יום חמישי, 28.03.2024 שעה 23:06
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6220-5526מכבי ת"א1
5518-5526מכבי חיפה2
4919-4526הפועל ב"ש3
4732-3826הפועל חיפה4
3426-2726מכבי בני ריינה5
3331-2626בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3133-2826הפועל ירושלים1
3048-3126מכבי פ"ת2
2841-2926מכבי נתניה3
2838-2126הפועל חדרה4
2637-2926הפועל ת"א5
2534-3426בית"ר ירושלים6
2242-2026מ.ס אשדוד7
1939-2026הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל ב"ש
  • שבת, 30/03, 16:00
  • הפועל חיפה
  • הפועל חדרה
  • שבת, 30/03, 17:00
  • הפועל פ"ת
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 30/03, 19:30
  • מ.ס אשדוד
  • מכבי ת"א
  • שבת, 30/03, 20:00
  • בני סכנין
  • מכבי נתניה
  • ראשון, 31/03, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מכבי חיפה
  • ראשון, 31/03, 20:30
  • מכבי בני ריינה
  • הפועל ירושלים
  • שני, 01/04, 20:00
  • הפועל ת"א

מי חושש מאלופת ארמניה? מכבי באה בלחץ גדול

התוצאות לא טובות, היכולת בינונית וברקע מחכה חיפה בשבת, כשהקהל חסר סבלנות והשחקנים לא מחוברים. הצהובים באים במצב רעוע למשחק הכי נוח בקונפרנס

|
פטריק ואן לוון (איציק בלניצקי)
פטריק ואן לוון (איציק בלניצקי)

"אתם לא יודעים על מה אתם מדברים, תסתכלו על הדרך של אלשקרט לשלב הבתים של הקונפרנס ליג, תסתכלו על השחקנים שיש להם פה בארץ, ברזילאים, אפריקאים, צרפתים, סרבים. אבל אומרים ‘ארמנים’ למרות שכמעט ואין להם ארמנים בהרכב. הם בקושי עפו מול ריינג'רס בפלייאוף של הליגה האירופית. הם הדיחו את קייראט, שהדיחה את מכבי חיפה, אז כנראה שהם לא חלשים כמו שאתם חושבים".

כך אומרים במכבי תל אביב לקראת המשחק הערב (שלישי, 17:30) באצטדיון בלומפילד מול אלשקרט בפתיחת שלב הבתים, משחק שלמעשה, יחד עם זה של מכבי חיפה, חונך את המפעל החדש של אופ”א שכן הקבוצות הישראליות הן הראשונות שנכנסות למעגל המשחקים בגלל ההקדמה ביומיים בשל יום כיפור.

אז איך קרה שהצהובים מגיעים כל כך לחוצים וחוששים למשחק שאמור להיות הכי נוח עבורם העונה בשלב הבתים?

שחקני מכבי ת"א מאוכזבים (איציק בלניצקי)שחקני מכבי ת"א מאוכזבים (איציק בלניצקי)

המצב של מכבי ת"א רעוע במיוחד כשהיא מגיעה לאמצע השבוע הזה. ניצחון על מכבי פתח תקווה היה מוריד משמעותית את מפלס הלחץ, אבל למעשה, היכולת בו והתוצאה (תיקו 1:1) רק הגבירו אותו. הקהל חסר סבלנות לאורך כל הקיץ, אבל זה הופך להיות משמעותי יותר, ובצדק.

על הדשא רואים את אחת הקבוצות היותר חלשות שהיו למכבי ת”א בשנים האחרונות, קבוצה שעדיין לא מחוברת, מנסה תוך כדי תנועה להדביק פערים של קיץ שלם שבו היא חיכתה לרכש. הרכש המשמעותי ביותר הגיע בסיום החלון, וחלקו גם לא בכושר משחק בכלל. 

שחקני מכבי ת"א מאוכזבים (איציק בלניצקי)שחקני מכבי ת"א מאוכזבים (איציק בלניצקי)

למכבי ת"א יש כמה בעיות קשות. ראשית, פטריק ואן לוון לא מצליח לחבר את החלקים. מה שעבד כמו סיפור מהאגדות בעונה שעברה החל לקרטע עוד בשלב הפלייאוף, אבל מכבי ת"א הייתה כבר על אדי הדלק האחרונים שלה ושל דור פרץ, בלי אייל גולסה ואבי ריקן שסיימו את העונה מוקדם, בלי אלכסנדר פשיץ', והנסיבות המקלות בהחלט היו שם. הייתה תחושה שאם על כל זה וחרף העזיבות יולבשו שחקנים טובים, אולי ואן לוון שוב יצליח לקחת את מכבי ת"א למעלה. כרגע, אחרי חודשיים של משחקים, זה רחוק מלהיות המצב. 

המשחק מול מכבי פ"ת היה מראה לקבוצה הבעייתית שנבנתה בקריית שלום. קבוצה שחוברה ברגע האחרון ופתאום יש לה חוסרים משמעותיים בעמדות שונות במגרש, ומי שאמורים כביכול למלא את החוסר הזה כלל לא בכושר. בזמן שאייל גולסה עדיין לא על הדשא, האמצע של מכבי ת"א מנסה להתחבר וזה לא פשוט כשאתה מחליף שני שלישים ממנו.

דן ביטון (האתר הרשמי של מכבי ת"א)דן ביטון (האתר הרשמי של מכבי ת"א)

אי אפשר לבוא בטענות לדן ביטון שלא עשה שום הכנה לעונה הזו, או לעדן שמיר שחווה את צעדיו הראשונים במכבי ת"א. עוד ייקח להם זמן, אבל מי או מה שהוביל לכך שהם הגיעו באיחור לא חשב על כך מספיק. 

בכנפיים ואן לוון מאלתר ומציב את גבי קניקובסקי, ונראה כי גם מול אלשקרט זה יהיה המצב. הוא לא קיבל את הסחורה מטל בן חיים ומתן חוזז לאורך הקיץ וביום שבת זה היה ניסיון ראשון בעמדה עבור איילון אלמוג ששיחק עד כה כחלוץ מחליף. את החור של ברנדלי קוואס, שעדיין לא בכושר משחק, ממלא למעשה קניקובסקי, שאולי בכלל היה עדיף אם ישחק במרכז, כ-10, איפה שהוא צריך לשחק באמת.

גבי קניקובסקי (חגי מיכאלי)גבי קניקובסקי (חגי מיכאלי)

האלתורים ממשיכים, גם באמצע ספטמבר ולפני משחק משמעותי מאוד מול מכבי חיפה, כשהקבוצה עם נקודה אחת משש אפשריות. אז למי בכלל יש ראש למשחק מול אלשקרט? ואיך קרה שקבוצה מארמניה כל כך מלחיצה את מכבי ת"א שכבר צלחה שני שלבי בתים של הליגה האירופית בשנים האחרונות?

השילוב של כל הדברים האלה ביחד, של חוסר מוכנות, סגל שנבנה באיחור ומאמן שעדיין לא הצליח להדביק את הכל, לצד לא מעט רחשים מצד גורמים סביב השחקנים שהחיבור בינו לבין חדר ההלבשה אינו מוצלח במיוחד בשלב הזה, מובילים למצב מאוד לא פשוט.

מכבי ת"א החלה את השבוע הקשוח הזה עם תיקו שנראה רע ותמשיך אותו עם משחק שהיא פשוט חייבת לנצח, גם כדי לצבור ביטחון לקראת המשחק הקריטי מול מכבי חיפה. ברקע של כל זה, עומדים כ-7,000 אוהדים בלבד שרכשו מנוי לקונפרנס ליג ואם זה לא נקרא להצביע ברגליים, אז מה כן?

מיץ' גולדהאר (חגי מיכאלי)מיץ' גולדהאר (חגי מיכאלי)

השאלה שצריכה להישאל היא האם מיץ' גולדהאר בכלל שומע את הקולות האלה. האם זה בכלל מעניין אותו מספיק? מכבי ת"א של תחילת העונה מציגה מראה מדאיגה מדי. יש יותר מדי נקודות מקבילות למכבי ת"א של יורגוס דוניס. גם שם, בזכות עלייה לאירופה ונקודות בשלב הבתים, "החליקו" עד שלב מסוים את הפשלות בליגת העל. המשחק מול אלשקרט, אם לא יסתיים בניצחון, רק יגביר את מפלס הלחץ. אם זה ישולב בתוצאה לא טובה מול מכבי חיפה, כיסאות יתחילו לרעוד. 

אז מי כן יכול לשנות את המצב? קודם כל השחקנים שצוינו. אלו שהגיעו באיחור ואלו שעדיין לא התחברו, אבל גם לואיס הרננדס, שפתח בצורה מזעזעת את העונה. יש אכזבה גדולה מהספרדי. אחרי שנשאר לבסוף, ציפו במכבי ת"א שהוא יציג יכולת טובה ויצליח לחבר לידו את מתן בלטקסה או עידן נחמיאס כדי שההגנה תישאר חזקה.

בינתיים זה נראה שהספרדי רק מוריד את השניים האלה ואת כל היכולת של החולייה באופן כללי עם תצוגות רעות. אין פה כמובן ניסיון להוריד מנחמיאס או בלטקסה, שקיבלו כל אחד את ההזדמנויות, ועד עכשיו לא ממש סיפקו קבלות. 

עידן נחמיאס, לואיס הרננדס ואנדרה ז'ראלדש (חגי מיכאלי)עידן נחמיאס, לואיס הרננדס ואנדרה ז'ראלדש (חגי מיכאלי)

על השיפור שמכבי חייבת לראות מהחלק האחורי, צריך להוסיף את דן גלזר שנראה טוב מאוד העונה, אך צריך שהשחקן שלצידו יהיה הרבה יותר דינמי ואחראי. לשמיר היה משחק סביר מול פ"ת והשאלה הגדולה היא האם נראה מכאן גרף שיפור. השחקן הנוסף הוא אבי ריקן. הקשר הוותיק נכנס מול מכבי פ"ת לעשר דקות בלבד ואין ספק שבצוות המקצועי מצטערים שהוא לא נכנס עוד קודם.

ריקן נותן הכל על הדשא בכל פעם שהוא נכנס ולפני שני משחקים כל כך משמעותיים מול אלשקרט ומכבי חיפה, תהיו בטוחים שאם יש שחקן שנמצא בטירוף מוחלט בקריית שלום - זה ריקן. אם מישהו אוכל את הראש לשחקנים שהגיע הזמן להתאפס ולהתחיל להיראות טוב, זה ריקן. מכבי ת"א חייבת את המנהיגות שלו ואת האנרגיות שלו, וגם את היכולת שלו לתת שערים משמעותיים. 

בחלק הקדמי סביר להניח שהמשולש הנבחר הערב יהיה קניקובסקי, גררו ופריצה או חלאילה, אלו לפחות ההשערות. קניקובסקי היה מעולה מול מכבי פ"ת, ממש רמה מעל המשחק, ומגררו מצפים שיגיע כבר לעונה אחרי קיץ לא טוב. פריצה או חלאילה בסך הכל חלוצים טובים, שידעו לעשות את שלהם כאשר יצרו להם את המצבים, בקטע הזה אין שוני גדול מדי בין השניים. כל אלה מתנקזים לכר הדשא בבלומפילד, הרבה לחץ, הרבה ציפיות, והבנה ברורה שבלי ניצחונות בשני המשחקים הקרובים - דברים לא טובים עומדים להתרחש בקריית שלום. 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */