יום שישי, 19.04.2024 שעה 08:48
לוח תוצאות
ליגת העל לנוער 23-24
6211-4724מכבי פ"ת1
4421-3424בני סכנין2
4329-5725מכבי חיפה3
4233-4125הפועל ת"א4
4026-3625מכבי נתניה5
3533-3025בני יהודה6
3431-4025מכבי ת"א7
3332-3324מ.ס. אשדוד8
3130-3425הפועל כפ"ס9
3135-1825הפועל חיפה10
3151-3224הפועל רעננה11
2739-3125הפועל ראשל"צ12
2737-2524הפועל חדרה13
2439-2424הפועל ב"ש14
2442-2525הפועל רמה"ש15
1938-2025עירוני ק"ש16
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • שבת, 20/04, 11:00
  • בני סכנין
  • הפועל רמה"ש
  • שבת, 20/04, 12:10
  • מכבי פ"ת
  • מ.ס. אשדוד
  • שבת, 20/04, 12:15
  • מכבי ת"א
  • הפועל ת"א
  • שבת, 20/04, 12:20
  • מכבי חיפה
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 20/04, 13:00
  • הפועל כפ"ס
  • עירוני ק"ש
  • שבת, 20/04, 13:00
  • הפועל ראשל"צ
  • הפועל חדרה
  • שבת, 20/04, 13:15
  • מכבי נתניה
  • בני יהודה
  • שבת, 20/04, 15:30
  • הפועל רעננה

בחור ישיבה מהנגב: סיפורו המרתק של שוער ק"ש

גדל בעוטף עזה, מגיע מבית דתי ומשחק מול בכר הוביל אותו לב"ש, ומשם להשאלה בצפון: הדרך של יואב חורב, האיש שגילה אותו ועניין הצבא. האקזיט הבא?

|
יואב חורב (חגי מיכאלי)
יואב חורב (חגי מיכאלי)

עולם הספורט מלא בהפכים ובעיקר לא צפוי. כך קרה שיואב חורב, שגדל בכלל בבית דתי ביישוב בעוטף עזה וגם למד בישיבה תיכונית, מצא את עצמו משחק כשוער ראשון בעירוני קריית שמונה, הכי רחוק מהבית ומהדרך שיועדה לו, אבל אולי המקום שמתאים לו יותר מכל דבר אחר. זה סיפור מלא בהפכים וניגודיות וכזה שממחיש פעם נוספת עד כמה רגע אחד, אפילו משחק בודד, יכול לשנות את כל התמונה. 

לכל התוצאות והטבלאות בליגות הנוער והנערים, היכנסו ללשונית “משחקי היום” בלוח התוצאות באפליקציית ONE

יואב בן ה-17 נולד בכפר מימון, רק שישה קילומטרים מהגבול, לאב גל שעשה קריירה צבאים וגם עבד במערכת הביטחון לא מעט שנים בטרם פנה לעסק עצמאי של ייעוץ אסטרטגי וניהול פרויקטים, ולאם יונית, מנהלת גיל הרך בעיריית אופקים. המשפחה שמגיעה עם רקע צבאי מנהלת אורח חיים דתי ודוגלת בערכים של אהבת אדם ואהבת המולדת. בין לבין, בבית יש גם אהבה גדולה לכדורגל ואותה ירש יואב מאחיו הגדול יונתן, שהיה שוער וכיום הוא בקורס קצינים בסיירת גולני. יואב ראה את אחיו, והחליט שזו הדרך שהוא רוצה לעשות.

בגיל 11 נרשם יואב לחוג כדורגל במכבי נתיבות, שזו העיר הקרובה ביותר לכפר מימון. כבר מן הרגע הראשון הראה ניצוצות ומשך את תשומת הלב של אנשי הכדורגל באזור, ובראשם אבי בוחבוט, המאמן הוותיק, שלקח אותו לשחק בירוחם ואל סיפורו נגיע בהמשך. “אנחנו דתיים, כך שהכדורגל לא היה משהו שבוער בעצמות”, מספר האב גל. “הכדורגל היה נוכח בבית ויואב התחיל לשחק בדשא שמאחורי הבית. לאורך הדרך היו לי שלושה תנאים שהבהרתי לו אותם: אתה נשאר בן אדם טוב, תלמיד טוב, ונשאר דתי. זו החבילה שביקשתי ממנו לשלב וכל עוד הוא מתמיד בה אני איתו לגמרי בכל התמיכה ובכל מה שהוא צריך”.

יואב חורב (חגי מיכאלי)יואב חורב (חגי מיכאלי)

במהלך הדרך עבר יואב לישיבה תיכונית בירוחם, אך לא ויתר על הכדורגל ושילב זאת יחד עם הלימודים. “זה בית של צבא, ספורט ודת”, מספרים מקורבים, כאשר האב גל מלבד עברו במשרד הביטחון, גם נוהג לרוץ מרתונים. אבי בוחבוט, שאימן את ירוחם באותה התקופה, ביקש ממנו להצטרף לאימונים וכך היה כשהוא התאמן גם עם הקבוצה הבוגרת עוד כשהיה בכיתה ט’, ואז הגיע אותו המשחק מול הפועל באר שבע, זה ששימש כתפנית בקריירה המתפתחת של השוער הצעיר.

הרשים את ברק בכר: הדרך להפועל באר שבע

יד הגורל הובילה את יואב חורב לכדורגל, והיעדר שוער ראשון הוביל אותו לאלופה. בעונת האליפות השלישית של הפועל ב”ש קיימה הקבוצה משחק ראווה ססגוני מול הפועל ירוחם, ובאותו המשחק השתנה גורלו של חורב. בעקבות היכולת הטובה והנתונים הפיזיים יוצאי הדופן, הפועל באר שבע החליטה לצרף את השוער בן ה-14 שנכנס והרשים כמחליף בירוחם וסיפק מספר הצלות גדולות בדקות בהן היה על כר הדשא, כך שאנשי הצוות המקצועי של באר שבע התלהבו מאוד מיכולתו ומהנתונים המרשימים שלו.

בוחבוט, מי שגילה את הכישרון הצעיר, סיפר בשיחה עם ONE על השתלשלות האירועים: “כשבאר שבע הגיעה לירוחם היה פסטיבל עם הרבה קהל. תכננתי לעצמי שבמשחק הזה אני נותן ליואב לשחק. כשאירחנו את ברק בכר ואסי רחמים ואת גיא ויזינגר מאמן השוערים, אמרתי להם ‘יש לי פה ילד שעוד מעט בן 14, אני אתן לו לשחק בהמשך המשחק ואתם לא מכניעים אותו’, הם התחילו לצחוק. היה משחק מאוד מעניין, חצי שעה לפני הסיום העליתי אותו והוא נתן הצגה”.

ברק בכר (מרטין גוטדאמק)ברק בכר (מרטין גוטדאמק)

בוחבוט ממשיך: “דיברנו בינינו עם אנשי ב”ש, ראינו את מה שהוא עשה כאשר שחקנים כמו עדן בן בסט ואחרים לא הצליחו להכניע אותו. משם החלו הדיבורים עליו והפועל ב”ש כבר רצו אותו. השאלנו אותו לעונה אחת בנערים ב’ של הפועל באר שבע. הוא מגיע ממשפחה דתית מכפר מימון כך שאביו נתן לי את המושכות לטפח אותו. אני גר לפחות שעה וחצי הליכה מהמגרש בבאר שבע. גם אשתי, גם אני וגם יואב לבד היה הולך בגשם ובשמש ברגל. גם הבן שלי עילאי שיחק איתו באותה קבוצה אז לפעמים הם הלכו ביחד”.

נחזור אחורה. איך נוצר הקשר הראשוני בינך לבין יואב?
”יואב היה בן 13.5 ויצאתי למשחק אימון בנתיבות. הייתי אז מאמן ירוחם. למזלנו הרע השוער שלנו סובב את הברך בחימום, תראה כמה זה היה מדהים. השוער השני של נתיבות אמור היה לשחק איתנו וגם הוא נפצע במהלך החימום ולא ידענו מה לעשות, היה ממש בלבול כי אין שוער. ילד אחד אמר לי שיש פה שוער שיכול לעמוד בשער, יואב ישב ביציע למעלה עם תיק בין הרגליים, אמרתי לו בוא תעמוד בשער. הוא עמד ושם זיהיתי את הפוטנציאל והיכולות שלו. מיד לקחתי אותו איתי לירוחם, העברנו אותו לשחק בקבוצת נערים ב’ כשהוא היה בנערים ג’ והתאמן בבוגרים. עבדתי איתו כל התקופה מבחינת אימונים אישיים. היינו קבוצה נהדרת בירוחם עם שחקנים טובים יחד עם שרלי פרץ שחקן העבר שהיה איתי בצוות ועשה לו אימונים אישיים”.

אבי בוחבוט (נעם מורנו)אבי בוחבוט (נעם מורנו)

גם אחרי שהגיע יואב לבאר שבע, אורח החיים שלו נשמר והוא שילב זאת יחד עם הישיבה בה למד, כאשר אביו שלא היה בטוח שהכדורגל יניב עתיד וזאת כשבמקביל הרצון העז לשירות צבאי משמעותי עבור הילדים, תפס נתח משמעותי בהחלטה באותם ימים. “הוא היה הולך ברגל למגרשים”, מספר אביו. “זו ישיבה עם ראש בריא. ראש הישיבה אמר לו ‘קיבלת מתנה מאלוהים, זה שאתה הולך ברגל בשבת למגרש זה יותר טוב מלקרוא עשרה דפי גמרא. אל תפסיק עם מה שאתה עושה ואל תרגיש שאתה עושה משהו לא בסדר’, זה היה מיוחד”.

יואב חבר במהלך הדרך גם לסוכנות השחקנים של אבי זהבי ועוז חביב, שעובדים עם RG TOPSPORT של רונן וגלעד קצב, אחרי שהרשים את צוות הסקאוטים שצפו במשחקים בדרום. בסביבתו של השחקן סיפרו: “היינו מחפשים לו אכסניות בכל משחק חוץ, תמיד היה חשוב לו קודם כל עניין השבת והדת, זו משפחה עם המון ערכים וסביר להניח שבלי הכדורגל יואב היה פונה למסלול קרבי בצבא בלי כל ספק”. כאמור, חורב הפך לבן בית במשפחת בוחבוט, אצלה ישן בשבתות וקיבל ממנה את כל המעטפת עבור שחקן צעיר.

מדרום לצפון: המעבר של חורב לק”ש

בבאר שבע החלו לצוץ כמה בעיות בעניין דקות המשחק של חורב, ובסביבתו החליטו שלהוציא אותו לעונת השאלה יעשה רק טוב עבור השחקן, וכך היה. בעונה שעברה יואב הגיע לעירוני קריית שמונה בנערים א’ וסייע לקבוצה להישאר בליגה. היכולת הטובה בין הקורות המשיכה גם בעונה הנוכחית כשהוא שוער ראשון בקבוצה וכזה שמאוד מוערך ושם מקווים כי הוא יישאר גם מעבר לעונה הזו במועדון. ק”ש במקום התשיעי בליגה וספגה 20 שערים, היא מקום עשירי בליגה בקטגוריה הזו מתוך 18 קבוצות.

יואב חורב ואחיו (צילום פרטי)יואב חורב ואחיו (צילום פרטי)

“יואב מאוד מוערך בק”ש”, מספרים בסביבתו של השחקן. “לא פשוט בגיל 16 לנסוע מקצה אחד של המדינה לקצה שני, לגור לבד וכל זאת כשאתה ילד בכיתה י”א עם בגרויות. הוא לא ויתר על הלימודים ובשעות הערב המורים שלו בבית הספר בדרום, בו הוא עדיין היה רשום, העבירו לו שיעורים פרטיים בזום, המחנך שלו איציק בן נעים אחראי לכל זה”. בק”ש גם מעניקים לחורב דירה אשר שייכת לשחקני נוער צעירים שגרים רחוק, וכל זאת על מנת לסייע לו בהליכה ברגל בשבתות, דבר אשר גורם לכך שהוא ממעט לחזור הביתה להוריו. ליואב עוד ארבעה אחים, ולמרות שאחיו ואחותו הגדולים משרתים ביחידה צבאים, דווקא “היציאות” שלו בחזרה הביתה מועטות הרבה יותר.

“יואב אמנם 1.83 מ’ אבל יש לו זינוק מדהים, הוא עובר את המשקוף עם הראש כשהוא קופץ לגובה. גם מוטת הידיים שלו מרשימה. הוא יגיע לנבחרת ישראל בעתיד, זה שחקן שאם יתמיד בדרך שלו ובתמיכה שהוא מקבל, השמיים הם הגבול עבורו”, סיפרו גורמים בליגת הנוער. ק”ש הפכה בשנים האחרונות לחממה עבור שחקנים צעירים שחלקם כבר משחקים בקבוצות הגדולות ואף מעבר לים, וזו הדרך שמקווים שיילך בה השוער הצעיר.

יואב חורב (באדיבות נזיה סולטאן)יואב חורב (באדיבות נזיה סולטאן)

דילמת הצבא

וכן, יש גם את נושא השירות שמהדהד בראש המשפחה. כאמור, מדובר בבית של לוחמים, אבל יחד עם זאת לא ימנעו מהשוער הצעיר להמשיך בדרכו. לאחרונה הוא קיבל זימון לנבחרת הנוער של אופיר חיים, כך שמשחקים במדים הלאומיים יסייעו לו לקבל הכרה כספורטאי מצטיין ולסדר לו שירות נוח הרבה יותר, כזה שיתחשב בקריירה שלו ככדורגלן. במשפחה מבינים כי ישנן שתי אופציות: הכדורגל או שירות ביחידה קרבית. בעוד שנה אמור יואב להתגייס ועד אז לבטח יהיו התפתחויות בנושא.

כאמור, יואב משחק כמושאל בק”ש ואמור בסוף השנה לחזור להפועל באר שבע, אך בסביבתו מקווים כי העניין יסודר והוא ימשיך בקבוצה הצפונית אצלה הוא מקבל את המעטפת הנכונה שמסייעת לו גם לשלב בין הקריירה לערכים איתן הגיע מהבית. ובכן, ימים יגידו האם השוער הכישרוני יחזור לב”ש, יישאר בקריית שמונה או שמא יפנה לקריירה צבאית. דבר אחד בטוח: הליווי הצמוד של אבי בוחבוט שכבר הפך למשפחה, יימשך וגם משפחת חורב תהיה לצידו ומאחוריו בכל החלטה.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */