יום חמישי, 28.03.2024 שעה 19:06

משרד הספורט מסרב להציג כיצד יחולקו כספים

איפה השקיפות? מדיון שנערך בכנסת על הרפורמה בכספי התמיכה, עולה כי בשלב זה משרד הספורט לא מוכן להראות לגופי הספורט בישראל את סימולציית החלוקה

|
ח
ח"כ סימון דוידסון (איציק בלניצקי)

ועדת המשנה של ועדת החינוך, התרבות והספורט, שעוסקת בתקצוב של אגודות ואיגודי הספורט, התכנסה היום (שני) לישיבתה הראשונה בראשות ח”כ סימון דוידסון - ועל הפרק עמדה סוגיית אי הוודאות בנוגע לתקציבים העתידיים של האגודות ואיגודי הספורט, לקראת הפרסום הצפוי של מבחני התמיכה החדשים שעומדים לשנות את נוסחת חלוקת כספי התמיכה של המדינה.

איגודים ואגודות רבים חוששים מפגיעה כלכלית משמעותית בעקבות השינוי ורבים מהם שלחו הערות על הקריטריונים. בדיון בכנסת נחשף כי משרד התרבות והספורט מסרב להציג לכלל הארגונים בספורט הישראלי את הסימולציה כיצד יחולקו הכספים לכל הענפים. ח”כ סימון דוידסון דרש מהמשרד להציג את הסימולציה בישיבה נוספת בשבוע הבא בכנסת: “אי אפשר לנהל גוף ספורטיבי ללא תקציב עתידי. כל איגוד חי בסימן שאלה גדול מאוד”, אמר ח”כ דוידסון.

ח"כ סימון דוידסון (חגי מיכאלי)ח"כ סימון דוידסון (חגי מיכאלי)

בישיבה השתתף חנן דנציגר, סגן ראש מנהל הספורט הנכנס, שאמר בנוגע לתקציבים שיהיו: “כשמכינים תבחינים חדשים יש תזוזות. לשמחתי התזוזות הן לא טקטוניות והן לא כאלה גדולות. הן בהחלט נותנות מקום לכולם ומשרתות את כולם”. דנציגר הסביר שעד שהסימולציה לא מוצגת בשבוע הבא במועצה הלאומית לספורט הוא לא יכול להציגה בפני כולם, אך לדבריו היא נותנת מענה לכל מה שצריך. עוד הוא ציין כי מדובר ב-260 מיליון ש”ח מתוך תקציב כולל של מיליארד ש”ח של המשרד עבור הספורט הישראלי - אך במעשה הוא ניסה ‘להקטין’ את חשיבותו של התקציב שממנו חיים הענפים בספורט הישראלי.

אלון גרנות מהוועד האולימפי אמר כי בעקבות הדיון הקודם בוועדת החינוך הורגש שינוי מצד משרד הספורט: “עברו איתנו הערה הערה ממסמך ההערות שהוועד האולימפי הגיש לגבי מבחני התמיכה. החשיבות של הסימולציה היא לא על מה שיקרה ב-2021 וב-2022, אלא החל מ-2024, שם יתקיים השינוי המהותי כשאין הגנות. אם ענף מסוים יעלה ב-50%, ענף אחר יפסיד 50%. לכן אנחנו חייבים לראות סימולציה”.

דנציגר התייחס לענף הכדורעף לאחר ששמע את דבריו של מנכ”ל איגוד הכדורעף, יניב נוימן, בדיון, לפיהם הוא מודאג מהקיצוץ הגדול בכספי התמיכה שיקבל הענף. דנציגר ענה לו: “איגוד הכדורעף עולה מחר על שולחן הדיונים שלנו. הסתכלנו קדימה בעקבות ההיכרות רבת השנים שלנו עם האיגוד ועם העבודה המעולה שהם עושים. מחר נראה איך לא פוגעים בהם”.

יניב נוימן (משה חרמון)יניב נוימן (משה חרמון)

כמו כן, בתגובה לשאלה של הילה קניסטר בר דוד, יו”ר מנהלת ליגת העל לנשים, הצהיר סגן ראש מנהל הספורט הנכנס כי “הנשים יקבלו תקציבים בשנה הבאה. שקל אחד לא יהיה פחות ממה שקיבלו בשנה הקודמת”.

בישיבה השתתפו נציגי אגודות, איגודים וקבוצות, ביניהם מנכ”ל מרכז הפועל, יורם אורנשטיין, ומנכ”ל מרכז מכבי, נאור גלילי, שאמר: “עם כל הכבוד לאיגודים, בסופו של יום מי שמצמיח ועושה את הספורט בישראל הן האגודות. לא יכול להיות שהאיגודים יקבלו הגנות והאגודות פחות. אי אפשר שהאגודות ימצאו עצמן עם חור בכיס”.

שר תיירות, יואל רזבוזוב, בירך את יו”ר ועדת המשנה לספורט, ח”כ סימון דוידסון, על קיום הדיון בוועדה: "אנחנו, במפלגת יש עתיד, שמנו את הספורט כאג'נדה ועכשיו כשאנחנו בקואליציה ובממשלה, כמובן בשיתוף פעולה עם השר התרבות והספורט חילי טרופר, אנחנו ניישם את זה. מבחינה תיירותית אני מאוד מאמין בתיירות ספורט. כניסת אירועים מחוללי תיירות יביאו להזמנת חדרי מלון ויניעו את המשק הישראלי ואת תעשיית התיירות. לכן אני מתכוון להקדיש לכך הרבה משאבים וזמן”.

יואל רזבוזוב (חגי מיכאלי)יואל רזבוזוב (חגי מיכאלי)

לדברי ח”כ דוידסון, בתקציב המדינה הבא צריך להכפיל את תקציב הספורט: "נעשה פה דברים אדירים וכשהמודעות עולה ומגיעה לשרים, בסוף אנחנו נצליח לעשות שינוי. אני רואה שמשרד הספורט קשוב ורוצים שם לעבוד למען הספורט הישראלי”.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */