת – מועדון ספורט דימונה (אילת, 11:30)

משחק בין שתי קבוצות שנמצאות במרכז הטבלה. המארחת של אורן קריספין מגיעה אחרי שני ניצחונות חשובים ובהחלט התאוששה מפתיחת עונה חלשה במיוחד, כשמנגד דימונה אמנם בלמה את הרצף השלילי במשחקיה האחרונים, אך יכולתה עדיין לא משכנעת ויהיה לה קשה לקטוף נקודות בדרום הרחוק.

עירוני כסייפה – שמשון כפר קאסם (שדרות, 11:30)

למעלה מחודשיים שכפר קאסם דוהרת ללא מעצורים והיא עם שמונה ניצחונות ותוצאת תיקו אחת בתשעת משחקיה האחרונים. ספק אם כסייפה, הקבוצה שנועלת את טבלת הליגה, מסוגלת לגרד נקודות ולהפתיע – אבל כפי שאנו כבר יודעים, הכל יכול לקרות בליגה הזו. על הנייר כפר קאסם טובה יותר, אבל במחזור האחרון של הסיבוב הראשון כסייפה בהחלט יכולה לצאת מהמקום האחרון, לראשונה מאז החלה העונה.

שחקני שמשון כפר קאסם חוגגים (שחר גרוס)שחקני שמשון כפר קאסם חוגגים (שחר גרוס)

הפועל אשקלון – הפועל בקעת הירדן (אשקלון, 12:00)

משחק התחתית של המחזור. אשקלון, שמנסה להשתפר בתקופה האחרונה, פשוט לא מצליחה לצאת מהבוץ. יש לה הזדמנות פז לעשות זאת מול בקעת הירדן שלאחרונה מציגה יכולת חלשה במיוחד. המצב בשתי הקבוצות לא מזהיר ואם לא יתבצע שינוי משמעותי בקרוב, אחת מהן או אולי אפילו שתיהן, מועמדות לירידה לליגה ב'.

מכבי הרצליה – הפועל אזור (הרצליה, 12:30)

בשבעת משחקיה האחרונים של אזור היא השיגה נקודה אחת בלבד והתדרדרה עד למקום ה-14 בטבלה, התדרדרות לה לא ציפו במועדון, שחווה הרבה רגעי נחת בשנים האחרונות ולא מעט הישגים. בתקופה האחרונה החתימה הקבוצה את המגן צח בללי והבלם רון עזריה כדי לייצב את השורות וגם שמותיהם של הקשרים המצויינים סתיו זליאט ויריב קלמרו נקשרו למועדון. בהרצליה עדיין מנסים למצוא את הנוסחה לכדורגל אטרקטיבי שירחיק את הקבוצה מהתחתית הבוערת, והיא תהיה חייבת להשיג את שלושת הנקודות בביתה.

מכבי עירוני אשדוד – הפועל כפר שלם (הסינתטיקו באשדוד, 12:45)

בתחילת השבוע יוסי חכים, מאמנה החדש של המארחת, אמר ל-ONE שמשימתו היא "קודם לאזן את הקבוצה ואז לצאת לדרך חדשה". עד כה מאמן קבוצת האוהדים, שהחליף את אבי אבינו, לא הצליח להשיג ניצחון בשני משחקיו, כש שהמפגש מול ה"מפלצת" מכפר שלם מאוד קריטי מבחינתו. האורחת של עומר פרץ מאוכזבת מההפסד בסוף השבוע האחרון לירמיהו חולון ומגיעה כפייבוריטית על הנייר, אלא שבכדורגל כמו בכדורגל הכל יכול לקרות, בוודאי בביתה של אשדוד. 

אוהדי כפר שלם (מיכה בננו)אוהדי כפר שלם (מיכה בננו)

מכבי יבנה – מכבי קביליו יפו (יבנה, 12:45)

משחק מסקרן במיוחד יתקיים באצטדיון העירוני ביבנה. הקבוצה של יוסי זוזוט כבר עם חמישה ניצחונות ברציפות ואין ספק שמשהו טוב קורה בשפלה. מנגד יפו רשמה שלושה ניצחונות דחוקים בארבעת משחקיה האחרונים ומעדה מול אילת. בששת המפגשים האחרונים בין הקבוצות יפו לא הצליחה לנצח ביבנה ב-90 דקות (בעונת 2017/18, ניצחה בפלייאוף בבעיטות הכרעה). אולי הפעם? 

מכבי שעריים – שמשון תל אביב (שעריים, 13:00)

שתי קבוצות שיצאו מאוכזבות מהמחזור האחרון, אחת עם 0:0 בדרבי של רחובות והשנייה אחרי הפסד 4:3 לאילת. שתיהן מצאו עצמן במרכז הטבלה והמנצחת תתייצב במקום השביעי בטבלה עם סיום שנת 2021. העוקץ של שעריים בחלק הקדמי חייב להיות אימתני יותר ולא כפי שראינו בדרבי, בשמשון תל אביב חייבים לייצב את ההגנה.

שחקני מכבי שעריים (שחר גרוס)שחקני מכבי שעריים (שחר גרוס)

בית"ר נורדיה ירושלים – הפועל מרמורק (ירושלים, הר חומה, 13:00)

ביום טוב של הירושלמים, אין ספק שאפשר לראות סנסציה בבירה. מרמורק הציגה כדורגל שבלוני מדי בדרבי, ללא חלוץ 9 של ממש, ואם לא די בכך נפרדה השבוע ממתן בית יעקב המצוין. כך סוגרים שנה במרמורק? דוד מרטן יצטרך להתעלות על עצמו, שכן בנורדיה יגיעו רעבים מאוד לנקודות בתחתית הבוערת, במשחק שהועבר למגרש בהר חומה בשל מזג האוויר הצפוי.

מ.כ. ירמיהו חולון – הפועל בני לוד (חולון, 13:40)

אם תשאלו את אופיר רגב, הרי שקבוצתו צריכה לנצח גם את מנצ'סטר יונייטד. אבל חלומות לחוד ומציאות לחוד, לוד נפרדה מבקעת הירדן בתיקו 1:1 במשחק השלמה, ואם את בקעת הירדן הקבוצה לא מצליחה לנצח, קשה הרבה יותר יהיה לנצח את מוליכת הטבלה הטרייה. הקבוצה של שולמן וקנפו ממשיכה להביא שחקנים ובהחלט יכולה ורוצה לעלות לליגה הלאומית, גם אם היא לא מכריזה על כך.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */