יום שישי, 29.03.2024 שעה 16:16

הכתום החדש: יוסטין ביילו באור הזרקורים

לא זומן ליורו, אך בהולנד העילוי מפיינורד מוגדר כשוער העתיד. משווה לנוייר, ליברפול עוקבת אך במונטנגרו הוא פישל. יתקן ב-21:45 מול נורבגיה?

|
יוסטין ביילו (רויטרס)
יוסטין ביילו (רויטרס)

הכל כבר היה מוכן לחגיגות העליה של הולנד למונדיאל בשבת. הכתומים הובילו 0:2 לקראת הסיום בפודגוריצה, והניצחון היה אמור להבטיח להם את הכרטיס לגביע העולם, אבל אז, ממש בדקות הסיום, התברר שיש למונטנגרו תוכניות אחרות לגמרי. איליה ווקוטיץ' צימק בדקה ה-82 ובחלוף 4 דקות התרומם ניקולה וויינוביץ' גבוה מעל דיילי בלינד כדי לקבוע 2:2. 

השוער, יוסטין ביילו, לא יכול היה להושיע בשער הראשון, אבל הספיגה השנייה בהחלט נזקפה לחובתו. המיקום לא היה אופטימלי, בלשון המעטה, התגובה הייתה מאוחרת, ובאופן כללי ניתן היה למנוע את התוצאה המאכזבת, אשר מחייבת כעת ההולנדים להשיג לפחות תיקו ברוטרדאם נגד נורבגיה, על מנת לסיים בפסגה. אם יפסידו, הם צפויים להתדרדר למקום השלישי, ולהישאר אפילו מחוץ לפלייאוף, כך שלמחדל במונטנגרו עלולות להיות השלכות בקנה מידה עצום.

יוסטין ביילו (רויטרס)יוסטין ביילו (רויטרס)

תפס פיקוד אחרי היורו

מבחינת ביילו, הערב (שלישי, 21:45) יהווה, אם כך, מבחן מכונן. השוער בן ה-23 של פיינורד כבר עשה שטות אחת לפני חודשיים, כאשר מסר כדור חלש מדי לווירג'יל ואן דייק ברחבה וגרם לשער של טורקיה, אבל היה זה בזמן פציעות כאשר הולנד הובילה 0:6, אז לאף אחד לא ממש היה אכפת. הפעם השגיאה הייתה הרבה פחות גסה, אך משמעותית פי עשרות מונים, ומעילוי כמוהו מצופה להצטיין בכל רגע ורגע. על סמך הביקורות החיוביות שסחט ביילו בתקופה האחרונה מכל הכיוונים, הוא אמור להיות באנקר בין הקורות של הולנד לשנים ארוכות. מול נורבגיה, אשר תחסר למזלו את ארלינג הולאנד הפצוע, הוא חייב לנעול את השער, אחרת אור הזרקורים יופנה אליו מסיבות לא ממש מחמיאות.

הנסיקה של ביילו לתודעה מטאורית, כי נער הזהב של רוטרדאם כלל לא היה בסגל הולנד בקיץ, גם בהיעדרו של יאספר סילסן שחלה בקורונה, בעיתוי אומלל. המאמן, פרנק דה בור, העדיף להמר בהרכב על מארטן שטקלנבורח בן ה-38 לפני טים קרול, וכשוער השלישי צוות מרקו ביזוט מאקלמאר. "ביילו חסר נסיון", הסביר הבוס, והוציא את מעריציו של אליל פיינורד מכליהם.  

"זה מרתיח את הדם לשמוע על היעדר ניסיונו של ביילו, בעוד השחקנים הצעירים מאייאקס משתלבים בלי בעיות. יש כאן אפליה", הצהיר וים ואן האנחם, הקשר האגדי שייצג את פיינורד בנבחרת הכדורגל הטוטאלי של רינוס מיכלס בשנות ה-70', אימן אותה בשנות ה-90', וכותב כיום טורי פרשנות משפיעים בתקשורת. ההערה הזו משקפת את התחושה הכללית ברוטרדאם, לפיה השיקולים של דה בור, איש אייאקס מובהק, לא תמיד היו מקצועיים. הוא מעולם לא סימפט את פיינורד, בלשון המעטה, והרי ביילו הוא האוהד הכי שרוף של פיינורד שאפשר לדמיין. 

פרנק דה בור (רויטרס)פרנק דה בור (רויטרס)

לשחק באייאקס? עדיף לעבוד בנמל

בתחילת השנה, גישש אדווין ואן דר סאר בכבודו ובעצמו לגבי האפשרות להחתימו באמסטרדם. "אתה באמת חושב שהוא ילבש אפודה עם הסמל שלכם? עדיף כבר לעבוד בנמל", הגיב אחיו יואל על הרעיון. לאביו, וילם, יש גישה דומה: "אם לקוח מופיע במשרד שלי בחולצת אייאקס, אני מראה לו מיד את הדרך החוצה". יוסטין הקטן שאב את האווירה הזו מאז שהוא זוכר את עצמו. הוא הצטרף לאקדמיה של פיינורד בגיל 8, ומעולם לא חשב לעזוב, בוודאי לא למועדון אחר בהולנד. במשך שנים ארוכות הוא עמד ביציע האולטראס באצטדיון דה קייפ ועודד את השחקנים. כעת, אלה שעמדו פעם לצידו מעודדים אותו, ואין סיפוק גדול יותר מבחינתו.

ביילו תמיד היה עילוי. הוא סומן כהבטחה אדירה על ידי כל מאמני השוערים של פיינורד והנבחרות הצעירות, אבל במועדון לא מיהרו לזרוק אותו למים העמוקים לפני שיהיה בשל. את הופעת הבכורה בליגה הוא ערך רק בגיל 19, ואת המקום הקבוע בהרכב קיבל רק במהלך העונה שעברה. ייתכן שזו הייתה הדרך הנבונה, כי הפריצה הייתה מסחררת. כיום, רוב הפרשנים מסכימים עם מאמן פיינורד, ארנה סלוט, שקובע: "התברכנו בשוער הטוב ביותר בהולנד". לכן, גם בחר המועדון בקפידה את שוער המשנה שהוחתם בקיץ – הוא היה צריך להיות מנוסה ואיכותי, אבל ללא יומרות להדיח את הגיבור המקומי. אופיר מרציאנו ענה היטב על  הדרישות.

ארנה סלוט (עמרי שטיין)ארנה סלוט (עמרי שטיין)

נוייר או טר שטגן?

השוואות מרתקות לא מפסיקות לזרום, כי לביילו אין לכאורה נקודות תורפה. הוא ניחן באינסטינקטים מהירים על קו השער, שולט היטב בכדורי גובה, מגלה כושר מנהיגות, מצטיין במיוחד בסגירת חלוצים באחד על אחד, וגם משחק הרגל שלו טוב, כמיטב המסורת ההולנדית. "הוא מרוכז ועושה את העבודה בלי לנסות למשוך תשומת לב. יש בו משהו שמזכיר את מנואל נוייר", טוען אד דה חוי, שוער פיינורד מפורסם לשעבר. "לי הוא דווקא מזכיר את מארק-אנדרה טר שטגן. ביילו הוא שוער מושלם, ועם הסגנון שלו יוכל להגיע גבוה מאוד. מצאנו שוער לעשור הקרוב", אומר הנק טימר, שוער עבר נוסף של פיינורד. ובינתיים, מתרבים גם הדיווחים בתקשורת על עניין שמגלים בו מועדוני הפאר ברחבי היבשת, כאשר ליברפול שולחת סקאוטים בקביעות על מנת לעקוב אחרי התקדמותו.

בניגוד לדה בור, לואיס ואן חאל לא מואשם בהעדפות מסיבות פוליטיות ולא ענייניות. המאמן החדש-ישן של הכתומים הפך מיידית את ביילו לשוער הראשון של הנבחרת, אולם במקביל נשמעו גם קולות קצת יותר ספקנים מסביבתו.  "ואן חאל אומר לכולם להיסחף יתר על המידה עם ביילו. ההמולה סביבו עלולה להיות מוגזמת. הוא עדיין לא משוכנע", טען לאחרונה מאמן העבר, האנס קראי. לכן גם זומן לסגל האחרון מארק פלקן מפרייבורג, שהפתיע מאוד לטובה בבונדסליגה בתחילת העונה. מבחינת המאמן, הקרב על האפודה הראשונה לא סגור, אבל ביילו נהנה מעדיפות ברורה בשלב זה. המעידה מול מונטנגרו עדיין לא מסכנת את מעמדו. אם תהיה מעידה נוספת נגד נורבגיה, זה כבר סיפור אחר לגמרי. ביותר ממובן אחד, זה עשוי להיות המשחק החשוב ביותר בקריירה שלו עד כה.

צפו: דני אלבס באימון ברצלונה
אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */