יום שלישי, 16.04.2024 שעה 17:08

התביעה הגישה ערעור על שחרורו של אלן שמיט

פרשת תקיפת מרגו פינו: המאמן הצרפתי לא יצטרף לנבחרת ישראל לנשים בג’ודו. בעקבות האירוע הקבוצה של פינו, נלסון לוי והרשקו פרשה מליגת האלופות

|
מרגו פינו אחרי התקיפה (רויטרס, צילום מסך)
מרגו פינו אחרי התקיפה (רויטרס, צילום מסך)

פרשת התקיפה של אלן שמיט, המאמן שהיה מיועד להגיע לנבחרת ישראל בג’ודו לנשים, מקבלת תפנית. אחרי ששמיט נעצר בצרפת יום לפני הטיסה לישראל בחשד שתקף את בת זוגו הג’ודאית מרגו פינו ושוחרר ממעצר, אמש (ראשון) פורסם כי התובע הציבורי החליט לערער על שחרורו. בעקבות זאת, שמיט לא יצטרף לצוות המקצועי בנבחרת ישראל.

הסערה בצרפת בכל הנוגע לפרשת התקיפה נמשכת. ב’לאקיפ’ פורסם כי התובע הציבורי החליט לערער על שחרור המאמן לאחר שבית המשפט החליט לשחררו ממעצר בהליך שיפוטי מהיר מחוסר ראיות. הדיון המשפטי בפרשה יתחדש בקרוב ולכן באיגוד הג’ודו בישראל הוחלט שלא להעסיק את המאמן, שכבר לא יגיע ארצה. באיגוד צפויים לחפש מאמן אחר לצוות.

בתוך כך, הג’ודאיות הישראליות תמנע נלסון לוי ורז הרשקו, שהצטרפו לאחרונה למועדון הג’ודו הצרפתי ESBM שאמור היה להשתתף בליגת האלופות בשבוע הבא, לא ישתתפו בתחרות היוקרתית. בצרפת דווח כי המועדון, בו מתחרה גם מרגו פינו, החליט לפרוש מליגת האלופות בגלל הפרשה. “אנו מזועזעים ולא מוכנים להשתתף בליגת האלופות”, אמרו בהנהלת ESBM.

תמנע נלסון לוי. לא תהיה בליגת האלופות (רויטרס)תמנע נלסון לוי. לא תהיה בליגת האלופות (רויטרס)

בינתיים, כדי להוכיח את חפותו, שמיט התראיין בטלוויזיה הצרפתית ואף קיים מסיבת עיתונאים בה מסר את גרסתו לאירוע שהתרחש בלילה בו היה אמור לטוס לישראל ולהתחיל לעבוד בנבחרת הנשים תחת המאמן שני הרשקו.

שמיט טען כי הוא הקורבן בפרשה: “הייתי חייב להיפרד ממרגו פינו שרצתה לראות אותי לפני הטיסה לישראל. יצאתי מפגישה עם חבר ששתיתי איתו דרינק אחד. הגעתי לדירה שלה. היא אמרה לי ‘אתה נוטש אותי’, אז אמרתי לה בעקיצה ‘אני מקווה שבישראל אני אמצא מישהי טובה במשקל של עד 70 ק”ג כדי שהיא תנצח אותך’ ואז התחילה האלימות. היא קפצה עליי, תפסה אותי בצוואר, דחפה אותי על הדלת. הטיחה דברים על הקירות והייתה אגרסיבית”.

הפנים הפגועות של שמיט ופינו (צילום מסך)הפנים הפגועות של שמיט ופינו (צילום מסך)

כזכור פינו, האלופה האולימפית בתחרות הקבוצתית בטוקיו 2020, מסרה גרסה אחרת באשר למה שהתרחש בדירתה: “קבענו שניפגש. הוא הגיע שיכור בסביבות שתיים לפנות בוקר”, אמרה. לטענתה הוא התבטא באלימות מילולית: “אמר שהקריירה שלי דפוקה ושאני טיפשה. שמתי ידיים על האוזניים. אני רגילה לשמוע את זה ממנו אבל הפעם לא רציתי, זה נשאר לי בראש שבועות אחר כך. הוא התקרב למיטה שלי, דחפתי אותו. הוא תפס אותי בשיער והטיח אותי לרצפה. הייתי על הגב, הוא הכה אותי באגרופים בפנים. הצלחתי לברוח לחדר סמוך. הוא תפס אותי והטיח את ראשי בקרקע כמה פעמים. אני חושבת שהוא ניסה לחנוק אותי, כי הוא שם את ידיו סביב הצוואר שלי”. 

פינו טענה כי הצליחה לחמוק ממנו ולברוח לתוך הבניין כאשר הוא דלק בעקבותיה. “אמרתי לעצמי ‘או שאת בורחת או שאת מתה’. רצתי וצעקתי לעזרה. השכנים פתחו את הדלת. עד אז חשבתי שאני הולכת למות”, הוסיפה לתאר הג’ודאית. “אני אסירת תודה על כך שאני בחיים ואני עצובה מההחלטה לשחררו”.

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */