יום שישי, 29.03.2024 שעה 01:33
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

"דוד פוטר ממכבי ת"א בגלל הקשר עם ואן לוון"

עורך דינו של המאמן שפוטר טוען: "כל חטאו היה ששמר על קשר עם פטריק, פגעו בשמו הטוב, נגיש תביעה". המועדון: "הוא יודע למה פוטר". וגם: ההמלצה

|
אורי דוד (נעם מורנו)
אורי דוד (נעם מורנו)

לאחר ההודעה של מכבי תל אביב על פיטוריו של אורי דוד מעמדת מאמן קבוצת הנוער, על אף שהיא במקום השני בטבלה, המאמן וסביבתו הגיבו בזעם להחלטה של הצהובים. עורך הדין שי טל, המייצג את דוד, שלח מכתב חריף למנהל מחלקת הנוער של מכבי ת”א, גיא צוקרמן, בו טען כי הדברים נעשו לכאורה בשל הקשר של דוד עם פטריק ואן לוון, שפוטר מהמועדון מוקדם יותר העונה.

במכתב ציין עורך הדין של דוד לאחר מכתב השימוע שנשלח למאמן: “מרשי קיבל את המכתבים שבסימוכין מטעם מועדון כדורגל מכבי תל אביב בפליאה ובתדהמה ראשית, יטען מרשי כי הוא דוחה מכל וכל את כל האמור במכתבים שבסימוכין. מרשי יטען כי הדברים שיוחסו לו במכתבכם שבסימוכין הם דברי הבל שמוטב שלא היו באים לאוויר העולם. כידוע, מרשי מאמן במועדון החל משנת 2009 בכל שכבות הגילאים, לרבות בעונה האחרונה בקבוצה הבוגרת כעוזר מאמן ראשון של מר פטריק ואן לוון. מרשי גידל עשרות שחקנים שעברו תחת ידיו ומשחקים כיום בליגות המקצועניות בישראל לרבות בנבחרות ישראל השונות.

מרשי ידוע כמאמן קשוח, קפדן ומקצועי שבנוסף לפיתוח שחקנים שואף למצוינות ללא פשרות. למותר לציין כי הקבוצות שאימן מרשי במועדון זכו בכל עונה באליפות ו/או גביע המדינה. דא עקא, לאחר פיטוריו של פטריק כמאמן הקבוצה הבוגרת של המועדון, חלה נסיגה פתאומית ביחס המועדון כלפי מרשי - שהיה עד אז מוערך מאוד וזכה לתשבחות רבות במשך שנים רבות. לא מיותר לציין כי רק ביום 17.9.2021 נבחר מרשי כמאמן מצטיין של המועדון לצורך קבלת מלגה מעיריית תל אביב. למותר לציין כי על הבקשה לעיריית תל אביב חתם מר גיא צוקרמן. יודגש ויובהר כי כל חטאו של מרשי הוא שהיה עוזרו של פטריק ונשאר איתו בקשר לאחר שפוטר מהמועדון. יובהר כי מיד לאחר פיטוריו של פטריק החל המועדון לייצר מציאות יש מאין על מנת להטיל דופי בהתנהלותו של מרשי והכל במטרה להוביל לפיטוריו.

אורי דוד (שחר גרוס)אורי דוד (שחר גרוס)

לא זו אף זו, נודע למרשי כי עוד בטרם אפשר המועדון למרשי את זכות הטיעון (בהליך השימוע אותו יזמתם) החל המועדון לחפש למרשי מחליף! לצורך כך נפגש מר ברק יצחקי עם פטר ואן דר ברג במשרדו של הראשון ביום 14.12.21 בשעה 9:30 והציע לו להחליף את מרשי כמאמן ראשי של קבוצת הנוער של המועדון. זה המקום לציין כי קבוצת הנוער תחת שרביטו של מרשי נמצאת כיום בצמרת ליגת העל (בדרך לזכות באליפות) וברי לכל בר דעת שהחלפתו של מרשי במאמן אחר נובעת משיקולים זרים ופסולים. הא ותו לא! מרשי רואה בהתנהלות המועדון כלפיו, התנהלות חסרת תום לב באופן קיצוני. מרשי יוסיף ויטען כי המועדון הזמין אותו להליך שימוע שנועד למראית עין בלבד, אשר תוצאותיו ידועות מראש. מרשי יטען כי המועדון גמר אומר לפטרו ואין נפקא מינה באיזה דרך. כמו כן יוסיף כי המועדון בחר לרמוס ברגל גסה את זכות הטיעון ובכך לאיין את הליך השימוע, שכידוע אמור היה להתקיים בלב פתוח ובנפש חפצה. אשר על כן, מודיע מרשי כי לא ישתתף בהליך סרק פגום, שנועד לצאת ידי חובה ושהוא בבחינת משחק מכור. אין באמור לעיל ובמה שלא אמור בו משום ויתור על טענה ו/או זכות ו/או סעד העומדים לזכות מרשי על פי כל דין ו/או הסכם”.

עו״ד שי טל מסר אף בתגובה לאחר מכן: “מכבי ת”א פגעה בשמו של מרשי בצורה אנושה. ממועדון כמו מכבי ת”א היה מצופה לנהוג בתום לב ובדרך מקובלת ולא לפטר מאמן מצטיין שקבוצתו דוהרת לאליפות בחוסר תום לב קיצוני. אין מנוס מהגשת תביעת בוררות נגד המועדון”.

התגובה של מכבי ת”א ומכתב ההמלצה

ממכבי ת"א נמסר בתגובה לטענות שהפיץ דוד כי הוא פוטר בשל היותו איש של ואן לוון: “אורי יודע היטב את הסיבות לפיטוריו והן כלל אינן קשורות לפטריק. מכבי תל אביב לא נוהגת לפרסם סיבות לפיטורים באמצעי התקשורת”.

באשר למכתב ההמלצה אליו התייחס עו”ד טל, ב-17.9 מכבי ת”א העבירה מכתב לעיריית ת”א, החתום על ידי צוקרמן, ובו נכתב: “אורי עובד כ-13 שנים ברציפות, מאז שהחל את קריירת האימון שלו, במכבי ת”א. בשנותיו הרבות באקדמיה אימן וחינך מאות ילדים בכל שכבות הגילאים, חלקם הגדול שחקנים מקצוענים בליגות הראשונות בישראל כולל הקבוצה הבוגרת של המועדון. חלקם משחקים בליגות השונות באירופה ומייצגים את ישראל בנבחרות השונות, וחלקם הפכו לאזרחים טובים.

בנוסף לתפקידו כמאמן קבוצת הנוער, אורי אחראי על פרויקט העילית של המועדון שבו לוקחים חלק השחקנים המצטיינים של האקדמיה למען פיתוחם כשחקני העתיד של המועדון. בשנה האחרונה אורי משמש גם כעוזר מאמן בקבוצה הבוגרת. בנוסף, זכה בתואר גביע המדינה 2021 לגילאי נערים א’”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */