יום שישי, 19.04.2024 שעה 23:13

מחלוקת: מי יבדוק את הערות הציבור לרפורמה?

לחץ במשרד הספורט והזמן דוחק: הערות הציבור על מבחני התמיכה נערמות, הדיון במועצה נדחה - ויש מחלוקת האם ראשי הספורט יוכלו לדון בהערות הציבור

|
חילי טרופר (איציק בלניצקי)
חילי טרופר (איציק בלניצקי)

במשרד התרבות והספורט רוצים לאשר סופית את אמות המידה החדשות לחלוקת כספי התמיכה לספורט הישראלי, בהתאם לרפורמה של השר חילי טרופר, אך מי ידון בהערות הציבור שהוגשו נגד הרפורמה? ל-ONE נודע כי בקרב מקבלי ההחלטות קיימת מחלוקת לגבי אופן הטיפול בהערות הציבור לקריטריונים של חלוקת כספי התמיכה לאיגודים והאגודות - ובינתיים הדיון במועצה הלאומית לספורט שנקבע להיום (רביעי) נדחה.

במשרד התרבות והספורט יש לחץ להכריע בסוגיה במהירות, טרם ישיבת המועצה הלאומית לספורט שתתקיים בחודש הבא. הישיבה שהייתה להתקיים היום נדחתה ל-15 בנובמבר, והזמן דוחק במשרדו של חילי טרופר לאשר סופית את מבחני התמיכה החדשים במקביל לאישור תקציב המדינה. אלא שכעת מתחיל מתחת לפני השטח מאבק נוסף סביב השאלה - היכן יש לנהל את הדיון לגבי הערות הציבור הרבות שהוגשו והאם בכירי הספורט הישראלי יוכלו לדון בהן ולהתייחס אליהן?

חילי טרופר (איציק בלניצקי)חילי טרופר (איציק בלניצקי)

כשחלוקת כספי התמיכה עברה מאחריות הטוטו למשרד התרבות והספורט, סוכם בין משרד האוצר, משרד הספורט, הוועד האולימפי והוועד הפראלימפי כי תחת המועצה הלאומית לספורט יוקם מדור אמות מידה, שיעסוק בנושא. הכוונה הייתה כי קביעת אמות המידה לחלוקת כספי התמיכה לספורט הישראלי תיעשה במדור הזה, שהוקם ואכן התקיימו בו כמה דיונים, אך הם הופסקו באמצע ולבסוף ההחלטות התקבלו בישיבת המועצה הלאומית לספורט, שאישרה את הקריטריונים לפני שיצאו להערות הציבור.

כעת, גורם בספורט הישראלי דרש לבטל את כל המדורים ושהמועצה תדון בהערות הציבור באופן בלעדי. מנגד, במשרד התרבות והספורט דורשים כי בחינת הערות הציבור לאמות המידה החדשות תיעשה בדיון פנימי בתוך המשרד - ולא בתוך המועצה הלאומית לספורט, או במדור הרלוונטי הכפוף לה - כך שבעצם לא תהיה בדיונים הללו שום מעורבות של אנשי המקצוע מהספורט הישראלי.

לפי התכנון כרגע, סגן ראש מינהל הספורט, דודו מלכא, ירכז את הערות הציבור, יעביר אותן להתייחסות של המחלקה המשפטית במשרד התרבות והספורט ולאחר מכן גם להתייחסות משרד המשפטים. אם יהיו הערות מהותיות באשר לקריטריונים של מבחני התמיכה החדשים, הן יעלו לדיון במועצה הלאומית.

דודו מלכא (אורן בן חקון)דודו מלכא (אורן בן חקון)

אלא שגורמים בכירים בספורט הישראלי מתנגדים לכך. גורם בספורט הישראלי אמר: “לא יכול להיות שהדיון המלא בהערות הציבור יתקיים בתוך משרד הספורט, שיש לו אינטרס ברור לאשר את הקריטריון. לא ייתכן שהדיון בהערות לא יתקיים כולו תחת המועצה הלאומית לספורט, כפי שסוכם במזכר ההבנות עם אנשי הספורט הישראלי ואנשי משרד באוצר בשנת 2018. אם משרד הספורט ידון בהערות הציבור לבדו, מי שיישבו שם לדון בכך יהיו פקידים שאין להם מושג במהות ובהשפעה של כל סעיף וסעיף במבחני התמיכה, כך שלא יהיה דיון מקצועי ואמיתי על החלטות שעלולות להשפיע בסופו של דבר על ענפי ספורט רבים”.

יו”ר המועצה הלאומית לספורט, אריק פינטו, הבטיח כי ההערות המהותיות יעלו לדיון במועצה בוודאות, לאחר שמשרד התרבות והספורט ירכז את הערות הציבור. אולם האם בכל זאת, בעקבות הלחץ שמופעל מראשי הספורט הישראלי, הליך הבדיקה של הערות הציבור ישתנה והם יוכלו להתייחס אליהן לפני אישור הרפורמה באופן סופי?

בואו להרוויח ממרוצי סוסים

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */