יום שבת, 04.05.2024 שעה 01:56

"בארץ אתה יכול למצוא עצמך עם מדליה למכירה"

אחרי זכייה נוספת של מליאר בזהב, מאמנו ביננסון משתף: "בקורונה הספונסרים הרימו ידיים". וגם - הקריצה לנשיא המדינה. לי נוף, שליחת ONE לטוקיו

|
מארק מליאר ויעקב ביננסון (לי נוף גזית)
מארק מליאר ויעקב ביננסון (לי נוף גזית)

מארק מליאר עשה זאת שוב. ימים אחדים חלפו מאז זכייתו בזהב ב-200 מטר בטוקיו, והשחיין הישראלי סיים ראשון בפודיום גם ב-400 מ’ חופשי במשחקים הפראלימפיים היום (ראשון), כשפעם נוספת גם שבר שיא עולם. בסיום המשחה, נלקח השחיין הישראלי לבדיקת סמים, שכן מדובר בהליך אקראי במהלך המשחקים.

מליאר עצמו התייחס לזכייה: “לא הרגיש כמו משחה של איש אחד, אני שמח שהגעתי לתוצאה שרציתי ואני עייף מאוחד. כששחיתי, לא הרגשתי ששחיתי עד כדי כך מהר אבל זה עבד, הגוף שלי גמור. אלה המדליות הכי כבדות שלי. סיכוי למדליות נוספות תמיד קיים, אני מזדקן (צוחק). לא יודע כמה אני יכול עוד להשתפר, אני מרגיש את כל הגוף והיום היה לי פחות זמן התאוששות מהמשחים הקודמים, זאת כנראה הסיבה”.

מארק מליאר (קרן איזקסון)מארק מליאר (קרן איזקסון)

מאמנו, יעקב ביננסון, התייחס להישג ופתח בהלצה: “אתמול בלילה התקשר העוזר של נשיא המדינה ולא עניתי אז הוא יתקשר היום ונדבר. אני אציע לנשיא לעשות קו משפחתי לטלפונים שהוא מצלצל כדי שיהיה יותר קל”. המאמן המשיך: “לא התקרבנו לתוצאה הזו שנה וחצי. מארק היה חולה במחלת הנשיקה. היינו די רחוקים מזה. זה ילד שגדל בבריכה וחי את המים, לפני יומיים הוא אמר לי ‘לא עשינו עבודה טובה, שחינו רק 70 קילומטרים בשבוע ולא 85’, אמרתי לו יש כאלה שבמכונית לא עושים 70 קילומטר בשבוע והוא אמר שהוא מרגיש שלא עשה מספיק”.

עוד אמר: “יש לו בסיס. ידעתי שהוא יהיה קרוב לתוצאה הזו אבל לא ציפיתי לזה. הוא ניהל את המקצה לפי דעתו והצליח. מדליית זהב שנייה, לא זוכר בגברים מקרה של 2 מדליות זהב על שיא עולם ב-20 השנה האחרונות, הוא עשה עבודה טובה, אני רוצה להגיד תודה להתאחדות, לבית חולים רעות והרופא שלנו רפי חרותי וחנוך בודין. מאוד שמחתי, מיום ליום אני יותר רגוע. מחר עמי במקצה א’ שלו, גם מארק שוחה מחר. זה לא המקצה החזק שלו אבל אי אפשר לדעת. למארק היה מאוד קשה למצוא ספונסרים, בקורונה כל הספונסרים שלו הרימו ידיים. היום דיברתי עם ספונסר ישן שלו והוא לא רוצה לחזור. במדינת ישראל אי אפשר לדעת איפה להצליח. אפשר עם מדליות זהב למצוא את עצמך עם מדליה למכירה”.

יולי גורדיצ׳וק בת הזוג של מליאר ושחיינית

בת זוגו של מליאר, יולי גורדיצ’וק, אמרה: “הוא עשה את שיא העולם לפני שנתיים, אני שמחה שהוא סוף סוף שבר אותו. שיא עולם לא מובן מאליו, אני רואה במים כמה קשה הוא עובד. אני הכי שמחה וגאה בעולם. הדרך עוד ארוכה, יש לו הרבה מה לעשות והוא יפתיע את כולנו עוד הרבה זמן”.

הנוכחות של שניהם בטוקיו: “זה מאוד מעודד שהוא איתי, מאוד משמח אותי לראות מישהו ברמה כזאת שמתעמל איתנו. תמיד טוב, נראה לי”.

אסור לפספס
נגןכמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
כמו ילד: רונאלדו מקפיץ את הבקבוק ומתלהב
נגןמהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
מהומה בארה"ב: קרב אגרופים במשחק בייסבול
נגןזלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
זלאטן בראיון: "אתה עף איתי או שאתה נופל"
נגןזה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
זה כוכב הטיקטוק שמעשן סיגרים על זלאטן
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */