יום שישי, 14.06.2024 שעה 14:13

ראש הממשלה: אתם הנבחרת הכי מרגשת בעולם

נפתלי בנט בירך את מארק מליאר ואיאד שלבי בטוויטר: "אלופי העולם שלנו", וגם: המענקים שיקבלו מליאר ומאמנו יעקב בנניסון. לי נוף, שליחת ONE לטוקיו

|
מארק מליאר עם מדליית הזהב (רון בולוטין)
מארק מליאר עם מדליית הזהב (רון בולוטין)

מארק מליאר הישראלי עשה היום (שישי) היסטוריה כאשר זכה במדליית הזהב במשחקים הפראלימפיים בטוקיו 2020, תוך שהוא שובר את שיא העולם ב-1.71 שניות. ראש הממשלה, נפתלי בנט, בירך בטוויטר וכתב: “מארק מליאר ואיאד שלבי - אלופי העולם שלנו! בשם מדינת ישראל כולה אני מברך אתכם על הישג אדיר ושתי מדליות זהב, ועל שבירת שיא עולמי (!) של מליאר. הנבחרת הפראלימפית - אתם הנבחרת הכי מרגשת ומעוררת השראה בעולם, ההישגים הנפלאים שלכם הם רק בונוס”.

בנוסף, השחיין הישראלי יקבל מהוועד האולימפי מענק של 500 אלף ש”ח, לצד מענק של 180 אלף שקלים שיקבל מנותנת החסות שלו – בנק הפועלים. המאמן, יעקב בנניסון, יזכה במענק של 125 אלף ש”ח, בשל העובדה שזו מדלייה שנייה אחרי זו של איאד שלבי. גם המאמן יזכה למענק מבנק הפועלים ויקבל 90 אלף ש”ח. אם מליאר יזכה במדליה נוספת, הוא יקבל עליה 50 אחוז מהמענק, כלומר 250 אלף שקלים.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, שיבח: ״שיא עולמי אדיר למארק מליאר! מארק זכה במדליית זהב אדירה עם משחה מדהים וממלא שוב את כולנו בתחושת גאווה גדולה. עוד מדליית זהב לישראל ועוד ניצחון של כישרון ייחודי ורוח גדולה".

חילי טרופר (רדאד ג'בארה)חילי טרופר (רדאד ג'בארה)

ההתאחדות לספורט נכים בישראל הוסיפו: “מארק הכובש! מליאר ממועדון איל״ן חיפה אשר מתאמן אצל יעקב ביננסון, כבש עוד פסגה.מארק זכה במדליית זהב במשחה ל-200 מטר מעורב לאחר שסיים את המשחה בזמן של 2.29:01 דקות תוך שהוא קובע שיא עולם! מארק שמחזיק כבר בתארים: אלוף אירופה, אלוף עולם ושיאן עולם הוסיף לעצמו את התואר הנחשק מכולם: אלוף פראלימפי!”.

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, שוחח גם הוא עם השחיין ובירך אותו על זכייתו בזהב: “מארק, זה כל כך מרגש. שום דבר לא יכול לעצור אותך. גם מדליית זהב וגם שיא עולם כחול-לבן. מאחל לאחיך וגם למאמן יעקב ביינינסון המיוחד שלך מדליות בהמשך המשחקים. כל הכבוד!”. הנשיא הוסיף כי הוא מצפה לראותו בבית הנשיא לצד המשלחת כולה בהקדם.

יצחק הרצוג (רויטרס)יצחק הרצוג (רויטרס)

רו״ח אהוד רצאבי, יו״ר עמותת איל״ן, אמר: ״מארק הוכיח שוב שהוא אלוף עולם. הוא דוגמה ומופת לנחישות ומצוינות. מארק הביא לנו הישג אדיר עבורו, עבור משפחתו, לעמותת איל״ן ולמדינת ישראל אנו גאים בו ואוהבים אותו מאוד״.

יהודה מרמורשטיין, מנכ"ל ומייסד עמותת 'עלה' - הרשת הלאומית לטיפול באנשים עם מוגבלויות, בירך: "מארק, הבאת גאווה לעם ישראל כולו, אבל בעיקר תקווה וחזון לכלל האנשים והילדים עם מוגבלויות בישראל ובעולם כולו. שברת תקרת זכוכית ונתת תקווה לכל כך הרבה אנשים ומשפחות שראו אותך צולח בנחישות את כל האתגרים ושובר את השיא העולמי”.

גם יו״ר הוועד הפראלימפי, שוקי דקל, הצטרף למברכים ואמר: ״השחיין שלנו מרק הוכיח עד כמה הוא ספורטאי ענק והנה הוא שיאן עולם ואלוף אולימפי. כבוד גדול וגאווה ענקית. התרגשות ענקית״. אלי בירנבאום, יו”ר ההתאחדות לספורט נכים, הוסיף: “מארק היה נהדר ומרגש. כבוד גדול לנו ולמדינה. אני מאחל הצלחה לכל הנבחרת בהמשך ושבת שלום״.

יור הועד הפראלימפי שוקי דקל (נעם מורנו)יור הועד הפראלימפי שוקי דקל (נעם מורנו)

מנכ״ל הוועד הפראלימפי, ניסים סספורטס, אמר: ״ידענו שבבריכת השחייה יש המון אופציות למדליות, יש לנו נבחרת מצויינת שבנויה לא רק משחיה.אבל בשחייה יש לנו פוטנציאל אדיר למדליות. אמרנו שנבוא צנועים כי הכל יכול לקרות, מדובר בחבר׳ה צעירים. עמי דאדון שיאן עולם ואתמול הוא זז ופסל ועבודה של 5 שנים ירדה לטמיון, הוא ישפר את זה. אנחנו לא כועסים עליהם שהם לא מצליחים אנחנו מחבקים אותם שהם מצליחים״.

המנהל המקצועי, רון בולוטין, אמר: “מארק הוא מקצוען, הוא מתאמן פעמים ביום ושוחה 12/13 קילומטרים ביום. זה מה שצריך לעשות כדי להגיע לרמה העולמית. זה היה המשחה הראשון שלו במשחקים פראלימפיים. זה הזכיר לי את המקצה שלי ב-1980. לפני משחקים אתה לא יודע להעריך באיזה כושר אתה נמצא ואחרי מקצה אחד אתה כבר יודע להעריך.הוא שיפר את השיא האישי שלו ב-3 שניות ואת שיא העולם בשנייה וזה ייתן לו המון ביטחון להמשך״.

דב קוטלר, מנכ״ל בנק הפועלים הנותן חסות למליאר, אמר: ״הנחישות של הספורטאים הפראלימפיים היא השראה אמיתית לכולנו - אצלכם ההחלטה להצטיין היא אתגר יום יומי״. בנוסף לתמיכה של קרן פועלים בקהילה במליאר, קוטלר הודיע על מענק מיוחד על הישגיו במשחקים הפראלימפיים בטוקיו של 180 אלף ש״ח, ו-90 אלף ש״ח למאמנו יעקב ביננסון.

מדובר במדליה ה-377 לישראל במשחקים הפראלימפיים, כאשר זו מדליית הזהב ה-125. ישראל זכתה גם ב-123 מדליות כסף ו-129 מארד. איאד שלבי זכה גם הוא במדליית הזהב בשחייה, וכזכור קיבל גם הוא מענק בסך 500 אלף ש”ח.

אסור לפספס
נגןמחזירים לו: זידאן אוכל את תרגיל הסיבוב
סוף סוף: מישהו עשה לזידאן תרגיל "זידאן"
נגןנשבר שיא חדש! לאופניים הגבוהים בעולם
נשבר שיא מטורף! האופניים הגבוהים בעולם
נגןאנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
אנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
נגןניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
ניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */