יום שני, 22.04.2024 שעה 21:51
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

יצחק: מקומי בליגת העל, לא מעריכים אותי מספיק

חלוץ הפועל כפ"ס בראיון: "לא קיבלתי מספיק דקות בהפועל, העדיפו שמות גדולים ממני", "אם תהיה הזדמנות לאירופה אשמח, אבל אני לא מאלה שחיים בסרט"

|
גיל יצחק (עמרי שטיין)
גיל יצחק (עמרי שטיין)

גיל יצחק זכה לתשואות רבות בעשור האחרון בליגה הלאומית, אך חוץ משנה בבני יהודה כשהיה צעיר מאוד, וחצי עונה בהפועל תל אביב, לא זכה עדיין להגשים את עצמו באמת בליגת העל. היום, כשהוא עם תשעה גולים בליגה הלאומית, והיד (או הרגל) עוד נטויה, החלוץ מנסה ללמוד מטעויות העבר, ואולי גם למצוא את הדרך לליגת העל בעונה הבאה.

בהפועל תל אביב הוא קיבל את ההזדמנות האמתית הראשונה שלו בליגת העל, אך גם זו נגמרה מאוד מהר, אמנם עם טעם טוב. יצחק מעריך את המאמנים שהיו לו לאורך השנים, אבל גם יש לו מעט ביקורת עליהם, ועל הכדורגל בארץ בכלל. היום הוא בדרך להיות שוב מלך השערים של הליגה הלאומית, והוא בטוח בכך שמקומו הטבעי הוא בליגת העל.

גיל יצחק (שחר גרוס)גיל יצחק (שחר גרוס)

בראיון ל- ONE, הוא מדבר על הנפילות והעליות לאורך הקריירה שלו, הטעויות שעשה בדרך ורגעי החרטה, הפריחה בשעריים, התקופה בהפועל תל אביב, ומה הוא חושב על רמת החלוצים בארץ היום.

מה רגע המשבר הכי גדול בקריירה שלך?
"הירידה עם בני יהודה. אחרי הירידה וכל הסיטואציה שהייתה, לא ידעו איך להרים אותי. זה פגע בי לפחות שנה קדימה, הייתי חסר ביטחון ברמה המנטלית, והמקצועית גם. לא נהניתי מכדורגל, ובגלל זה גם עשיתי את כל הדרך מאפס כשירדתי לשעריים, ואני לא מצטער על זה לרגע, כי זה היה מקום נהדר. הירידה הזאת עזרה לבנות אותי מחדש, מאפס".

גיל יצחק בבני יהודה. הירידה עזרה לו להיבנות מחדש (חגי ניזרי)גיל יצחק בבני יהודה. הירידה עזרה לו להיבנות מחדש (חגי ניזרי)

איך בעצם קרה המעבר הזה מהעלייה לליגת העל עם בני יהודה, לירידה לליגה א'? 
"שיחקתי בבני יהודה בליגה לאומית, עלינו לליגת העל ואז כבר לא רציתי להישאר, מהסיבות שלי, והלכתי לשעריים. הרגשתי שלא כיף לי כבר במקום, שלא מעריכים אותי מספיק, וגם שאני כבר לא נהנה מכדורגל. ואני אחד שאיפה שלא טוב לי אני לא נמצא, לא משנה כמה אני מרוויח. יכול להיות שזה גם לטובתי וגם לרעתי, זה פוגע בי המון".

יש לך חרטות על זה עכשיו? 
"יש לי על זה שלא היה לי סבלנות במכבי חיפה כשהגעתי. אז ירדתי לליגה א' מליגת העל, כולם אמרו שזה מסוכן לקריירה שלי, שאם אני שם אני לא אוכיח את עצמי ולא אתן גולים, אז אני יכול לאבד את זה סופית, אבל מרוב שהאמנתי בעצמי, אמרתי שמשם אני אעלה גבוה, ובאמת ככה היה. באתי לשם באמצע העונה כשהם היו מקום שישי, היה שם תקציב אסטרונומי לליגה א', היו שם בזמנו מלא כוכבים כמו סלים טועמה, שי אבוטבול, דדי בן דיין. בעשרה מחזורים נתתי עשרה גולים, ועלינו ליגה בסוף".

גיל יצחק. האמין בעצמו (שחר גרוס)גיל יצחק. האמין בעצמו (שחר גרוס)

הייתה לך עונה מעולה עם שעריים ואפילו עלית איתה ללאומית, היה שלב שהרגשת שזה המקום שלך?
"בכלל לא, גם היום אני חושב שהמקום שלי הוא בליגת העל, גם שיחקתי שנה שעברה בהפועל תל אביב, במשחקים שפתחתי בהרכב הייתי טוב מאוד, ואני חושב שביחס למשחקים שפתחתי, גם הבקעתי ובישלתי. אבל הייתי בסיטואציה שבאתי לקבוצה במצב מאוד רע, ולחלוץ מאוד קשה לבוא לידי ביטוי בהפועל תל אביב בסיטואציה שנוצרה שם, וגם אמרתי בעבר שוויתרתי על ההצלחה שלי, והעדפתי שהקבוצה תישאר בליגה כי זה היה מעל הכול, וככה היה. אז זה בא על חשבוני, ברור שרציתי להבקיע יותר, אבל ככה יצא".

אתה מככב בלאומית, ואז אתה מגיע לקבוצה כמו מכבי חיפה, ולא מקבל הזדמנות באמת.
"אני חושב שגם אם היה לי צ'אנס במכבי חיפה, שם נתנו לי מילים טובות ואמרו לי שכן מגיע לי, אבל לא הייתה לי סבלנות, וזה היה לרעתי. אני חושב שזה לא סוד שבליגה הלאומית אני מעל הליגה, ובליגת העל לא הייתה לי סבלנות. אני לא שחקן שיכול לשבת בספסל, זה לא האופי שלי, קשה לי עם זה, אז זה עובד לרעתי".

גיל יצחק. לא יכול לשבת בספסל (עמרי שטיין)גיל יצחק. לא יכול לשבת בספסל (עמרי שטיין)

מי אשם במה שקרה בחיפה?
"אני לא אוהב להאשים אחרים, אני קודם מסתכל על עצמי ואני חושב רק איפה אני לא בסדר. אשתי אמרה לי לא לעזוב את מכבי חיפה בשום מצב, כי יש לי מה להוכיח שם. אני מתחרט שלא נתתי לעצמי יותר זמן לצ'אנס במכבי חיפה, עזבתי מהר מדי. זו נקודה שהייתה יכולה לשנות את הקריירה שלי. וזו אשמה נטו שלי".

בדצמבר שעבר חתמת בהפועל ת"א של ניר קלינגר, הרגשת שסוף סוף אתה מקבל הזדמנות בליגת העל?
"באתי חודש לפני ינואר להפועל תל אביב, וידעתי שאני בא למקום לא פשוט במצב שהם היו, מקום אחרון, מקום שיהיה קשה, אבל אני חייב להוכיח את עצמי. אני חלוץ, בסופו של דבר אם לא מביאים אותי למצבים אני לא יכול להבקיע. אני לא אחד שלוקח כדור מהחצי ועושה גול. ואני חושב שכששיחקתי בהרכב הייתי טוב מאוד, וכמובן שרציתי להבקיע יותר גולים, לא שהחמצתי, פשוט לא הגעתי למצבים. אבל הם מאוד רצו אותי, קלינגר מאוד רצה אותי. אבל כקבוצה היה קשה לייצר מצבים, וכל אחד שיחק במטרה שהקבוצה תישאר ליגה וככה היה, גם אם זה אומר שגיל יבקיע שני גולים ולא עשרה".

גיל יצחק. קלינגר רצה אותו (רדאד ג'בארה)גיל יצחק. קלינגר רצה אותו (רדאד ג'בארה)

מה בכל זאת לא הסתדר בהפועל בסוף?
"הגיעו עוד שחקנים בינואר, שמות יותר גדולים ממני, שהם אחלה שחקנים. לצערי זה נופל על שמות. אני חושב שמקומי בליגת העל. זה שבחרתי לשחק בליגה לאומית זו הייתה בחירה שלי, גם כלכלית וגם אני חושב שלא מעריכים אותי מספיק, כי מעדיפים את השמות".

אז רק שחקנים עם "שם" מצליחים להגיע גבוה? מה אתה חושב על ערן לוי?
"לא בהכרח פרסום, כאלה שעשו משהו בקריירה, אבל לתקופה הנוכחית הם פחות נותנים מקצועית ממה שנתנו בעבר. לערן לוי יש שם מטורף ובצדק. יש מלא שחקנים שאין להם עשרה אחוז ממה שיש לו ברגל ימין שהיא החלשה שלו, אבל יש עליו סטיגמה של פחות רץ, פחות עושה במגרש מאשר מה שמאמנים מחפשים, ששחקנים אחרים כן יעשו, אבל לא יעשו עשרה אחוז ממה שהוא עושה בעמידה, אז בגלל זה הוא נמצא איפה שהוא היום. אבל הוא שחקן רמה אחת לפחות מעל חצי ליגת העל".

ערן לוי. "רמה אחת לפחות מעל חצי ליגת העל" (איציק בלניצקי)ערן לוי. "רמה אחת לפחות מעל חצי ליגת העל" (איציק בלניצקי)

לפני שחתמת בהפועל, אמרת שלא תחתום בשנים הקרובות בשום קבוצה בלאומית, והנה מצאת את עצמך שוב בלאומית השנה. מה קרה? רק הפן הכלכלי שיחק תפקיד?
"אמרתי שבאותה עונה לפני החתימה בהפועל תל אביב היו לי מלא הצעות בליגה לאומית בסכומים גבוהים פי ארבע מהפועל. אמרתי גם למאמנים שדיברו איתי שאני לא אחתום בשום קבוצה בלאומית כי אני מחכה לליגת העל, וככה עשיתי. גם אחרי העונה בהפועל יכולתי לחתום השנה בליגת העל, אבל מבחינה כלכלית לא התאים לי לשחק בסכומים שהם לא מספיקים. השיקול העיקרי היה כלכלי".

השיקולים האלה עוד יכולים להשתנות?
"קודם כל, לא סגרתי שום דלת. ברור שאם תהיה לי הצעה בליגת העל אני אלך על זה, וגם אם אני אעלה עם הפועל כפר סבא אז כן יש לי אופציה להישאר. אבל שוב, אני חושב שהמקום שלי זה שם. זה שאני בליגה הלאומית ואני נותן את המספרים שלי, זה מובן מאליו מבחינתי. אבל ליגת העל זה המקום שלי".

גיל יצחק. "המקום שלי זה בליגת העל" (שחר גרוס)גיל יצחק. "המקום שלי זה בליגת העל" (שחר גרוס)

הגעת לכפר סבא ואפשר להגיד שאתה מככב שם. אתה עם תשעה שערים ב-15 הופעות בליגה, וזה רק בסיום הסיבוב הראשון. רק דודו ביטון מעליך כרגע. תסיים גם את העונה הזו כמלך השערים בלאומית?
"ברור שאני מעדיף לסיים מלך השערים, אבל זה אולי יהיה קצת קלישאתי להגיד את זה – גם אם אני אבקיע 15 גולים ומישהו אחר יבקיע 18 אבל אני אעלה ליגה, עשיתי את שלי".

האם במקום שאתה נמצא היום בקבוצה אתה שמח בחלקך, או חושב על מה אם היית בליגת העל עכשיו?
"גם אשתי כל משחק שהיא רואה של ליגת העל היא אומרת לי 'אני לא יכולה לראות את המשחק, אתה חייב להיות שם'. וברור שזה צובט לי, אבל עושים בחירות בחיים, ואין מה לעשות".

גיל יצחק. אשתו מסייעת (עמרי שטיין)גיל יצחק. אשתו מסייעת (עמרי שטיין)

כמה אתה מושפע מאשתך? כמה היא עוזרת לך בקבלת ההחלטות בקריירה?
"יש לי אישה שמבינה מאוד בכדורגל, ברמה של כל אנשי מקצוע בכדורגל, והיא מעורבת מאוד, איפה שצריך כמובן. היא תומכת בי בכל החלטה, גם כשבחרתי לא נכון, והיו המון פעמים שהייתי צריך להקשיב לה ולא הקשבתי. והיא חושבת שהמקום שלי זה ברמות הכי גבוהות".

אתה רואה את כפר סבא עולה ליגה בסוף העונה במצב הנוכחי?
"הדרך עוד ארוכה, להגיד שאנחנו רוצים לעלות זה יפה, אבל הדרך ארוכה, יש משברים בדרך, ליגה לא קלה. אני חושב שכרגע אנחנו במקום יחסית טוב, הם יודעים גם את המקומות שצריך להתחזק בשביל שהקבוצה תיראה יותר טוב ואני מאמין שהם יעשו את זה".

שחקני כפר סבא עם גיל יצחק. בדרך לליגת העל? (שחר גרוס)שחקני כפר סבא עם גיל יצחק. בדרך לליגת העל? (שחר גרוס)

אתה מרגיש ששנה הבאה כבר יהיה לך מקום שוב לחזור לליגת העל? בין אם כפ"ס תעלה ובין אם לא. 
"גם עכשיו הייתי צריך להיות בליגת העל מקצועית. אני נמצא בקבוצה שהיא לא לגיטימית לליגה לאומית, הם הביאו אותי ועוד כמה שחקנים ואת המאמן שחתום לשנתיים, ומנהל מקצועי ומשקיעים שם מעל ומעבר בשביל לעלות לליגת העל".

אתה חושב שמאמנים פשוט מעריכים אותך לא נכון?
"בשנתיים האחרונות חשבו עליי שאני את המספרים שלי עושה, אבל פחות עובד במגרש, ומאז שהגעתי להפועל שיניתי להרבה את התפיסה, כי ראו שאני באמת כחלוץ עובד אפילו אקסטרה. עושה עבודה טקטית יפה, ורץ ומשקיע, וראו את השינוי שעשיתי. בליגה הלאומית קבוצות לא באות להניע כדור, אין את זה, אז אין יותר מדי איך לעבוד טקטית. בליגת העל זה כן בא לידי ביטוי ואני חושב שהוכחתי את זה שם שאני כן רץ ועובד קשה".

גיל יצחק וניר קלינגר. שינה תפיסה בהפועל (שחר גרוס)גיל יצחק וניר קלינגר. שינה תפיסה בהפועל (שחר גרוס)

קלינגר נתן לך מספיק קרדיט לדעתך בהפועל?
"בהתחלה כן, ואחרי זה פחות, ואני מקבל את זה. זה מאמן, זה החלטות שלו. בסופו של דבר הייתה מטרה אחת והשגנו אותה. אני חושב שלא קיבלתי מספיק, אבל בסדר. זה נפל על החלטות מקצועיות וזה בסדר, אני כשחקן אמור לקבל את זה. ברור שכששחקן שפחות משחק הוא לא מרוצה, היה רצון משותף לסיים את זה, ונפרדנו כידידים".

אתה חושב שקיבלת מספיק דקות?
"לא קיבלתי מספיק דקות בהפועל, יכולתי לתרום הרבה יותר, נתנו לשחקנים אחרים מקום על חשבוני. וגם אני הייתי עסוק יותר באיך הפועל תישאר בליגה, אבל הגיע לי לשחק יותר. לא הגעתי למצבים שיכולתי להבקיע בכלל, בגלל שביקשו ממני לעשות הגנה, אבל החוויה בהפועל הייתה מדהימה, זה מועדון גדול. לחוות דרבי, לחוות את הקהל הזה שאיתך בכל מצב, אין על הקהל של הפועל. גם כשהחמצתי את הפנדל בגביע, ולא היה קהל בגלל הקורונה, היו אוהדים בחוץ שראו אותי מבואס אחרי המשחק ובאו לעודד ולהרים אותי. שחקן שלא חווה את זה לא יודע מה זה". 

גיל יצחק. "אין על הקהל של הפועל" (רדאד ג'בארה)גיל יצחק. "אין על הקהל של הפועל" (רדאד ג'בארה)

מה אתה חושב על הפועל של היום?
"הפועל של היום לדעתי קבוצה יותר טובה מאשר שנה שעברה בשתי דרגות, אבל חסרה להם הרגל המסיימת, שזה חלוץ שייתן גולים, זה בולט".

מה אתה חושב על ההחלפה של קלינגר?
"קלינגר מאמן מצוין, יש תקופות שהולך יותר, הולך פחות. קלינגר בא עם הרבה אמוציות, הרבה לב, נותן הרבה מעצמו בשביל המועדון, ולפעמים שהולך פחות, פה בארץ יש פחות סבלנות, אז זה התוצאות, שמאמן הולך. זה לא רק בהפועל, בארץ אין מספיק סבלנות, פה בארץ כששחקן נותן גול הוא מלך העולם, ואחרי שבוע הוא פתאום יהיה קצת חלש אז יקללו את סבתא שלו. זה הכדורגל פה בארץ".

ניר קלינגר (שחר גרוס)ניר קלינגר (שחר גרוס)

מה אתה עושה עכשיו כדי כן למצוא את עצמך שנה הבאה בליגת העל?
"אני יכול לבוא עם המאמן כושר שעה לפני כולם, אני עושה איתו גם אימון מנטלי. וזה קודם כל בשביל עצמי. הגעתי לגיל שיש לי ביקורת עצמית מאוד גבוהה, ואני יודע איפה אני צריך לשנות ועל מה לעבוד, אז אני יודע איפה ובמה להשתפר".

איך אתה מצליח לשמור על הביטחון והאמונה העצמית שלך למרות הנפילות?
"אני יודעת שזה שאני בליגה הלאומית זה לא אומר שאני לא מתאים לליגת העל. אני חושב שלוקחים שחקנים בליגת העל שמרוויחים סכומים נמוכים, אז נוח לקבוצות לקחת אותם. היום רוב השחקנים לדעתי בליגת העל שמרוויחים את הסכומים הנמוכים האלה, זה כאלה שרק רוצים להגיד שהם בליגת העל. יש מלא שחקנים שמקומם כן בליגת העל והם בליגות הנמוכות בגלל כסף. אם הייתי רוצה להיות בליגת העל, הייתי בליגת העל".

גיל יצחק. "יש שחקנים שמקומם בליגת העל, והם בליגות הנמוכות בגלל כסף" (שחר גרוס)גיל יצחק. "יש שחקנים שמקומם בליגת העל, והם בליגות הנמוכות בגלל כסף" (שחר גרוס)

מה אתה חושב באופן כללי על רמת החלוצים היום בארץ?
"אני חושב שיש פה שחקנים מאוד מאוד טובים שלא מממשים את הפוטנציאל שלהם, שאני ביניהם. בליגת העל אין שחקנים שיודעים לתת גולים כמו שאני יודע".

מה החלום שלך בקריירה? לאן היית רוצה להגיע?
"אני רוצה ליהנות, אם אני נהנה בכדורגל אז אני שמח בחיים שלי. ברור שאני רוצה להגיע כמה שיותר גבוה ולהיות בבמה המרכזית ובאמת להראות מה אני שווה בתור חלוץ, שיודע לתת גולים. אני כרגע בליגה הלאומית, אני חושב על לעלות ולשחק בליגת העל, ואם תהיה לי הזדמנות גם לצאת לאירופה אני אשמח, אבל אני לא מאלה שחיים בסרט".

אסור לפספס
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
נגןמאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
מאוהבים: רונאלדו וג'ורג'ינה מבלים בים
נגןפחד אלוהים: שוער אחד מול מאה בועטים
פחד אלוהים: שוער אחד מול מאה בועטים
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */