יום חמישי, 09.05.2024 שעה 07:47

מסי זעם: אנחנו כאן 3 ימים, למה לא באתם קודם?

הפרעוש היה בהלם מפיצוץ המשחק אחרי 8 דקות בשל פריצת משרד הבריאות לדשא. ניסיונות הגישור של מסי וניימאר, תגובת הרשויות וכל הפרטים מדרמת הענק

|
ניימאר ומסי בשיחה עם אנשי משרד הבריאות (רויטרס)
ניימאר ומסי בשיחה עם אנשי משרד הבריאות (רויטרס)

אחד הסיפורים ההזויים של השנה היום (ראשון) במשחק בין ברזיל לארגנטינה. לאחר 8 דקות בקלאסיקו הגדול של דרום אמריקה המשחק הופסק בהוראת רשויות הבריאות בברזיל ובסאו פאולו, לאחר שהן אסרו על שחקני ארגנטינה שמשחקים בליגה האנגלית לעלות על המגרש.

ארבעת שחקני הפרמייר-ליג, אמי מרטינס ואמיליאנו בונדיה מאסטון וילה וגם ג’יובאני לו סלסו וכריסטיאן רומרו מטוטנהאם, הפרו את החוק שמחייב ימי בידוד לשחקנים שהגיעו מאנגליה. רשויות הבריאות הברזילאיות פשוט עלו למגרש וניסו להוציא ממנו את השחקנים, מה שהוביל לעצירת המשחק. שלושה מתוכם, מרטינס, רומרו ולו סלסו, היו בהרכב.

דיווחים מאוחרים יותר מסרו כי מי שעלה למגרש כדי להרחיק את השחקנים היה שוטר חמוש, ולא אחד מנציגי משרד הבריאות הברזילאי. תמונות מהמשחק הראו כי האדם שהגיע לדבר עם הכדורגלנים מהליגה האנגלית היה חמוש.

קפטן ארגנטינה, ליאו מסי, הגיב בעצמו לאירועים הביזאריים: "זה מביך. אנחנו כאן 3 ימים, למה לא חיפשתם אותנו לפני המשחק? חיכו שהמשחק יתחיל כדי להפסיק אותו. למה גרמו לנו להתחיל?". “כל העולם רואה אותנו”, הוסיף הפרעוש הכועס. עדיין לא ברור מה יעלה בגורל המשחק, וייתכן כי דווקא ברזיל תקבל ניצחון טכני אם טענות הרשויות יתקבלו. דיווחים בארגנטינה על משבר בינלאומי בעקבות הניסיון של השגריר הארגנטינאי להחזיר את שחקני ארגנטינה בחזרה למדינתם.

ניימאר ומסי בשיחה עם אנשי משרד הבריאות (רויטרס)ניימאר ומסי בשיחה עם אנשי משרד הבריאות (רויטרס)

הודעת ההתאחדות הדרום אמריקאית, ה-CONMEBOL: “המשחק נדחה בהחלטת שופט המשחק. השופט והמשקיף יגישו דו”ח לוועדת המשמעת של פיפ”א, שתקבע את הצעדים שיש לבצע. נהלים אלה מקפידים על התקנות הקיימות. כל ההחלטות הנוגעות לארגון הן תחת הסמכות של אותו מוסד”.

יו”ר ההתאחדות הארגנטינאית, קלאודיו טאפיה, אמר: “אי אפשר לדבר על שקר, כי יש חקיקה בריאותית לפיה כל הטורנירים משוחקים. רשויות הבריאות בכל מדינה אישרו פרוטוקול, עמדנו בו באופן מלא. מה שקרה היום מצער לכדורגל, תדמית גרועה מאוד. ארבעה אנשים נכנסו למשחק כדי להפריע, קונמבול ביקש מהשחקנים לרדת לחדר ההלבשה. רצו להתערב מסיבה שלא ידועה לנו ולכן היו חייבים לדחות את המשחק”.

נשיא ההתאחדות הברזילאית, רודריגו קאבקולו, מסר: “איגוד הבריאות אמר לנו שהשחקנים יכולים לשחק ויגורשו אחרי המשחק. הם עקבו אחרי הנבחרת הארגנטינאית מאז שהגיעו לארץ”.

מסי יורד מהמגרש (רויטרס)מסי יורד מהמגרש (רויטרס)

איגוד הבריאות הברזילאי מסר: “בהתחשב במידע ששחקני ארגנטינה הפרו את ההוראות ומסרו מידע שקרי, פגשנו את משרד הבריאות ומניעת המחלות בסאו פאולו כדי לסכם על פעולה. לאחר הפגישה והחרמת הדרכונים של המעורבים ראינו שהשחקנים הפרו את החוק הבינלאומי ועברו דרך אנגליה, מה שאסור לפי הוראות הקורונה. השחקנים אמרו שהם לא עשו זאת. למרות זאת, המחקר שלנו העלה שהם היו באנגליה.

“בהתחשב בחדשות עדכנו את הארגון למניעת מחלות. לאחר שווידאנו כי המידע היה שגוי, מסרנו את המידע למשטרה הפדרלית כדי שהיא תוכל לנצל את סמכותה. הייתה כאן הפרה בוטה של חוקי משרד הפנים הברזילאיים וסיכון בריאות הציבור בברזיל. ייעצנו לרשויות הבריאות לאכוף בידוד באופן מיידי של השחקנים, שלא יכולים להשתתף בשום פעילות וצריכים להתרחק מטריטוריה ברזילאית”, סיכם האיגוד.

ניימאר ודנילו (רויטרס)ניימאר ודנילו (רויטרס)

סגן יו”ר ההתאחדות הברזילאית, אדנאלדו רודריגס, מתח ביקורת קשה על משרד הבריאות הברזילאי בשל החלטתם וטען: “כולם פחדו. זה היה רגע מצער. לפני שלושה ימים משרד הבריאות כבר עקב אחרי הנבחרת הארגנטינאית. זה נראה לנו מאוד מוזר שהם החליטו להפסיק דווקא אחרי שהחל המשחק. אף פעם לא היו לנו בעיות איתם, להיפך, אנחנו מכבדים את התקנות שלהם. הם אמרו לנו לפני המשחק שהשחקנים יכולים לשחק, אך יגורשו לאחר המשחק. אבל אז, מסיבה שהקונמבול לא יודע עליה, הם שינו את דעתם”. 

נשיא משרד הבריאות, אנטוניו בראה טורס: “יש 4 שחקנים. כשהם הגיעו לברזיל הם הציגו הצהרת בריאות שאמרה לנו שהם לא עברו באחת המדינות המוגבלות, אבל גילינו שהם עברו דרך הממלכה המאוחדת. הגענו לנקודה הזאת כי כל הבקשות שלנו לא מולאו. הם הנחו להמשיך בבידוד ולחכות לכניסה, לא אישרו את זה. הם טיילו לאצטדיון בלי אישור, חייבים לגרש אותם מהמדינה”, סיכם טורס.

סרחיו אגוארו הארגנטינאי, שלא נמנה על הסגל למשחק, הגיב בטוויטר: “הערות בנושא? שלי: Naaaa”.

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */