יום שבת, 20.04.2024 שעה 18:36

צפו: אלוף הסקי מים הישראלי בהתרסקות איומה

אור שיניוק כמעט זכה באליפות העולם אך התרסק, שבר איברים רבים והיה על סף מוות: "ראיתי את הפנים של הילדים". בכל זאת זכה בארד. צפו ברגע המחריד

|
אור שיניוק (האינסטגרם של נאור גלילי)
אור שיניוק (האינסטגרם של נאור גלילי)

סיפור שלא שומעים בכל יום. אור שיניוק בן ה-36, גולש סקי מים ישראלי מצטיין שכבר זכה ב-12 מדליות עד היום באליפויות אירופה ועולם, יצא לאליפות העולם בסקי מים שנערכה בפולין וכמעט זכה בה, אך במקצה הגמר הוא נכנס בישורת האחרונה לסיבוב חד, עף לגובה של כ-12 מטרים ומשם נחת במהירות של 70 קמ”ש על המזח, התרסק בתאונה קשה ביותר, והיה על סף מוות.

שיניוק, 3 פעמים אלוף אירופה ופעם אחת אלוף העולם בעבר, סובל משברים באף, ברגל מעל הברך ועד האגן, נקעים בקרסוליים, ירך שבור, יד פרוקה, פגיעה בחזה ובריאות וקושי נשימה, כאשר בנוסף ראשו נפתח ונתפר. הוא עבר שני ניתוחים והיה בסכנת חיים, דווקא אחרי שרגעים ספורים לפני עמד לזכות בזהב: “אני מתאושש לאט לאט, זוכר הכול עד שפגשתי את המזח בהתרסקות”, שחזר בשיחה עם ONE הגולש מאושפז בבית חולים בפולין.

אור שיניוק ברגע ההתרסקות בסקי המים

עוד הוסיף שיניוק, המשמש ביום יום כמנהל אגף הספורט במכבי ישראל: “לא הייתי בהכרה עד ההגעה לבית החולים ואני לא זוכר את הרגעים במים, הדבר הראשון שאני זוכר זה בבית החולים שתפרו לי את הראש (30 תפרים), וצעקתי עליהם שלא יגעו בי יותר עד שאבא שלי נכנס לחדר. היה לי את השבוע הכי קשה בחיים שלי, כי מעולם לא חוויתי פגיעה רב מערכתית בעצמה כזאת, אז כל יום היה פה הישרדות עד שהתייצבו המדדים והמוגלובין שלי, שהיה מאוד נמוך בגלל הכמות דם שאיבדתי”.

אור שיניוק לפני הפציעה, במסלול אותו סיים עם זכייה בארד (פייסבוק)אור שיניוק לפני הפציעה, במסלול אותו סיים עם זכייה בארד (פייסבוק)

כאשר שאלנו את שיניוק, שבמוקדמות היה על סף שבירת שיא עולם, למה לא שחרר את החבל כשעף באוויר, הוא שחזר את רגעי האימה: “הבנתי שאם אני משחרר את החבל אפשר היה להגיד עליי לשעבר, כי הייתי נוחת על עץ. לא ציפיתי לפגוש את המזח, זה לא היה בתכנון שלי, כשראיתי את המזח הנורא מכל היכה בי, אמרתי תודה והתפללתי בלב שאני כן אשרוד. שנייה לפני ההתרסקות, אני נשוי ויש לי בן ובת קטנים, ראיתי את הפרצוף שלהם וקיוויתי שאוכל להישאר בחיים שלהם”.

אור שיניוק (האינסטגרם של נאור גלילי)אור שיניוק (האינסטגרם של נאור גלילי)

עוד הוא מתאר: “הבנתי מאיזה בחור גרמני שהייתי עם הראש מתוך המים והוא הוציא אותי משם, איבדתי את ההכרה כמה פעמים, היא הלכה וחזרה, איבדתי כמות דם ענקית, נתנו לי מלא שקיות דם ופלזמות כדי לייצב את מערכת הדם שהייתה מסוכנת מאוד מבחינת החיים שלי. כל נגיעה בהתחלה הייתה צרחות, עברתי לילות קשים, מכל משכחי הכאבים יש שינה עמוקה ואז מסתכלים בשעון ומבינים שישנתי 20 דקות”.

נאור גלילי, מנכ”ל מכבי ישראל, טס לפולין על מנת לתמוך בשיניוק והתייחס לכך כאשר כתב: “עם היוודע דבר התאונה החל מסע של דאגה וחוסר ודאות לגבי מצבו של אור, עובדי מכבי שאוהבים אותו מאוד חדלו לתפקד וחלקם בכה ללא הפסקה”.

אור שיניוק (האינסטגרם של נאור גלילי)אור שיניוק (האינסטגרם של נאור גלילי)

מנכ”ל מכבי ישראל הוסיף: “אלו היו שעות קשות מאוד למכבי ישראל, לעובדים, לחברי ההנהלה ולקבוצות שאור דאג ביום יום לטפל. אור אושפז בבית חולים בעיירה קטנה ועבר מספר ניתוחים. החלטתי להמריא מיד אחרי צום כיפור ולהיות לצידו ברגעיו הקשים, לשמחתי ולהפתעת הרופאים המקומיים אור הגיבור החל במסע התאוששות מופלא, המדדים התייצבו ולאחר כשבוע מהמקרה אור החל להתרומם קצת”.

גלילי סיכם: “משעה לשעה חל שיפור ניכר בהחלמתו, ביום שישי הקרוב ככל הנראה ובשעה טובה, אור יוטס עם ליווי רפואי חזרה לארץ ויחל במסע שיקום מתיש וסזיפי. אנחנו נמשיך להיות לצידו ואין לנו ספק שיחלים מהר מהצפוי”. שיניוק התייחס להגעה של גלילי ואמר: “זה ריגש אותי מאוד שהוא בא לתמוך בי, יחד עם אבא שלי חמי הגיע ומעוז טל. צוות שלם ליווה אותי”.

מסיקה אידלמן ואור שיניוק (מכבי ישראל)מסיקה אידלמן ואור שיניוק (מכבי ישראל)

מעוז טל, מנכ״ל איגוד הסקי מים, אמר בנושא: “אכן נס גדול. אני ליד מיטתו בקטוביץ’ שבפולין. הוא משתפר מיום ליום ועושה כבר תרגילים לחיזוק הרגל השנייה. ביום שישי הוא חוזר הביתה בטיסה מכאן עם ליווי רפואי, ואחרי הכול זכה בארד באליפות העולם בסלאלום. מקבל כאן טיפול מצוין, גם מהרופאים וגם מחברים פולנים שאנו מכירים שמסייעים במה שצריך”. 

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */