יום שישי, 03.05.2024 שעה 09:05

בחרו: מי הספורטאי הישראלי הטוב ביותר ב-2021

כדורסלן בליגה הטובה בעולם, מתעמל שזכה בזהב אולימפי, שחיינים פראלימפיים שייצגו את ישראל בכבוד, אלוף עולם בטאקוונדו ועוד. הצביעו לספורטאי השנה

|
מי יהיה ספורטאי השנה? (גרפיקה: ניסים ימין)
מי יהיה ספורטאי השנה? (גרפיקה: ניסים ימין)

כדורסלן צעיר שמשחק בליגת הכדורסל הטובה בעולם, מתעמל מכשירים שזכה במדליית הזהב בתחרות היוקרתית ביותר, שחיינים פראלימפיים שייצגו את המדינה בכבוד, לוחם טאקוונדו שהתגבר על טרגדיה והפך לאלוף העולם, ועוד רבים אחרים שסידרו רגעי דרמה וגאווה - זה מה שעשו הספורטאים הישראלים בשנת 2021 החולפת, ועכשיו זה הרגע שלכם לבחור: מי היה הספורטאי הישראלי שעשה לכם את השנה?

ארטיום דולגופיאט

שנת 2021 החלה באכזבה עבורו, כאשר נפל במהלך תרגיל הקרקע באליפות אירופה ולא עלה אפילו לגמר. אלא שמהר מאוד הוא אסף את עצמו, נסע לאולימפיאדת טוקיו וחזר ממנה כאלוף אולימפי בתרגיל הקרקע. מתעמל המכשירים עשה זאת באחד מהענפים היוקרתיים מכולם והגשים את החלום להיות הטוב ביותר בעולם.

ארטיום דולגופיאט (רויטרס)ארטיום דולגופיאט (רויטרס)

מתן רודיטי

עד לאולימפיאדת טוקיו, המקום הכי גבוה ששחיין ישראלי הגיע אליו בתחרויות השחייה האולימפיות היה המקום השביעי. ואז הגיע מתן רודיטי, ודווקא במשחה הארוך ל-10 קילומטרים במים הפתוחים של יפן, הצליח לבלוט ולסיים במקום הרביעי. בכך למעשה הפך לשחיין הישראלי שהיה הכי קרוב למדליה אולימפית אי פעם.

מתן רודיטי (שחר גרוס)מתן רודיטי (שחר גרוס)

אסף יסעור

רגע לפני שהסתיימה השנה, לוחם הטאקוונדו הפראלימפי בן ה-19 הפך לאלוף העולם עם מדליית זהב היסטורית. כזכור, בגיל 13 הילד מרמת הגולן איבד את שתי ידיו לאחר שהתחשמל מכבל מתח גבוה בזמן ששיחק עם חבריו, אבל הוא התגבר על הטרגדיה, עבר שיקום ארוך, לא נתן לפציעה להגביל אותו, חזר לעשות ספורט וריגש מדינה שלמה. אולי במשחקים הפראלימפיים בטוקיו הוא לא היה, אבל נדמה כי הדרך לפאריס סלולה בפניו.

אסף יסעור עם המדליה (ההתאחדות הישראלית לטאקוונדו)אסף יסעור עם המדליה (ההתאחדות הישראלית לטאקוונדו)

אנדריי מדבדב

אולי הוא לא הצליח להשיג את הקריטריון לאולימפיאדת טוקיו, בין היתר גם בגלל מגפת הקורונה שהקשתה עליו לעשות זאת, אבל מתעמל המכשירים הישראלי כיכב לאורך שנת 2021 בתרגיל הקפיצות, לאחר שזכה במדליית הכסף באליפות אירופה ובמדליית הארד באליפות העולם. בגיל 31 הוא הוכיח שעדיין יש לו מה למכור ואולי נראה אותו גם בפאריס בעוד פחות משלוש שנים.

אנדריי מדבדב (רדאד ג'בארה)אנדריי מדבדב (רדאד ג'בארה)

דני אבדיה

השנה האחרונה של הכדורסלן ב-NBA ידעה עליות וירידות בוושינגטון וויזארדס. בתחילת השנה כיכב עם 20 נקודות במשחק נגד מיאמי, אבל עד שכבר התחיל להשתלב הוא לפתע נפצע באפריל. לאחרונה חזר לפרקט, הוכיח שיש לו איכות מרשימה בהגנה, הוא תרם גם בהתקפה ואפילו נכנס לחמישייה לאחרונה. מפתיחת העונה הנוכחית, הישראלי קלע 16 נקודות נגד קליבלנד עם שיא נקודות עונתי, וסיפק הופעה גדולה נגד ניו אורלינס בדרך לקאמבק ולניצחון תוך שהוא עצמו היה אחראי ל-11 נקודות ו-10 ריבאונדים באותו המשחק. אין ספק, בגיל 20 הוא הולך ומשתפר בליגה הטובה ביותר.

דני אבדיה (רויטרס)דני אבדיה (רויטרס)

מארק מליאר

בגיל 21 השחיין הפראלימפי כיכב בטוקיו, לאחר שזכה בשתי מדליות זהב עם שני שיאי עולם במשחה הגמר ב-200 מטר מעורב אישי ובמשחה הגמר ב-400 מטר חופשי, הישג שאף שחיין אחר במשלחת לא הצליח לעשות. כמו כן, גרף עוד מדליית ארד ב-100 מטר גב.

מארק מליאר (איציק בלניצקי)מארק מליאר (איציק בלניצקי)

איאד שלבי

הספורטאי הראשון מהמגזר הערבי שזוכה במדליה אישית באירוע הספורט הגדול ביותר בעולם הפראלימפי. ב-2021 הוכתר לאלוף אירופה ב-50 מטר גב, וגם במשחקים הפראלימפיים בטוקיו הוא בלט בבריכה וגרף שתי מדליות זהב יוקרתיות ב-50 וב-100 מטר גב, בדרגת הנכות הקשה ביותר.

איאד שלבי (איציק בלניצקי)איאד שלבי (איציק בלניצקי)

עמי דדאון

השחיין הפראלימפי שנולד עם שיתוק מוחין הוכיח עבור רבים אחרים כי הכל אפשרי. בשנה האחרונה, כשהוא בן 20 בלבד, כבר כיכב באליפות אירופה עם שלוש מדליות זהב, ובמשחקים הפראלימפיים נגע שוב בזהב. מטוקיו הוא יצא עם שלל מרשים על הצוואר שכלל מדליית זהב ב-200 מטר חופשי כולל שיא עולם חדש, מדליית זהב נוספת ב-50 מטר חופשי ומדליית כסף במשחה ל-150 מעורב.

עמי דדאון (איציק בלניצקי)עמי דדאון (איציק בלניצקי)

יואב כהן

לא פשוט להגיע למצב שבו אתה מצליח להשתוות לגולש רוח ותיק ומנוסה ממך, אבל זה בדיוק מה שעשה "הילד" שרשם שנת פריצה לטופ העולמי בגלישת רוח. הוא הגיע למקום החמישי באליפות העולם ב-RSX ובכך השתווה בניקוד הפנימי של הנבחרת לשחר צוברי, כאשר המאמן גור שטיינברג היה "שובר השוויון" לאחר שהחליט ללכת איתו לאולימפיאדת טוקיו משום שהיה בכושר טוב יותר - ושם הוא כמעט הצליח להפתיע עם מדליה אולימפית. הגולש סיים במקום הראשון בשיוט המדליות, אבל אחרי דרמה אדירה, כל התוצאות שעשה הראו כי הוא סיים במקום הרביעי הכללי, במרחק של נקודה אחת ממדליית הארד. אז אומנם לא הייתה לו מדליה משמעותית ב-2021, אבל רק על הדרך שעבר והאקשן שסיפק במים כנגד כל הסיכויים, אין ספק כי הוא בין הבולטים.

יואב כהן (רויטרס)יואב כהן (רויטרס)

מארו טפרי

האתלט הישראלי רשם הופעה נהדרת בריצת המרתון של אולימפיאדת טוקיו. המרתוניסט סיים במשחקים האולימפיים במקום ה-13 ורשם את ההופעה הטובה ביותר בכל הזמנים של ישראלי במרתון האולימפי, כל זאת תחת תנאי החום קיצוניים שהיו בקיץ של יפן.

מארו טפרי (איציק בלניצקי)מארו טפרי (איציק בלניצקי)
אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */