יום שבת, 20.04.2024 שעה 04:36
ליגה לאומית 23-24
 פלייאוף עליון 
6320-5231עירוני ק"ש1
6139-5831בני יהודה2
5729-4931עירוני טבריה3
5043-6031מכבי יפו4
5035-4931הפועל נוף הגליל5
4551-5631הפועל ניר רמה"ש6
4543-3731מכבי הרצליה7
4236-3931הפועל א.א. פאחם8
 פלייאוף תחתון 
4240-4131הפועל עכו1
3735-3931הפועל ר"ג2
3740-3131מ.ס כפר קאסם3
3541-2831הפועל ראשל"צ4
3553-3831סקציה נס ציונה5
3441-3031הפועל כפ"ס6
2753-3431הפועל עפולה7
1669-2731איחוד בני שפרעם8
לוח משחקים
  • הפועל נוף הגליל
  • שישי, 26/04, 16:00
  • מכבי הרצליה
  • הפועל ניר רמה"ש
  • שישי, 26/04, 16:00
  • מכבי יפו
  • הפועל א.א. פאחם
  • שישי, 26/04, 16:00
  • עירוני טבריה
  • בני יהודה
  • שישי, 26/04, 16:00
  • עירוני ק"ש
  • סקציה נס ציונה
  • שישי, 26/04, 16:00
  • איחוד בני שפרעם
  • הפועל כפ"ס
  • שישי, 26/04, 16:00
  • הפועל ר"ג
  • הפועל עפולה
  • שישי, 26/04, 16:00
  • הפועל ראשל"צ
  • הפועל עכו
  • שישי, 26/04, 16:00
  • מ.ס כפר קאסם

"רצו לעשות מהפכה, אך השחקנים הרימו את עצמם"

אלי כהן שינה את העונה של רעננה לטובה: "לא האמנתי לפתיחה כזאת, בלאומית הדברים משתנים". וגם - יו"ר א.א פאחם לא נרגע: "כמה אפשר לסבול מגזענות?"

|
אלי כהן (אורן בן חקון)
אלי כהן (אורן בן חקון)

הליגה הלאומית השלימה השבוע הסיבוב הראשון, כשאלופת החורף היא מ.ס כפר קאסם של שלומי דורה. למרות זאת, מי שתפסה את מירב הכותרות בתקופה האחרונה היא הפועל רעננה ומאמנה אלי כהן, שבמספר שבועות בתפקיד הצליח "להפוך" את הקבוצה ולחלצה לפחות כרגע מאימת התחתית עם 13 נקודות מ-15 האחרונות. כהן (60), מוותיקי המאמנים בליגות הבכירות, כבר זכה בעברו בשני גביעי מדינה עם הפועל ר"ג ואימן בבית"ר ירושלים כשכעת, הראה שוב שהגיל הוא רק מספר בדרך אולי לשינוי הכי דרמטי שנעשה בקבוצה בלאומית עד כה העונה.

זה לא סוד שכהן מחובר למקום, כאשר בקדנציה הקודמת שלו במועדון מהשרון, אשר נמשכה חמש שנים, הוא היה למאמן הראשון שהעלה את הקבוצה לליגת העל. כעת, הוא חזר במצב שונה לגמרי. "לא פחדתי לקחת את התפקיד", אמר כהן בשיחה עם ONE. "קודם כל, זו קדנציה שנייה שלי ברעננה. זה מקום שאני מחובר אליו, מכיר את המנכ"ל ואת העבודה עם אשר אלון. למרות שלא אימנתי שם הרבה שנים, עדיין יש לי שם חברים. זה מועדון טוב שיקר לליבי. שנית, ראיתי את הקבוצה בכמה משחקים והיה ברור לי שחומר השחקנים הוא טוב ושהמיקום לא משקף את יכולת השחקנים. ידעתי שזה אתגר לא פשוט, להגיע עם שש נקודות. אני האמנתי בשחקנים וביכולת שלי כמאמן. הרבה פעמים הגעתי במצבים כאלה. אני מכיר גם חלק גדול מהשחקנים, אבל ידעתי שלמרות שזה אתגר לא פשוט, אפשר להצליח".

שחקני הפועל רעננה (נעם מורנו)שחקני הפועל רעננה (נעם מורנו)

אבל היה לך גם מה להפסיד.
”אני לא בא בגישה כזאת. הגישה שלי היא תמיד חיובית. זה היה רק המחזור העשירי. ידעתי שיש עוד מספיק זמן לתקן. שוב אני אגיד, אלו שחקנים טובים שאת חלקם אני מכיר. ידעתי לאן אני הולך בלב שלם".

האמנת שהפתיחה תהיה כזאת?
"לא. אם להיות כן, לא האמנתי לפתיחה כזאת. אני אשקר אם אגיד אחרת. אף אחד לא חשב שבחמישה משחקים ניקח 13 נקודות ועוד מול קבוצות צמרת. אף אחד לא חשב שזה מה שיהיה. ביום שהגעתי, ישבתי עם המנכ"ל גיל קופר והוא אמר לי שאנחנו צריכים להתכונן כבר לינואר, לעשות מהפכה. זה טבעי כי הקבוצה צברה שש נקודות. אני חייב להגיד שאני מאמן שמאמין בתהליכים, אז לא חשבתי שהתוצאות יגיעו כ"כ מהר, שהשחקנים ירימו את עצמם כ"כ מהר. אבל כן היה חשוב לי לראות אותם משנים גישה.

אתה יכול לראות את זה לפי זה שהקבוצה פיגרה שלוש פעמים והצליחה להפוך את התוצאה. לא בשביל להצטנע, אבל השינוי בא בגדול מהשחקנים. הם הבינו את האתגר ואיפה הקבוצה עומדת. הם ידעו שאם לא יהיה שינוי גדול בחשיבה, אז נהיה בבעיה. מהמשחק הראשון בכפ"ס ראו קבוצה לוחמת, מתלהבת, לא נשברת. מפה התחיל השינוי. עם התוצאות שיפרנו את היכולת. בראש ובראשונה אני נותן את הקרדיט לשחקנים שידעו לשנות דיסקט בראש ולשחק כמו קבוצה שצריכה נקודות".

אלי כהן (שחר גרוס)אלי כהן (שחר גרוס)

ומה הלאה?
"אני לא חושב רחוק. מי שמכיר את הליגה הזאת יודע כמה שהיא צמודה וכמה הדברים משתנים מהר. עדיין יש לנו דרך קשה וארוכה לצאת מהמיקום שלנו. האתגר הוא עדיין גדול ואנחנו רחוקים מלברוח מאיזור הסכנה. אנחנו צריכים להמשיך להיות צנועים ולעבוד קשה. אני לא חושב שנכון לסמן מטרות רחוקות עכשיו. אנחנו נמצאים במומנטום פנטסטי, אנחנו נראים טוב, במגמת שיפור גם. אני לא רוצה להישמע קלישאתי ולהגיד שאנחנו משחקים ממשחק למשחק, אבל אנחנו באמת רוצים להמשיך לשחק טוב ולצבור נקודות. זו ליגה שאתה לא יכול להתרווח בה ולהגיד שהכול בסדר. צריכים להמשיך באותה המגמה".

הסגל שלכם שווה יותר?
"ברור. אם בהתחלה דיברו פה על מהפכה ובצדק, היום הרבה מאוד שחקנים הרימו את עצמם. אנחנו ננסה להתחזק בינואר, אבל להגיד לך שתהיה פה מהפכה נכון לעכשיו? ממש לא. אנחנו לא נביא בכל מחיר, אלא משהו נקודתי שאנחנו באמת צריכים וחושבים שיכול לשפר אותנו. אבל בגדול, הסגל שלנו סגל טוב וחזק".

אלי כהן (עמרי שטיין)אלי כהן (עמרי שטיין)

מה שינית בחלוץ שלך פיטר אולאולה? דיברו עליו הרבה והוא איכזב עד התקופה האחרונה.
"צריך לזכור גם את בן אז'ובל. הוא נתן שלושה גולים בחמשת המשחקים האחרונים. פיטר במשחק האחרון נכנס לעניינים. הוא עדיין לא ביכולת הטובה שלו משנה שעברה ואני מקווה שהצמד שהוא הבקיע יחזיר אותו למסלול הנכון וייתן לו ביטחון. אבל שוב, גם אז'ובל הרים את עצמו ונראה מצוין. הניצחונות הם של קבוצה שעובדת ולא נשברת. לא כל קבוצה הייתה יודעת להפוך תוצאה מול קבוצות חזקות".

אתה רואה את עצמך נשאר ברעננה?
"אתה מדבר איתי והדברים כ"כ נזילים בכדורגל. עוד לא הגענו אפילו למחצית השנייה של העונה. אמרתי לך, זה מועדון שהייתי בו בעבר חמש שנים. לדבר על שנה הבאה זה קצת רחוק אבל אין ספק שאני נהנה פה".

בן אז'ובל חוגג (איציק בלניצקי)בן אז'ובל חוגג (איציק בלניצקי)

איך זה שאתה מוצא את עצמך בליגה הלאומית?
"יש למאמן תקופות שהוא למעלה שהוא למטה. הייתי בשנתיים האחרונות בעכו. הגביעים עם הפועל רמת גן? אתה מחזיר אותי אחורה. בשנה שעברה הייתי בעכו, הייתה לי הצעה מסכנין ויכולתי לחזור לליגת העל. לא יכולתי להשתחרר וקיבלתי את זה. הייתי בליגת העל, עכשיו אני בלאומית. היכן שאני נמצא אני מרוצה, הכול יכול להיות ופתאום יכולות לבוא הצעות מליגת העל. זה הכדורגל שלנו. כרגע אני ברעננה, לא נעלמתי, טוב לי ואני מאמן כיום וזה מה שחשוב".

ליגת העל לא חסרה לך?
"עוד פעם, מי שחי את החיים של מאמן כדורגל יודע שאתה פעם למטה ופעם למעלה. ככה אני רואה את הדברים ואני מתכוון לכל מילה. אני כרגע נמצא בליגה השנייה, אני מאוד נהנה מהעבודה פה. דברים משתנים ואם יתפתחו דברים, הלוואי".

שחקני הפועל רעננה חוגגים עם פיטר אולואוולה (נעם מורנו)שחקני הפועל רעננה חוגגים עם פיטר אולואוולה (נעם מורנו)

תחזור לליגת העל?
"אם אני יכול לאמן בליגת העל? ברור. אבל להגיד לך שאני כל היום חושב על זה? לא. אם זה יקרה, זה יקרה. אבל בחמש השנים האחרונות הייתי ברמה"ש ועכו. אני חושב שעם השנים והניסיון שאני צובר, זה רק יתרון. אני עוד מלא תשוקה, אני רעב ללמוד ולעבוד וזה מה שחשוב למאמן כדורגל. אני מהמאמנים הוותיקים, אחד מהוותיקים שיש, עברתי כברת דרך מאוד ארוכה. התחלתי מלמטה ועד למעלה ואני שמח על כך. כמו שאמרתי, כמובן שכמאמן אתה רק שואף להתקדם ואתה לא יכול להיתקע מאחור כי הכדורגל משתנה. גם מול השחקנים וההתנהלות מולם כי זה דור שונה לגמרי. בכל שנה בכדורגל אתה לומד יותר ויותר. כל עוד יש בי את התשוקה והרצון ללמוד ולהשתפר, הניסיון הוא רק יתרון".

יו”ר א.א פאחם: “כמה פקידים ערבים יש בהתאחדות או במנהלת? אפס”

תופעה מבורכת מגיעה מקבוצות המגזר: לא פחות משלוש קבוצות סיימו את הסיבוב הראשון בין שמונת המקומות הראשונים המובילים למקום בפלייאוף העליון בתום העונה הסדירה. אחת מהן היא הפועל אום אל פאחם של מוטי איוניר, שנמצא רק נקודה אחת מהמקום השני. כשברקע סערת ההפסד להפועל עפולה בתחילת השבוע, תפסנו את יו"ר הקבוצה, אחמד אבו אלעם, לשיחה על האירועים בתום המשחק, עתיד הכדורגל במגזר והמטרות של קבוצתו.

“אנחנו לא נרגעים. זה לא משהו פשוט. מה שקרה בעפולה בסוף המשחק, צריך חודשים להירגע ממנו. מה שקרה הוא שאחרי המשחק שחקנים של עפולה התלהמו, היו קללות רגילות. ואז ההורים של שריף כיוף (שוער עפולה) תקפו שחקנים שלנו. המשטרה באה במהירות מהיציע השני ועצרו אותם והם בילו את הלילה במעצר. אח"כ בא שלומי אלבז (מחזיק תיק הספורט בעיריית עפולה). אמרתי לו: ‘זו התנהגות?’, הוא אמר לי: ‘קיבלנו אתכם כמו שקיבלתם את השיח ראאד סלאח’. זה ידוע שיש עליו אג'נדה פוליטית. הוא הבובה של ראש העיר. אני חושב שבתקופה האחרונה עם כל האלימות והגזענות שיש, הכדורגל הוא הדבר הכי חשוב. לא הרגשנו את הגזענות חוץ מקבוצה אחת או קבוצה וחצי. זה פרץ בפליטות פה וזה עושה אווירה לא טובה. אני מבין את הסיטואציה שבה ארז כלפון נמצא כשהוא אבל על אביו, אבל יש אנשים מתחתיו שצריכים לטפל בזה. אם זה היה הפוך ואני הייתי מתבטא כמוהו? לאן הייתי מגיע? מה היה עושה ניר רשף? מה היו עושים קברניטי ההתאחדות? זה מתחיל מלמעלה. אני אדליק לך עוד נורות: כמה פקידים ערבים יש בהתאחדות או במנהלת? אפס. אין אף יצוג ערבי שם".

שחקני אום אל פאחם מתווכחים עם דקל צינו (עמרי שטיין)שחקני אום אל פאחם מתווכחים עם דקל צינו (עמרי שטיין)

מה אתה רוצה שיקרה?
"הפתרון הוא שאנשים כמו אלבז לא צריכים להיות בכדורגל. הוא בסה"כ מבצע אג'נדה של עירייה. איך נחנך את הילדים שלנו? נמשיך לחיות פה על אפו וחמתו של שלומי לדורות. אם לא נסבול אחד את השני ונמשיך בוויכוח הגזענות, מה נביא לילדים שלנו? כמה אפשר לסבול? אחרי 70 שנה לא הגיע הזמן שנחיה בשקט? שכל אחד יטפח את המקום שלו? בלתי אפשרי לתת לקומץ קטן של גזענים להשתלט על הקומץ השפוי. אני לא מדבר מרגשי נחיתות, אלא הפוך. אני מרחם על אנשים כאלה שחיים במלחמה פנימית יום ולילה. בן אדם שמתבטא ככה רואה ערבי ואוכל את עצמו מבפנים. זה מביש לדבר על גזענות כל היום. יש הנהלה לכדורגל ואין הנהגה למגזר הערבי בכדורגל הישראלי. הגיע הזמן שהדור הצעיר ייקח מנהיגות בוועדות להובלת הכדורגל. האנשים שנמצאים שם, נמצאים שנים על גבי שנים ולא מקדמים את הכדורגל. ההחלטות שם הן פוליטיות ובגלל זה אנחנו נמצאים איפה שאנחנו נמצאים גם בדירוג הכדורגל".

איך אתה רואה את ההתבטאות של אבי לוזון?
”יש היכרות ביני לבין אבי וביני לבין המשפחה שלו. הייתה לו פליטת פה שלא הייתה צריכה להיות לבן אדם כמוהו. אבי עשה מעשים גדולים למגזר הערבי, אבל על ההתבטאות הזאת ניר רשף היה צריך להעמיד אותו לוועדת משמעת. אני לא חושב שהוא גזען, אבל כדי להעמיד את הדברים במקומם, היו צריכים להעמיד אותו לוועדת משמעת. גם אני יכול להתבטא כמוהו ולצאת להתנצל בכלי התקשורת ואז מה? זה לא חוכמה להתנצל בדיעבד. זו לא חוכמה לעשות תאונת דרכים, להרוג בן אדם ואז להתנצל. אבי טעה ביחס שלו למרות שאני יודע שיש לו במחלקת הנוער שחקנים ערבים ומעולם הוא לא התבטא ככה".

אבי לוזון (חגי מיכאלי)אבי לוזון (חגי מיכאלי)

בוא נדבר על הקבוצה שלך כחלק מהמגזר. מה עתידכם?
"יש בעיה מאוד חמורה ואני מחזיר אותך אחורה. אני אגיד לך משהו: אתה יודע שבמשולש הצפוני אין אף מגרש מאושר לליגה א'? אוכלוסייה של 350,000 תושבים אין להם אצטדיון אחד? הפועל אום אל פאחם מתאמנת במגרש סינטטי או מתאמנת במגרשים לא ראויים. אנחנו סובלים במשולש הצפוני. אין לנו את המתקנים לקדם את הילדים ואת הבוגרים. מישהו צריך לתת את הדעת והתמיכה למשולש הצפוני. סוף סוף צריכים להיות פה מגרשים ראויים. אתה לא יכול לבוא ולדרוש מהצעירים למגר את האלימות, להיות בכדורגל ולא בכבישים ולא לתת להם אצטדיונים. הם צריכים מחייה ואם לא תיתן להם מה אתה מצפה? איפה הם יפרקו את כל הזעם והכאב? על דברים שליליים. בשביל לטפל את הצעירים האלה צריך לתת להם משאבים וכספים. אני רואה תזוזה בחודשים האחרונים אבל היא לא מספיקה. הפער הוא מאוד גדול. צריך לצמצמם את הפער בין המגזר היהודי לערבי".

הפועל אום אל פאחם לאן?
"אנחנו נראים טוב. בנינו קבוצה מאוד טובה. יש לנו שחקנים שיכולים להביא אותנו לצמרת של הליגה הלאומית. השנה יש לנו הרבה שחקנים מקומיים ויש חיבור מצוין בינם לבין הרכש שהגיע. אנחנו רואים התקדמות גם בנוער. לפני שבוע מול אשדוד שיחקנו עם שמונה שחקנים מקומיים וניצחנו. להגיד לך אם אנחנו מחפשים לעלות או לא? עלייה עושים ולא מדברים. אני מאמין שעם הקהל הגדול שלנו אנחנו צריכים להיות בליגת העל. אם נראה תוך ארבעה או חמישה משחקים שאנחנו קרובים לצמרת והצוות המקצועי ידרוש חיזוק, אז בטח שנביא. יש לנו תוכנית לשלב שחקני נוער ושחקנים מקומיים ואנחנו עושים את זה בצורה הכי טובה".

אחמד אבו אלעם ואבו שלמה עם מוחמד כליבאת (הפועל אום אל פאחם)אחמד אבו אלעם ואבו שלמה עם מוחמד כליבאת (הפועל אום אל פאחם)

ויש את בעיית אצטדיון "השלום" שבשיפוצים זמן רב ולא חזרתם לשחק בו.
”זה גם חלק מהכישלון הפוליטי שאנחנו חווים. הוא בשיפוץ כבר שלוש שנים. בסעודיה בנו מסלול מירוצים בהשקעה של מיליארדים תוך שמונה חודשים. בקטאר בנו איצטדיונים של 120,000 מקומות בשנה וחצי. אצלנו עוד מתעסקים בשוליים של הדברים. אני רואה את האור בקצה המנהרה. אפשר תוך כמה חודשים להיכנס למגרש, אבל כל הזמן יש בעיות בין מחלקת ההנדסה לקבלן".

יש השנה תופעה מבורכת שבה לא מעט קבוצות מהמגזר נמצאות בצמרת הליגה הלאומית.
"אנחנו הבנו במגזר שאנחנו חייבים לקדם את הכדורגל כדי לקדם את הצעירים. הכדורגל מושך הרבה עניין של צעירים וילדים. דיברנו על זה במגזר הרבה זמן בינינו שזה קשור גם לאלימות. השנה יש תפני ואנחנו חושבים שצריכה להיות עוד קבוצה מהמגזר בליגת העל בתוספת סכנין שתשמור על מקומה. השקענו כספים ואני מאמין שיהיו לפחות שלוש קבוצות ערביות בפלייאוף העליון. יש ריב ספורטיבי בינינו לבין אחי ועוד קבוצות, כל אחת מקבוצות המגזר רוצה להיות זו שתעלה. אני מקווה שלפחות קבוצה אחת תעלה השנה. אנחנו 22% מאזרחי המדינה וצריכים ייצוג מתאים".

אחמד אבו אלעם ואבו שלמה עם דין מימוני (הפועל אום אל פאחם)אחמד אבו אלעם ואבו שלמה עם דין מימוני (הפועל אום אל פאחם)

יש שמועות על ויכוחים בינך לבין אבו שלמה.
"אני חושב שהוויכוחים הם טבעיים. בשביל לקדם דברים צריך שתהיה דעה מול דעה. זה משהו בסיסי. לפעמים אני מקבל את העמדה שלו ולפעמים הוא את שלי. לפעמים אנחנו רבים על דברים מסוימים, אבל טובת הקבוצה מול העיניים שלנו. נמשיך להתווכח ולשבת בחדרים סגורים. אנחנו חמישה חברי הנהלה. אין פה משהו אישי, אנחנו חברים יותר מעשרים ושתיים שניים ויודעים להפריד בין החיים הפרטיים לכדורגל".

שימו לב ל…

1. הפועל ר"ג: לאחר 14 מחזורים בהם ספגה הקבוצה בכל משחק, לראשונה העונה היא הצליחה לשמור על רשת נקייה.

2. הפועל עפולה: סוף סוף הצליחה לכבוש יותר משני שערי זכות במשחק אחד.

3. רמת השרון: דווקא לאחר ההודעה על החתמתו של עידן בראון לעונה נוספת, רושמת כבר שני הפסדים ושלושה רצופים בסה"כ.

4. בני יהודה: לאחר פתיחת עונה נוראית, נמצאת כבר במרחק של ארבע נקודות בלבד מהעפלת ליגה.

5. האופי של הפועל רעננה: שלושה מתוך ארבעת ניצחונותיה תחת אלי כהן הושגו לאחר שפיגרה ראשונה.

6. מ.ס כפר קאסם: עדיין שומרת על המקום הראשון אך חווה ירידה מסוימת ולא כבשה בשני המשחקים האחרונים. בשבוע הבא: מבחן אופי מול נס ציונה מהצמרת.

7. יוני סטויאנוב: כובש מעמדת הקשר האחורי כבר ארבעה שערים ומסומן כמכירה הבאה של הפועל כפ"ס בטווח הקרוב.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */