יום שישי, 29.03.2024 שעה 13:42
לוח תוצאות
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

"הכובש הטוב בארץ לגילו": כוכב הנערים מבית"ר

התחיל בכלל בהפועל י-ם, גדל בשכונה של אוחנה אך המספר 7 על הגב מסגיר את הערצתו לרונאלדו. יאן יוסופוב, קפטן נערים א' בבית"ר, מככב. מזרחי מפרגן

|
יוסופוב. היהלום של המחלקה (האתר הרשמי של בית
יוסופוב. היהלום של המחלקה (האתר הרשמי של בית"ר)

“כבר הרבה זמן שלא ראו במחלקת הנוער של בית”ר ירושלים חלוץ מחונן שכזה”, כך אומרים בסביבת ליגת הנוער על יאן יוסופוב בן ה-16, שמשחק בשכבת גיל מעליו, נערים א’, ומתפוצץ העונה עם 13 שערים ב-14 משחקים בליגה ובגביע. הוא ירושלמי מקריית מנחם, האיזור בו גדל אלי אוחנה, אך על גבו רואים דווקא את הספרה 7 בגלל השחקן אותו הוא מעריץ יותר מכולם: כריסטיאנו רונאלדו.

יוסופוב החל את דרכו דווקא במחלקת הנוער של הפועל ירושלים, אליה הגיע בגיל 7 ושיחק בליגה של טרום א’ עם שחקנים שגדולים ממנו בשנתיים. בהמשך הוא חצה את הכביש וככל שחלף הזמן הפך לאחד הבולטים במחלקה הצעירה בבית וגן. בבית”ר מסמנים את החלוץ הצעיר כדבר הבא, כשהוא מככב בשכבת הגיל שמסומנת על ידי רבים כספינת הדגל של האקדמיה בהובלתו של יוסי מזרחי.

"הרבה זמן לא ראו כזה". יאן יוסופוב (האתר הרשמי של בית"ר י-ם)"הרבה זמן לא ראו כזה". יאן יוסופוב (האתר הרשמי של בית"ר י-ם)

יוסופוב נעדר מהמשחקים האחרונים בשל פציעה ובית”ר צנחה למקום ה-12 בטבלת נערים א’ אחרי 15 מחזורים, כאשר במאזנו של החלוץ ניתן למצוא העונה צמדים מול עירוני קריית שמונה, הפועל חדרה והפועל פתח תקווה, כמו גם רביעייה גדולה מול מ.ס אשדוד. בבית”ר עוקבים מקרוב אחרי המחלקות הצעירות ושמו של יוסופוב שגור בפיהם כבר לא מהיום והמספרים המרשימים שלו סידרו לו גם זימון לסגל נבחרת הנערים.

מהפועל לבית”ר

יוסופוב גדל וחונך על כדורגל. הוא בן ליוליה, מזכירה רפואית בשערי צדק ולאלי, מתקין דלתות עצמאי, והוא השני מבין ארבעה אחים, שלושה בנים שמשחקים גם הם כדורגל ואחות קטנה. “אם הוא מרגיש שלא הבקיע מספיק, הוא מגיע אחרי משחקים למגרש בשכונה ומתפרק שם”, מספרת אמו יוליה. “בגיל 5 רשמנו אותו למתנ”ס המקומי וכבר שם ראינו שהוא מככב כשתמיד שיחק עם ילדים גדולים ממנו”. משפחתו של יוסופוב מספרת על נער שמקדיש את כל כולו לכדורגל: בלי בילויים, בלי הסחות דעת ועם דיאטה קפדנית וזמני שינה סדורים על מנת לנהל שגרה ספורטיבית ככל האפשר.

מאדום לצהוב. יוסופוב (האתר הרשמי של בית"ר י-ם)מאדום לצהוב. יוסופוב (האתר הרשמי של בית"ר י-ם)

בליגה ידעו לספר: “הוא חלוץ שלא רואים בכל יום ומי שבא למשחקים וצופה בו מבין את זה. הוא ‘9’ של פעם ויש לו חוש אמיתי לשערים. הוא רק ילד ויש לו עוד הרבה מה לשפר ולהתקדם, אבל הוא כבר בפנקסים של הרבה מאוד קבוצות”. בסוף השנה יסיים החלוץ את החוזה הראשון שלו בבית”ר ירושלים, ושם צפויים להציג לו חוזה בוגרים על מנת להבטיח את עתידו ולמנוע מהיהלום הצעיר שלהם לעבור למקום אחר. “השמיים הם הגבול”, מרחיב אביו אלי. “כולם מפרגנים לו ואני רואה כמה זה חשוב לו. השאיפה שלנו היא מעבר לליגה הישראלית, אבל קודם הוא צריך להוכיח את עצמו ולשמור על המשכיות”.

לפני הפגרה נפצע יוסופוב והוא סובל משני קרעים בקרסול שעצרו את קצב השערים הנהדר שלו והוא עשוי לשוב לפעילות בימים הקרובים. החלוץ היה תחילה בסגל הנבחרת עד גיל 17 מול ספרד, אנגליה ופורטוגל כאן בישראל, שבוטלו. השחקן, שעונד גם את סרט הקפטן העונה בבית”ר, מוגדר בקבוצה כאחד שעובד קשה ולא מתפשר. מי שמייצג את החלוץ הוא הסוכן עידן בן אבו, שקיבל לא מעט הצעות מצד הקבוצות הגדולות בכדורגל הישראלי, דוגמת הפועל באר שבע ומכבי תל אביב, כמו גם ממ.ס אשדוד וממכבי פתח תקווה, אך בסביבתו רוצים את בית”ר ומקווים שהעתיד הקרוב יהיה בבית וגן. 

חוש לשערים. יוסופוב (האתר הרשמי של בית"ר י-ם)חוש לשערים. יוסופוב (האתר הרשמי של בית"ר י-ם)

הוא שמאלי ברגל, אך בועט בשתי הרגליים וכפי שצוין, מעריץ את רונאלדו ומנסה להעתיק את אורח החיים הספורטיבי. כמו שקורה בלא מעט משפחות, גם כאן הליווי צמוד מאוד: ההורים והאחים פוקדים כמדי שבת את המגרשים ועוקבים מקרוב אחרי החלוץ שהתפתח אצלם בבית. “כולם באים, השבתות הן רק עם יאן”, סיפרו הוריו. “הוא חי ונושם כדורגל. שבר לנו לא מעט אגרטלים בבית (צוחקים) ועד היום הוא יכול לצאת לקניון ולחזור עם כדור חדש. זה בוער בו”.

המאמן הראשון של יאן היה אברהם בנדה, חלוץ העבר של הפועל ירושלים, ורצה הגורל ומי שמאמן אותו כיום בנערים א’ הוא חיים בנדה, בנו, בצד השני של העיר. חיים חזר למעשה לקדנציה שנייה בבית”ר אחרי שהיה במחלקה לפני מספר שנים, בזמנו הדריך שחקנים דוגמת אופיר קריאף ודוד קלטינס. במועדון עוקבים מקרוב אחרי הנעשה בנערים א’ ובנו של המנכ”ל מוני ברוש, יובל, הוא אחד מכוכבי הקבוצה. יחד איתו המצטיינים הם יובל שלו, אופרי בוארון וראם טל.

חיים בנדה (האתר הרשמי של בית"ר י-ם)חיים בנדה (האתר הרשמי של בית"ר י-ם)

“הוא התחיל אצל אבי בהפועל ירושלים הישנה והיום הוא אצלי”, מספר מאמן הנערים, חיים בנדה, בשיחה עם ONE: “הוא שחקן מאוד מוכשר, בעל בעיטה עוצמתית ברגל שמאל בסגנון ערן לוי מבחינת העוצמות. זה אחד שכל הזמן רוצה להשתפר ולהתקדם. בשנה שעברה הוא עשה התקדמות אדירה והיה מלך שערים. היה חלק משמעותי. הוא חודש פצוע ומרגישים את החיסרון שלו. הוא שחקן מאוד איכותי ושיפר מאוד את המשחק ואת רגל ימין שלו, כאשר היום הוא עושה הרבה יותר תנועה ומסוכן עם הפנים לשער. צופים לו עתיד גדול”.

מה החוזקות שלו ומה לדעתך הוא צריך לשפר?
“הוא מאוד קטלני בחלק האחרון של המגרש. ברגע שהוא מגיע לסיטואציה של אחד על אחד או ברגל שמאל, אין הרבה שחקנים בגיל הזה שיכולים להיות קטלניים במצבים כאלה. הוא צריך לשפר עוד כמה דברים במשחק שלו, אבל הוא בהחלט אחד המסומנים ודרכו סלולה למעלה. הוא צריך יותר להיות בתנועה ולשפר את המסירה האחרונה שלו. הוא צריך להביא כמה אספקטים נוספים למשחק שלו. קבוצות באות וסוגרות אותו אז אנחנו מנסים להכניס לו אלמנטים נוספים. צריך לשפר את משחק ההגנה גם ולהיות מעורב יותר מאחור. זה משהו שטעון שיפור”.

קבוצת נערים א' של בית"ר ירושלים (האתר הרשמי של בית"ר י-ם)קבוצת נערים א' של בית"ר ירושלים (האתר הרשמי של בית"ר י-ם)

איך אתה רואה את הקבוצה וכמה הבוגרת מעורבת?
”הקבוצה מאוד מוכשרת. בעונה שעברה היא הייתה טובה יותר, בעונה הזו הצטרפתי לאחר כמה מחזורים. היא בהחלט אחת הקבוצות מהמוכשרות במועדון, קבוצה עם הרבה שחקנים טובים – גם ירושלמים וגם כאלו שבאו מבחוץ. התמהיל מצוין. הם יהפכו לקבוצת נוער הרבה יותר טובה בעתיד וכמה שחקנים פה יגיעו לבוגרים. יש מעקב אחר הקבוצה של מוני ברוש שעוקב כי גם הבן שלו משחק בקבוצה, של אלי אוחנה ויוסי מזרחי שמלווה אותנו כמעט לכל משחק. יש מעורבות גדולה של כל האנשים בקבוצה הזו והמטרה היא לקדם אותה. יש פוטנציאל שאפשר לממש אותו”.

מזרחי, מנהל האקדמיה ומי שמאמן באופן זמני את קבוצת הנוער של בית”ר, סיפר: “השחקנים הצעירים צריכים לדעת שבכדורגל כמה שפחות לדבר ויותר לעשות. יאן הוא מהחומר שעובד קשה, רוצה ללמוד, מתקדם ויש לו פוטנציאל גדול, אבל פוטנציאל זה מרכיב קטן מאוד בלהתפתח להיות שחקן כדורגל. צריך תכונות נוספות לשחקן כדורגל ואני מקווה שיהיה לו אותן.

יוסי מזרחי (אורן בן חקון)יוסי מזרחי (אורן בן חקון)

“מבחינת מספרים, הוא הכובש הכי טוב בארץ בגילו. כשאתה מגיע לרמות היותר גבוהות, צריך גם הבנת משחק והרבה תכונות אחרות. לא מספיק רק להיות גולר, אבל יש לו פוטנציאל. עוקבים אחריו בקבוצה הבוגרת וכולם מכירים בכישרון שלו, אי אפשר להתעלם משחקן שעד הפציעה הבקיע בכל משחק. זה לא דבר רגיל. למרות זאת, אני כל-כך ותיק בכדורגל מלהתרגש משחקנים בגיל הזה. אימנתי כישרונות שלא הגיעו לשום דבר ולעומת זאת בינוניים שהגיעו להרבה. שחקן מורכב מהרבה מאוד דברים. אני מאמין שהוא בדרך הנכונה”.

בבית”ר מסמנים את הכישרון כאחד משחקני העתיד, הוא בינתיים מחזיק בקצב שערים נהדר ובשנה הבאה צפוי לשחק עם הנוער. האם מדובר בסקורר החדש שיוצא מבית וגן? רק הזמן יגיד. בינתיים, במועדון יכולים להיות מרוצים מהתפוקה של מלך שערי קבוצת הנערים.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */