יום חמישי, 25.04.2024 שעה 16:29
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6922-6230מכבי ת"א1
6222-6230מכבי חיפה2
5525-4930הפועל ב"ש3
5040-4230הפועל חיפה4
4329-3230מכבי בני ריינה5
3637-2830בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3734-3229הפועל ירושלים1
3341-2529הפועל חדרה2
3353-3529מכבי פ"ת3
3244-3029מכבי נתניה4
3135-3929בית"ר ירושלים5
2744-3229הפועל ת"א6
2744-2329מ.ס אשדוד7
2143-2229הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • שבת, 27/04, 17:00
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • שני, 29/04, 20:00
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • שני, 29/04, 20:30
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

אופיר חיים: בעתיד אחזור לאמן בקבוצה גדולה

המשפט של ניסנוב, סגירת המעגל בב"ש ("ביום מן הימים אאמן שם") וההודעה מווילי ("אחת המרגשות"): מאמן נבחרת נוער א' בראיון לקראת פתיחת המוקדמות

|
אופיר חיים (חגי מיכאלי)
אופיר חיים (חגי מיכאלי)

"אופיר חיים הוא מאמן העתיד במדינת ישראל", כך אמר שרון ניסנוב, אחד מבעלי הפועל תל אביב, בתקופה הקצרה שאימן המאמן ה-46 את האדומים לפני שלוש עונות. חיים, שעבר לא מעט בשנים האחרונות, הצליח להוביל את הפועל עפולה הצנועה לזכייה בגביע הטוטו של הליגה הלאומית ואת הפועל כפר סבא להעפלה לליגה הבכירה לפני שסיים את תפקידו עוד לפני תום העונה, אך חווה שנים לא פשוטות.

כעת, בג'וב החדש שלו, הוא מאמן נבחרת נוער א' בהתאחדות לכדורגל. לפני שבועיים הוא הוביל את נבחרתו לניצחון מרשים על ספרד החזקה במשחק ידידות, וכעת, בראיון מיוחד ל-ONE, הוא מדבר על אותו משפט אשר נאמר עליו, הציפיות, התהליך בכדורגל הישראלי, הפרידה מהפועל כפ"ס ועתידו. כל זאת לקראת פתיחת טורניר מוקדמות אליפות אירופה, שיתקיים בישראל וייפתח מחר (רביעי, 19:00) במשחק מול קפריסין באצטדיון נתניה. בהמשך תפגוש הנבחרת את מולדובה (13.11) והולנד (16.11).

אופיר חיים (חגי מיכאלי)אופיר חיים (חגי מיכאלי)

"אני לא אשקר שאני חששתי מהרעיון שלא אהיה במגרש מספיק", הוא מודה בנוגע למינויו למאמן נבחרת נוער א’. "חשבתי שאולי אאמן במקרה הטוב פעמיים בשבוע, ויש תקופות שאתה בכלל לא רואה את השחקנים. קשה מאוד לעבוד ולשפר אותם. אני גם מאמן של שטח, מאוד אוהב להרגיש את הלחץ, את המשחק מדי שבוע. זה משהו שהוא חסר לי מאוד. אבל מצד שני, למדתי לאהוב גם את הדיונים השבועיים עם מאמנים מהטובים בארץ, עם יילה חוס בוני גינזבורג, משה סיני וכו', ללמוד כדורגל ולהתקדם. אני שמח על הצעד שעשיתי".

אופיר חיים (נעם מורנו)אופיר חיים (נעם מורנו)

איך הגעת לתפקיד הזה?
"במהלך תקופת הקורונה היו מספר מועמדים. פנו אליי בהתאחדות לכדורגל והסבירו שיש כמה מועמדים ואם זה מעניין אותי. הסבירו לי שבקרוב ימונה מנהל מקצועי חדש. אמרתי שאשמח מאוד. תוך כדי היו לי מספר הצעות מליגת העל, כולל הפועל כפ"ס. זה היה סיכון מסוים כי התפקיד לא היה בטוח אצלי אבל לקחתי את הסיכון כי רציתי את התפקיד. חיכיתי בסבלנות".

לא פחדת להישאר קירח משני הכיוונים?
"היה סיכוי כזה, אבל אני הולך עם ההחלטות שלי עד הסוף, גם אם אני טועה. גם אם לבסוף הייתי טועה ונשאר ללא עבודה, הייתי שלם עם הטעות הזאת כי יש לי מטרות בחיים ואני עומד מאחוריהן. בסופו של דבר זכיתי בתפקיד".

ניצחתם את ספרד, איפה עומדת הנבחרת?
"ההישג הגדול הוא לא רק שניצחנו את המשחק הראשון, אלא שגם לא הפסדנו בשני ויכולנו גם לנצח. אנחנו בעיצומו של תהליך. זהו הישג שנותן לנו המון ביטחון בתור נבחרת, אבל הדבר החשוב ביותר הוא המוקדמות".

נבחרת נוער א' (ההתאחדות לכדורגל)נבחרת נוער א' (ההתאחדות לכדורגל)

אולי אנחנו אלופי העולם במשחקי ידידות.
"אנחנו עושים הכול כדי להשתפר ולהגיע לרמות הגבוהות. יש פערים וזאת עובדה. במשחקי ידידות או אימון עובדתית אנחנו מביאים תוצאות יותר טובות ובמאני טיים כושלים, אבל השאיפה שלנו היא לדאוג שהפערים בין התוצאות יקטנו ונוכל להביא לידי ביטוי את היכולת של משחקי האימון גם במאני טיים. מעבר לזה, אומרים שהמצבים הנייחים זו המחלה של הכדורגל הישראלי: בספרד לא רק שלא ספגנו ממצב נייח, אלא גם כבשנו שני שערים מתרגילים מתוכננים".

איך עובד שיתוף הפעולה עם יילה חוס?
"קודם כל, כל המאמנים של הנבחרות, כולל וילי רוטנשטיינר ואלון חזן, נפגשים ביחד עם יילה, עם מנהל האקדמיה גיא עזורי ועם משה סיני ובוני גינזבורג. אלו שיחות כמעט יומיות בבית הנבחרות. אנחנו בונים את ה-DNA של הכדורגלן הישראלי, איך מתקדמים כדי להגיע לרמות הגבוהות. יש פה תהליך מדהים ואני מאוד מאמין שנצליח ובקרוב כולם ייראו שהכדורגל הולך למקום טוב. אנחנו עושים ישיבת צוות פעם בשבוע ומתרכזים בכל שחקן. גם שיתוף הפעולה עם הצוות שלי: גיא סולומון, אייל גידרון, עופר אקשטיין ואיתי מרדכי הוא טוב מאוד".

יילה חוס (רדאד ג'בארה)יילה חוס (רדאד ג'בארה)

אבל המילה "תהליך" כבר מאוסה בציבור. למה שהפעם יקרה משהו?
"אני לא יודע בדיוק מה קרה לפנינו, אבל אני יכול להגיד לך שאנחנו נוסעים לעשרות משחקים כל שבת, כולל משחקים באמצע השבוע. וכשאני אומר נוסעים זה כל הצוותים, כולל סיני ויילה חוס. חורשים את הארץ למצוא שחקנים. אנחנו מנסים להבין איך אפשר לקדם את הכדורגל ובקרוב ייראו את השינויים בכל מיני פרמטרים. אם זה שינוי מבנה הליגות ועוד. אנחנו צריכים לתת לכדורגלן הישראלי את היסודות והתשתית מגיל צעיר.

פחות או יותר בגיל 17 השחקן כבר מעוצב, אבל זה מתחיל מגיל 10. שם זה צריך להתחיל. יש את פרויקט המצוינות של הכדורגל הישראלי שאם תבוא לשם פעם אתה תבין על מה אני מדבר. שחקנים מצטיינים מכל קבוצה, מגיעים שלוש פעמים בשבוע לחיזוקים ושיפור השחקן הישראלי. יש שבעה מאמנים במגרש שזה משהו שלא היה ולוקחים כל שחקן ברצינות. אומרים תהליך ותהליך? צריך לבוא ולראות בעיניים איך הכדורגל הישראלי הולך לקראת שינוי". 

אופיר חיים (רדאד ג'בארה)אופיר חיים (רדאד ג'בארה)

יש לך שיח עם רוטנשטיינר?
"אני יכול להגיד לך שאחת ההודעות המרגשות שקיבלתי אחרי הניצחון בספרד הייתה ממנו. הוא כתב לי: ‘הצלחה גדולה, אתה יכול להיות גאה. מאחל לך את כל האיחולים. המשך להצליח. וילי’. אני יכול להגיד לך שהוא תמיד שם ועוקב, הוא נמצא לכל שאלה ועזרה".

מה צריך לשפר בכדורגל פה?
"את האינטנסיביות והטמפו קודם כל באימונים. אנחנו צריכים לשחק ברמה הזאת כמה שיותר ולדאוג שגם הליגה לנוער תשוחק בקצב גבוה יותר. זה מה שנעשה. המטרה הגדולה, עם כל הכבוד לניצחון על ספרד, היא להצליח במוקדמות. אחרי זה יש את טורניר החורף ושלב העילית. המטרה היא קודם כל להעפיל לשלב העילית ואז לכוון לאליפות אירופה. אני תמיד מאמין ואם לא הייתי מאמין לא הייתי במקצוע הזה. זה יהיה קשה כי נשחק נגד השחקנים הכי גדולים, אבל הוכחנו כבר שאנחנו יכולים. אני חושב שיש פה דור מצוין ואני מאוד מאמין שמהנבחרות שלי, של הצעירה, של נערים א' יצמחו שחקנים".

וילי רוטנשטיינר (איציק בלניצקי)וילי רוטנשטיינר (איציק בלניצקי)

אז היום, אחרי כמה חודשים בתפקיד. קבוצה או נבחרת?
"אני יכול להגיד לך שגם בחודש האחרון קיבלתי הצעה מקבוצה בליגת העל והחלטתי שלא לקחת אותה. התחלתי תהליך ואני לא בן אדם שעוזב דברים באמצע. עשיתי את זה פעם אחת וטעיתי".

כשחיים מדבר על עזיבה באמצע, הוא מדבר על המעבר מהפועל עפולה להפועל ת"א. אותו מעבר שכלל קדנציה קצרה בצד האדום של תל אביב, שבעה משחקים ליתר דיוק. בהמשך, הוא עבר להפועל כפ"ס, אותה הוביל לליגת העל. למרות פתיחת עונה לא רעה, הוא פוטר לקראת סיום העונה. 

אחרי הכוויות שלך מהמועדונים האחרונים, אולי חיפשת לצאת לדרך חדשה?
"האמת היא שאני כל כך חזק ועם ביטחון ביכולות שלי, שזה לא משהו שהטריד אותי. הנוחות הזאת של חוסר לחץ כמו בקבוצה זה לא משהו שהיווה שיקול. אני אוהב מאוד את הלחץ של המשחק, את הקהל, את הלחץ של התקשורת".

אופיר חיים (שחר גרוס)אופיר חיים (שחר גרוס)

יבואו אנשים ויגידו שעם כל מה שעברת בהפועל ת"א ובכדורגל, הרבה היו מתקשים לחזור, בטח מנטלית.
"שום דבר לא יכול לשבור אותי. יש לי התמודדות יום יומית עם משהו שכשאתה חווה אותו הכדורגל מתגמד, וזה הבן שלי אור (שלוקה באוטיזם). הוא נותן לי פרופורציות בחיים ובעיקר את הכוח. בסופו של דבר, גם כשאני חוזר הביתה אחרי הפסד או אחרי איזשהו משבר בכדורגל, אני רואה אותו ומבין שאף אחד לא יכול לשבור אותי ואני יכול לנצח הכול". 

מה השיעור שקיבלת מהפועל ת"א?
"לדעת שגם אם רוצים אותך במקום גדול או שזה מפתה, אתה צריך לבוא בתנאים שלך וללכת עם מה שאתה מאמין בו עד הסוף. באתי בתנאים שלא שלי. בגלל שזו הפועל ת"א, שהיא קבוצה גדולה, התפשרתי בהרבה עקרונות שלי, כמו לא לבוא עם הצוות שלי. אבל אני לא חושב שעשיתי טעות שהלכתי לשם, כי זה היה שיעור עבורי. בסוף בסוף, זה משהו שלמדתי ממנו וישפר אותי הלאה. הייתי צריך לעבור את הדבר הזה, כי כל דבר שקורה בחיים זה משהו שכנראה צריך לקרות לך".

שרון ניסנוב (שחר גרוס)שרון ניסנוב (שחר גרוס)

המשפט הזה של ניסנוב, "מאמן העתיד של הכדורגל הישראלי", עשה לך נזק?
"לא. כי אני באמת מאמין במשפט הזה (צוחק) וזו גם המטרה שלי, להיות ברמות הכי גבוהות. העלה את רף הציפיות? אני לא מפחד מציפיות. זה חלק מהמשחק".

נשארת עם צלקות אחרי החוויות האחרונות שלך כמאמן?
"תראה. זה לא נעים לעזוב קבוצה באמצע העונה או להיות מפוטר, אבל אני בן אדם חזק שמכיר את המקצוע הזה מצוין. הרבה אומרים שהמקצוע הזה הוא כפוי טובה, אני אוהב את מה שאני עושה. אני מקווה שאשאר עוד הרבה שנים במקצוע הזה כי שום דבר שקרה לי במהלך הקריירה לא ימנע ממני לעשות את מה שאני אוהב. גם אם יש דברים קשים בתהליך. איפה שלא עזבתי, אני עדיין בקשר עם האנשים שם".

אופיר חיים (שחר גרוס)אופיר חיים (שחר גרוס)

קיבלו את אופיר חיים האמיתי עד היום?
"תמיד קיבלו את אופיר חיים האמיתי, אבל גם תמיד אפשר לקבל יותר. העליתי את הפועל כפ"ס ליגה, עם עפולה זכיתי בגביע הטוטו, נשארתי בליגה עם הפועל כפ"ס בתקציב זעום. המקום היחיד שלא נתן לי מספיק להראות את הפוטנציאל שלי זה הפועל ת"א. אבל גם זה היה שיעור חשוב שקיבלתי ויש לי עוד הרבה מה להראות. זה יקרה. אני נמצא במקום טוב כדי להראות את מה שאני יכול".

לא דיברת עד היום על הפרידה מהפועל כפ"ס. מה קרה שם?
"היו שם חילוקי דעות. אתה יודע מה מצחיק? שעכשיו אני, עידן (שום) ומשה (קצב, המנכ״ל), אנחנו בקשר טוב. הייתה אי הבנה וזה קורה. בסופו של דבר כל אחד חושב ומרגיש משהו אחר מבחינה מקצועית, מבחינת דרך העבודה, איך יצחק רואה את הכדורגל ואיך אני. תמיד היו חילוקי דעות וזה בסדר, אבל בהתחלה הצלחנו לגשר על הפערים ובסוף כבר לא".

עידן שום (אחמד מוררה)עידן שום (אחמד מוררה)

נפגעת?
"ברור שנפגעתי. שיחקנו כדורגל התקפי, אולי בתקציב הכי נמוך בליגת העל אי פעם. היינו מעל הקו האדום. ניצחנו את מכבי חיפה בסמי עופר ואת בית"ר ירושלים בבית בכדורגל טוב ומודרני. יכול להיות שבגלל שהקבוצה כבר כמעט נשארה, הם הרגישו בטוחים לעשות את הצעד הזה. הם יודעים שהם עשו טעות והם גם הודו בזה, אבל אין לי שום טינה או בעיה איתם. גם כשאני מסיים במקומות מסוימים, אני מסיים את זה יפה. אין שום משקעים בינינו".

אתה רואה את עצמך חוזר לקבוצה גדולה?
"אני בטוח שבעתיד אחזור לקבוצה גדולה. אני חייב לציין שכרגע כל כולי בנבחרת ואני מאוד נהנה פה, אבל אין לי ספק שבמוקדם או במאוחר אגיע לרמות הכי גבוהות כמאמן קבוצה. כמו כל דבר שאני עושה בחיים, אני מכוון הכי גבוה שאפשר". 

אתה סמל בהפועל ב"ש, אתה רואה את הקבוצה הזאת כאחת האופציות?
"ברור לי שביום מן הימים אני אסגור מעגל ואאמן את הפועל ב"ש. אני מחובר למקום הזה ואוהב אותו".

אלונה ברקת (מרטין גוטדאמק)אלונה ברקת (מרטין גוטדאמק)
אסור לפספס
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
נגןהוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
הוא נשבר! שיא העולם בזריקה לאחור לסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */