יום שני, 03.06.2024 שעה 02:28

לינה גלושקו: חולמת להיות במקום הראשון בעולם

הטניסאית בת ה-21, אחותה של יוליה, רוצה להחזיר את הענף הישראלי לקדמת הבמה. הסיפור המשפחתי, השאיפה להגיע לטופ 100 ("לא מילה גסה") והמבט לעתיד

|
לינה גלושקו (רדאד ג'בארה)
לינה גלושקו (רדאד ג'בארה)

לפני עשור הטניס הישראלי היה בשיאו עם שורה של שחקנים שכיכבו בטורנירים הגדולים ביותר. מאז לא צמחו בישראל עוד שחקנים שמצליחים להגיע לרמות הגבוהות ביותר, אבל האם אחרי שנים ללא טניסאית מובילה בטופ העולמי נראה בקרוב ישראלית שמגיעה לקדמת הבמה? ללינה גלושקו יש את הכישרון והפוטנציאל להיות שם.

לינה גלושקו בת ה-21 רשמה לאחרונה כמה תוצאות איכותיות שמוכיחות כי היא נמצאת בגרף התקדמות נהדר. הטניסאית הצעירה זכתה בשבוע האחרון בפיוצ'ר קריית מוצקין שאיגוד הטניס ארגן עם פרסים בסך של 25 אלף דולר, תוך שהיא גברה בגמר על יריבה שמדורגת 230 מקומות מעליה בזכות יכולת מרשימה ונחישות שהציגה על המגרש. קודם לכן היא ניצחה גם בטורניר הזוגות בפיוצ'ר נתניה.

בדרך לטופ 100: לינה גלושקו השם החם בטניס

בזכות הניצחונות שהשיגה בטורנירים ששיחקה בהם באירופה, בדרום אפריקה ובישראל, היא מסתמנת כדבר הבא בטניס הישראלי. בתוך כשלושה חודשים גלושקו קפצה בדירוג העולמי מהמקום ה-670 למקום ה-502. היכולת הטובה הביאה אותה לכך שבדירוג שיתפרסם ביום שני היא עתידה כבר להיות באזור המקום ה-380.

לינה גלושקו (רדאד ג'בארה)לינה גלושקו (רדאד ג'בארה)

"הזכייה בפיוצ'ר קריית מוצקין הייתה היה התואר האישי הטוב ביותר שלי לאחרונה ואני שמחה על כך", אמרה גלושקו בראיון ל-ONE. "זה נתן לי עוד מוטיבציה וזה היה רגע מספק. היה כיף לראות הרבה קהל שבא לראות את המשחקים והיה לטובתי, זה היה פשוט טירוף כי כולם היו על המרפסות והגדרות. נהניתי מהתמיכה שלהם".

לינה גלושקו (רדאד ג'בארה)לינה גלושקו (רדאד ג'בארה)

לינה מוקפת בצוות שכולל את רונן מורלי שגידל כמה מהטניסאים הגדולים ביותר, איליה וולוך, אורן בר נור ועופר פדידה, אבל היא קודם כל מגיעה מבית של טניס. אחותה יוליה גלושקו שיחקה בטורנירי גראנד סלאם והגיעה בשיאה למקום ה-79 בעולם, הוריה הם מאמני טניס ואחיה סשה מלווה אותה כמאמן צמוד.

"לפני שנה עשיתי שינוי מקצועי בצוות שלי", סיפרה לינה. "התחלתי לעבוד עם אחי סשה ועם רונן מורלי, וזה מה שהביא את השינוי. בנוסף, התחלתי לעבוד גם עם פסיכולוגית וזה עוזר לי כי מדובר בספורט שדורש יכולת מנטלית גבוהה, וכמובן, בעיקר עבדתי קשה באימונים. אני גרה במודיעין, כך שאני קמה בכל יום בחמש בבוקר, נוסעת לרמת השרון, מתאמנת שעתיים וחצי, אחר כך נחה, עובדת על כושר ועושה עוד יחידת אימון. זה המון שעות על המגרש, אבל זה מה שמביא לי את הביטחון, כי כשאני מגיעה למשחק אני יודעת שעבדתי הרבה יותר קשה מהיריבה שלי. אני מקריבה המון, אבל זה שווה את זה".

יוליה גלושקו. עכשיו התור של אחותה (רויטרס)יוליה גלושקו. עכשיו התור של אחותה (רויטרס)

"להיות איתה בחו"ל זה הכי טוב שיכול להיות", סיפר אחיה, סשה גלושקו, שמאמן ומלווה אותה. "החיבור שיש בינינו, התקשורת והצחוקים שלנו עוזרים מאוד לעבודה המשותפת. זה יתרון חיובי. גדלתי יותר עם לינה בבית כי יוליה הייתה הרבה מחוץ לבית בגלל הקריירה שלה, לכן החיבור הזה חזק ואני מאוד אוהב לעבוד עם לינה. היא אינטליגנטית ואנחנו תמיד עובדים ברצינות. כשאנחנו מצליחים, זה נותן הרבה גאווה. זה מיוחד”.

"בארוחות משפחתיות, גם אם אנחנו מדברים על משהו שהוא לא טניס, זה עדיין קשור במובן מסוים לטניס", אמרה לינה בחיוך. "זה חלק בלתי נפרד מאיתנו. כשנכנסים אלינו הביתה, ישר רואים שזה בית של ספורט עם כל הגביעים שיש בכל מקום, כך שגדלנו לתוך זה. אני לא חושבת שיש מישהו שיכולתי לשרוד איתו בכזאת אינטנסיביות ובנסיעות שלנו ברחבי העולם חוץ מאחי".

סשה ולינה גלושקו (רדאד ג'בארה)סשה ולינה גלושקו (רדאד ג'בארה)

לינה, מהצד שלך, איך זה להיות חלק ממשפחה של טניס ולשחק?
"האמת שלא הייתה לי הרבה ברירה, כי מגיל קטן אמרו לי 'קדימה למגרש, תשחקי טניס' וגם אם לקח לי קצת זמן באמת להתאהב בזה, היום אני כל כולי בתוך זה ואני נהנית ממה שאני עושה. זה יתרון עצום בשבילי שהמשפחה שלי מבינה את זה כי הם מכילים אותי. אחותי הגדולה, יוליה, עברה את זה והיא נותנת לי טיפים, ביחד עם אחי שמלווה אותי וכל המשפחה המדהימה שלי שתמיד תומכת בי. זה יתרון שאין לאחרות".

כשאת רואה לאן יוליה הגיעה בטניס העולמי, את מאמינה שגם את יכולה להגיע רחוק?
"כן. זה נותן לי הרבה מוטיבציה להמשיך ולעבוד, כי עצם זה שאחותי הגדולה הגיעה להישגים גדולים, לטורנירים גדולים ולדירוג גבוה, זה מראה לי שגם אני יכולה להיות שם".

לינה גלושקו (רדאד ג'בארה)לינה גלושקו (רדאד ג'בארה)

“חולמת להיות ראשונה בעולם ולזכות בגראנד סלאם”

ומהי באמת המטרה הגדולה שלך?
"אין לי איזו מטרה ספציפית. אני לא אומרת לעצמי 'אוקיי, עוד שנה אני רוצה להיות במקום מסוים'. אני פשוט מתרכזת במה שקורה כאן ועכשיו, ואני יודעת מה אני צריכה לעשות. מן הסתם, אני שואפת להגיע הכי רחוק שיש ואני בהחלט מתכוונת להגיע לטופ העולמי".

להיכנס לטופ 100 בעולם בקרוב זה משהו שהוא ריאלי?
"כן, אני לא חושבת שזו מילה גסה, אבל יש לי עוד עבודה. אני צריכה עוד להמשיך להתאמן ולהתחרות. בשנה האחרונה לא ממש יצא לי לטוס לתחרויות בעולם בגלל מגפת הקורונה, אבל עכשיו זה מתאפשר ואני מרגישה שאני מתקדמת".

לינה גלושקו (אלכס גולדנשטיין, איגוד הטניס)לינה גלושקו (אלכס גולדנשטיין, איגוד הטניס)

מגפת הקורונה פגעה בהרבה ספורטאים בעולם. איך את מסבירה את זה שדווקא עכשיו את פורצת קדימה? איך התמודדת עם התקופה הזאת?
"קודם כל, יש לי את הספונסרים שלי, חברת רב בריח ועופר פדידה, שעזרו לי בשנים האחרונות להתמודד עם זה ועם כל ההוצאות. בזמן הקורונה הייתי בחוסר ודאות, כמו כולם. אני זוכרת שחזרתי מגביע הפדרציה, טסתי לתחרות ביוון וכולם מסביב התחילו לדבר על זה שסוגרים את הכול. אף אחד לא באמת האמין שזה יקרה, אבל פתאום קיבלנו הודעה מהאיגוד העולמי שאין תחרויות עד יולי, ואז עוד הודעה שדוחה את הטורנירים עד ספטמבר וכן הלאה. זה תפס את כל העולם בהלם וכולם היו בחוסר ודאות, אבל מבחינתי זה היה הזמן שלי לחזק את עצמי בעבודה על הכושר שלי ועל כל מה שהייתי צריכה לשפר. הרבה החליטו לוותר או לעצור, אבל אני לא כזאת. לאחרונה התחזקתי פיזית וגם עבדתי על הטכניקה שלי, על היציבות שלי וגם על מהלכים טקטיים. אני מבלה המון שעות על המגרש".

רוב השנה את נמצאת בטורנירים בחו"ל. כמה זה קשה להסתובב בעולם במשך חודשים?
"לפעמים זה מאוד קשה. אמנם יש לי צוות שלם מאחוריי ואת אחי שנמצא בו והוא מבין אותי מאוד, אבל בסוף אני לבד על המגרש ואני אחראית לתוצאות שלי. האמת שבזמן האחרון אני נהנית מהלבד ואני מתמודדת הרבה יותר טוב עם ההפסדים, וזה אולי הסוד האמיתי להתקדמות שלי. כמובן שאני מאוד שמחה מהניצחונות שאני משיגה לאחרונה, אבל גם אז אני נשארת עם הרגליים על הקרקע ואני רעבה לעוד הצלחות. אני לומדת ליהנות גם מהרגעים הטובים האלה וגם מהרגעים החלשים שמחשלים אותי".

לינה גלושקו (Andrey udartsev)לינה גלושקו (Andrey udartsev)

במבט לעתיד, את יכולה לראות את עצמך בתור הטניסאית שבעוד כמה שנים תוביל את הטניס הישראלי ותחזיר אותו לצמרת העולמית?
"הלוואי וזה יקרה. אני מאוד רוצה להראות לילדים ולנוער שזה אפשרי. בשנה האחרונה אני עובדת בשקט עם הצוות שלי, עובדת קשה והתוצאות באות בהתאם. אם אמשיך בדרך הזאת, אז אני אמשיך לעלות".

דווקא בשבוע האחרון אין סביבך הרבה שקט, עם ההצלחה בטורנירים האחרונים. איך את מסתדרת עם זה?
"אני מרגישה את זה. יש הרבה פניות כי אחרי הרבה זמן שלא הייתה ישראלית שניצחה תחרות בסדר גודל כזה, זה מייצר עניין, וכולם מתעניינים ושואלים. זה כיף, אבל אני עדיין לומדת איך להתנהל. זה שיוליה, אחותי הגדולה, עברה את זה, זה כמובן עוזר לי כי היא יודעת איך להתמודד עם החשיפה ולתת את העצה הנכונה, ויש לי גם את העזרה של הצוות שעוטף אותי ומכוון אותי בעניין הניהולי. הם נותנים לי את הגב, השקט והביטחון".

לינה גלושקו (רדאד ג'בארה)לינה גלושקו (רדאד ג'בארה)

מי שראה אותך משחקת לאחרונה גילה טניסאית שנלחמת על כל כדור ומנצחת גם כשהסיכויים נגדה. מה זה אומר עלייך?
"שכל דבר שאני רוצה בחיים, אני אלחם ואעשה את הכל כדי להשיג אותו. בגלל הטניס פספסתי שנתיים של לימודים בבית הספר כי טסתי הרבה לתחרויות בגיל הנוער, אבל אמרתי לעצמי שיום אחד אני אשלים את הבגרויות, ובזמן מגפת הקורונה באמת ישבתי והשלמתי את הכל. לא ויתרתי. זה האופי שלי, כל דבר שאני רוצה לעשות אני אעשה ואני אלחם על זה. אולי זה באמת מה שמייחד אותי".

ומה החלום הגדול שלך?
"להגיע הכי רחוק שיש. להיות ראשונה בעולם ולזכות בגראנד סלאם, זה חלום הילדות שלי. כרגע אני עדיין על סף הכניסה לטופ 400, אבל כל מה שקורה לאחרונה עם ההתקדמות שלי הוא מרגש. אני אמשיך לעבוד, לעבוד ולעבוד".

אסור לפספס
נגןהתנין הנשכן חיכה לשחקני נבחרת אנגליה
מי משחקני נבחרת אנגליה קיבל ביס מהתנין?
נגןנחש מה בקופסה עם דניאל פרץ ושחקני באיירן
נחש מה בקופסה עם דניאל פרץ ושחקני באיירן
נגןכואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
כואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
נגןקאסמירו עובד עם היורש על ביעטה מעל החומה
קאסמירו מלמד את הבן שלו לבעוט מעל החומה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */