יום רביעי, 17.04.2024 שעה 10:25

רוטנשטיינר על דאבור ואצילי: כל אחד יכול לטעות

מאמן הנבחרת על השניים לאחר זימונם: "הם לא רצו לפגוע באיש", "רפאלוב? הדלת פתוחה", "המשימה ברורה, צריכים אחדות", "אולי להתאחדות יש משהו נגדי"

|
וילי רוטנשטיינר (ראובן שוורץ)
וילי רוטנשטיינר (ראובן שוורץ)

אחרי פרסום סגל נבחרת ישראל למשחקי מוקדמות מונדיאל 2020, המאמן וילי רוטנשטיינר דיבר היום (שישי) במסיבת עיתונאים על הזימונים, המשחקים שמצפים לחבורה הלאומית וכן כמובן על שני השחקנים שחזרו ללבוש את המדים בכחול-לבן – עומר אצילי ומונס דאבור. המסע”ת הועברה בשידור חי באתר ONE.

רוטנשטיינר אמר: “אני רוצה להתחיל בלברך את מכבי ת”א ומכבי חיפה על ההעפלה לקונפרנס ליג, זה צעד חשוב לכדורגל הישראלי ולשחקנים הצעירים כדי להשיג ניסיון. ברכות גם למאמנים, אני יודע שזה קשה אם לא מעפילים, אבל גם הפועל באר שבע עשתה הופעה יפה, היה חסר לה מזל, אבל מגיעות ברכות גם לרוני לוי”.

וילי רוטנשטיינר (ראובן שוורץ)וילי רוטנשטיינר (ראובן שוורץ)

“יש לנו חבר צוות חדש, טל בן חיים, שחקן עבר נהדר, תפקידו יהיה מאמן ההגנה, במיוחד של השחקנים הצעירים, והוא ינסה להרים את השחקנים הללו למעלה. המטרה שלנו היא שיהיו שחקני הגנה בחמש הליגות הבכירות, אז ברוכים הבאים לטל. לפני שאדבר על ההזמנות, אני רוצה גם לדבר על התקופה האחרונה”.

טל בן חיים (נעם מורנו)טל בן חיים (נעם מורנו)

האוסטרי המשיך והתייחס לדאבור ואצילי: “בעבר, שחקנים עשו טעויות, והטעויות השפיעו גם על חדר ההלבשה. בכל העולם אנשים עושים טעויות, אין מקום שלא עושים בו טעויות, אבל כל אחד מהשחקנים שלי יודע איזו אחריות יש לו כשחקן לאומי. עבורי, תמיד יש שתי החלטות – לחתוך את השחקן, לצרף שחקן אחר וזה הכול, אבל אני בחרתי בדרך אחרת. בחרתי עם ההתאחדות לדבר עם השחקנים על המצב, כי בסוף המטרה שלנו היא להשתפר וללמוד מהטעויות האלה”.

“שחקן טוב תמיד מראה איך הוא צומח אחרי הפסד, ואני חושב שכל השחקנים האלה נתנו הצהרות ברורות, ועבורי הם לא רצו לפגוע באף אחד. מבחינתי, אני לא פה כדי לתת פידבק למצבים קשים במדינה, אני כאן לנבחרת, ואני אוהב לעבוד כאן עם השחקנים. כשאני אומר זאת אני מתכוון שאין הבדלים בין השחקנים, וככה זה צריך להיות בכל המדינה”.

עומר אצילי (עמרי שטיין)עומר אצילי (עמרי שטיין)

“כשאני מזמן שחקן, אני מזמן שחקן לאומי, וצריך להראות אחדות ולהיות גאים להיות חלק מהנבחרת הזאת. אני יודע שכל שחקן שמזומן בא עם הרבה גאווה ורוצה לתת הכול. צריך להראות את האחדות גם במגרש, לא בדיונים ובפוסטים, אלא לדבר במגרש ולהראות לכל המדינה שאפשר להיות גאים בנו. המשימה שלנו ברורה לגמרי במוקדמות המונדיאל, ויש לנו אתגר תחת נסיבות קשות”.

“חייבים להתרכז במשחק הראשון במלוא תשומת הלב, המטרה היא לנצח ואולי לחזור עם המקום השני או השלישי. אנחנו רוצים את האוהדים איתנו, רוצים ליצור הצלחה ישראלית. התהליך כבר בעיצומו. אני מבטיח לכם שאני יכול לשלוט במצב מבפנים, אבל זה יהיה מדהים אם כולם יהיו מאחורנו במיוחד בחיפה”.

מונס דאבור (רדאד ג'בארה)מונס דאבור (רדאד ג'בארה)

רוטנשטיינר המשיך: “יש לנו את ביברס נאתכו, ערן זהבי ומונס דאבור, שהראו גאווה לשחק בנבחרת. זו דוגמה לכל המדינה. יש לכם את השמות של המזומנים, לא אדבר על כל שחקן אבל אסביר על נקודות המפתח. רצינו לתת לשחקנים אפשרות ל-3 שוערים מנוסים להיות חלק מהנבחרת. יש שני קשיים בהגנה שקשורים בחודשים האחרונים, כי חאתם עבד אלחמיד לא כשיר במאה אחוז, אבל הוא רוצה להיות חלק”.

“מצד שני יש לנו את עופרי ארד שחזר מפציעה, אז החלטנו ללכת על בטוח, כי לאבו עביד הייתה יכולת טובה בבאר שבע ולאורי דהן גם כן. אני לא יכול להביא יותר מדי שחקנים חדשים שלא מכירים את הסגל ואיך הדברים עובדים, זו תהיה טעות מבחינתי, אבל החלטתי כן לצרף שחקן שנראה מעולה בעונה האחרונה, עומר אצילי, עקבתי אחרי מה שעשה וכאן הוא חייב להיות חלק מהסגל”.

אורי דהן (עמרי שטיין)אורי דהן (עמרי שטיין)

“את כל שאר השחקנים אתם מכירים, הם הצטרפו לסגל שלי במשחקים האחרונים, אבל זה ההסבר שלי להזמנות. אני רוצה להגיד משפט לגופים המארגנים, קשה לארגן טיסות כאלה אז הרבה תודה על כל התמיכה כדי לארגן את הטיסה מישראל לאיי פארו, כולל המטוס הפרטי, עשו את הטוב ביותר בנסיבות האלו, גם בטיסה חזרה, עשו הכול כדי שיהיה הכי טוב שאפשר”.

האם דאבור היה צריך להתנצל: “יש אולי משהו בהתאחדות נגדי, זה לגמרי לא נכון, היה תהליך טוב. מבחינתי הסיטואציה באביב כשהייתה את המלחמה, למדתי מזה הרבה. זה עזר לי להבין את התהליך, אבל מה שעשינו בפנים ועם השחקנים, אני הרגשתי בהמשך תמיכה מלאה, אני חושב שההצהרה שלו הייתה ברורה”.

ווילי רוטנשטיינר (נעם מורנו)ווילי רוטנשטיינר (נעם מורנו)

אי זימונו של רפאלוב: “אתם מכירים את הסגל, רפאלוב שחקן נהדר, אבל יש שחקנים טובים בעמדה שלו, רפאלוב לא היה זמין לנבחרת, מבחינתי הדלת לרפאלוב פתוחה, הוא שחקן נהדר, ובקיץ כשלא היה את דאבור והיו בעיות עם שחקני ההתקפה, רציתי שהוא יבוא וזה מראה שאין לי משהו נגדו, אבל הוא לא שחקן עם עדיפות חמישית או שישית, הוא אמור להנהיג”.

המוטיבציה לנצח והכושר: “אנחנו רוצים לנצח במשחק ואז להזמין את כולם לבוא לחיפה ולראות אותנו עושים משחק טוב מול אוסטריה. אני קצת עצוב על ניר ביטון כי הוא פתח טוב, אבל מצד שני יש לנו דור חדש, ואני אוהב את זה, אחרי השער של עבדה בסלטיק שוחחתי איתו, ואפשר היה להרגיש כמה האישיות שלו צמחה, וזה מה שאנחנו רוצים לראות”.

איך עופרי ארד זומן לאחר שבקושי שיחק לאחרונה: “מבחינתי הוא כשיר לחלוטין, טל בן חיים גם בקשר עם הקבוצה, הוא כשיר ומבחינתי אני גם רוצה שיפתח, הוא שחקן חשוב לעתיד שלנו, זה יתרון גם אם יהיה לנו אותו לכמה דקות”.

עופרי ארד (עמרי שטיין)עופרי ארד (עמרי שטיין)

למה פותח עם שלושה בלמים: “אם מנתחים את היורו, כמעט 50% מהנבחרות השתמשו ב-3 בלמים. דנמרק למשל שיחקה ברבע גמר עם 3 בלמים בצורה חזקה, זה לא בהכרח אומר מערך הגנתי, הם שינו מערך מול וויילס 3 פעמים במהלך המשחק, זה מדהים מה שעשו במהלך המשחק, קשה לשחק ככה כי לא יודעים איך הנבחרת מסודרת, וגם אנחנו התחלנו לתרגל את זה, והמטרה היא שתהיה גמישות טקטית במהלך המשחקים. יש כאן שחקנים אינטיליגנטים שיכולים לעשות את זה. יהיו מקרים שנשחק גם ברביעייה אחורית, המטרה היא לשפר את הגמישות הטקטית כדי לבלבל את היריבות”.

מה יהיה לדעתו הצלחה במשחקים הקרובים: “המטרה שלנו היא ברורה, 3 נקודות מול איי פארו, אני מוכן לאוסטריה ודנמרק אבל עדיין לא חושב על המשחקים האלו, אין צורך לדבר על לעשות 9, 7 או 6 נקודות, יש בפנינו אתגר גדול מול איי פארו, מכבדים אותה ונשחק במאה אחוז ריכוז. כל שחקן הבטיח שיהיה מעל הרמה הממוצעת שלו. כשאנחנו רוצים להצליח מול אוסטריה ודנמרק, צריכים לשחק מעל הרמה שבדרך כלל. ואם נעשה את זה כבר מהמשחק הקרוב, נוכל לחשוב על המשחק הבא. אני מכיר טוב את אוסטריה ואת החסרונות שלה, ואולי מול אצטדיון מלא זה יכול לקרות”.

שחקני נבחרת ישראל חוגגים עם דור פרץ (רדאד ג'בארה)שחקני נבחרת ישראל חוגגים עם דור פרץ (רדאד ג'בארה)

האם מהמועדונים ביקשו ממנו לעשות רוטציות: “ביקשנו לפתוח את הליגה מוקדם יותר, אבל לא אישרו לנו, דיברו איתנו ממכבי ת”א וחיפה, ביקשו מאיתנו מנוחה לשחקנים, חייבים לחשוב גם על השחקנים בגלל העומס, אבל אנחנו גם רוצים לנצח במשחקים. צריכים לקחת סיכונים”.

מה הוא מצפה לראות מעומר אצילי במגרש: “שוחחתי איתו בטלפון, הוא הופתע שדיברתי איתו ישירות, הוא יצטרך התחלה חדשה, הוא שחקן נהדר, הוא יכול להיות שחקן מפתח כאן, הוא יכול להיות חשוב אבל יצטרך להראות את הגרסה הטובה ביותר. הוא כמובן יקבל הזדמנות לעשות את זה”.

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */