יום שישי, 19.04.2024 שעה 20:58

"אובססיבי כמו רונאלדו": המטרות שנותרו לזהבי

גרם לרוטנשטיינר להסתחרר, אירופה מחמיאה, מדריך את הצעירים ובזמן שהשיא של שפיגלר קרוב, יש עוד חלומות. ג'ורדי: "ווינר מנטלית". ב-21:45: דנמרק

|
ערן זהבי חוגג (רדאד ג'בארה)
ערן זהבי חוגג (רדאד ג'בארה)

"אני לא מצליח להרגיע את האיש הזה", אמר וילי רוטנשטיינר בסיום המשחק האחרון נגד אוסטריה, לאחר שנשאל על ערן זהבי שכבש צמד בדרך לניצחון 2:5 ענק. מאמן נבחרת ישראל ישב מול העיתונאים וסיפר שהוא לפעמים מנסה להרגיע אותו, אבל החלוץ "כל הזמן רוצה להשיג עוד ועוד ועוד, כך שזה בלתי אפשרי להרגיע אותו. כל אירופה מדברת עליו. הוא סקורר נהדר".

נבחרת ישראל תגיע הערב (שלישי) ב-21:45 למשחק נוסף במוקדמות המונדיאל, הפעם נגד דנמרק, כאשר לנגד עיניה יש מטרה אחת ברורה - לנסות ולהפתיע את היריבה החזקה ביותר בבית, כדי להגדיל את הסיכויים להגיע לטורניר הכדורגל הגדול והיוקרתי ביותר בעולם. והיא תעשה זאת כאשר בהתקפה שוב ישחק ערן זהבי, החלוץ שינסה לעזור לנבחרת, ועל הדרך גם ינסה להגיע להישג אישי חדש - להשתוות למוטל'ה שפיגלר, גדול הכובשים בנבחרת ישראל.

ערן זהבי חוגג (רדאד ג'בארה)ערן זהבי חוגג (רדאד ג'בארה)

לאחרונה זהבי עבר את גדול הכובשים של הכדורגל הישראלי אלון מזרחי, אבל כעת הוא רוצה להפוך לחלוץ הטוב ביותר בנבחרת ישראל. אחרי שהבקיע 31 שערים בנבחרת, הוא רחוק למעשה רק שער אחד משפיגלר, השחקן היחיד שהבקיע 32 שערים במדים הלאומיים. סביר להניח שבמשחקים הקרובים זהבי יעשה זאת, יעבור את מוטל’ה ויגיע לעוד ציון דרך משמעותי, אבל הוא בוודאי כבר חושב על המטרות הבאות שלו.

המטרה הגדולה יותר שלו היא כמובן להצעיד את הנבחרת לטורניר בינלאומי גדול. הרעב, כפי שהעיד רוטנשטיינר, הוא זה שמניע אותו. "הגרסה החדשה של זהבי כוללת התמכרות לנבחרת ישראל", העידו גורמים בהתאחדות לכדורגל. "כיום, נראה שהמקום שהוא הכי אוהב לשחק בו זה בנבחרת ישראל. אני לא רוצה להפריז, אבל לדעתי הוא לקח על עצמו תפקיד כמעט משיחי בנבחרת, ואפשר היה לראות את זה בנאום שלו בסקוטלנד בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו, שם הוא אמר בחדר ההלבשה שהוא לא רוצה לסיים את הקריירה בלי טורניר גדול ובלי לעשות משהו משמעותי בנבחרת ישראל. זה נאום שלא היה מתוכנן מבחינתו, זה משהו בא מהלב, אבל זה מעיד עד כמה הוא רוצה את זה".

ערן זהבי חוגג (רדאד ג'בארה)ערן זהבי חוגג (רדאד ג'בארה)

מדריך את הצעירים

ואכן, בשנים האחרונות ערן זהבי מוביל את הנבחרת, הוא נמצא בכושר אדיר וממש פורח תחת וילי רוטנשטיינר. הוא גם לא מפסיק להפציץ בשערים מאז שהאוסטרי החזיר אותו לסגל הלאומי לאחר פרשת השלכת סרט הקפטן, בזמנו תחת הכובע של המנהל המקצועי וכיום תחת הכובע של המאמן. מהרגע שחזר חלפו כמעט שלוש שנים, בהן הוא היה מעורב באופן ישיר ב-29 שערים ובישולים ב-26 משחקים בכחול-לבן.

מלבד המספרים שהוא מייצר, בנבחרת מספרים כי הם קיבלו שחקן אחר מזה שעזב את הסגל בזמנו. סרט הקפטן אמנם נלקח ממנו, אבל זהבי לקח על עצמו תפקיד לחנוך את השחקנים הצעירים, לכוון אותם ולעתים גם לכעוס על כל שחקן שחושב כי עדיף לוותר על הופעות בנבחרת, אפילו אם מדובר במשחקי הכנה בחודש יוני, בדיוק בזמן שכל אחד מהשחקנים ישמח לצאת לחופשה.

ערן זהבי חוגג עם מונס דאבור (עמרי שטיין)ערן זהבי חוגג עם מונס דאבור (עמרי שטיין)

"רואים התנהלות אחרת עם השחקנים בזכותו. הם מתים לבוא לנבחרת וגם התנאים השתנו כך שכל הסביבה היא יותר מקצוענית", סיפר גורם בנבחרת ישראל וציין כי: "גם בסיפור של מונס דאבור, לא משנה כמה הוא כעס עליו וחשב שהפוסט שלו לא היה במקום, למען הצלחת הנבחרת ערן הוא זה שחיבק את מונס הכי הרבה ורצה הכי הרבה שיחזור לשחק איתו כדי שנבחרת תצליח".

המטרות הבאות

לזהבי יש עוד הרבה מטרות ושאיפות אישיות, מעבר לרצון שלו להצעיד את הנבחרת לטורניר משמעותי אחרי שנים רבות. כזכור, זהבי היה בראש טבלת מלך השערים של טורניר מוקדמות היורו האחרון, עד שחלוץ נבחרת אנגליה הארי קיין סיים מעליו במחזורי הסיום - וכעת הישראלי יכול לנסות ללכת עד הסוף גם בקרב על תואר מלך השערים של טורניר מוקדמות המונדיאל האירופי.

ערן זהבי חוגג עם ווילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)ערן זהבי חוגג עם ווילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)

כרגע, זהבי כבר עם 6 שערים, בדיוק כמו רוברט לבנדובסקי הפולני, והשניים הללו מקדימים בין היתר את רומלו לוקאקו הבלגי (5), ממפיס דפאי ההולנדי (4) ואת אותו הארי קיין (4) שנמצא מאחוריהם בינתיים. רק אלכסנדר מיטרוביץ' הסרבי כבש יותר שערים מהם (7) והוא עומד בראש טבלת הכובשים הבולטים מבין החלוצים האירופיים.

"ערן רעב לשערים. הוא נהיה אובססיבי לזה ממש כמו כריסטיאנו רונאלדו. בשלוש השנים האחרונות הוא סיים ארבעה משחקים בנבחרת עם שלושער. את מה שהוא עשה בקבוצות שלו, הוא מביא עכשיו לנבחרת. הוא ווינר וזה הכי דומה לערן זהבי שהיה במכבי תל אביב", אמר מקורב לשחקן.

ערן זהבי חוגג עם אופיר דוידזאדה ודולב חזיזה (רדאד ג'בארה)ערן זהבי חוגג עם אופיר דוידזאדה ודולב חזיזה (רדאד ג'בארה)

"ערן איש של מטרות. וזה לא ייגמר בזה", סיפר גורם אחר המקורב אליו. "גם כשהוא מגיע למטרה שהציב לעצמו, תמיד תהיה לו עוד אחת נוספת. הוא ירצה לקחת אליפות בהולנד עם פ.ס.וו איינדהובן, להיות מלך השערים בהולנד, להצליח במסגרות האירופיות ולהיות הכובש הכי טוב שם - וזה אף פעם לא נגמר. ערן תמיד אומר שכולם רוצים לאכול, אבל מעטים מוכנים ללכת לצוד. והוא מוכן לצוד כל גול וכל מטרה, גם אם אחרים היו ממזמן כבר שבעים מכל מה שהוא השיג. הוא אחד שלא נח ולא עוצר. תמיד הוא יהיה מחויב למי שבא לראות אותו, תמיד הוא ירצה את המספרים והנתונים הכי גבוהים, תמיד הוא ירצה להיות מספר 1. האופי שלו והאישיות שלו גורמים לו תמיד להיות ממוקד מטרה".

ערן זהבי לקח החלטה בשנים האחרונות להתרכז רק בעשיית טוב. הוא לא נגרר לוויכוחים ולא עונה להתבטאויות כאלה ואחרות, גם אם אלון מזרחי טוען שהוא עדיין לא חלוץ יותר טוב ממנו לדוגמה, אלא מתרכז רק בעצמו. "ההתנהלות שלו, גם אחרי השוד שעברה משפחתו בהולנד, ובעצם זה שהם יצאו מזה מחוזקים ביחד, היא מעוררת הערצה. ערן התבגר מאוד, הוא מתמקד במטרות שלו ומנסה לעשות את הטוב ביותר עבור כל מי שנמצא סביבו, אם זו המשפחה שלו כשהוא בבית או החברים שלו לנבחרת כשהוא מתייצב למשחקים. אם תשאלו את השחקנים, כולם בנבחרת מתים שהוא ישבור את השיא של מוטל'ה", ציינו מקורביו.

ערן זהבי חוגג עם מונס דאבור ומנור סולומון (עמרי שטיין)ערן זהבי חוגג עם מונס דאבור ומנור סולומון (עמרי שטיין)

זהבי בן 34 והוא נמצא בכושר שיא כבר כמה שנים טובות, הרבה בזכות העבודה שלו עם מאמן הכושר הצמוד, ערן שדו, שתמיד טוען כי זה לא חד צדדי, משום שזהבי גם הפך אותו למאמן כושר טוב יותר. ובכל זאת, לא פשוט לעבוד עם כדורגלן שתמיד שואף להצלחות ולעבודה קשה. העבודה איתו באימונים, כך נדמה, היא אתגר בפני עצמו.

"יש בערן זהבי את אותה התשוקה והנחישות מהשנים האחרונות והם עובדים כבר חמש וחצי שנים ביחד כדי לשלוט במצב הגופני שלו", סיפרו בסביבתו של השחקן. "הרי גם אם זהבי סיים אימון, הוא יישאר לעבוד עוד קצת, עד שירגיש שהוא עשה אימון טוב שקידם אותו. הוא פרפקציוניסט, חשוב לו לדעת מה עושים בכל אימון ומה עומד מאחורי כל תרגיל שהוא עושה. הוא ממש חי את הגוף שלו. העבודה עם ערן שדו היא האמצעי להשגת המטרה שלו, כאשר גם זהבי בעצמו כבר מנוסה ומכיר את הגוף שלו מצוין. הוא יודע בדיוק מה צריך לעשות ומתי, יודע לנתב את העומסים בצורה טובה וגם לשים לעצמו ‘ברקסים’ למרות שהוא שואף לעבוד קשה כל הזמן, ושדו כמובן נמצא שם כדי לעזור לו ולכוון אותו. הגוף שלו זה המפעל שלו והם מקדישים לעבודה שלו חשיבות גדולה".

ערן זהבי חוגג עם ערן שדו (רדאד ג'בארה)ערן זהבי חוגג עם ערן שדו (רדאד ג'בארה)

ג’ורדי: “לערן יש מנטליות של ווינר. אני שמח בשבילו”

"אני לא מופתע לראות שערן זהבי שובר את כל השיאים", אמר ג'ורדי קרויף, שעבד איתו בעבר במכבי תל אביב וכיום נמצא בברצלונה. "יש לו שתי תכונות מרשימות. הראשונה שבהן היא חוש ריח לשערים ואינטואיציה מדהימה ששמה אותו בדיוק במקום הנכון בתוך הרחבה. הוא לא הכי גבוה והוא מבקיע הרבה שערים בנגיחה. הוא לא הכי מהיר ולא אחד שצריך לרוץ הרבה, והכדורים מגיעים אליו בכל זאת. הוא לא צריך יותר מידי מרחב או הרבה מסירות או הרבה זמן, והוא כבר ישחרר בעיטה חזקה מתוך הרחבה לשער. וכשהוא בועט זה תמיד למסגרת, כמעט אף פעם זה לא הולך מחוץ למסגרת. בגלל שהוא לאו דווקא תלוי בתכונות הפיזיות שלו, זה נותן לו אפשרות לשחק עוד הרבה שנים ברמה טובה. ובזכות החוש השישי שלו לשערים, כל עוד הוא ימשיך לשחק, הוא גם יבקיע הרבה שערים עוד הרבה שנים".

ג'ורדי המשיך והוסיף כי "הדבר השני שהופך את ערן זהבי לשחקן איכותי היא מנטליות של ווינר. הוא אף פעם לא מרוצה, תמיד הוא ירצה להשיג עוד, תמיד הוא דוחף את עצמו להשיג עוד. בדרך כלל שחקנים עם כישרון כמו שלו צריכים שידחפו אותם קדימה ויכניסו בהם מוטיבציה, אבל דווקא אותו לפעמים צריך לעצור כי אתה רוצה שהוא יישאר רענן לקראת המשחק הבא וישמור על המומנטום שלו. זה האופי שלו שהופך אותו לכזה כוכב".

ערן זהבי עם ג'ורדי קרויף (רדאד ג'בארה)ערן זהבי עם ג'ורדי קרויף (רדאד ג'בארה)

עוד מוקדם לדעת מה יעשה, אבל לפי ההערכות הקמפיין הבא ליורו 2024 יהיה אולי האחרון שלו בנבחרת ישראל. לפחות עד אז, זהבי לא מתכוון לעצור. "הוא הופך למגה סטאר. בכל מקום שהוא מגיע אליו מדברים עליו, אם זה בסין, בהולנד, באירופה כולה. אין מקום שלא מסתכלים עליו, על הדרך שלו ועל הגישה שלו. זה מה שהוא רוצה לעשות גם בנבחרת, לנסות לקדם אותה הכי רחוק שאפשר", סיפר אדם שמכיר היטב את החלוץ.

ג'ורדי קרויף טוען כי הוא עוקב אחרי זהבי גם כיום. "העבודה שלי עכשיו היא גם לראות הרבה משחקי כדורגל, ומה שלא אעשה, אני תמיד אני שם עין עליו, משתדל לעקוב אחרי המשחקים שלו בטלוויזיה או באייפד ואני מאוד שמח בשבילו, על כל ההישגים שהוא מגיע אליהם, כשחקן וכאדם", הוא ציין.

ערן זהבי וג'ורדי קרויף, מהימים בסין (אינסטגרם)ערן זהבי וג'ורדי קרויף, מהימים בסין (אינסטגרם)

ההולנדי, ששוהה בברצלונה ועובד באחד מהמועדונים הגדולים בעולם, התייחס גם ליכולת של זהבי בליגה ההולנדית וליעדים הנוספים שאליהם הוא ינסה לכוון בעתיד. "פ.ס.וו איינדהובן משחקת בליגה טובה עם קבוצות טובות כמו אייאקס, שהיא הקבוצה השולטת בליגה ההולנדית כבר כמה שנים, כך שיהיה קשה לומר שהוא ייקח אליפות, אבל אני חושב שהוא עוד ימשיך להבקיע שערים רבים. מה יהיה בהמשך? אף אחד לא יודע. הוא חווה כמה יבשות, שיחק באסיה, משחק באירופה ואולי יום אחד זה יהיה החלום האמריקאי, מי יודע. כמו תמיד, רק ערן יודע מה יהיה היעד הבא שלו", ציין ג'ורדי קרויף.

כאמור, לזהבי יש עוד כמה מטרות חדשות שהוא יכול לסמן לעצמו לעונה הזו, במיוחד בנבחרת ישראל, אבל בשביל זה הוא צריך להמשיך ולייצר שערים. כמובן שבמשחק מול דנמרק לא יהיה לו קל להמשיך ברצף הכיבושים המרשים שלו, אבל האיש הזה כבר עשה כמה דברים שנחשבים כבלתי נתפסים, כך שבמקרה שלו באמת שאי אפשר לדעת אילו מטרות הוא עוד יכבוש.

נבחרת ישראל עושה חג בדנמרק
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */