יום שישי, 19.04.2024 שעה 03:26
לוח תוצאות
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

חושבת קדימה: מכבי חיפה פתחה קבוצה לגילאי 4

"פעילות מיוחדת": הירוקים פתחו לראשונה קבוצת ילדים בה מככבים הבנים של כיאל ורודריגס. המטרה: לחברם לערכי המועדון, כדי שחלקם יגיעו לבוגרים. צפו

|
קבוצת הילדים של מכבי חיפה (עמרי שטיין)
קבוצת הילדים של מכבי חיפה (עמרי שטיין)

אם נטייל ברחובות בישראל, כנראה שתמיד נמצא ילד מקפיץ כדור באיזו פינה, או חבורת ילדים בדרך למגרש השכונתי. באיזה גיל הם כבר ממש מתחילים להתאמן במסגרות? זו שאלה יפה. מחלקת הנוער של מכבי חיפה החליטו השנה לראשונה לפתוח קבוצה לגילאי ארבע, שנתון 2017, בה מעבר לכדורגל, הם מטמיעים בילדים חינוך וערכים.

"זו פעילות מיוחדת, ממש צעדים ראשונים בכל מה שקשור למשחק כדורגל", סיפר איציק עובדיה, מנהל המחלקה. "מה שיפה בתהליך הזה, זה שיש במשחק הזה הרבה ערכים חשובים, מהמיומנות התנועתית, ועד לנושא של משמעת ועמידה בזמנים. הילדים האלה עם כמה שהם נראים קטנים, הם קולטים מהר מאוד, זה דור פנטסטי".

מכבי חיפה קבוצת הילדים

כמובן שכשמדובר בגילאים כה צעירים, הרבה לפני הפן המקצועי של האימונים, הם מהווים איזושהי מסגרת חינוכית לילדים, בה המאמן הוא סוג של מחנך שלהם. ערכים של חברות הם חלק בלתי נפרד מהספורט, כמו גם המשמעת, כפי שציין עובדיה. מכבי חיפה ידועה במחלקת הנוער הגדולה והמושקעת שלה, שגידלה ופיתחה שחקנים כמו נטע לביא, שון וייסמן ותומר חמד.

איציק עובדיה (עמרי שטיין)איציק עובדיה (עמרי שטיין)

אחת המטרות העיקריות של הפעילות הזו, היא לחבר את הילדים לערכים של המועדון, בתקווה שבעתיד, לפחות חלקם, יגיעו לקבוצות הבוגרות יותר. מאמן הקבוצה הזו הוא שי סאלי, שאימון הגילאים הקטנים זו ההתמחות שלו. עד השנה הוא אימן את הקטנטנים החל מגילאי חמש, והשנה כשהתקבלה ההחלטה לפתוח קבוצה גם לשנתון הקטן יותר, הוא קיבל את המשימה בשמחה. 

קבוצת הילדים של מכבי חיפה (עמרי שטיין)קבוצת הילדים של מכבי חיפה (עמרי שטיין)

"אני עושה את זה באהבה גדולה וכיף לי עם הילדים האלה", מספר סאלי. כשנשאל על החשיבות של הפעילות הזו, ענה כי בראש סדר העדיפויות חשוב לו שהם יבואו ליהנות ויצליחו להתנהג בצורה חברית וליהנות גם כקבוצה. "אם ילד בן ארבע לא ייהנה, הוא לא יבוא באימון הבא, זה לא כמו ילד בוגר שיכול להחליק ולעבור הלאה לאימון הבא".

סאלי מתאר את המסגרת הזו כסוג של חינוך בלתי פורמלי. הוא מאמן כדורגל בהגדרה, אבל אפשר להגיד שהוא גם סוג של מחנך. כדי להתמודד עם ילדים בגילאים האלו צריך בעיקר הרבה סבלנות, אבל אין ספק שצריך גם לאהוב את זה, יחד עם ההבנה שלתוצאות המקצועיות ייקח זמן להגיע, אם בכלל. "אנחנו צריכים להבין שהילדים האלה מתפתחים מבחינה פיזית ומנטלית, ולמרות שיש פה ושם כישרונות זה עדיין מוקדם. אני מאוד מקווה שעוד שבע – שמונה שנים, אני אראה אותם פה במחלקה, ואם בעזרת ה' הם יצליחו, זו הצלחה שלי גם".

קבוצת הילדים של מכבי חיפה (עמרי שטיין)קבוצת הילדים של מכבי חיפה (עמרי שטיין)

אחד הילדים הבולטים בקבוצה הוא איליאן כיאל. מצלצל מוכר? אבא שלו הוא כמובן בירם כיאל, אחד הקשרים המצליחים בישראל. "ילד מאוד מוכשר, יש לו את התכונות של האבא, הוא נלחם על כל כדור ואני מאוד מקווה שהוא ילך בדרך שלו ויצליח כמוהו", סיפר עליו סאלי המאמן. 

בירם כיאל את שנותיו הגדולות בארץ עשה במכבי חיפה, אולם את העשור האחרון בילה באירופה, שם התחיל את דרכו בסלטיק וסיים באנגליה בברייטון ובצ'רלטון אתלטיק. כיאל חזר לארץ בדיוק לפני שנה, כשחתם בני סכנין, יחד עם אשתו ושני ילדיו שנולדו באנגליה. כיאל האב שגדל כאמור במכבי חיפה, לא ראה אופציה נוספת מלבד לשלוח את בנו הקטן למחלקת הנוער במועדון.

לאיליאן כיאל (האתר הרשמי של מכבי חיפה)לאיליאן כיאל (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

"הוא עושה את הצעדים הראשונים שלו בכדורגל, דבר מבורך שיש גיל ארבע בבית ספר לכדורגל במכבי חיפה, קרוב לבית. מקווה שייקח קצת מאבא", הוסיף סאלי.

למה דווקא מכבי חיפה?
"זו לא שאלה בכלל. אני אישית גדלתי כאן, בכל מקום שהייתי אמרתי דברים טובים על המועדון הזה, על איך שאני חונכתי במועדון הזה, ואם אני מרגיש את זה בעצמי, אז אני רוצה את הכי טוב לילדים שלי. אני חושב מבחינת אקדמיה לכדורגל ומבחינת התנאים שיש, זה המקום הכי טוב בארץ".

גיל ארבע זה לא גיל צעיר מדי בשביל להתחיל?
"קודם כל הוא פה כדי ליהנות, אני לא חושב יותר מדי קדימה. קודם כל שיש מסגרת והוא נפגש ומתחבר פה עם ילדים, מבחינתנו אחרי החזרה לארץ כל מסגרת שתעזור לו להתאקלם בצורה טובה, זה משהו כיפי, ובמיוחד שיש לך מתקנים כאלו פה, אז למה לא?"

קבוצת הילדים של מכבי חיפה (עמרי שטיין)קבוצת הילדים של מכבי חיפה (עמרי שטיין)

עוד פרצוף מוכר שניתן לראות במתחם האימונים של האקדמיה בחיפה, הוא של קשר הקבוצה הבוגרת, חוסה רודריגס. חואקין, בנו בן השש של רודריגס, משחק גם הוא בבית הספר לכדורגל של מכבי חיפה. האב הספרדי מגיע בדרך קבע לאימונים של הילד יחד עם אשתו, תמרה, שלא מפספסת הזדמנות להעלות את הכוכב הקטן לסטורי.

"אני מאמין שהחיים שלך מושפעים מהמקום בו למדת והוכשרת, ואני מאמין שבישראל מכבי חיפה היא בית הספר הטוב ביותר בשביל חואקין וחבריו להתקדם בחיים", אמר רודריגס על חווית בנו במועדון.

חואקין רודריגס (האתר הרשמי של מכבי חיפה)חואקין רודריגס (האתר הרשמי של מכבי חיפה)

ילד מוכשר נוסף שתפס את העין לכל מי שיצא לו להציץ על הקבוצה הזו, הוא הראל עידו. לדבריו של אביו, אנשים ברשתות החברתיות אומרים ש”יד אלוהים נגעה בו”, וגם הוא מאמין בזה בעצמו. אחד הדברים הכי חשובים לשחקנים צעירים הוא תמיכה מההורים, כנראה שגם בגיל הזה. "בשבת בשש בבוקר אני כבר איתו במגרש, מתאמן, הוא לא ילד רגיל בעניין הכדורגל. הוא מתאמן שש פעמים בשבוע, אני גם עושה לו אימונים אישיים, ורואים את התוצאות, הוא כשרוני מאוד לגיל שלו. אני אמשיך לתמוך בו, לנסוע לאן שצריך, לאמן אותו, לא משנה מה אני איתו". מספר אביו, איציק, בגאווה.

הראל עידו (מערכת ONE)הראל עידו (מערכת ONE)

האב הוסיף: “אני מקווה שזה יימשך והוא ייתן את עצמו מעל המצופה. הוא אוהב את זה, חי את זה, נושם את זה. בשבת בשש בבוקר אני כבר איתו במגרש, מתאמן, הוא לא ילד רגיל בעניין הכדורגל. הוא מתאמן שישה אימונים בשבוע, אני גם עושה לו אימונים אישיים, ורואים את התוצאות, הוא כישרוני מאוד לגיל שלו. כולם רואים את זה גם פה ביציע, גם ברשתות החברתיות, אף אחד לא מפספס את הדבר הזה. וזהו, אני עדיין חושב שימשיך לעבוד קשה ושיעלה על דרך המלך. הכול תלוי בו, ואני אמשיך לתמוך בו, לנסוע לאן שצריך, לאמן אותו, גשם, קיץ, לא משנה מה – אני איתו".
 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */