יום חמישי, 28.03.2024 שעה 13:59

בגלל חרם על ישראל: האליפות העולם בוטלה

בעקבות סירובה של ממשלת מלזיה להכניס ישראלים לשטחה, תחרות הסקווש במדינה בוטלה. ההתאחדות העולמית הבהירה: "ניסינו הכל ונתקלנו בסירוב ממלזיה"

|
סקווש (רויטרס)
סקווש (רויטרס)

בגלל החרם על נבחרת ישראל והסירוב של ממשלת מלזיה להכניס ישראלים לשטחה - אליפות העולם בסקווש שהייתה אמורה להתקיים במדינה, בוטלה - כך הודיעה הערב (שני) התאחדות הסקווש העולמית.

בהתאחדות הסקווש הישראלית הגישו היום באמצעות עו”ד דליה בושינסקי מסמכים ל-CAS, במסגרת הבקשה שלהם לאפשר לישראלים להשתתף בטורניר, ושם ההתאחדות העולמית הגיבה והודיעה כי היא מבטלת את התחרות בגלל שהמלזים לא מאפשרים לישראלים להיכנס לשטחה. “ניסינו הכל ונתקלנו בסירוב מהמלזים. אליפות העולם מבוטלת”, אמרו.

יו”ר התאחדות הסקווש הישראלית, אביב בושינסקי, הגיב: “זה מאכזב להיות אלה שקלקלו את המסיבה, כי מדובר במונדיאל של הסקווש שמתקיים אחת לשנתיים, אבל יחד עם זאת ההתנהלות של איגוד הסקווש העולמי הייתה שגויה מלכתחילה. אנחנו הצענו להעביר את התחרות לישראל או למצוא פתרונות אחרים, שלצערי לא התקבלו. בכל זאת, אני מקווה שמעכשיו אפליה על רקע של גזע, מין או פוליטיקה לא תקרה שוב. אומנם הספורט הפסיד במקרה הזה, אבל העתיד ירוויח”.

טרם הביטול, ל-ONE נודע כי בכירים בוועד האולימפי הבינלאומי שוחחו עם ראשי הוועד האולימפי במלזיה, שהפעיל לחץ על ההתאחדות הסקווש העולמית בניסיון לשכנע את רשויות הממשלה לאפשר לנבחרת הישראלית להיכנס לתחרות. הפנייה נעשתה בגלל לחץ שהופעל על ידי הוועד האולימפי בישראל.

בוועד האולימפי הבינלאומי שלחו מכתב למלזים ובו הם הבהירו להם את עמדתם בנוגע לחרם על הישראלים: “אנו מבהירים בפני המלזים את דעתנו הברורה, שהבענו אותה כבר ב-2019 אחרי אירוע דומה שהשפיע על אליפות העולם בשחייה פראלימפית שהייתה אמורה להיערך במלזיה. מטרתנו היא להוביל את רשויות הממשלה לספק את כל התנאים הדרושים, ללא עיכוב, על מנת לאפשר לנבחרת ישראל להשתתף באירוע, בלי שום אפליה, בהתאם לעקרונות התנועה האולימפית”.

רחלי ברץ ריקס, ראש המחלקה למאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית, הגיבה להחלטה: “אנטישמיות יכולה להתבטא בדרכים רבות וזו אחת מהן, אך הפעם המלזים פגעו גם בעצמם. במקום להוכיח שהספורט יכול לאחד בין תרבויות ולהתעלות מעל מחלוקות, המלזים בחרו להתמקד בגזענות קטנה ולהוציא את ישראל מהמשחק, רק בשל היותם יהודים. טוב עשתה התאחדות הסקווש העולמית שהחליטה על ביטול התחרות הבינלאומית והוכיחה שיש מי שרואה מעבר לפוליטיקה קטנה. ולכם נבחרת ישראל בסקווש, למרות ביטול התחרות, שדבר לא ישבור אתכם. מדינת ישראל איתכם”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */