יום שישי, 29.03.2024 שעה 14:22
איציק אהרונוביץ

חיפה חייבת עוד שוברי שוויון

איציק אהרונוביץ בטור אישי ל-ONE: ניצחון גדול שלא צריך לסנוור את ראשי הירוקים, שחייבים שחקן 'אול ראונד'. שרי, "ההולנדי המעופף", הצדיק את עצמו

ניצחון גדול של מכבי חיפה, אבל זה לא צריך לסנוור את קברניטי הקבוצה, יענק’לה שחר בראשם, עוזי מור ואור שחר. מכבי חיפה חייבת להביא בדחיפות שחקן התקפה ‘אול-ראונד’, אחד ואולי אפילו שניים, מהסיבה הפשוטה: לירוקים במצב של 0:0 או 0:1, אין חילוף התקפי שיכול לשנות את פני המצב.

אם אני מסתכל על הנמסיס של האלופה, הפועל באר שבע שמוליכה את הליגה בצדק, כשעושים אנליזה על שחקני הספסל שיכולים להיכנס ב-0:0, רואים את איתי שכטר, שגיב יחזקאל, יוג’ין אנסה, רועי גורדנה וגם דור מיכה. למכבי חיפה אין שחקנים כאלה בספסל שיכולים לשנות את המשחק מקצה לקצה, ואת זה קודקודי מכבי חיפה צריכים לשנות,  כי בלי עוד שני שחקנים התקפיים יהיה קשה לכל הדרך. לא בכל משחק אפשר להביס, יהיו משחקים ששחקנים יצטרכו לעלות מהספסל כדי לעשות את השער.

שחקני מכבי חיפה (עמרי שטיין)שחקני מכבי חיפה (עמרי שטיין)

מי שחושב שלחיפה יש שיטת משחק – שיקום. הירוקים משחקים ללא שיטה. זה לא 4:3:3, זה לא 4:4:2, זה לא יהלום, זאת שיטה שנקראת ‘אול ראונד פלייר התקפי’, כשכל כדורגלן נע לאן שהוא רוצה, אבל הכי חשוב נעים לעומק הרחבה. אני מדבר על שרי, שהיה מעל כולם והכינוי “ההולנדי המעופף בהחלט הצדיק את עצמו היום, עומר אצילי, דולב חזיזה ולפעמים גם מוחמד אבו פאני.

רק אם רואים איפה אצילי הבקיע היום, שער אחד זה מעמדת החלוץ המרכזי, כשלידו שרי ודין דוד. חזיזה גם מסר מהאמצע. את הגול השני, אצילי הבקיע מאחורי עמדת החלוץ. הילד, מאור לוי, הבקיע מעמדת החלוץ המרכזי, כאשר עופרי ארד אמנם עלה לקרן, אבל גם כן כבש מעמדת החלוץ המרכזי פחות או יותר. חזיזה הבקיע גם מתוך החמש, מעמדת החלוץ המרכזי.

דולב חזיזה ומאור לוי (עמרי שטיין)דולב חזיזה ומאור לוי (עמרי שטיין)

זאת אומרת שהוורסטיליות והגיוון של השחקנים של בכר עם הכדור ובלעדיו, כמו גם הגיוון בקרנות ובכדורי החוץ, זה מה שעושה את הקבוצה לכל כך קטלנית, וזו השיטה. אבל כשמדברים על סגנון, לירוקים יש את הסגנון הכי טוב בישראל, וקוראים לזה ‘מה אתה עושה כשהכדור אצל היריב’. היום הם עשו את זה הכי מושלם מאז שבכר הגיע. כל פעם שהכדור היה אצל סכנין, שחקני האורחת התנפלו ומשם הגיעו למצבים מצוינים.

מכבי חיפה כל כך טובה בהגנה הקבוצתית, כשהיא יוצאת מתוך הלחץ והחטיפות וגורמת ליריב לאבד כדורים, היא הופכת את המשחק. מכבי חיפה עלתה על סכנין בכל פרמטר, שחקני סכנין לא היו במגרש, אף אחד לא הרגיש את כיאל, הוא לא היה, מכבי חיפה חיסלה אותו והעלימה אותו בצורה אלגנטית. רודריגס משחק כמגן שמאלי וכולם מתפלאים, אבל ברק בכר, שיש לו גאונות בכדורגל, הפך מדי פעם את הספרדי לקשר אחורי ואז שון גולדברג הפך למגן שמאלי, ומשם הניע כדור ולא עשה טעויות.

ברק בכר (עמרי שטיין)ברק בכר (עמרי שטיין)

ראיין סטריין הראה ניצוצות וגם הוא נכנס לאמצע ועושה עבודה של קשר בתור מגן ימני. כל עלייה של גולדברג הייתה לפנתיאון, שלא לדבר על עופרי ארד. מכבי חיפה משחקת בצורה אולטימטיבית, ולמעשה לאף שחקן אין עמדת מוצא, וכתוצאה מכך ההצגה היום בנתניה, 0:6, היא לפנתיאון של הכדורגל הישראלי. כוח הרתעה בלתי רגיל, אבל אם אני חוזר לפתיח, בלי עוד חלוץ אחד לפחות, לא לעולם חוסן, והמבין יבין.

תגובות מכבי חיפה ובני סכנין
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטיתספורט אחר חדשות
טניס
גלישת גלים
בריאות וכושר
האזור המוטורי
ONE CHAMPIONSHIP
כדוריד
כדורעף
כדורשת
ג'ודו
שייט
גלישת רוח
אופניים
אתלטיקה/התעמלות
שחייה
טאקוונדו / אגרוף
ספורט אמריקני / NFL
ספורט בקהילה
ענפי ספורט אילת
התאחדות בתי הספר
המשחקים הפראלימפיים