יום שלישי, 30.04.2024 שעה 14:09
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7224-6531מכבי ת"א1
6522-6431מכבי חיפה2
5826-5131הפועל ב"ש3
5042-4231הפועל חיפה4
4332-3431מכבי בני ריינה5
3639-2931בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4035-3430הפועל ירושלים1
3544-3230מכבי נתניה2
3436-4430בית"ר ירושלים3
3343-2630הפועל חדרה4
3355-3530מכבי פ"ת5
3044-2430מ.ס אשדוד6
2749-3330הפועל ת"א7
2144-2230הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי בני ריינה
  • 3 - 2
  • מכבי ת"א
  • הפועל ב"ש
  • 1 - 2
  • בני סכנין
  • הפועל חיפה
  • 2 - 0
  • מכבי חיפה
  • מכבי נתניה
  • שבת, 04/05, 17:00
  • הפועל ת"א
  • הפועל פ"ת
  • שבת, 04/05, 20:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל חדרה
  • שני, 06/05, 20:30
  • מכבי פ"ת
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 06/05, 20:30
  • מ.ס אשדוד

"לא שואף להיות אגדה בשחטאר ולהרוויח כסף"

סולומון נפתח בראיון ל-ONE: "פחות מעניין אותי להאריך חוזה, הם יודעים מה הרצון שלי". על הנבחרת: "ספגנו 3 שערים שאסור לקבל, לא נופלים מסקוטלנד"

|
מנור סולומון (רדאד ג'בארה)
מנור סולומון (רדאד ג'בארה)

נבחרת ישראל סיימה ביום שלישי האחרון שבוע עמוס של שלושה משחקים במסגרת מוקדמות מונדיאל 2022, בהם צברה שש נקודות מ-9 אפשריות. אחד השחקנים המובילים בנבחרת, היה מנור סולומון, שכבר מזמן הפך לשחקן משמעותי בסגל הלאומי. רגע לאחר סיום החלון, קשרה של שחטאר דונייצק, שכבש את השער הראשון בניצחון 2:5 על אוסטריה בשבת, מסכם בראיון מיוחד ל-ONE את השינוי שחל בו, הסיכויים להעפיל, ההפסד המשפיל לדנמרק ועתידו האישי.

מה אתה מצליח להביא לנבחרת שלא הבאת בעבר?
"אני חושב שנהייתי משמעותי כבר לפני בערך שנתיים. בהתחלה ברמה המספרית זה פחות הגיע. בשנה שעברה בליגת האומות כבר הייתי משמעותי ושיחקתי טוב. הכדור לא נכנס לי ובמשחק האחרון של ליגת האומות זה קרה. מאז אני משמעותי גם ברמת המספרים. צריך לזכור שאני משחק בנבחרת בתפקיד שונה, שהוא קצת יותר מאחורה ובאמצע. אני צריך להסתגל אליו אבל עכשיו הוא יותר קל לי. אני חושב ששחקן שהוא טוב, צריך להיות טוב בכמה תפקידים. ברור שאם היינו משחקים בשיטה רגילה, אז היה לי יותר קל במקום הטבעי שלי, אבל גם בעמדה הזאת אני מנסה להביא את האיכויות שלי ולהועיל לנבחרת".

מנור סולומון (רדאד ג'בארה)מנור סולומון (רדאד ג'בארה)

עברת שינוי מנטלי כלשהו?
"אני חושב שאתה גדל ומתבגר קצת אתה מבין יותר את המשחק. אתה מבין את הדברים שהם יותר חשובים. לפני שנתיים-שלוש, הייתי מחשיב משחק טוב שלי או לא על פי כמות הדריבלים, כמה הצלחתי. עכשיו אני יודע שאני צריך להביא למשחק שלי עוד המון דברים. דריבלים זה עדיין חלק גדול מהמשחק שלי אבל זה לא העיקר והעיקר זה לתרום יותר מבחינת בישולים ושערים".

בוא נחזור לדנמרק. מה קרה שם?
"אני חושב שאולי התקשורת באה עם המון ציפיות. אנחנו ידענו שהולך להיות משחק מאוד קשה והסיכוי שלנו להוציא נקודה הוא מאוד קטן. כן באנו עם אמונה שאפשר לעשות את זה. 25 דקות שיחקנו טוב ואז קיבלנו את השער שקיבלנו והכול התפרק. קיבלנו אחרי זה גול במצב נייח ואחרי שאתה מקבל שני שערים מול דנמרק אתה יודע שאין לך שום סיכוי לחזור והתפרקנו. קיבלנו שלושה שערים ממצבים נייחים שאסור לנו לקבל".

מנור סולומון וחאתם עבד אלחמיד (ראובן שוורץ)מנור סולומון וחאתם עבד אלחמיד (ראובן שוורץ)

אתה מדבר על חוסר ציפיות, בא ערן זהבי ואמר הפוך בסיום המשחק.
"ידענו שהסיכויים נמוכים אבל פשוט כל אחד בעצמו כן האמין. גם אני האמנתי שאפשר להוציא משהו מהמשחק הזה, כי אם לא, בשביל מה אשחק? שאקח סיכון להיפצע או משהו כזה. ברור שאתה מאמין בלב שאתה יכול לקחת משהו. ידענו שביום נתון שלנו, במשחק נקי מטעויות, אפשר. אבל מנגד, ידענו שאם נעשה טעויות נשלם ושילמנו".

איך זה מרגיש במגרש?
"אני יכול להגיד שבהתחלה נהניתי מהמשחק כי היינו במשחק והייתה אווירה מטורפת. מאוד רציתי שנצליח להוציא משהו מהמשחק הזה. אחרי שני הגולים שקיבלנו, מה שאתה רוצה זה למזער נזקים ושהמשחק הזה רק ייגמר".

מנור סולומון (ראובן שוורץ)מנור סולומון (ראובן שוורץ)

הפערים הם של 5:0?
"אני לא חושב שזה פערים של 5:0, אבל אני כן חושב שזה פערים גדולים. הם טובים מאיתנו גם ברמה האינדיבידואלית וגם אם תסתכל על זה, הם משחקים כקבוצה. כמו נבחרת שמאומנת ע"י אותו מאמן כבר הרבה מאוד שנים. כל השחקנים ששיחקו במשחק הזה, אומרים שזו אולי הנבחרת הכי טובה שהם פגשו ואלו שחקנים שכבר פגשו נבחרות גדולות כמו בלגיה, ספרד וכו'. מבחינתי, זו הנבחרת הכי טובה ששיחקתי מולה בפער. כנבחרת. אולי יש נבחרות יותר טובות מבחינת השחקנים, אבל כנבחרת מבחינתי הם טופ 5 באירופה".

אתה משחק ברמות הכי גבוהות ויודע כמה חשובים הם המצבים הנייחים, איך אתה רואה את מה שקרה?
"אני לא שחקן של מצבים נייחים. אני אף פעם לא מהנוגחים שמבקיעים או מאלה שמונעים. קיבלנו שלושה גולים שאסור שנקבל. גול אחד זה יותר מידי ושלושה זו כמות של הרבה משחקים. אנחנו צריכים להסתכל בווידאו מה עשינו לא נכון. אולי צריך לעמוד יותר נמוך או גבוה, אולי לצאת לנבדל יותר מאוחר או מוקדם. אנחנו חייבים לתקן את זה כי דברים כאלה אסור שיקרו. דווקא במשחקים הקודמים, היינו לא רעים בכלל נגד נבחרות גבוהות כמו אוסטריה ואיי פארו".

שחקני נבחרת ישראל חוגגים עם סולומון (עמרי שטיין)שחקני נבחרת ישראל חוגגים עם סולומון (עמרי שטיין)

הניצחון על אוסטריה הוציא מפרופורציות?
"אותנו בטוח שלא. ידענו שדנמרק נבחרת יותר טובה מאיתנו. אני חושב שגם אם היינו עושים תיקו מול אוסטריה, עדיין היינו חושבים אותו הדבר – שאנחנו יכולים להפתיע את דנמרק".

הייתה ביקורת על כך שרוטנשטיינר לא עשה רוטציה והוא אמר שמבחינתו השחקנים ביקשו לשחק. מה הצד של השחקנים?
"יש שחקנים שיותר רגילים לשחק כל כמה ימים ויש שחקנים שפחות. לנבחרת שלנו אין יותר מדי פריבילגיה לחלק כוחות ונבחרת דנמרק כן יכולה. גם בהרכב השני שלה היא תנצח את איי פארו ותנצח גם אותנו כנראה. אנחנו צריכים לשחק תמיד עם ההרכב הכי חזק. ברור שיש לנו סגל טוב והרבה שחקנים שיכולים לשחק, אבל אנחנו לא יכולים לעלות במשחק אחד עם אחד עשר מסוימים ובמשחק אחר עם 11 שונים לגמרי. ברור שאפשר להחליף 2-4 שחקנים, אבל לא יותר".

מנור סולומון, מונס דאבור וביברס נאתכו חוגגים (עמרי שטיין)מנור סולומון, מונס דאבור וביברס נאתכו חוגגים (עמרי שטיין)

איך אתם ראיתם את סוגיית דאבור?
"ידענו שזה הולך לקרות. זה לא בא לנו משום מקום. אנחנו רוצים להשאיר את הפוליטיקה בחוץ אבל זה לא קרה. כולם הכינו אותו ואמרו לו שהכול בסדר, אבל שאנחנו על המגרש נעזור לו ושישחק את המשחק הרגיל שלו. הוא עשה משחק טוב ושם את הכול בצד. בהתחלה זה היה מוזר, אבל אח"כ כבר לא התייחסנו לזה".

מה צריך לקרות כדי לנצח בסקוטלנד?
"כבר הוכחנו הרבה פעמים שאנחנו נבחרת שלא נופלת מהם. הם ניצחו אותנו בפנדלים ואני לא מחשיב את זה כ"כ כניצחון כי זה לא היה ב-90 דקות. רוב המשחקים נגמרו בתיקו ומשחק אחד ניצחנו. זה מוכיח שהרמות דומות ובמשחק נתון זה יהיה 50-50. זה יהיה בבית שלהם אז יהיה קשה יותר, אבל נצטרך לעשות משחק מאוד טוב ובלי טעויות כדי לנצח. אם הדברים הללו יקרו, אני מאמין שננצח".

מנור סולומון חוגג (עמרי שטיין)מנור סולומון חוגג (עמרי שטיין)

אתם שווים העפלה?
"עד עכשיו, זה נראה כאילו הרמה שלנו, של סקוטלנד ואוסטריה דומות. מי שתעלה זו לא תהיה סנסציה. כנראה יגיע לה. אנחנו בעמדה טובה שלא חשבנו עליה בתחילת הקמפיין. אם ננצח שם, אפשר יהיה לחלום".

איך אתה רואה את העבודה עם וילי? היו לא מעט ביקורות.
"אני חושב שהוא הביא משהו אחר לנבחרת, משהו מקצועי יותר, שמנוהל יותר טוב. הוא שינה את כל המסביב. התנאים יותר טוב, הקרקע יותר כשרה להצליח. כל השחקנים שמגיעים אוהבים לבוא ולתרום. אין אגו וזה שינוי כי ממה שסיפרו לי בעבר זה לא היה ככה. כמאמן הוא מנסה להכין אותנו בצורה הכי טובה שיש. אנחנו רואים שעות וידאו עד הפרטים הכי קטנים וברמת הנבחרות זה עוזר. על המגרש אין הרבה אימונים, אז הרבה פעמים דרך הווידאו אתה לומד מה צריך לעשות ואת זה הוא עושה מצוין".

וילי רוטנשטיינר ומנור סולומון (רדאד ג'בארה)וילי רוטנשטיינר ומנור סולומון (רדאד ג'בארה)

ביום רביעי הקרוב, תפתח שחטאר דונייצק, קבוצתו של מנור סולומון, את משחקיה בשלב הבתים של ליגת האלופות, כשבדומה לשנה שעברה, היא שוב תפגוש את ריאל מדריד ואינטר.

יש תחושת דז'ה וו?
"זה מוזר. קיבלנו שוב את ריאל מדריד ואינטר. אני לא אשחק ברביעי בשריף בגלל יום כיפור ואני מקווה שהחברים שלי יעשו את העבודה. אני מקווה שהתוצאות מול ריאל ואינטר יהיו דומות לשנה שעברה, כי אם זה יקרה אני מאמין שנעלה. באופן אישי, היו לי שני שערים מול ריאל וגם משחקים טובים נגד אינטר. ציפיות תמיד יש וזה בסדר, לי יש ציפיות לא פחות גבוהות מעצמי. תמיד ארצה להשתפר ולהצליח יותר. אם לפני שנתיים הבקעתי מול מנצ'סטר סיטי ואטאלנטה, אז שנה אחרי רציתי להיות יותר משמעותי וזה קרה. אני מקווה השנה לתת אפילו משחקים טובים יותר. אם אני רוצה להיות חלק מהרמה הזאת ולהתקדם, אלו הבמות שאני צריך להוכיח את עצמי בהן".

מנור סולומון (האתר הרשמי של שחטאר דונייצק)מנור סולומון (האתר הרשמי של שחטאר דונייצק)

מה לגבי העתיד שלך? אטאלנטה התעניינה בקיץ.
"אני כרגע בשחטאר. זה ברור שאני כרגע ממשיך. אני מקווה לעשות עוד עונה טובה ואפילו טובה יותר. אני בטוח שאם אתן עוד עונה גדולה, האופציות שלי כבר יהיו יותר פתוחות בקיץ. הציפייה שלי היא בקרוב לעבור לליגה גדולה".

ההרגשה היא שבגלל המשאבים של שחטאר, גם אם תציג יכולת טובה לא ימהרו למכור אותך. הם לא צריכים את הכסף:
"זה נכון. צריך שהיו הצעות גבוהות יותר ממה שהיו, זה קודם כל. הם הבינו את כיוון המחשבה שלי ושאני מאוד נהנה אבל שהמטרה הגדולה שלי היא לא להיות אגדה בשחטאר ולהרוויח המון כסף אלא כן לעזוב ולהתקדם מתישהו. הם יודעים מה הרצון שלי. החוזה שלי מסתיים עוד שנתיים וקצת והם יודעים שפחות מעניין אותי להאריך חוזה".

בראש השנה הבא תהיה בשחטאר?
"אני לא יודע. הרבה דברים יכולים לקרות עד אז. אני כרגע מתרכז בלהיות טוב בשחטאר ולהמשיך לתרום ולהשתפר. עוד שנה אלוהים גדול".

מנור סולומון (האתר הרשמי של שחטאר דונייצק)מנור סולומון (האתר הרשמי של שחטאר דונייצק)
אסור לפספס
נגןהציל כדור כמו היגיטה וזוכה למחמאות בעולם
הציל כדור כמו היגיטה וזוכה למחמאות בעולם
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
נגןאוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
אוהדי פורסמות' שרים לכדור שיחזור ליציע
נגןבולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
בולט: "הייתי שמח להתחרות באמבפה בריצה"
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */