יום שבת, 20.04.2024 שעה 16:56
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

"מתאים לאירופה": גאנדלמן הוא היהלום בנתניה

הגיע מבית של כדורסל, עבר בגרמניה וסגר מעגל עם הנבחרת. קשר נתניה לומד מכהן את תפקיד הקפטן: "בכיוון הנכון". וגם: האיש שקידם. ב-20:30: מכבי ת"א

|
עומרי גאנדלמן חוגג (אורן בן חקון)
עומרי גאנדלמן חוגג (אורן בן חקון)

בקורות החיים של עומרי גאנדלמן, קשרה הצעיר של מכבי נתניה, לא תמצאו איזשהו סיפור יוצא דופן. לא מדובר בפריצה מטאורית או באיזשהו סיפור סינדרלה. כשמאמני הכדורגל נשאלים בדרך כלל לאחר ניצחונות על המשך הדרך הם נוהגים להשתמש בביטוי: "אנחנו מסתכלים ממשחק למשחק", וכך ניתן לתאר גם את הקריירה של השחקן בן ה-21 מהוד השרון.

גאנדלמן, אשר הפך לאחרונה לאחד העוגנים החשובים אצל היהלומים ותפס את מקומו בהרכב הפותח של אלון חזן בנבחרת הצעירה תוך כדי שהוא כובש שני שערים בקמפיין מוקדמות היורו הנוכחי (האחרון מול גרמניה החזקה ביום חמישי שעבר), אולי לא גדל במועדון מהשרון מילדות, אך מאז הצטרף לקבוצת הנוער לפני ארבע שנים, הוא הכי קרוב להיות שחקן הבית המזוהה איתה.

עומרי גאנדלמן חוגג (אורן בן חקון)עומרי גאנדלמן חוגג (אורן בן חקון)

זה לא מובן מאליו עבור גאנדלמן, כאשר אביו שמוליק בכלל היה שחקן כדורסל שגדל בהפועל ירושלים ובהמשך שיחק בבוגרים במדי קבוצות כמו מכבי חיפה ואליצור רמלה. כיאה לבית של כדורסלנים (גם הסבא היה כזה), עומרי התחבט עוד בגיל ילדות במה לבחור כאשר שילב במקביל את תחום הכדורגל ותחום הכדורסל. ברזומה שלו במחלקות הנוער, ניתן למצוא את הוד השרון, מכבי פ"ת, הפועל רעננה ואפילו הפועל פ"ת, במדיה רשם הופעה רשמית בגביע הטוטו מול בני לוד בגיל 17. אלא שכפי שמציינים בסביבתו, את ההצלחה שלו ניתן לזקוף לא מעט למי שהיה המנהל המקצועי של מחלקת הנוער של היהלומים עד לא מזמן, זאב זלצר.

זלצר פגש אותו לראשונה בנערים א' בהפועל פ"ת והיה גם זה שהמליץ לו לצאת לגרמניה ושידך לו את פרויקט "team player3". במסגרת הפרויקט שמנוהל על ידי פרנק גרסטר (בעבר שחקן באיירן מינכן ונבחרת גרמניה הצעירה) והסוכן מארק שרמן, מגיעים שחקנים ישראלים צעירים לגרמניה למשך שבוע ולומדים על ההבדלים בין הכדורגל הגרמני לישראלי כשבסיומו הם מחליטים האם לחזור לארץ או להשתלב במחלקות הנוער של קבוצות גרמניות. גם חברו לנבחרת הצעירה, עידו שחר, לקח חלק בפרויקט.

זאביק זלצר. סייע בהצלחה (שחר גרוס)זאביק זלצר. סייע בהצלחה (שחר גרוס)

גאנדלמן היה מאלו שבחרו להישאר והשתלב בקבוצת וויסבאדן. פרק זמן של כמעט שנה חישל אותו, כאשר הוא התגורר בפרנקפורט ונסע כל בוקר במשך שעה וחצי לבדו, אך הרצון לחזור ולעשות בגרויות הכריעו כשגם השיקול הצבאי השפיע: על פי חוקי הצבא, שחקן אשר יוצא לשחק בחו"ל לפני גיל 15 לא מחויב לחזור לצבא עד גיל 18, אלא לשרת במשך שנה עם חזרתו לארץ. אלא שגאנדלמן יצא אחרי גיל 15 ולפיכך נדרש לחזור.

"הוא עובד קשה, מאוד מרוכז במטרה שלו ויש לו משפחה מאוד חזקה מאחוריו", החמיא לו השבוע גרסטר בשיחה עם ONE. "הוא מאוד רגוע במשחק שלו, יש לו רגל שמאל שזה מאוד חשוב במשחק שלו. אי אפשר לדעת אם הוא יכול היה להשתלב בקבוצת בוגרים בגרמניה, אבל וויסבאדן שמשחקת בליגה השלישית, מאוד רצתה אותו. שחקנים בעלי רגל שמאל תמיד מעניינים קבוצות גרמניות. אולי הוא יחזור לגרמניה יום אחד. הוא הגיע להחלטה טובה להגיע לנתניה והוא יצטרך לקבל עוד החלטות טובות כאלה”.

עומרי גאנדלמן חוגג (ההתאחדות לכדורגל)עומרי גאנדלמן חוגג (ההתאחדות לכדורגל)

אז כאמור, גאנדלמן החליט לחזור לארץ ושוב לזלצר היה חלק בהחלטה: האחרון ששימש כמנהל המקצועי של מחלקת הנוער של אייל סגל, המליץ עליו כאשר שלושה אימונים הספיקו והשחקן הצטרף. לאחר עונת בכורה מוצלחת שהסתיימה עם חמישה שערים, נכנס זלצר לפגישת עבודה עם צמד המאמנים דאז, סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה. "זאביק, יש שחקנים שאתה ממליץ שנשלב העונה בקבוצת הבוגרים?", אמרו. זלצר המליץ על גאנדלמן וכארם ג'אבר. הקשר יצא עם היהלומים למחנה האימונים ואף לקח חלק במשחקי גביע הטוטו בתחילת העונה.

באותה עונה, שהייתה השנייה שלו בקבוצת הנוער (בה שימש כחריג גיל) גאנדלמן פשוט התפוצץ עם 11 שערים כשכל זה מעמדת הקשר האחורי בעודו משמש כקפטן. שיחה נוספת בין צמד המאמנים, שכבר קידמו לא מעט שחקנים בנתניה דוגמת יונס מלדה, שון וייסמן ודיא סבע, הספיקה.

סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה (איציק בלניצקי)סלובודאן דראפיץ' ושי ברדה (איציק בלניצקי)

הייתה זו עונה בה נתניה לא הצליחה להתברג בפלייאוף העליון ודראפיץ' את ברדה החליטו לזרוק אותו למערכה. אימונים אישיים, קטעי וידאו, שיחות טקטיות עם דראפיץ' ותהליך בו שיחק עומרי בלא מעט תפקידים כבלם, מגן שמאלי, קשר אחורי וקשר אמצע. מאותה עונה לא טובה, נתניה הרוויחה אותו. באותה תקופה, גאנדלמן, לא בדיוק הכדורגלן הטיפוסי, אלא אחד שאוהב לקרוא ספרים, נצמד לקפטן אלמוג כהן. הוא החל לשוחח איתו, לשאול שאלות, להתעניין על העבר וראה בו במידה ניכרת כמודל שלו.

בעונתו השנייה בבוגרים, תחת ריימונד אטוולד, הוא כבר החל להפוך לשחקן הרכב קבוע: 23 הופעות כאלה היו לו כשגם שער הבכורה הגיע מול הפועל כפ"ס בתחילת העונה. גם העונה, גאנדלמן כבר הספיק לפתוח בהרכב ארבע פעמים בליגה ואף לכבוש שער באצטדיון טדי מול בית"ר ירושלים.

עומרי גאנדלמן חוגג (חגי מיכאלי)עומרי גאנדלמן חוגג (חגי מיכאלי)

סגירת המעגל כאמור הגיעה בשבוע שעבר, באותה גרמניה בה יצא לנסות את מזלו לפני מספר שנים כאשר הוא כבש את שער היתרון של הנבחרת הצעירה של אלון חזן במגרש בפאדרבורן, שכמעט הספיק לניצחון סנסציוני. אך למרות תחושת הפספוס, ניתן לראות כי חזן מאמין בשחקן. "עומרי עובד בצורה מצוינת גם במשחקים וגם באימונים. הוא קיבל את חולצת ההרכב מהמשחק הראשון. יש לו תשוקה גדולה למשחק והוא יכול להצטרף למשחק ההתקפה. אני רואה אותו ואת החברים שלו כפוטנציאל לבוגרת. הדברים תלויים רק בשחקנים עצמם, גם בעבודה האישית שלהם בקבוצות שלהם. יש לו אינטליגנציית משחק. הוא שחקן ורסטילי טוב גם הגנתית וגם התקפית. הוא בכיוון הנכון", מחמיא חזן.

גאנדלמן האריך את חוזהו במועדון כבר לפני קרוב לשנתיים, כשבסוף העונה הוא מסתיים ונתניה תממש עליו את האופציה לשנתיים נוספות. "הוא העתיד של מכבי נתניה. יש לו אופי של ווינר, מנהיג. הוא מצליח לסחוף שחקנים. הוא תמיד שמה שצריך אותו", אמר השבוע גורם בקבוצה, שם מגדירים אותו כ-hot prospect. בחזרה לקשר לאלמוג כהן - בנתניה מודים וגם לשחקן הובהר שלאחר פרישתו של כהן, שכבר החל להוריד הילוך, גאנדלמן מסומן להיות הקפטן הבא של היהלומים.

אלמוג כהן. מתדרך את הדור הבא (שחר גרוס)אלמוג כהן. מתדרך את הדור הבא (שחר גרוס)

כאחד שמושפע רבות מאביו, שמשתדל להוריד אותו לקרקע בשיחות האישיות שנערכות ביניהם, מבחינתו של גאנדלמן מדובר בעוד מטרה, עוד קפיצת מדרגה אחת: זה החל ברצון לתפוס מקום בקבוצת הנוער, אח"כ להתאמן עם קבוצת הבוגרים ובסוף לתפוס מקום של קבע. עד עכשיו, הוא עומד במטרות, כאשר אף אחד לא יופתע אם בשקט-בשקט, יהיה פוטנציאל המכירה הבא של היהלומים.

"הוא שחקן בקנה מידה אירופי. מבחינת המבנה הפיזי, חוכמת המשחק, רגל שמאל. הוא מתאים לכדורגל האירופי", אמר השבוע זלצר, אחד שמכיר לא מעט את הקשר הצעיר. מול מכבי ת”א גאנדלמן צפוי לערוך את משחקו הראשון תחת בני לם, אחד שמבין בטיפוח שחקנים צעירים, ואם ימשיך בקו ההתמדה שלו, הקשר האחורי, שבגיל 13 מספרים שהיה לו סט כפפות שוער וביקש בכלל לעמוד בשער עם חבריו בשכונה, יוכל לפרוץ עוד מטרה, עוד חומה. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */