יום חמישי, 28.03.2024 שעה 13:27
ליגה אנגלית 23-24
6424-7028ארסנל1
6426-6528ליברפול2
6328-6328מנצ'סטר סיטי3
5642-6029אסטון וילה4
5342-5928טוטנהאם5
4739-3928מנצ'סטר יונייטד6
4450-4629ווסטהאם7
4244-5028ברייטון8
4144-4228וולבס9
4048-5928ניוקאסל10
3945-4727צ'לסי11
3844-4329פולהאם12
3552-4128בורנמות'13
2948-3328קריסטל פאלאס14
2654-4129ברנטפורד15
2539-2928אברטון16
2260-4229לוטון17
2151-3529נוטינגהאם פורסט18
1763-2929ברנלי19
1474-2428שפילד יונייטד20
לוח משחקים
  • ניוקאסל
  • שבת, 30/03, 15:30
  • ווסטהאם
  • בורנמות'
  • שבת, 30/03, 18:00
  • אברטון
  • צ'לסי
  • שבת, 30/03, 18:00
  • ברנלי
  • נוטינגהאם פורסט
  • שבת, 30/03, 18:00
  • קריסטל פאלאס
  • שפילד יונייטד
  • שבת, 30/03, 18:00
  • פולהאם
  • טוטנהאם
  • שבת, 30/03, 18:00
  • לוטון
  • אסטון וילה
  • שבת, 30/03, 20:30
  • וולבס
  • ברנטפורד
  • שבת, 30/03, 23:00
  • מנצ'סטר יונייטד
  • ליברפול
  • ראשון, 31/03, 16:00
  • ברייטון
  • מנצ'סטר סיטי
  • ראשון, 31/03, 18:30
  • ארסנל

נובמבר השחור: כריסטיאנו רונאלדו בפרשת דרכים

זה היה חודש עגום עבור הכוכב עם תבוסות, פיאסקו במוק' המונדיאל, החרמת כדור הזהב ומינוי ראנגניק שמסכן את מעמדו. האם יידע לנהוג בחוכמה ולפרוח?

|
לא החודש שלו. רונאלדו (רויטרס)
לא החודש שלו. רונאלדו (רויטרס)

לא כך דימיין כריסטיאנו רונאלדו את חודש נובמבר. בתחילתו, כאשר הבקיע את הצמד הדרמטי לרשת אטאלנטה והביא למנצ'סטר יונייטד תיקו 2:2, התסריט היה אמור להיות שונה לגמרי מבחינתו, אבל המכות הגיעו אחת אחרי השנייה בקצב מהיר. 

ההפסד הביתי בדרבי למנצ'סטר סיטי היה מתסכל במיוחד. כאשר ספגו השדים האדומים חמישייה מליברפול באולד טראפורד, רונאלדו לפחות היה מעורב במספר מהלכים התקפיים לפני שהקבוצה הניפה דגל לבן, ומצא את הרשת בבעיטה חדה שנפסלה על ידי ה-VAR בגלל נבדל קטן. מול החבורה של פפ גווארדיולה, הפורטוגלי כמעט ולא הורגש על הדשא, ובקושי נגע בכדור. המשבר היה גדול גם עליו, והוא לא הצליח לגלם את תפקיד המושיע בפרמייר-ליג, בניגוד לליגת האלופות.

זה דווקא התחיל טוב. רונאלדו חוגג מול אטאלנטה (רויטרס)זה דווקא התחיל טוב. רונאלדו חוגג מול אטאלנטה (רויטרס)

אחר כך באו מחזורי הנעילה במוקדמות המונדיאל, והמשימה של פורטוגל נראתה קלה יחסית: היא הייתה צריכה לנצח באירלנד כדי להעפיל לטורניר, וכשלה בתיקו 0:0 ללא הזדמנויות רבות מדי. זה לא היה אסון, כי תיקו נגד סרביה באיצטדיון האור בליסבון היה סוגר את הסיפור. סביר להניח שלרונאלדו לא היו ספקות גדולים כאשר רנאטו סאנצ'ס הבקיע כבר בדקה השנייה, אבל הוא עצמו הפגין יכולת ירודה בטקטיקה הגנתית מיותרת של המאמן פרננדו סנטוס, וזה נגמר בפיאסקו מהדהד עם הפסד משפיל 2:1 בדקה ה-90.

אחרי שריקת הסיום, סירב רונאלדו בהפגנתיות ללחוץ את ידו של סנטוס, אך בהמשך ניסו הפורטוגלים להסביר כי התירוץ לזעמו היה שונה – החלוץ נזכר כיצד שער נצחון שלו בבלגרד בחודש מרץ לא אושר כי לא היו עזרים טכנולוגיים כדי לקבוע שהכדור עבר את הקו. כך או כך, כריסטיאנו הרגיש שהוא נשדד פעמיים, הן על ידי השופטים והן על ידי מאמנו השמרן שלא נותן לכוכבים להתבטא בחופשיות ולדרוס נבחרות נחותות על הנייר.

סירב ללחוץ את ידו של סנטוס. רונאלדו (רויטרס)סירב ללחוץ את ידו של סנטוס. רונאלדו (רויטרס)

רונאלדו שב לאנגליה, וספג מיד תבוסה 4:1 מול ווטפורד, בתצוגה מחפירה במיוחד. גם הפעם הוא בקושי נגע בכדור, והפיטורים של אולה גונאר סולשיאר שנכפו על ההנהלה היוו בשורה קשה מבחינתו ביותר ממובן אחד. הוא לא רק איבד מאמן שהבטיח לו תפקיד מרכזי מאוד במערך, איתו תיכנן קדנציה שנייה זוהרת הרבה יותר באולד טראפורד. התברר שהמחליף הוא איש המקצוע הכי פחות ידידותי כלפי כוכבי על כמוהו.

ייתכן כי רונאלדו כלל לא שמע על ראלף ראנגניק עד לא מכבר, ולא ידע במי מדובר, אבל בדיקה קצרה הבהירה לו את התמונה. הגרמני נתפס במולדתו כממציא שיטת הלחץ, בה משתמשים ביעילות כה רבה יורגן קלופ ותומאס טוכל, והוא דורש מכל השחקנים לעשות קילומטרז' גבוה מאוד ללא כדור. כאשר ניהל משא ומתן מתקדם עם מילאן בתחילת השנה, הוא הצהיר פומבית שאינו מעוניין בשחקנים מבוגרים מסוגו של זלאטן איברהימוביץ', וברור כשמש שהאופן בו משחק רונאלדו כיום, לחלוטין לא מתאם לתבנית הכדורגל אותה רואה ראנגניק.

העובדה כי הבוס החדש מגיע על תקן מאמן זמני עד תום העונה, עם סמכויות לא ברורות כיועץ לאחר מכן, רק מסבכות את המצב. ייתכן שהמועדון מעוניין לעבוד איתו לאורך זמן, אך כלפי פנים התווית משדרת חולשה, בוודאי בעיני כוכב כמו רונאלדו. הדבר עלול להצית מאבק איתנים בחדר ההלבשה, וניצוץ הראשון כבר נדלק, כאשר מייקל קאריק בחר לספסל את רונאלדו ביום ראשון במשחק הגדול מול צ'לסי בסטמפורד ברידג'.

רונאלדו פחות מתאים לסגנון הלחץ של ראנגניק (רויטרס)רונאלדו פחות מתאים לסגנון הלחץ של ראנגניק (רויטרס)

בתקשורת נרמז כי קאריק עשוי היה לקבל הנחיות מראנגניק, גם אם הוא עצמו הכחיש זאת נמרצות. כך או כך, שפת הגוף של רונאלדו לא בישרה טובות כאשר נכנס כמחליף באמצע המחצית השנייה, העצבים גרמו לו לקבל כרטיס צהוב בזמן פציעות, ואחרי שריקת הסיום הוא ברח בהפגנתיות לחדר ההלבשה, בלי ללחוץ ידיים לשחקני יריב, להתייחס לחבריו או להודות לאוהדים. המסר עבר היטב – רונאלדו לא יקבל את הספסול בשקט.

מבחינתו האישית, הגישה הזו מצערת, כי בגיל 36 הוא לא כשיר לשחק 90 דקות פעמיים בשבוע. עם שובו למנצ'סטר יונייטד, הבית השני שלו אחרי ספורטינג ליסבון, יכול היה הפורטוגלי להתאים את עצמו למציאות, להאט את הקצב, ליהנות מתפקיד של מנטור לשחקנים הצעירים, ולמקסם את הפוטנציאל העצום שעדיין יש לו. הוא יכול לפתוח בהרכב בחלק מהמשחקים, ולהיות הג'וקר היעיל והקטלני על הספסל במשחקים אחרים – כמו במחזור האחרון. לא צריך לעשות מזה דרמה מיותרת, אלא בדיוק להיפך. רונאלדו היה ונשאר סמל ענק ביונייטד והוא לא צריך להוכיח לאף אחד דבר. אין שום סיבה לעשות מהומות אם מבחינה טקטית ופיזית הוא פחות מתאים להיות על הדשא בהתמודדות מסוימת.

מי קיבל את ההחלטה? רונאלדו מקבל הוראות מקאריק מול צ'לסי (רויטרס)מי קיבל את ההחלטה? רונאלדו מקבל הוראות מקאריק מול צ'לסי (רויטרס)

ואולם, זה לא המצב, וניכר כי רונאלדו לא מתכוון להיגמל מהדחף לדרוש להיות על הדשא כל הזמן ולקבל את כל הזרקורים. עם ראנגניק זה לא יילך בשום אופן, ואם לא ייעשו ההתאמות הנדרשות, היחסים יעלו במהרה על שרטון. כל הצדדים יפסידו מכך, וזה יהיה עונשו של המועדון שמרכיב פאזל שנידון לפיאסקו מלכתחילה.

כדי למנוע זאת, חייב רונאלדו לגלות גמישות – כי בעולמו האידאלי של ראנגניק הוא בכלל צריך להיות מחוץ לסגל. האחריות על עתידו המקצועי ועל תדמיתו מוטלת קודם כל עליו, וכאן כדאי ללמוד את הלקח מהמשחקים מול ליברפול, מנצ'סטר סיטי ולסטר. הפורטוגלי לא מסוגל להיות המושיע כל הזמן, ופשרה מושכלת יכולה לשמש בסיס לשיתוף פעולה פורה, כי תרומתו עשויה להיות נפלאה גם בעידן החדש.

בינתיים, מצב רוחו של רונאלדו לא מזהיר, והוא מצא לנכון להוציא את זעמו גם על עורך 'פראנס פוטבול' שפרסם לטענתו ידיעה לא נכונה אודותיו. במגזין נכתב כי השאיפה המרכזית של רונאלדו היא לסיים את הקריירה עם מספר כדורי זהב גבוה יותר מזה של ליאו מסי – דבר שיהיה כעת בלתי אפשרי לחלוטין בעקבות הזכייה השביעית של הפרעוש. הפורטוגלי החרים את הטקס במחאה על השקרים, אבל כדור הזהב בידיו של יריבו הגדול לא מוסיף לו חיוכים.

רגע הזכייה של ליאו מסי בכדור הזהב

ואם זה לא מספיק, השאיפה לשחק במונדיאל האחרון ספגה מהלומה נוספת כאשר פורטוגל הוגרלה בפלייאוף מול טורקיה, ואז נגד איטליה בתנאי שתעבור את הטורקים. זה המסלול הקשה ביותר, ויש סיכוי סביר שאת גביע העולם ב-2022 יראה רונאלדו בטלוויזיה.

כן, אלה ימים לא פשוטים עבורו מכל הבחינות, אבל ווינרים גדולים ניכרים בדיוק ברגעים כאלה. זה הזמן לשנס מותניים, להשלים עם המציאות, להשקיע את כל המאמצים כדי להעמיד את מגוון הכישורים לרשותה של יונייטד בתקופה ראנגניק, ולנסות לפתח מחדש את המומנטום החיובי אחרי נובמבר השחור.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */