יום שבת, 20.04.2024 שעה 10:09
לוח משחקים
  • אסטון וילה
  • חמישי, 02/05, 22:00
  • אולימפיאקוס
  • פיורנטינה
  • חמישי, 02/05, 22:00
  • קלאב ברוז'

"לא נתנו לי צ'אנס, אגרום למכבי חיפה להתחרט"

אובונג אקפאי, שחתם לפני חמש שנים בכרמל ועזב מבלי ששיחק, יפגוש את הירוקים ב-19:45 עם סלביה: "רוצה להראות להם". וגם: הנעליים שקיבל מיוסי בניון

|
אובונג אקפאי (רויטרס)
אובונג אקפאי (רויטרס)

הערב (חמישי, 19:45) תארח מכבי חיפה את סלביה פראג במסגרת המחזור השלישי של שלב הבתים במפעל הקונפרנס ליג. לצד כל אותם שחקנים אליהם תצטרך האלופה להיערך, יגיע שחקן אחד, שלא רבים מכירים, אך הוא השתייך בעברו למכבי חיפה – אובונג אקפאי. 

אז נכון, האוהד הממוצע לא יזכור יותר מדי מהשחקן מהסיבה הפשוטה שהוא לא רשם ולו דקה אחת במדי הירוקים, אלא שאולי המקרה שלו מספק הצצה למה שקרה במועדון הירוק של לפני כמה שנים. אקפאי חתם בכרמל עם תחילת עונת 2016/2017, לאחר שהרשים במבחנים שערך במועדון כמה חודשים קודם לכן. אך בפועל, מיד עם חתימתו הושאל לסלובאן ליברץ' הצ'כית וכשסיים את ההשאלה, כבר נמכר לז'לין מבלי שיצליח להראות מה הוא שווה. כעת, קצת יותר מחמש שנים מאז ביקר בישראל לאחרונה, הוא חוזר.

אובונג אקפאי משמאל (רויטרס)אובונג אקפאי משמאל (רויטרס)

רגע לפני המשחק מול הירוקים, בראיון מיוחד ל-ONE מספר אקפאי על השתלשלות האירועים במה שסומנה כאחת הסאגות המוזרות של המועדון הירוק באותה תקופה רעה שהגיעה לפני האליפויות של ברק בכר, מדבר על יחסי הכוחות לפני המפגש, הקריירה שלו ומדוע כ"כ חשוב לו להגיע לסמי עופר בחמישי.

איך אתה רואה את המשחק בחמישי, מי הפייבוריטית?
"זה הולך להיות משחק קשה למכבי חיפה. הפסדנו את המשחק האחרון שלנו לפיינורד ולמען האמת אנחנו ממש רוצים וצריכים לנצח את המשחק בחמישי. אנחנו מוכנים למשחק הזה, במיוחד אני, שזה מפגש מול האקסית שלי. אנחנו ניתן את כל כולנו במטרה לנצח, כי אנחנו יודעים שניצחון יכול לסדר לנו את המקום הראשון בבית. אנחנו מאוד רוצים להעפיל ולמשחק הזה תהיה משמעות".

אובונג אקפאי במאבק עם לוקה פלגריני (רויטרס)אובונג אקפאי במאבק עם לוקה פלגריני (רויטרס)

מי הפייבוריטית?
"קשה לי להגיד, כי בכדורגל כל דבר יכול להשתנות. אני לא יכול להגיד מי ינצח, נצטרך לראות את זה בחמישי".

אתה מכיר שחקנים במכבי חיפה כיום?
"אני חייב להגיד שאני לא מכיר את כל השחקנים, אבל צפיתי בהרבה משחקים של מכבי חיפה, אני יודע מה נקודות החוזק והחולשה שלהם ומי מסוכן לנו. גודסוויי דוניו הגנאי שחקן טוב, הבחור מספרד חוסה רודריגס וכמובן בן שהר. אני חושב שאנחנו צריכים לפקוח עליו עין כי הוא מאוד מסוכן. אפשר לציין גם את צ'ירון שרי. כל השחקנים הללו הם שחקנים טובים. גם הבחור שהיה איתי שחתמתי שם, נטע. הוא עדיין שם. הוא הקפטן לא? הוא פצוע? זה טוב לנו".

צ'ירון שרי (עמרי שטיין)צ'ירון שרי (עמרי שטיין)

הסיפור שלך מאוד מעניין. באת לישראל, חתמת שם ולא שיחקת.
"זה מפתיע ומוזר גם עבורי. הגעתי למכבי חיפה והכל היה טוב. המאמן אהב אותי ואמר לי שהכול טוב. כל יום הוא אמר לי שהוא רוצה אותי, שזו השנה הראשונה שלי בכדורגל האירופי והוא באמת רוצה לתת לי את הצ'אנס הזה. אח"כ הוא קרא לי ואמר לי שלפי החוקים בישראל, יש מקום רק לחמישה זרים ולכן אין לי מקום. הוא אמר לי שרוצים להשאיל אותי"

ואז מה עבר לך בראש?
"הרגשתי רע שאמרו לי את זה. שאלתי אותם לאן אלך להשאלה? דיברו איתי על הפועל חיפה. מיד, הסוכן שלי שלי הביא לי הצעה מליברץ' ואמר לי שלא אלך להפועל חיפה. אני לא הייתי כ"כ שמח כי מבחינתי רציתי להישאר במכבי חיפה ולהוכיח את עצמי לפני שאני עושה צעד מסוים. אבל פשוט לא קיבלתי את הצ'אנס".

מה שחקנים שהתאמנו איתך אמרו לך?
"יוסי בניון תמיד היה אומר לי שאני שחקן טוב מאוד. הוא הביא לי שני זוגות של נעלי נייק חדשות, אני לא אשכח את זה”.

אז מצחיק. יוסי בניון אמר לך שאתה טוב ובקבוצה לא האמינו בזה.
”אני אגיד לך משהו. הייתי שמח לקבל את הצ'אנס. אם הייתי מקבל את הצ'אנס ולא הייתי טוב, זה משהו אחר. אבל לא קיבלתי את הצ'אנס, אז איך יכולתם לדעת שאני לא טוב? אם לא שיחקתי, איך אני יכול להראות את היכולות שלי. תנו לי לשחק, אם אני לא אהיה טוב תעשו איתי מה שתרצו”.

יוסי בניון (עמית מצפה)יוסי בניון (עמית מצפה)

לאחר עונת השאלה בליברץ', נקרא אקפאי לחזור לירוקים. למרות זאת, אחרי שנפגע מהמועדון הוא סירב לחזור ונמכר לז'ילין ולמעשה עזב את הירוקים ללא דקת משחק בישראל. "בגלל זה גם בעונה השנייה לא חזרתי. היו לי 3-4 אופציות והם רצו שאחזור. אמרתי לעצמי: ‘אני לא יודע מה יילך פה שוב. יגידו לי לחזור לקבוצה להתאמן, ושוב יגידו לי לצאת בהשאלה?’ לא האמנתי במערכת. אם המאמן היה מדבר איתי אחרי ההשאלה שלי ואומר לי שהוא רוצה שאחזור וב-100% אשאר בקבוצה, הייתי חוזר. אבל אף אחד לא דיבר איתי. דיבר איתי רק בחור בשם עופר”.

אתה מגיע בחמישי לסמי עופר. מה הרגשות שלך?
"כששיחקתי במכבי חיפה, לא יצא לי לשחק באצטדיון הזה. עכשיו יש לי את הצ'אנס לשחק שם ולהראות למועדון, לצוות ולקהל שהייתי צריך להיות שם. אני אתן את כל כולי במשחק הזה שהם יתחרטו על זה. זה לא משנה כמה דקות אשחק בכלל”.

מה תרגיש שתנחת פה? אתה בקשר עם אנשים פה?
"למען האמת, אני לא שמרתי על קשר עם אף אחד פה. אחרי שעזבתי. אני מכיר את המקום, אהבתי את העיר והאוהדים רצו אותי. אני זוכר שחתמתי האוהדים שלחו לי הודעות שהם רוצים לראות אותי על הדשא. רציתי לשחק עבורם. ישראל זה מקום טוב לשחק בו כדורגל. אני מקווה לחזור לשחק פה ביום אחר. אבל בקבוצה גדולה כמו מכבי ת"א, מכבי חיפה, בית"ר ירושלים. אני לא יכול לשחק בקבוצות קטנות יותר”.

טרפישובסקי: רוצים לעלות לשלב הבא
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */