יום חמישי, 28.03.2024 שעה 10:40

ההתאחדות: נקבע עמדה לגבי זרים וגודל הליגות

חברי הנהלת ההתאחדות האריכו את ההתקשרות עם המנהלת בשנה נוספת, אך חסון הבהיר כי עמדת הגוף בנושאים המהותיים תהיה חייבת להיות חלק מהסכם עתידי

|
צ'ירון שרי מול אנדרה ז'ראלדש (נעם מורנו)
צ'ירון שרי מול אנדרה ז'ראלדש (נעם מורנו)

ישיבת הנהלת ההתאחדות לכדורגל שנפתחה היום (שלישי)  אישרה פה אחד את הארכת ההסכם עם מנהלת הליגות בשנה נוספת. למרות זאת, יו"ר ההתאחדות, אורן חסון, הבהיר כי השנה הקרובה תנוצל על ידי ההתאחדות כדי לקבוע את עמדתה בנושאים שונים - מספר הזרים בליגות, מספר הקבוצות בכל ליגה, ליגות פיתוח ועוד – שיהיו חייבים להיות חלק מההסכם העתידי, ארוך טווח, עם מנהלת הליגות, ככל שיושג כזה. 

עוד מהישיבה - הנהלת ההתאחדות לכדורגל אישרה את עקרונות הסכם ההתקשרות עם המנהלת הטכנית של ענף כדורגל הנשים, נורה האפטל משוויץ. ההסכם הוא לארבע שנים (שנתיים עם אופציה לשנתיים נוספות, בשכר שנתי של 90 אלף דולר נטו). האפטל תהיה אחראית מקצועית על הענף כולו ובכלל זה נושא ההדרכה. האפטל הייתה בארץ בשבוע שעבר ואף נכחה במשחק נבחרת הנשים מול גרמניה באצטדיון המושבה. 

אוהדי מכבי ת"א מקללים את יואב זיו

חסון ניצל את ההזדמנות כדי להתייחס גם לתופעת האלימות הגואה בענף: “אנחנו מזהים מגמה של הקצנה בתדירות האירועים האלימים ובעוצמה שלהם עוד לפני אירועי השבוע האחרון. מדובר בדיני נפשות, לא פחות. אני חרד מהאפשרות שהמזל ייגמר לנו, מכך שאחד האנשים או הנשים שמגיעים לאצטדיונים לא יחזור חי. זאת לא הכנה לוועדת חקירה, זה לא אליבי, זאת קריאה ליושבים כאן ולכל גורם במדינת ישראל להתעשת ולהבין את גודל השעה”, הוסיף.

לסיום, חברי וחברות הנהלת ההתאחדות עודכנו כי ההתאחדות הגישה הצעה לאירוח גמר הקונפרנס ליג באצטדיון בלומפילד בעונת 2022/23. חמש התאחדויות נוספות, יחד עם ישראל, עלו לשלב הבא – קפריסין, צ'כיה, יוון, צפון אירלנד וסלובקיה. עד סוף פברואר 2022 צריכה כל אחת מההתאחדויות להגיש את הצעתה הסופית לאירוח. את הנושא מוביל גיא פורטניאגין, ראש אגף הנבחרות בהתאחדות. מנכ"ל ההתאחדות, יוסי שרעבי, עדכן לגבי מספר נושאים ובניהם המאמץ מול גורמים שונים בממשלה לקבלת תמיכה הולמת לאירוח טורניר אליפות אירופה עד גיל 17 ב-2022. 

אצטדיון בלומפילד (איציק בלניצקי)אצטדיון בלומפילד (איציק בלניצקי)

חוס: “מבינים שנצטרך לפתח המון דברים בכדורגל הישראלי על מנת להשתדרג”

השבוע מתקיים כנס מטעם אופ"א במלון שפיים בנושא כושר בכדורגל. את הכנס מוביל אגף ההדרכה של ההתאחדות לכדורגל והוא כולל שלושה ימים של הרצאות ואימונים מעשיים במלון שפיים, אצטדיון סמי עופר ומגרש האימונים כפר גלים בחיפה. הכנס בנוי בצורה של הרצאות פרונטליות והכשרה מעשית על ידי מיטב המומחים בישראל. בכל יום הכנס עוסק בנושא מרכזי מסוים הקשור לכושר גופני: נוער, טכנולוגיה, פיזיולוגיה, מניעת פציעות ואימון אישי. אל הכנס הגיעו נציגים מהתאחדויות נוספות ביניהם: קפריסין, לטביה, אסטוניה וסקוטלנד.

משתתפי הכנס (ההתאחדות לכדורגל)משתתפי הכנס (ההתאחדות לכדורגל)

המשנה למנכ"ל ההתאחדות, רונן הרשקו, אמר בנושא: "ראשית ברצוני להגיד תודה גדולה לאגף ההדרכה וכל אנשי המקצוע שעבדו תקופה ארוכה להבאת הכנס ולבניית התכנים וכמובן לאופ"א שליוותה את כל התהליך. הבאת כנס מסוג זה לארץ מהווה פלטפורמה להרחבת התשתית שלנו ברמת הידע והכלים לפיתוח ה-High Performance שהינו חלק מרכזי בפיתוח שחקני העילית. בנוסף הכנס מאפשר לנו להציג בגאווה טכנולוגיות ושיטות מחקר מתקדמות שפותחו בארץ. אנו פועלים מול אופ"א להבאת כנסים והשתלמויות נוספות לישראל בעתיד".

המנהל הטכני של הנבחרות הצעירות, יילה חוס: "ברצוני להודות קודם כל לאופ"א, על האפשרות שנתנה לנו ליהנות מהידע שלהם ועל כך שאפשרה לנו לשתף את הידע שלנו עם התאחדויות נוספות. אנחנו מבינים שנצטרך לפתח המון דברים בכדורגל הישראלי על מנת להשתדרג. בכדורגל המודרני לא מספיקה רק טכניקה ואינטליגנציה, אלא צריך לשתף את זה ביחד עם כל נושא הכושר הגופני, מניעת פציעות ופיזיולוגיה. הכנס הזה מאוד חשוב עבורנו על מנת לצבור עוד ידע ולעשות את ההתקדמות בכדורגל הישראלי".

יילה חוס (ההתאחדות לכדורגל)יילה חוס (ההתאחדות לכדורגל)
אסור לפספס
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
נגןסוס טורקי: המהפך של מסוט אוזיל בחדר כושר
סוס טורקי: המהפך של מסוט אוזיל בחדר כושר
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */