יום שישי, 19.04.2024 שעה 15:05

בתזמון מושלם: על הזימון של אבו עביד לנבחרת

קור הרוח שהפגין הבלם בסמי עופר הוא בדיוק מה שישראל צריכה ב-19:00 מול סקוטלנד. מה חושבים בב"ש ("הכי מקצוען") וההתרשמות של וילי מהפן המנטלי

|
איאד אבו עביד (רדאד ג'בארה)
איאד אבו עביד (רדאד ג'בארה)

הרגע הזה שנשרק פנדל לזכות הפועל באר שבע בדקה ה-80 במשחק המטורף נגד מכבי חיפה, לא הכין את האוהדים האדומים מהדרום לכך שדווקא איאד אבו עביד יהיה זה שאחראי על ביצוע הבעיטה. הם לא הבינו למה דווקא הבלם מקבל את כל הלחץ על הכתפיים שלו ו-14 דקות לאחר מכן, הגיע עוד פנדל לבאר שבע. אבו עביד בעט גם אותו אותו בהצלחה רבה והכניס את כל המועדון האדום, מאלונה ברקת ועד אחרון האוהדים, לאטרף מהסרטים מול הירוקים באצטדיון סמי עופר, שנותרו בהלם. אבו עביד, כמו באר שבע, חזר לעניינים משום מקום, עמוק מתוך הספסל של רוני לוי, שהתעקש להביא אותו בקיץ.

הרגע הזה שבו שחקן ההגנה עלה מהר מהספסל וניצח לבאר שבע את המשחק עם צמד אישי, היה משמעותי מכמה סיבות. קודם כל, "אבו" (כך הוא מכונה בפי שחקני הפועל באר שבע) החזיר את האמון לאוהדים. הוא הפגין האומץ לבעוט פנדל אחרי פנדל בלחץ גדול לעיני ואולי הסיום הדרמטי נתן לו בפעם הראשונה את התחושה שבחר נכון כשקיבל את ההצעה מבאר שבע ולא חיכה להפועל תל אביב.

מנור סולומון לקראת המשחק מול סקוטלנד

צריך לזכור, הסיפתח של אבו עביד בבירת הנגב לא היה ברגל ימין. פנדלים שנשרקו לחובתו נגד שלאסק ורוצלאב ונגד אנורתוזיס פמגוסטה היו נקודות הציון הבולטות שלו בתור המגן הימני, וסימני שאלה בנוגע לשידוך או הצבתו כמגן ימני החלו לעלות. הקרדיט של בתור המגן הראשון בבאר שבע ירד, אבל הוא לא מדובר בסוג השחקנים שיוותרו כל כך מהר.

בהמשך לפתיחת העונה, התוצאות היו פחות טובות ורוני לוי נתן לאור דדיה את המפתחות בתור המגן הימני הראשון. אבו עביד הראה בדקות שקיבל כבלם, שזאת העמדה היותר חזקה שלו, זאת שנתנה לו את סרט הקפטן במתחם חודורוב וגם את הסיבה ללכת עליו בבאר שבע. בכל פעם שאבו עביד שיחק כבלם, ההערכה אליו חזרה והצמד נגד מכבי חיפה, (כן כן, צמד משני פנדלים) הבליט את התכונות האחרות שבאו לידי ביטוי.  "מבחינת שחקני הרכש שהגיעו הקיץ, עם כל הכוכבים, אבו עביד הוא הכי פחות מוערך. גבר, מסתדר עם כולם, חבר טוב לחדר ההלבשה ורעב להצליח. המקום שלו בנבחרת", אמר גורם בבאר שבע.

האופי שגילה אבו עביד בן ה-27 הוסיף הרבה מאוד מניות אצל אוהדי הפועל באר שבע, אבל בצוות המקצועי ראו את זה כבר מהרגע הראשון. "אבו הכי מקצוען שיש, מסתדר עם כולם, כיף לצאת איתו לקרב. הוא יודע להיות רך ורע כשצריך, ראינו את זה מההתחלה. מה שהכי טוב אצל אבו שהוא מכבד את כולם ויודע שתמיד הוא צריך להשתפר", סיפרו חבריו לקבוצה.

אבו עביד חוגג בסמי עופר (עמרי שטיין)אבו עביד חוגג בסמי עופר (עמרי שטיין)

וילי רוטנשטיינר, שמגיע מהקור האוסטרי, התלהב לראות את קור הרוח של אבו עביד, שהתעקש לבעוט את הפנדלים. הצמד לא הבליט יכולות מקצועיות, אבל את היכולות המנטליות שרוטנשטיינר רוצה במשחק גדול כמו נגד סקוטלנד מול 52 אלף צופים נלהבים, אבו עביד הראה למאמן הלאומי שיש לו. אנשי הצוות של הנבחרת הישראלית, שצפו בדרמה שהתחוללה בסמי עופר, לא נשארו אדישים והבינו שעם מצוקת הבלמים, אבו עביד יגיע חם וחייב להיות חלק מהסגל.

היכולת בהפועל תל אביב ואולי גם החתימה בבאר שבע הביאו לו את הזימון לנבחרת לפני חודשיים, עם טעימה של כמה דקות נגד איי פארו ולא מעבר. פציעת הכתף של עידן נחמיאס, הקרע בשריר של איתן טיבי וההרחקה של אלחמיד הציבו את אבו עביד עם זימון של הרגע האחרון לתפקיד מפתח בחוליית ההגנה של נבחרת ישראל ב-19:00. הרי מי שלא זוכר, אבו עביד זומן רק לאחר הניצחון בסמי עופר כשחאתם עבד אלחמיד ביקש להישאר בארץ ולטפל בעצמו מבחינה רפואית בשל העומס.

איאד אבו עביד (רז אמיר)איאד אבו עביד (רז אמיר)

בהפועל באר שבע בטוחים שאבו עביד הוא מסוג השחקנים שבנויים למעמדים גדולים. "אבו עביד הדהים את כולם בסמי עופר", סיפרו האדומים, "בגביע הטוטו היו שחקנים שרעדו לבעוט והוא מול אצטדיון מלא ושריקות צורמות לא מוכן לוותר. יש לנו הרבה מנהיגים בבאר שבע של היום, אבל נגד מכבי חיפה ראינו את הלידריות שיש אצל איאד ונקווה שאנחנו והנבחרת נהנו ממנה".

שום דבר לא מבטיח שאיאד אבו עביד יהיה המושיע של ישראל בהאמפדן פארק, אבל אם יביא איתו את הנונשלנטיות שעטפה אותו בסמי עופר, אולי דווקא הבלם שפתח בשלושת המשחקים האחרונים של הפועל באר שבע, יעזור משמעותית לסייע במשימה הגורלית של נבחרת ישראל נגד נבחרת סקוטלנד. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */