יום שלישי, 16.04.2024 שעה 09:22

משרד הבריאות רוצה הגבלת התקהלות לזמן קצר

במשרד ניסו להגיע להבנות על הגבלת התקהלויות לתקופה של שבועיים-שלושה בחגים, אך במשרד הספורט סירבו לכך. הקהל יצטרך להראות שהוא שומר על ההנחיות

|
אצטדיון בלומפילד (איציק בלניצקי)
אצטדיון בלומפילד (איציק בלניצקי)

האם בשבועות הקרובים תהיה הגבלה על כמות הצופים שייכנסו לאירועי ספורט ומופעי תרבות? במשרד הבריאות מפעילים לחץ כבד על מנת להגביל את הכניסה לאצטדיונים ולאולמות בחגים, כאשר המטרה היא לצמצם מגע בין אזרחים ולמנוע עלייה חדה בהידבקויות בווירוס הקורונה. ישיבת קבינט הקורונה הקרובה תכריע.

כזכור, השר טרופר קיים השבוע ישיבת חירום עם בכירים בספורט הישראלי ודרש להקפיד על מסכות ביציעים ובמגרשים על מנת להימנע מהחלטה שכזאת. אם באצטדיוני הכדורגל יקפידו בסוף השבוע הקרוב על עטיית מסכות וסדר, ניתן יהיה להציג זאת בפני מקבלי ההחלטות ולהוכיח להם שנשמרים הכללים גם במקומות הללו, אליהם נכנסים רק בעלי תו ירוק, כך שאין צורך להגביל התקהלויות בתרבות ובספורט.

למעשה, הדבר שיקבע את המשך הגעת הקהל למגרשים זה מה שיקרה הערב במשחקי מכבי תל אביב ומכבי חיפה בקונפרנס ליג, וכן המשחקים בליגת העל שמתחילה בשבת ובראשון. אם התמונות מהמשחקים יראו ששומרים על ההנחיות אז הכל יהיה בסדר, אולם אם לא תהיה הקפדה על עטיית מסכות והכללים, הדבר יכול להוות בעיה רצינית ולהביא את המגבלות שבמשרד הבריאות רוצים, ושם ישתמשו בתמונות שיגיעו מהמשחקים הקרובים באצטדיונים השונים.

אצטדיון סמי עופר (רדאד ג'בארה)אצטדיון סמי עופר (רדאד ג'בארה)

על פי גורמים שמעורבים בפרטים, לקהל יהיה חלק גדול בקביעת המשך הגעתו למגרשים. אם האוהדים ישמרו על ההנחיות ויראו בגרות במשחקים הקרובים, גם אם מסכה היא לא דבר נעים ביציע, הדבר יוכל לסייע בהמשך הגעתו. במידה שהאוהדים לא יראו את שמירת ההנחיות ביציעים אז תהיה בעיה עם אותן הגבלות שרוצים ליישם במשרד הבריאות, למרות שבמשרד הספורט נלחמים על כך מאוד.

לחץ כבד מופעל מצד אנשי מערכת הבריאות כדי להוביל למהלך של צמצום התקהלויות. אתמול (רביעי) התקיימה פגישה נוספת בנושא בין בכירים למשרד הבריאות לבכירים במשרד התרבות והספורט, מתוך כוונה להגיע להסכמות על הגבלת התקהלויות באצטדיונים ובאולמות. נכון לעכשיו קיימת הגבלת התקהלות של עד 5,000 איש, אבל רק במקומות שבהם אין כיסאות ישיבה מסודרים, כמו בהופעות בפארק הירקון לדוגמה. הכוונה היא לכל הפחות להחיל את המגבלה הזו גם במקומות ישיבה מסודרים.

חילי טרופר (רדאד ג'בארה)חילי טרופר (רדאד ג'בארה)

בפגישה שנערכה אמש, אנשי משרד הבריאות התעקשו וביקשו מאנשי משרד התרבות והספורט לקבל את אישורם להגביל את כמות הצופים למאות בודדות למשך תקופה קצרה של שבועיים-שלושה, כלומר רק לתקופת החגים כדי שניתן יהיה להוריד את התחלואה בקורונה, אך בשלב זה במשרד התרבות והספורט מסרבים לכך.

הפגישה הזו נועדה על מנת להגיע למתווה מוסכם לפני ישיבת קבינט הקורונה הקרובה, שעדיין לא נקבעה רשמית אבל ככל הנראה תתקיים ביום ראשון. לפי ההערכות, למרות שאין הסכמות בין משרדי הממשלה על הגבלת התקהלויות באצטדיונים ובאולמות, שר הבריאות ניצן הורוביץ צפוי להעלות את הדרישה הזו שוב בישיבת קבינט הקורונה - ושר התרבות והספורט חילי טרופר יצטרך לשכנע את ראש הממשלה נפתלי בנט מדוע לא כדאי לעשות זאת.

אסור לפספס
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
נגןאיראן: השוער ספג מכות רק כי חיבק אוהדת
איראן: השוער ספג מכות בגלל שחיבק אוהדת
נגןמתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
מתאו מסי כובש חמישייה לזכותה של מיאמי
נגןחכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
חכו לסוף: ג'ורדי אלבה עם דיוק אדיר מרחוק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */