יום שבת, 01.06.2024 שעה 13:34

מורן סמואל נפסלה ותתחרה שוב על עלייה לגמר

אחרי שכבר עלתה, לחותרת הישראלית פסלו את המקצה: "אתגרים עושים אותי טובה יותר". קרולין טביב איבדה סיכוי לזכות במדליה. לי נוף, שליחת ONE לטוקיו

|
מורן סמואל (מיכל פיינבלט)
מורן סמואל (מיכל פיינבלט)

דרמה סביב החותרת מורן סמואל, שסיימה ראשונה את מקצה המוקדמות בזמן של 11:03:52 דקות והעפילה אוטומטית למשחה הגמר שייערך ביום ראשון, אולם לאחר מכן פסלו לה את המקצה בגלל הכיסא והיא תתחרה מחר שוב ברפסאג על העלייה לגמר א’. הסיבה: סמואל משותקת מהחזה ומטה מה שאומר שאין לה תנועתיות עם הגב לעומת המתחרות שלה שכן מזיזות את הגב.

הכיסא שלה בסירה הותאם למצב והוסיפו לו בוכנות כדי שיזוז. היא התחרתה איתו כבר בסבב במהלך השנה אבל ועדת השופטים בדקה את הכיסא והחליטה לפסול אותו. כעת, הכיסא יקובע כדי שלא יזוז ותהיה לה הזדמנות מחר להתחרות על מקום בגמר. סמואל כתבה באינסטגרם לאחר מכן: “אתגרים רק עושים אותי טובה יותר”.

עוד הוסיפה: “למרות שסיימתי ראשונה השופטים בתחרות ערערו על הכיסא שיש לי בסירה בטענה שהוא חדשני מדי. לכן אצטרך להתחרות שוב מחר בחצי הגמר, לאחר שעשינו מספר שינויים בכיסא. מי שמכיר אותי יודע שאני לא נשארת שנייה אחת בעבר ומסתכלת רק קדימה, שאתגרים עושים אותי חזקה יותר ורעבה יותר, שככל שאני יכולה אני מנסה להפוך חסרונות ליתרונות. אין ספק שזה יקשה על הביצועים שלי, אבל אני לא מתחמקת מההבטחה לעשות הכול כדי לרגש את כולכם על הפודיום ביום ראשון”.

מורן סמואל (לילך וייס)מורן סמואל (לילך וייס)

בתוך כך, בעקבות פסילתה של החותרת מורן סמואל מבית הלוחם תל אביב שהתחרתה היום בבוקר במוקדמות החתירה לסירת יחיד, ד״ר אסנת פליס דואר, ראש היחידה המדעית והטכנולוגית הסבירה כי בשנתיים האחרונות שופרה משענת הגב בכיסא הסירה של מורן בשיתוף פעולה שנעשה עם הטכניון. 

״מורן בקונפיגרציה הנוכחית כבר התחרתה פעמיים בתחרויות בין-לאומיות כולל אליפות אירופה, בהן לא הועלו הערות או השגות על השיפורים. כמו כן מורן הורשתה להתחרות הבוקר לאחר בדיקת הסירה.  חוקת הענף שמתייחסת גם להיבטים הטכניים ולתצורת הסירות, אינה מתייחסת למשענת הגב. הדבר יוצר ״ג׳ונגל״ וכל חותר/ת עושה התאמות על פי הצרכים האישיים שמותאמים לסוג המגבלה שלו”. 

“סעיף ״החדשנות״ של חוקת הענף, עליו נפסלה מורן, כולל 5 סעיפים. לא הובהר באיזה סעיף מדובר (הסעיף שהוביל לפסילה), אם כי סביר להניח שהועדה הסיקה כי החדשנות במקרה זה מקנה יתרון יחסי לחותרת על פני המתחרות”, אמרה. “מבחינתי אין הבדל בין פרוטזת הריצה המשוכללת, למשענת הגב של הסירה״ הוסיפה אסנת. ״מדובר בחדשנות שזמינה לכולם שמטרתה לפצות על מוגבלות החותר כפי שפרוטזות ריצה, או כיסאות גלגלים משודרגים עושים״.

מורן סמואל (ראובן מגנג׳י)מורן סמואל (ראובן מגנג׳י)

כמו כן, שחקנית טניס השולחן, קרולין טביב הייתה רחוקה היום (הלילה שבין חמישי לשישי) ניצחון אחד מהבטחת מדליה במשחקים הפראלימפיים בטוקיו, אך הפסידה 3:0 במערכות לפנואס סרינגהאם התאילנדית וכתוצאה מכך איבדה סיכוי לזכייה במדליה. ההפסד הציב את טביב בבית משולש יחד עם סרינגהאם וחתאם אבו עוואד הירדנית, אותה כבר ניצחה בהתמודדות הראשונה שלה במשחקים בטוקיו. יחד עם זאת, בחישובי המערכות בבית המוקדם שתי יריבותיה היו עם ניצחון והפסד, בעוד טביב הייתה במינוס של מערכה בחישובים ולכן סיימה שלישית.

המערכה הראשונה נפתחה טוב עבור הישראלית שהובילה כבר 4:9, אך היא איבדה את היתרון המבטיח והפסידה בסיומה 11:9. במערכה השנייה, טביב הפסידה 11:7 ובשלישית הכיוון היה דומה כשנכנעה 11:9. 

קרולין טביב (קרן איזיקסון)קרולין טביב (קרן איזיקסון)

טביב שיתפה לאחר ההפסד: “הייתה התחלה טובה, ברגע שהמאמן שלה לקח טיים אאוט היא חזרה למשחק. קצת רעדו לי הידיים, זה הזכיר לי משחק שלי איתה בעבר ושאחרי פסק הזמן היא חזקה. איבוד המערכה הראשונה קצת שבר אותי מנטלית והיה לי קשה להתאושש מזה. הרבה כדורים לא נכנסו, קצת פחד מלשחק וזה לא מתאים לי, זה לא המשחק שלי ואני לא יכולה להיגרר למשחק האיטי שלה. לא ככה אני משחקת וזה מה שקרה”.

עוד הוסיפה הישראלית: “מאוד כואב, הלב שלי שבור וזה הזמן להחלים. זה הספורט, יום אחד אתה יכול לנצח מישהו שלא היית צריך לנצח ויום אחד להפסיד למישהו שלא היית צריך להפסיד לו”. כזכור, במשחקה הראשון של טביב בבית המוקדם היא הפתיעה את אבו עוואד המדורגת 2 בעולם בדרגת הנכות שלה והכניעה אותה 1:3 במערכות, בניצחון הראשון שלה אי פעם על יריבתה הירדנית.  בתוך כך, החותר שמוליק דניאל סיים במקום השלישי במקצה המוקדמות שלו והרביעי הכללי לאחר שעצר את השעון בזמן של 10:22.90 דקות. ישתתף במקצה המוקדמות הנוסף, שממנו יוכל להעפיל לגמר. דניאל סיפר: “היה בסדר למקצה הראשון, להרגיש את המים. התנאים לא היו כל כך טובים אבל זה לכולם. המטרה מכאן ללכת ולהשתפר ולהעלות לגמר, לסיים אחד מהשניים הראשונים”.

כמו כן, רביעיית החתירה מבית הלוחם תל אביב - אחיה קליין, ברק חצור, סימונה גורן ומיכל פיינבלט וההגאית מרלינה מילר – סיימה את המוקדמות במקום השלישי בזמן של 7:38:95. מחר תנסה הרביעייה במקצה מוקדמות נוסף לסיים בין ארבעה הראשונים ולהעלות לגמר שיתקיים ביום ראשון.

אסור לפספס
נגןכואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
כואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
נגןקאסמירו עובד עם היורש על ביעטה מעל החומה
קאסמירו מלמד את הבן שלו לבעוט מעל החומה
נגןהאם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
האם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */