יום שישי, 29.03.2024 שעה 00:20
ליגה לאומית 23-24
5417-4727עירוני ק"ש1
5432-5127בני יהודה2
5126-4427עירוני טבריה3
4934-5427מכבי יפו4
4330-4227הפועל נוף הגליל5
4042-4627הפועל ניר רמה"ש6
3837-2927מכבי הרצליה7
3733-3527הפועל א.א. פאחם8
3538-3827הפועל עכו9
3433-2727מ.ס כפר קאסם10
3347-3527סקציה נס ציונה11
2932-3227הפועל ר"ג12
2935-2327הפועל ראשל"צ13
2637-2427הפועל כפ"ס14
2147-2727הפועל עפולה15
1657-2327איחוד בני שפרעם16
לוח משחקים
  • הפועל ר"ג
  • שישי, 29/03, 16:00
  • עירוני טבריה
  • עירוני ק"ש
  • שישי, 29/03, 16:00
  • הפועל א.א. פאחם
  • הפועל כפ"ס
  • שישי, 29/03, 16:00
  • סקציה נס ציונה
  • הפועל נוף הגליל
  • שישי, 29/03, 16:00
  • בני יהודה
  • הפועל עפולה
  • שישי, 29/03, 16:00
  • הפועל ראשל"צ
  • מ.ס כפר קאסם
  • שני, 01/04, 19:00
  • מכבי הרצליה
  • איחוד בני שפרעם
  • שני, 01/04, 19:00
  • הפועל עכו
  • מכבי יפו
  • שני, 01/04, 19:00
  • הפועל ניר רמה"ש

דורה: אני אנדרייטד, יכול וצריך לאמן בליגת העל

מאמן מוליכת הלאומית, כפר קאסם, מכוון גבוה: "אם נראה שאנחנו בכיוון הנכון נתחזק כדי לעלות ליגה". וגם: המשבר בכפ"ס ומי מנהל את עפולה? מדור חדש

|
שלומי דורה (עמרי שטיין)
שלומי דורה (עמרי שטיין)

הליגה הלאומית, הליגה השנייה בישראל, מייצרת לנו מדי שבוע לא מעט דרמות. כעת, החלטנו ב-ONE להעמיק אל תוך הסיפורים, הדרמות, השמחה והאכזבות. מדי שבוע נעקוב אחרי הדברים שצריך לשים להם לב , נבחר את איש המחזור ומהעבר השני, את הקבוצה או השחקנים שטעונים שיפור.

גיבור השבוע הוא מאמן מ.ס כפר קאסם, שלומי דורה, שמוליך את קבוצתו למקום הראשון בטבלה והשיג ניצחון משכנע, 1:3 על הפועל עפולה, כשמנגד המפסידה במשחק תהיה תחת זכוכית מגדלת, כאשר היא נמצאת עמוק בקלחת התחתית. דורה, שעשה קדנציות יפות בליגת העל במדי הפועל חיפה והפועל עכו, מוצא את עצמו בשנים האחרונות מאמן בליגה הלאומית. אלא שפתיחת העונה מבשרת עבורו טובות.

שלומי,ציפיתם לפתיחת עונה שכזאת?
"כשהגעתי למועדון בפברואר, המטרה המובהקת הייתה להישאר בליגה. הקבוצה הייתה במצב לא טוב. רצינו קודם כל לייצב אותה, כי מועדון מסוג כזה יכול פתאום להתרסק ולחזור אחורה. המטרה הראשונית באמת נעשתה. אבל עשינו את זה תוך כדי אחוזי הצלחה מאוד גבוהים וזה גרם לנו קצת לחשוב בקיץ. להבין שאולי במקום להחליף 75 אחוזים מהסגל כמו בכל קיץ, צריך לחשוב על החבר'ה שעשו עבודה טובה. לראייה, השארנו חמישה עשר שחקנים מהשנה שעברה שזה לא משהו שקורה הרבה. ראינו מה אנחנו צריכים נקודתית ומה יעזור לנו להפוך את הקבוצה לקבוצת פלייאוף עליון. לא חשבנו על מקומות ראשונים. הבאנו שחקני ליגה לאומית עם חותמת כמו יוגב לרמן וניר דרור".

שלומי דורה (רדאד ג'בארה)שלומי דורה (רדאד ג'בארה)

"התחלנו את העונה טוב וראינו שזה מתחבר יפה. אגרנו נקודות והקבוצה התחברה בצורה טובה. כל מי שהגיע, הצטרף למרקם של חדר ההלבשה. הפידבק מההנהלה והשקט שקיבלתי זה משהו שלא מובן בכלל בכדורגל. היום אנחנו רואים שיש מעורבות מאוד מאוד גדולה של מנהלים מקצועיים וכו'. פה נותנים את השקט, נותנים לעבוד. הולכים לטווח הרחוק, כך אני רוצה להאמין. שלא יקרה מצב שאם יש משחק אחד או שניים לא טובים אז יתחילו לצוץ פטריות כמו אחרי הגשם. אנחנו בכיוון הנכון, כבשנו את המקום הראשון אבל היינו באזור הזה מתחילת השנה. דיברנו בקיץ שאם נראה בינואר שהקבוצה נמצאת חזק בתמונת העלייה, נעשה כמה חיזוקים. אנחנו מכינים כמה תוכניות. אם נעשה את החודש הקרוב כמו שאנחנו רוצים, הקבוצה תעשה שדרוג או רענון כדי שיהיה לנו כוח להיות שמה עד הסוף".

אבל יש לך נסיון בכדורגל, הייתה לך תחושה שתהיו במקומות הללו?
"תשמע. במשחקי האימון נראינו מצוין והדברים התחברו. אני לא אמרתי מההתחלה שזו קבוצה למקומות 1-4, אבל ידעתי בוודאות שהיא תדבר חזק בפלייאוף העליון. כשזה התחיל להתחבר בגביע הטוטו ובתחילת הליגה, אתה מרגיש שיש לך איזשהו משהו שלא חשבת עליו ואתה צריך לנצל אותו לטובתך".

איך שומרים על זה?
"זו הבעיה הכי גדולה של מאמן כדורגל. לא להגיע לטופ, אלא לשמור עליו. פתאום קצת שחקנים באופוריה, ההנהלה, האוהדים. צריך להיות עם האצבע על הדופק כל הזמן ולא להרגיש טוב מדי. לגרום לרעב ולהנאה. עד עכשיו לא נתקלתי באף בעיית משמעת. כשהולך הכול מתחבר ורק צריך לדעת לשמר את זה. השחקנים כבר מכירים את הראש שלי, אני מכיר אותם אחד אחד. זה יותר קרוב שהמצב ימשיך ככה מאשר שזה ילך למקומות אחרים. זה תלוי רק בנו ואני מנסה להחדיר את זה לשחקנים, שזה יהיה בעיקר מאבק מנטלי. כי מקצועית אנחנו נראים טוב. אם נדע להתגבר על המקום המנטלי של קבוצה שבחיים לא הייתה במקום הראשון ופתאום יש ממנה ציפיות, נמשיך עד הסוף".

סמאח מרעב חוגג עם שלומי דורה (ראובן שוורץ)סמאח מרעב חוגג עם שלומי דורה (ראובן שוורץ)

הטבלה לא משקרת?
"לא. חד משמעית לא. אני לא יודע אם אנחנו הקבוצה הכי טובה בליגה, אבל אנחנו במקום הראשון בזכות ובצדק. לא מחסדים של אף אחד".

בוא נדבר עליך. יבואו אנשים וישאלו: איפה שלומי דורה נעלם?
"יש בחיים סוג של מומנטומים שאתה צריך לדעת לרכב עליהם, לדעת מי ישים אותך בזמן הנכון ובמקום הנכון. מומנטום השיא שלי היה שהשארתי את הפועל עכו בליגה כנגד כל הסיכויים ועונה לאחר מכן לא המשכתי שם בשל חילופי הנהלות. אבל הגעתי למועדון ענק כמו מכבי נתניה בתקופה הכי גרועה שלו. רגע לפני פירוק, עם בעיות תקציביות כאלה ואחרות. זו הייתה צריכה להיות הקפיצה שלי: לאמן קבוצה עם קהל גדול, תקשורת וכו'. במחזור השמיני זה נגמר. אפשר לנתח את זה לכמה כיוונים, אבל גם לי היה חלק בכישלון. מצד שני, כישלון במחזור שמיני? אני לא קורא לו כישלון. אם מכבי נתניה הייתה מתאוששת והיו מצליחים להשאיר אותה בליגה, אז הייתי אומר שיש לי אשמה. אבל הקבוצה סיימה עם ניצחון אחד בלבד וזה קרה במחזורים שאני אימנתי את הקבוצה. צובט לי בלב שקיבלתי צ'אנס במועדון כמו נתניה אבל לא קיבלתי את הקרדיט להמשיך ולהוציא את הקבוצה מהמצב שלה. בסה"כ המצב לא היה נואש. זה היה מחזור שמיני, במינוס נקודות, התעשתנו והצלחנו טיפה. בנינו קבוצה מאפס. זה לא שהיה בסיס".

שלומי דורה (נעם מורנו)שלומי דורה (נעם מורנו)

"אז, כאחד שאוהב לעבוד ונושם כדורגל, אתה אומר לעצמך ארד לליגה הלאומית לשנה אחת, יש לך משפחה לפרנס, חמישה ילדים. אני לא עשיתי שום דבר חוץ מכדורגל נכון לאותה תקופה. אז אתה אומר לעצמך אלך לחצי עונה לפה, חצי לפה. הלכתי להפועל עכו, העליתי אותם ליגה, חשבתי שזו תהיה איזושהי פריצה שוב ושוב אחרי חמישה מחזורים הלכתי. היה פה את המנהל המקצועי הרומני. הדברים לא הלכו לכיוון שלי כמו שצריך. אפשר להגיד שאני נופל בין הכיסאות. מאז נהיה לי שם של מאמן ליגה לאומית, אבל אני אומר לך בוודאות שאני יכול וצריך לאמן בליגת העל".

אתה מוערך?
"לא יודע להגיד לך. אני חושב שיש מקומות שכן אבל ברוב המקומות אני אנדרייטד לגמרי. אני מרגיש את זה. אולי בגלל שקיבלתי תדמית של מאמן ליגה לאומית טיפוסי. אני מסתכל ורואה בעצמי מאמנים שמדברים עליהם בתקשורת כך וכך וכך. אני אומר שאם היו באים ורואים חודש אימונים שלי ומה אני עושה, אנשים היו מדברים אחרת. אני לא אומר לך לבוא ולראות אימון אחד, כי זה בלוף. יבוא ילד שרק סיים קורס, יעשה לך הצגה של אימון והכול טוב ויפה. כדורגל זה לא רק להעביר אימון ולהיות עם המחברת. זה לדעת לנהל חדר הלבשה, להתנהל מול תקשורת, מול בעלים, מול קהל. בוא נגיד שאני מרגיש ששדרגתי את עצמי בדברים הללו בשנים האחרונות וזה משהו שגם בא עם הגיל. מה לעשות, עוד שנתיים אני בן 50 כבר. אבל אני תמיד נותן את הדוגמה של אלישע לוי: הוא קיבל את מכבי חיפה בגיל 50 כקבוצת הצמרת הראשונה שלו. אז אני לא אומר נואש".

שלומי דורה (עמרי שטיין)שלומי דורה (עמרי שטיין)

אתה כואב את מצב המאמנים? יובל נעים אמר פה בראיון לפני שבוע שהמאמנים פשטו את הרגל..
"לגמרי. יש הרבה מאמנים שהביאו את מצב המאמנים למצב הזה. אם היו עוד 10-15 מאמנים כמו יובל נעים שיודעים לעמוד על שלהם ולא לקבל כל דבר כמובן מאליו או להוריד את מעמד המאמן מבחינה כלכלית ומקצועית למצב שהוא הגיע, מצב המאמנים היה נראה אחרת. יובל צודק במה שהוא אמר, במיוחד בליגה הלאומית. בליגת העל אולי שומרים על איזושהי רמה, אבל בליגה הלאומית זה קטסטרופלי".

אז מה המטרות הקרובות של שלומי דורה?
"החלום הוורוד או הרטוב, תקרא לזה איך שתרצה, שאנחנו מתמודדים עד הסוף וכן מצליחים לעלות. עושים איזשהו משהו שלא יהיה אופרה חד פעמית. תן לנו לעבוד וליהנות ולהצליח מהעבודה שלנו. מגיעה מילה לצוות שלי: עוזר המאמן ליאור כהן, מאמן השוערים ג'ניה דונייב, באסל עאמר מאמן הכושר. גם בצוות יש חיבור מצוין וזה מקרין לכל המועדון".

שחקני כפר קאסם חוגגים עם מהארן ראדי (נעם מורנו)שחקני כפר קאסם חוגגים עם מהארן ראדי (נעם מורנו)

מי מנהל את הפועל עפולה?

מנגד, הקבוצה שנכנעה לדורה וחניכיו היא עפולה. המועדון, אשר מינה לאחרונה את אלדד שביט למאמן, הצליח לצבור ניצחון 0:1 על הפועל כפר סבא מהצמרת, אך מאז סופר רצף של הפסדים וביום שישי מצפה לקבוצה משחק על שש נקודות מול הפועל רעננה.

בעפולה סירבו להתראיין לפני המשחק והבהירו כי מתרכזים בהתמודדות בשישי, כאשר גם הניסיון לדבר עם בעלים כלשהם עלה בתוהו, בין השאר מהסיבה שלא נראה שיש אחד כזה לקבוצה. בכל מקרה, לא ויתרנו וניסינו להיכנס לעומקו של עניין כדי לענות על השאלה הבוערת: מי האיש החזק בהפועל עפולה?

הבירורים הובילו אותנו לשלומי אלבז, שמשמש כמעין יו”ר, כך שמענו, אך משיחה קצרה איתו מסתבר שהוא בכלל מחזיק בתפקיד אחר, זה מה ששלומי אמר לנו: “וואלה תודה על התואר אבל אני מנהל אגף הספורט בעירייה, לא יו”ר. אתם יכולים לשאול אותי גם על קבוצת הכדורסל ולקרוא לי יו”ר, תלוי איך אתה מסתכל על זה”.

שחקני הפועל עפולה (שחר גרוס)שחקני הפועל עפולה (שחר גרוס)

אז אנחנו לא כל כך הצלחנו להבין. אולי ששי יעקב, שעד לפני כמה שנים היה האיש הכל יכול במועדון, ייתן לנו יד. "אני חושב שלא רק השנה הזאת, אפשר להגיד בשנתיים האחרונות הקבוצה לא יציבה. לדעתי, בניית הסגל לא נכונה”, אומר יעקב. “אני לא יודע להגיד מי מתעסק בקבוצה ביומיום. יש אנשים טובים שאני מכיר, אבל מאז שאני ודני הלכנו, יש רכבת אווירית של חילופי הנהלות וזה דבר שפוגע בקבוצה. אין באמת יד מכוונת וכואב הלב. זו קבוצה עם פוטנציאל, עיר הבירה של העמק. בשנים שאנחנו ניהלנו שם הגענו להישגים משמעותיים בכדורגל הישראלי. הפכנו להיות מכונה שמייצרת גם מאמנים ובעיקר שחקנים לליגת העל. אני לא רואה תוצאות היום ואני לא רואה המשכיות למה שעשינו".

מה היית משנה שם?
"קודם כל, ממנה יו"ר קבוע. הנהלה. אנשים שמבינים בכדורגל ולא אנשים שבאים מעולמות אחרים. בונה סגל לקבוצה בצורה שונה. אני הייתי עושה שיתופי פעולה עם כמה קבוצות בליגת העל ולא רק עם מכבי חיפה. שיתוף הפעולה עם מכבי חיפה דווקא הוא נקודת האור היחידה היום. אבל זה משהו שיכול לעזור אם עושים אותו נכון. אתה לא יכול להביא שלד שלם של קבוצה שבנויה משחקנים צעירים, משהו כמו שמונה או תשעה. לקחו שחקנים מהנוער של מכבי חיפה וגם השחקנים שבאו מבחוץ לא מספיק בוגרים או בשלים. תמיד צריך שניים או שלושה שחקנים בכירים שייצבו את המערכת גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה מנטלית".

הקבוצה יכולה להישאר בליגה?
"עם חיזוק נכון בינואר אני חושב שכן. הקבוצה חשובה לי באופן אישי וגם לעמק ולצפון במיוחד. חשוב מאוד לצפון שעפולה תהיה לפחות בליגה הלאומית, אין סיבה שלא. ההתכנסות הזאת בשנים האחרונות של כל שנה לייצר ‘סרט מלחמה’ אומרת הרבה". 

תגובת הנהלת הפועל עפולה: “מר ששי יעקב השאיר את הפועל עפולה עם חובות של קרוב לחמישה מיליון שקלים. יש להתייחס בערבון מוגבל להערותיו ולהארותיו. הדבר הקל עבורנו היה ללכת לפני 3 שנים לפירוק הקבוצה בשל החובות האדירים בעידן יעקב, אך יחד עם הרשות החלטנו ללכת לתהליך הבראה ולראות לנגד עינינו מאות ילדים ובני נוער מעפולה והסביבה שפירוק היה פוגע בהם ובספקים הרבים שלא היו רואים את שכרם. זה לא סוד, הפועל עפולה עוברת שנים לא פשוטות מבחינה מקצועית מאחר והחובות האדירים לא מאפשרים לנו לעשות מהלכים משמעותיים מבחינה מקצועית. לשמחתנו אנו היום כבר במקום טוב הרבה יותר, קרובים לכיסוי הגירעונות באמצעות פריסה ותשלום מדי חודש. הניהול הכלכלי הנכון והאחראי של הקבוצה כיום יוביל גם להצלחה בצד המקצועי.  להפועל עפולה יש מנכ״ל בשם שמעון פרי שעושה עבודתו נאמנה ובמקצועיות רבה, אנו מתנצלים בפני מי שחפץ בתואר 'נשיא' על שלא מצאנו  כזה, יש אנשים שמחפשים תארים ויש אנשים שמחפשים לעבוד ולהוביל לתוצאות”.

שימו לב ל...

1. ניר ברקוביץ' – לאחר פתיחת עונה שכללה שלושה משחקים ללא ניצחון, המאמן הצעיר היה קרוב מספר דקות מהעפלה למקום הראשון עם קבוצתו סקציה נס ציונה, כאשר הוא רושם מאזן של 16 נקודות מ-24 אפשריות בשמונת המשחקים האחרונים.

ניר ברקוביץ' (חגי מיכאלי)ניר ברקוביץ' (חגי מיכאלי)

2. איאד חוטבא – שבגיל 34, לאחר שנים במדי אחי נצרת, עבר העונה לשחק במדי העולה החדשה בני ריינה ובתור מגן כובש כבר שני שערים בשני המחזורים האחרונים.

3. פיטר אולאוולה – לאחר שבעה שערי ליגה בחצי עונה אשתקד במדי הפועל רעננה, הניגרי שכונה "רונאלדו הקטן" ואף חוזר ע"י הפועל ב"ש, לא מצליח לעמוד בציפיות השנה וכבש רק שער ליגה אחד. לא מפתיע שקבוצתו מסובכת עמוק בתחתית.

4. לישי ביטון – שעשה את המסע הארוך עם אדומים אשדוד מליגה ג' ועד הלאומית ובעונת הבכורה שלו בליגה השנייה, בגיל 31, הוא כבר רושם לא פחות משני שערים כשטרם חלף לו אפילו סיבוב אחד.

5. המשבר של הפועל כפ"ס – לאחר פתיחת עונה מוצלחת, הקבוצה של אורי גוטמן רושמת כבר שלושה משחקים רצופים ללא ניצחון. הכדורגל לא הרשים במיוחד כבר מתחילת העונה, אבל אם הניצחונות לא ישובו, כלל לא בטוח שהמאמן, שחתום לשנתיים, יחזיק מעמד עוד זמן רב אצל השומים, שהראו בעבר שהם לא מהססים לעשות שינויים, כשגם איכות הכדורגל חשובה להם.

שחקני הפועל כפר סבא (שחר גרוס)שחקני הפועל כפר סבא (שחר גרוס)

6. מיקו ממן – החלוץ שפתח את העונה במכבי פ"ת ולא זכה לקרדיט אצל הלוזונים, שב לליגה הלאומית המוכרת לו לטובה וכובש כבר ארבעה שערים בתוך קצת יותר מחודשיים.

7. מסע ההתאוששות של בני יהודה – שלאחר פתיחת עונה נוראית וביקורות, צוברת כבר עשר נקודות מתוך שתים עשרה האחרונות ומרוחקת כבר חמש נקודות מהמקום אשר ממנו מעפילים חזרה לליגה הבכירה.

שחקני בני יהודה חוגגים (עמרי שטיין)שחקני בני יהודה חוגגים (עמרי שטיין)
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */