יום שישי, 29.03.2024 שעה 18:24

"אם נסיים מעל אוסטריה זו תהיה הצלחה גדולה"

רוטנשטיינר לקראת משחק הנבחרת ב-21:45: "נסיים את הקמפיין ונקבל החלטה לגבי עתידי", נאתכו: "המקום השלישי הוא הראוי לנו, עדיין מקווים לנס"

|
וילי רוטנשטיינר (איציק בלניצקי)
וילי רוטנשטיינר (איציק בלניצקי)

כשסיומו של קמפיין מוקדמות המונדיאל הולך ומתקרב, נבחרת ישראל תתארח הערב (שישי, 21:45) באוסטריה למשחק קריטי על המקום השלישי בבית, שבסיטואציה מסוימת עשוי לשמור על הסיכויים למקום השני, זאת במידה וסקוטלנד תאבד נקודות מול מולדובה. מאמן הנבחרת, וילי רוטנשטיינר, דיבר לקראת ההתמודדות. 

רוטנשטיינר התייחס למערך שלושת הבלמים: “מבחינתי זה לא אומר שהשיטה היא יותר הגנתית או יותר התקפית, זה קשור לאיך משחקים. אנחנו משחקים עם שישה שחקנים מאוד התקפיים, השיטה לא משנה. זה גם קשור ליריבה, אם היא מאפשרת לנו לשחק כמו שאנחנו רוצים או לא. יש המון נבחרות בכדורגל המודרני שמשחקות ככה”.

ביברס נאתכו (ההתאחדות לכדורגל)ביברס נאתכו (ההתאחדות לכדורגל)

רוטנשטיינר דיבר על ההבדלים בין משחקי הבית למשחקי החוץ: “משחקי החוץ קשים בעיקר במשחקי הנבחרות כי הקהל מאוד משפיע, הקהל דוחף את הנבחרת שלו. כשאתה משחק נגד מדינה אתה מרגיש את זה יותר. אנחנו חייבים להיות טובים יותר בחוץ ואנחנו מנסים לנתח את כל הטעויות בהגנה ולהשתפר ואני מאוד גאה בשחקנים על איך שהם נשארים מרוכזים. נצטרך להשתפר גם בזה, אבל גם שם אני רואה תהליך. זה עדיין לא מספיק”.

רוטנשטיינר על התחושה לשחק מול מולדתו: “זו תחושה מאוד מיוחדת, לשמוע את ההמנון של אוסטריה לפני המשחק זה מאוד מרגש אותי, כי אני מזדהה עם ההמנון הזה ושר אותו ואז צריך לנצח את הנבחרת הזאת. אבל כשאתה בתוך המשחק, אתה מתנתק מהכל ומתרכז ב-100 אחוזים במשחק. אני מרוכז בשני המשחקים האלה. נסיים את הקמפיין ואז ניקח החלטות לגבי העתיד שלי, להחלטה הזאת יש שני צדדים, תמיד אשמח להיות בישראל”.

ערן זהבי באימון הנבחרת (ההתאחדות לכדורגל)ערן זהבי באימון הנבחרת (ההתאחדות לכדורגל)
אלי דסה באימון הנבחרת (ההתאחדות לכדורגל)אלי דסה באימון הנבחרת (ההתאחדות לכדורגל)

וילי נשאל האם הנבחרת השתפרה תחתיו: “חד משמעית כן. אנחנו רואים את התהליך הזה, אם אני משווה את הרמה שלנו ללפני חצי שנה, יש הבדלים גדולים מאוד מבחינה חיובית. אני יודע שאנשים לא מסכימים כי החלום היה לסיים במקום השני וניתן הכל כדי לעשות את זה. כשאתה משחק במוקדמות אתה רוצה להעפיל, אבל לסיים מעל אוסטריה מבחינתי תהיה הצלחה גדולה”.

גם הקפטן ביברס נאתכו דיבר לקראת ההתמודדות: “האם אנחנו מאמינים שאפשר לעשות את הבלתי ייאמן? בתור ספורטאים תמיד יש תקווה שבסוף יקרה נס, אבל אנחנו באמת מתרכזים אך ורק במשחק הזה כדי להשיג את מה שאנחנו רוצים. שאנחנו נעשה את העבודה שלנו ודברים יסתדרו לטובתנו, אבל מה שחשוב זה שאנחנו נעשה את העבודה שלנו כי אז שום דבר לא יסתדר בשבילנו”.

וילי רוטנשטיינר (ההתאחדות לכדורגל)וילי רוטנשטיינר (ההתאחדות לכדורגל)

“אנחנו יושבים ולומדים ממשחקים שעברנו כבר ומנסים לתקן את הטעויות שלנו. נגד סקוטלנד כן היינו שם, לצערי ספגנו גול בשנייה האחרונה. כבר כמה ימים אנחנו עוברים על כל פרט ופרט ומנסים להיות מדויקים. אני באמת מאמין וחושב שהנבחרת הזאת, כדי להגיע לאיזשהו טורניר גדול, צריכה לעשות את הצעד בחוץ”.

נאתכו התייחס להבדלים ביכולת בין משחקי הבית למשחקי החוץ: “בבית תמיד יש לך יותר ביטחון, אתה מרגיש יותר נוח, הדברים הקטנים אפילו כמו חדר הלבשה שלך אלה דברים שמשפיעים. קהל ביתי שדוחף אותך זה אופרה אחרת. בטח פה וגם בסקוטלנד כשהקהל ממש דוחף את היריבה, יש לזה השפעות פסיכולוגיות. כדי להתקדם צריך להתנתק ואם נעשה את זה, התוצאות יהיו בהתאם”.

מנור סולומון באימון (ההתאחדות לכדורגל)מנור סולומון באימון (ההתאחדות לכדורגל)

הקפטן דיבר על איך הוא רואה את הקמפיין עד כה: “כשקיבלנו את הבית הזה בהגרלה חשבתי שהוא מאוד קשה, כי יש לך פה שלוש נבחרות ברמה שלך, אם לא יותר טובות ממך, ומקום שלישי אם אני קצת אהיה פוליטיקאי זה המקום הראוי שלנו, אבל ברור שחשבתי וקיוויתי והאמנתי שבתור נבחרת, ודווקא הנבחרת הזאת, יכולים לעשות את זה ובאמת לא היינו רחוקים. בסופו של דבר דקה אחת בסקוטלנד שינתה הרבה, אבל שוב, כל עוד אנחנו יכולים לעשות משהו אנחנו נעשה את הטוב ביותר שלנו ונקווה שזה יספיק”.

בהמשך, נאתכו דיבר על העובדה שהוא מוחלף בשלב מוקדם: “זה לא מסוכם מראש, אבל גם וילי יודע שיש לי בעיות ואני צריך לעבור ניתוח בשרירי הבטן ולפעמים עומס שם גורם לי לבעיות. כמובן שאני יכול לשחק ואם צריך אני אשחק 90 דקות וגם עשיתי את זה, אבל כשיש לך משחקים ברצף של שלושה ימים אז באמת צריך לדעת גם איזה שחקנים צריך להתנהג איתם ביותר עדינות, אז זאת הסיבה”.

באימון המסכם לא היו הפתעות בתרגול ההרכב, וה-11 שתורגלו גם ימשיכו עם אותו מערך שלושת הבלמים בו וילי מאמן.

הרכב משוער: אופיר מרציאנו, אלי דסה, איאד אבו עביד, ניר ביטון, חאתם עבד אלחמיד, סאן מנחם, דור פרץ, ביברס נאתכו, מנור סולומון, ערן זהבי ומונס דאבור.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */