יום שבת, 15.06.2024 שעה 03:40

רוטנשטיינר היה מעורב גם אתמול בעניין דאבור

כפי שנחשף ב-ONE: המאמן האוסטרי, עליו זועמים בהתאחדות, זימן את החלוץ אחרי שחשב שהוא כלל לא צריך להתייחס לפוסט. השחקן לא התייחס לימים הסוערים

|
וילי רוטנשטיינר ומונס דאבור (חגי מיכאלי)
וילי רוטנשטיינר ומונס דאבור (חגי מיכאלי)

בהתאחדות לכדורגל הפעילו אתמול (חמישי) לחץ כבד ביותר על חלוץ נבחרת ישראל, מונס דאבור, כדי שיפרסם נוסח הבהרה על הפוסט שכתב בזמנו. בהתאחדות אף הפעילו גורמים הקשור להתאחדות כדי שישוחחו עם החלוץ ויגיעו עמו להבנות.

ב-ONE חשפנו לראשונה על הכוונה של מאמן הנבחרת וילי רוטנשטיינר להזמין את דאבור ועומר אצילי לסגל הנבחרת. כפי שכבר חשפנו לראשונה השבוע, רוטנשטיינר העביר מסר לחלוץ: אל תפרסם התנצלות, אתה לא צריך. ובהתאחדות זעמו על התערבות המאמן כאשר גורמים ציינו כי היו מקומות שכבר היו מטיסים באותו הרגע את המאמן מהנבחרת. זה היה כאשר דאבור הגיע לנוסח הבהרה עם ההתאחדות אבל אז בגלל בקשת רוטנשטיינר הוא חזר בו והפנה את אנשי ההתאחדות למאמן הלאומי.

הפרסום הראשון על דאבור ב-14.8 (מערכת ONE)הפרסום הראשון על דאבור ב-14.8 (מערכת ONE)

רוטנשטיינר היה מעורב בעניינים גם אתמול ממש כמעט עד הרגע האחרון. הוא כבר סגר על זימון החלוץ לפני כשבועיים, ולא חשב שבהתאחדות צריכים להתערב לו בזימונים. בסופו של דבר בשעת ערב מאוחרת דאבור התרצה והגיע להבנות לגבי נוסח ההבהרה עם אנשי ההתאחדות לכדורגל, שאין בו למעשה שום התייחסות לפוסט שכתב בעבר ועורר את כל הסערה.

דאבור, כך מספרים סביב ההתאחדות, רצה לכתוב בנוסח ההבהרה דברים קשים עם ביקורת כלפי גורמים שונים, אך בהתאחדות הרגיעו אותו וביקשו ממנו לפרסם נוסח יותר מרוכך. גם בהתאחדות ידעו שדאבור כבר הבהיר בזמנו את הפוסט ומה שכתב, לכן לא היו יכולים לדרוש ממנו יותר מדי בהבהרה בפעם ה-3 שדאבור עשה אמש סביב הפוסט שפרסם בזמנו. בסופו של דבר, דאבור לא עורך מסיבת עיתונאים כפי שהיו גורמים סביב ההתאחדות שחלמו על כך, ומבחינת שחקני הנבחרת אין לו כל בעיה לדבר איתם, כי עם הבכירים הוא חזר להיות בקשר כמו בעבר, כמו ערן זהבי לדוגמה שאף סימן לו לייק לאחרונה על תמונה שהעלה.

מונס דאבור (רדאד ג'בארה)מונס דאבור (רדאד ג'בארה)

גם מהרגע הראשון דאבור היה נחוש לחזור נבחרת, וכך גם ידע רוטנשטיינר, והוא אמר לאנשי הנבחרת כי אף יודע שהוא יספוג קרוב לוודאי קללות מחלק מהקהל שיגיע למשחק מול אוסטריה במסגרת מוקדמות המונדיאל. בהתאחדות כאמור זועמים על מאמן הנבחרת, אומרים שהוא היה מודע לכל הדברים בפגישה שנערכה עמו השבוע באמצעות הזום.

אין ספק שכל הדברים הללו לא יוסיפו להמשך דרכו של רוטנשטיינר בנבחרת אלא אם יוציא תוצאות טובות במשחקים הקרובים מול איי פארו, אוסטריה ודנמרק. בסביבת ההתאחדות אמרו כי על מה שמאמן הנבחרת עושה בכל ההתנהלות סביב דאבור: “היו מקומות שכבר היו זורקים אותו”.

רוטנשטיינר אמר לא מכבר בראיון ל-ONE ואף חשף בנושא האם יהיה אפשרי לזמן את דאבור כי: “ברור, כמובן שראיתי את הקונפליקט שהיה בכל המדינה. אגיד זאת כך, אני עצוב מאוד שבמדינה כזו נפלאה, מצב כזה התרחש. זה הוריד לי את המוטיבציה מאוד. אבל מבחינתי כמאמן נבחרת אני לא מקיים שום הפרדה בין ערבי, יהודי, צ'רקסי. מבחינתי אלו אנשים עם אישיות אדירה ושחקני נבחרת ישראל. אני לא מכניס פוליטיקה לנבחרת. הכי חשוב היא שהנבחרת הלאומית מאוחדת ונשארת ביחד ואם זה אפשרי, זה מפתח עבורי בבחירת  השחקנים. בסוף ההחלטה הסופית שלי".

וילי רוטנשטיינר ומונס דאבור (רדאד ג'בארה)וילי רוטנשטיינר ומונס דאבור (רדאד ג'בארה)

רוטנשטיינר גם חשף כי בעקבות האירועים: “אבל קרה משהו בחוץ עם המלחמה וזה השפיע על הנבחרת כי דברים חדרו מבחוץ. זיהיתי שבמצב הזה עדיף שהוא לא ישחק, וגם היה סיכון גבוה מאוד לפציעה זו. זה המצב הכי קשה שחוויתי כמאמן עד כה. ראינו שמה שקרה מבחוץ השפיע בפנים, אבל הנבחרת הלאומית היא נבחרת אהובה.   אני מאוד ששוב נצליח לייצר את התמונה שנבחרת ישראל היא יחידה אחת, שיש לנו מטרה משותפת ושכלם נותנים הכל בכל מצב ומאוד מחויבים לנבחרת".

כזכור, בחודש מאי, כאשר נרשמו עימותים קשים ומתיחות גבוהה בהר הבית, דאבור העלה פוסט עם תמונה של הר הבית וציטט את הקוראן: “אל תחשבו שאלוהים לא רואה את עושי העוולה. יום יבוא והוא יתחשבן איתם", הדבר הוביל לתגובות  זועמות לאותו פוסט. בעקבות מה שקרה, וילי רוטנשטיינר יחד עם דאבור בשיתוף ההתאחדות לכדורגל החליטו שזה לא יהיה נכון להזמין אז את דאבור למשחקי הידידות שהיו בחודש יוני מול מונטנגרו ופורטוגל.

מונאס דאבור (רדאד ג'בארה)מונאס דאבור (רדאד ג'בארה)

בנבחרת הוציאו בזמנו הודעה רשמית כי מאמן הנבחרת שוחח עם דאבור והחליט כי בסיטואציה הנוכחית השחקן אינו יכול לתרום לנבחרת כפי שמצופה מכל שחקן שנמנה על הסגל. דאבור מצידו הוסיף כי אירועי התקופה האחרונה לא מאפשרים לו להתרכז ב-100 אחוז באתגרים המקצועיים של הנבחרת.

דאבור עצמו אמר אז כי: "אין לי שום כוונה לפרוש מנבחרת ישראל והבהרתי  זאת בשיחות הכנות שהיו לי עם המאמן ועם יו"ר ההתאחדות. כל מה שאני זקוק לו עכשיו, ואולי לא רק אני, זה פסק זמן כדי לתת לרוחות להירגע, בתקווה ובאמונה שהזמן יאפשר לכולנו לחזור לעסוק בכדורגל, לטובת הנבחרת ולטובת הדו קיום. אני חלק מנבחרת ישראל ואמשיך להיות שחקן נבחרת ישראל. ניסיתי להסביר פוסט שבא מהלב ולא הייתה בו כל כוונה לפגוע באף אחד, אבל הנסיבות הפכו את ההקשבה וההבנה לבלתי אפשרית. תמיד האמנתי בדו קיום, תמיד פעלתי לטובת אחדות ושותפות, וכך אמשיך לעשות". 

אסור לפספס
נגןמחזירים לו: זידאן אוכל את תרגיל הסיבוב
סוף סוף: מישהו עשה לזידאן תרגיל "זידאן"
נגןנשבר שיא חדש! לאופניים הגבוהים בעולם
נשבר שיא מטורף! האופניים הגבוהים בעולם
נגןאנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
אנדריק מול לאמין ימאל: מי מקפיץ יותר טוב
נגןניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
ניימאר משתף על החיים היפים בערב הסעודית
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
יורו 2024
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */