יום שישי, 19.04.2024 שעה 09:41
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

עדות של אוהד מכבי ת"א: שוטר זרק עליי אופניים

מ' בן ה-15 טוען ששוטר פגע בו אחרי המשחק עם סכנין: "עמדתי וראיתי שמרביצים לילד. פתאום מצאתי עצמי על הרצפה חבול". המשטרה: "אוהדים תקפו שוטרים"

|
השוטרים מתבוננים על אוהדי מכבי ת
השוטרים מתבוננים על אוהדי מכבי ת"א (ארכיון)

אוהדי מכבי תל אביב מדווחים בשני המשחקים האחרונים על אלימות שהם חווים מצד שוטרים במשחקי הקבוצה. תחילה נגד הפועל מרמורק, וכעת בעדות שהגיעה אלינו ל-ONE על ידי אוהד שביקש שזהותו לא תתפרסם בשלב הזה, עולה מקרה לא פשוט שהתרחש לאחר המשחק מול בני סכנין. 

כזכור, ביום ראשון בערב נפוצו טענות של אוהדי מכבי ת”א כי סבלו מאלימות של שוטרים לקראת סיומו של המשחק בגביע המדינה. חלק מהעדויות היו של אנשים שראו את המתרחש אך לא חוו אותו בעצמם. הם תיראו כי ראו לכאורה שוטרים מכים אוהד בידיים חשופות וטענו להפעלת כוח מוגזם אל מול התפרעות שהייתה ביציע בעקבות תגרה שפרצה בין הקהל למאבטחים מחברת האבטחה שפיקחה על המשחק. המשטרה אמרה כי טענות אלה מופרכות ואינן נכונות ואף הבהירה כי היא מגובה בלא מעט סרטונים של האירוע שמוכיחים זאת. 

כעת, העדות היא מפי אוהד שספג אלימות בעצמו לאחר המשחק אמש (רביעי). “בסוף המשחק יצאתי משער 11, היה שם אוהד של סכנין שהוקף על ידי שוטרים שכנראה היו שם כדי למנוע פרובוקציה אחרי שאותו אוהד זרק כמה מילים לעבר אוהדי מכבי ת”א. יצאתי משם והייתי עם אופניים, החזקתי אותם בידיים. ליד הקופות התפתחה מהומה, ראית ילד, אולי בן 11, חוטף מכות משוטרים אחרי שזרק לעברם כוס מים. הכוס לא פגעה באף אחד. פשוט פוצצו אותו במכות. פתאום מגיע שוטר, לוקח את האופניים מהידיים שלי וזורק אותם עליי תוך כדי שהוא צועק עליי לעוף הביתה. חזרתי חבול ופצוע הביתה”, העיד מ’, אוהד מכבי ת”א בן ה-15, תלמיד כיתה י”א. 

אוהדי מכבי ת"א (חגי מיכאלי)אוהדי מכבי ת"א (חגי מיכאלי)

“הייתה שם נערה, אולי בת 19, שבתגובה לפרובוקציה של אותו אוהד, צעקה לעברו מוות לערבים. יס”מניקים קפצו עליה, השכיבו אותה על הרצפה בכוח ולקחו אותה משם. ואז אותו ילד צעיר זרק את כוס המים שלא פגעה בהם, השכיבו אותו מיד שלושה יס”מניקים על הרצפה והרביצו לו, ולקחו אותו משם. פתאום הגיעו עוד 10 שוטרי יס”מ, אחד מהם דחף אותי בלי שום סיבה, זרק אותי על הרצפה. לא הגבתי בכלל. הייתי עם האופניים, הוא לקח אותם וזרק אותם עליי. אני לא עשיתי כלום. רק עמדתי שם עם חברים שלי והסתכלתי על כל מה שנעשה סביבנו. כתוצאה מכך יש לי שטפי דם ברגל וביד”.

“פחדתי ממנו, הוא דחף אותי בכוח, זה מפחיד. הוא המשיך לצעוק עליי תעופו מפה, אל תעמדו כאן. אח”כ הגיעו אוהדי סכנין והתחילו קללות לעבר אוהדי מכבי. המשטרה התחילה לרסס בגז פלפל וראיתי חבר שנחנק מזה. אוהד סכנין החזיק קרש גדול, רצו לידו סמויים ולא עשו כלום. הם רצו דווקא לעבר אוהדי מכבי. אני מרגיש שאין לי את היכולת להגיע יותר למשחקי כדורגל. המשטרה מפחידה. היא באה להרביץ. היה קומץ קטן שרצה לריב, אין ספק, אבל המשטרה מרביצה לכל אוהדי מכבי בלי להבחין. זה מפחיד להגיע למשחקים. היס”מניקים לא רואים בעיניים. זה משהו שעלול להסתיים ברע”. אביו של מ’ אוהד הקבוצה מתכוון להגיש תלונה במשטרה. 

יש לציין כי בכל הנוגע למשחק מול מרמורק, טענות גורמים במשטרה הן שהאוהדים רבו בינם לבין עצמם בתוך היציע לפני שכוח המשטרה הוזעק על ידי כוח האבטחה כדי להתערב. הטענה היא כי לעבר השוטרים שנכנסו ליציע נזרקו חפצים ונאמרו קללות קשות שהופנו כלפיהם. הם טענו כי כחלק מכך, אוהדים ניסו לשלוף אוהד שנעצר (בהמשך הורחק לחודש מהמגרשים), וזו אחת הסיבות לכך שהשוטרים נאלצו להפעיל כוח, אך גורמים במשטרה טענו בכל תוקף כי לא תקפו אוהדים מול מרמורק כפי שלא מעט מהקהל הצהוב העיד, אלא עסקו בפיזור תגרה בתוך הקהל בינו לבין עצמו.  

אצטדיון בלומפילד (איציק בלניצקי)אצטדיון בלומפילד (איציק בלניצקי)

בנוגע לתקופה האחרונה, גורם משטרתי סיפר: “יש קו אלים נגד השוטרים בתוך ומחוץ ליציע מצד אוהדי מכבי ת”א. הם בוחרים במדיניות של התגרות ופגיעה. יש עליית מדרגה מאז תקופת הקורונה. האוהדים מוציאים אגרסיות בכדורגל. יש הקצנה באירועים האלה ואנחנו צריכים להתמודד עם המצבים האלה. אתם לא מבינים מה אנחנו עוברים. במשחקים של מכבי ת”א אנחנו עובדים יותר קשה מכל אירוע אחר שיש”. 

“מספר אוהדים תקפו שוטרים תוך יריקות והשלכת חפצים”

תגובת משטרת ישראל: “לא מוכר אירוע כמתואר בפנייתך כמו גם העובדה שעד כה לא הוגשה כל תלונה בעניין. מעבר לכך ולגופו של עניין, בסיום המשחק עם התפזרות הקהל ובלהט היצרים בין סוגי הקהלים של הקבוצות היריבות ומתוך מגמה למנוע חיכוך פיזי בין שני ה’מחנות’, אשר קרבו זה אל זה תוך קריאות אלימות ונאצה, בוצעה הפרדה ע”י השוטרים אשר יצרו חוצץ וביקשו מספר פעמים להתפנות.

במהלכה מספר אוהדים שסירבו להישמע להנחיות ואף תקפו שוטרים תוך יריקות לעברם והשלכת חפצים שונים, הם נעצרו והמשטרה תבקש להרחיקם ממגרשי הכדורגל בבית המשפט. למותר לציין כי המשטרה תבצע את כלל הפעולות הנדרשות במטרה לשמור ולהגן על קהל אוהדים חף מפשע שהגיע לחוויית כדורגל מפני קומץ אוהדים אלים, ותמצה את הדין עד תום עם הפורעים”.

קרסטאיץ: חשוב כרגע להתוות דרך במועדון
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */