יום שישי, 19.04.2024 שעה 14:58

"צריך לייצב את ההגנה והקישור, רק ככה נצליח"

במכבי תל אביב מבינים שחרף הניצחון 1:4 על אלשקרט, יש בעיות: "אין מספיק עוצמות, יש הרבה דקות שהקבוצה משחקת בעמידה. בהתקפה יש מספיק איכות"

|
עידן נחמיאס, לואיס הרננדס ואנדרה ז'ראלדש (חגי מיכאלי)
עידן נחמיאס, לואיס הרננדס ואנדרה ז'ראלדש (חגי מיכאלי)

מכבי תל אביב ניצחה אתמול (שלישי) 1:4 את אלשקרט בפתיחת שלב הבתים של הקונפרנס ליג. הניצחון שווה כ-2 מיליון ש"ח לקבוצה, ואין ספק כי הוא הוריד קצת את מפלס הלחץ שהיה במועדון בעקבות התוצאות הלא טובות בליגה. אולם כל זה נותר כעת מאחור, וביום שבת מחכה משחק חשוב מאוד מול מכבי חיפה, אותו הצהובים פשוט חייבים לנצח בשל המצב בטבלה. 

חרף הניצחון, שהיה יכול להיות גם בשיעור גבוה יותר, במכבי ת"א אין שביעות רצון ויש הבנה כי קיימות בעיות. "הסיפור של הקבוצה הבעיה באיזון בין הקישור להגנה שלנו. כרגע, שתי החוליות האלה לא יציבות ולא נראות טוב. אם נייצב את ההגנה והקישור, אם הם יהיו בטון, אז בהתקפה יש מספיק איכות ורק ככה נוכל להצליח", הסבירו במועדון הצהוב כאשר הראש לגמרי מתעסק במכבי חיפה. "בשלב הזה אין לנו מספיק עוצמות. יש הרבה דקות שהקבוצה משחקת בעמידה וזה לא יכול להימשך". 

פטריק ואן לוון ועידן נחמיאס (רדאד ג'בארה)פטריק ואן לוון ועידן נחמיאס (רדאד ג'בארה)

במכבי ת"א מצביעים על בעיות קשות בשלב הזה של העונה בשחקן שמשחק לצד דן גלזר. שרן ייני הציג אמש דקות לא טובות, עדן שמיר לא היה מספיק טוב נגד מכבי פתח תקווה ונראה כי לא סתם שחר פיבן נכנס כמחליף לעמדה הזו באמצע. עושה רושם כי ואן לוון אובד עצות בנוגע לשחקן שצריך לשחק לצד דן גלזר, בעוד בעמדת הקישור הנוספת, נראה כי זה די ברור שהמאבק המתפתח הוא בין אבי ריקן ודן ביטון, בעוד גבי קניקובסקי כרגע מיועד לכנפיים בעקבות כושרו הלקוי של ברנדלי קוואס. 

במצב הנוכחי, נראה כי ואן לוון ישבור את הראש קשה במהלך צום יום הכיפורים בניסיון להבין מי צריך לשחק לצד דן גלזר. פיבן, ייני או שמיר. הבעיה הנוספת היא במרכז ההגנה. עידן נחמיאס ולואיס הרננדס עדיין לא מתאומים וזה ממשיך להיראות לא מספיק טוב. התחושה היא שההגנה של מכבי חדירה מדי ותעניק מתנה ליריבה פעם במשחק לפחות. דווקא אנדרה ז'ראלדש היה טוב אתמול ואופיר דוידזאדה גם כן. כך שהבעיות ממשיכות להתנקז למרכז - מרכז ההגנה ומרכז הקישור. 

דן גלזר (רדאד ג'בארה)דן גלזר (רדאד ג'בארה)

"ברור לנו שמכבי חיפה תבוא עם עומס על האמצע. בטח אם עומר אצילי לא כשיר, ברק בכר ינסה להכריע את המשחק מהמרכז ולכן נצטרך להיות כמה שיותר אינטנסיביים ואגרסיביים. זה יכול להיות הסיפור של המשחק, כי מבחינת הדרך לייצר שערים בהתקפות מעבר, יש לנו את היכולות לעשות את זה בכל הרכב ובטח עם גבי קניקובסקי", אמרו במכבי ת"א.

לצד כל המחשבות על מה צריך לתקן, במכבי ת"א כמובן יכולים להתעודד מהיכולת של סטיפה פריצה שממשיך להסיר חלודה ולהיכנס לעניינים. גבי קניקובסקי נראה מעולה ודן ביטון הצליח לרשום שני בישולים ולכבוש בפנדל בסופו של דבר, מה שרק מעיד על כמה פוטנציאל ענק יש בשחקן הזה. הסיפור עם ביטון מרגיש כמו מחסום מנטלי\בטחון אישי שהוא מתקשה לפרוץ כי מבחינת כדורגל - מדובר כנראה בכישרון הגדול ביותר שיש בעמדה הזו בכדורגל הישראלי. 

דן ביטון כובש (רדאד ג'בארה)דן ביטון כובש (רדאד ג'בארה)

זה פשוט עניין מנטלי שהוא צריך לפענח עם עצמו ועם הצוות המקצועי, על איך לתת לו את הביטחון ואת הכלים להיות טוב כמו שהוא היה בדקות בהן בישל, לאורך כל המשחק. הסיפור הוא גם נושא הלחץ והדינאמיות שהוא מפגין לאורך הדקות שלו, אבל פה צריך להקל עליו ולציין כי מעבר לאימונים בחדר כושר למשך שבוע בבולגריה, הוא לא באמת עשה הכנה כלשהי לעונה הזו והוא עדיין לא בכושר הגופני הטוב שלו. 

לסיכום, לקראת מכבי חיפה נראה כי רוב ההרכב יהיה זהה עם אותה חוליית הגנה ושוער, דן גלזר, קניקובסקי ופריצה, כאשר הלבטים יהיו בנוגע לעמדת הקשר הקדמי (ריקן או ביטון), בכנף ימין (גררו או חוזז) ובשחקן שלצד גלזר. 

ואן לוון: אנחנו עדיין לא ב100 אחוז יכולת
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */