יום שישי, 19.04.2024 שעה 19:05
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
6622-5829מכבי ת"א1
5921-5829מכבי חיפה2
5521-4829הפועל ב"ש3
5036-4229הפועל חיפה4
4029-3029מכבי בני ריינה5
3635-2829בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
3733-3228הפועל ירושלים1
3239-2328הפועל חדרה2
3051-3128מכבי פ"ת3
2944-2928מכבי נתניה4
2835-3728בית"ר ירושלים5
2740-3028הפועל ת"א6
2642-2128מ.ס אשדוד7
2141-2228הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • מכבי ת"א
  • שבת, 20/04, 17:00
  • הפועל חיפה
  • בני סכנין
  • שבת, 20/04, 18:00
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 20/04, 20:00
  • הפועל ב"ש
  • הפועל ירושלים
  • שבת, 27/04, 17:30
  • הפועל חדרה
  • מכבי פ"ת
  • שבת, 27/04, 18:00
  • מכבי נתניה
  • הפועל ת"א
  • שבת, 27/04, 20:00
  • בית"ר ירושלים
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 27/04, 20:00
  • הפועל פ"ת

בכדורגל נפרדים מטל בן חיים: הסיפורים הגדולים

הבלם פרש אחרי קריירה ענפה ביותר ויקבל תפקיד בנבחרת, אוואט, נאתכו, שהר, ייני וברדה נזכרו: "הוא ייתן מניסיונו לדור הבא". גם נמני ובניון נפרדו

|
ייני, ברדה, טל בן חיים ובן שהר (רדאד ג'בארה, איציק בלניצקי, רויטרס)
ייני, ברדה, טל בן חיים ובן שהר (רדאד ג'בארה, איציק בלניצקי, רויטרס)

דור שהולך ונעלם. היום (רביעי) תם לו רשמית עידן בכדורגל הישראלי, עם פרישתו של אחד מהגדולים ביותר, טל בן חיים. הבלם שגדל במכבי תל אביב והגיע עד לרמות הגבוהות ביותר עם קריירה אדירה מעבר לים ובראשה התקופות במנצ׳סטר סיטי וצ׳לסי, הודיע שהוא תולה את הנעליים בגיל 39.

למעלה משני עשורים חלפו מאז עלה בן חיים לקבוצה הבוגרת של מכבי תל אביב. מאז, הגיע למחוזות דמיוניים עבור הכדורגל הישראלי והיה זה שפרץ את תקרת הזכוכית עבור הבאים אחריו. בולטון, סנדרלנד, פורטסמות׳, ווסטהאם, סטנדרד ליאז׳, קווינס פארק ריינג׳רס, צ׳רלטון וכאמור, עד הפסגה בדמות סיטי וצ׳לסי, בה התאמן תחילה תחת ז׳וזה מוריניו ובהמשך שיתף פעולה עם המאמן אברם גרנט וגם עם בן שהר. 

טל בן חיים במנצ'סטר סיטי (רויטרס)טל בן חיים במנצ'סטר סיטי (רויטרס)

אחרי 148 הופעות בפרמייר ליג וקריירה מפוארת כמובן גם בנבחרת ישראל בה שימש כקפטן והפך לסגן שיאן ההופעות עם 96 משחקים, בן חיים נפרד ממשחק פעיל לאחר ״ריקוד אחרון״ בחזרה במכבי ת״א ובבית״ר ירושלים. לא מעט דמויות מפתח היו שם במהלך הקריירה של בן חיים, ולפניכם חלק מאותם שחקנים/מאמנים שראו מקרוב את הדרך להצלחה של אחד מהגדולים שיצאו מהמדינה אי פעם, ושיתפו בשיחה עם ONE. 

אחד נוסף שרשם קריירה אדירה מעבר לים ומכיר היטב את הדרך להצלחה, וכמובן גם את המסלול של בן חיים, הוא דודו אוואט שוער העבר של נבחרת ישראל ומיורקה, שאמר: ״אין ספק שבן חיים הוא אחד הבלמים הגדולים שהיו למדינת ישראל. הוא מישהו ששבר מחסום של כל תקרה אפשרית בכדורגל העולמי בהשוואה לשחקנים ישראלים. הוא הגיע לאנגליה, ייצג את נבחרת ישראל בצורה מעוררת השראה, לכל שחקן כדורגל, ילד, נערים, נוער, אני מעודד נערים להסתכל על מה שבן חיים עשה במהלך הקריירה וללמוד, יש הרבה מאוד מה ללמוד. הוא דמות להשראה ומבחינתי היה לי הכבוד לחלוק איתו משחקים בנבחרת ומאחל לו הצלחה בכל״.

דודו אוואט (איציק בלניצקי)דודו אוואט (איציק בלניצקי)

בתור אחד שגם כן עשה קריירה מפוארת, מה היה שם באופי של בן חיים שהוביל אותו למקומות הללו? ״יש לו אופי של מקצועיות, מקצוענות ו-ווינריות, שלושתם ביחד וגם סוג של כריזמה ומנהיגות יוצאת דופן מעבר, לעוצמה הפיזית שיש לו והמנטליות החזקה שלו וזה משהו שמעט מאוד הספורטאים היום, לא רק כדורגלים אלא בכלל בכל הענפים בישראל, שיש להם את שילוב הדברים שיש לבן חיים. אחד שלא מוותר, תמיד עבודה קשה ותמיד ללמוד מהטובים ביותר. הקריירה שלו דיברה בעד עצמה״.

כעת, בו חיים פונה לקריירה החדשה שלו, כאשר ישמש מאמן הגנה בצוות של וילי רוטנשטיינר בנבחרת ישראל. ״זה מבורך, מספר אוואט. ״זה צעד חשוב של ההתאחדות. יש לנו מעט שחקנים שעשו את מה שעשו ברחבי העולם, כמו יוסי בניון, אליניב ברדה וכמובן בן חיים שעברו ועשו קריירה מרשימה גם בנבחרת וגם באירופה עם ניסיון. אם יתנו להם את הכלים והזמן לעבוד, גם יראו תוצאות. לטל יש את כל הכישורים, גם הניסיון הבין-לאומי וגם כושר ההתבטאות שלו, כן ירבו מהלכים כאלה ואין לי ספק שבן חיים יצליח אם יתנו לו את הכלים - זמן וסבלנות״.

וילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)וילי רוטנשטיינר (רדאד ג'בארה)

ניר לוין היה זה שהעלה את בן חיים לקבוצה הבוגרת במכבי ת״א אי שם בתחילת הקריירה. ״ההיכרות שלי איתו היא רבת שבת״, מספר המאמן. ״אני הייתי זה שהעלה אותו לבוגרים. הוא היה שחקן נוער ואני אימנתי במכבי, הוא לא היה שחקן הרכב ואז קרה שגדי ברומר נפצע והכנסתי אותו להרכב. זה היה משחק בית בבלומפילד ואני זוכר שאחרי רבע שעה אמרתי לעוזר שלי שמוליק חנין ׳יש לנו בלם להרבה שנים׳. הוא מיד הפגין נוכחות וביטחון, דקות ראשונות שלו אבל ישר אתה מרגיש שיש פה משהו איכותי באופי והאישיות שלו״.

עוד אמר: ״מאותה נקודה הוא תפס את ההרכב בקביעות. יכולת מצוינת, באותה עונה זכינו בגביע והגענו לפנדלים וכמובן שהוא רצה לבעוט למרות שהוא צעיר כי היה לו ביטחון אז בסופו של דבר גם הוא בעט. המשמעת העצמית שלו היא אדירה, הייתי נותן לו משימות לעשות מחוץ לאימון והוא היה עושה פי שניים. למשל, עבדנו איתו אחרי פגישה שהייתה לי עם נלסן הדני שאימן את הנבחרת ואני נפגשתי איתו וסיכמנו שאני עובד עם בן חיים כדי לשפר לו את רגל שמאל. בסוף האימון הוא היה נשאר ועושה כפול, הוא אחד שתמיד היה עושה יותר ואף פעם לא פחות. היינו צריכים עם גרזן להוריד אותו מהמגרש כדי שיעשה רק מה שביקשנו ולא יותר כי הוא יכול להתעייף או להיפצע, וזה טל. עובד קשה גם בחדר הכושר כשאין אימונים, תמיד נותן מעצמו וזה מה שאפיין אותו״.

ניר לוין (איציק בלניצקי)ניר לוין (איציק בלניצקי)

האמנת שהוא יגיע לרמות הגבוהות?
״האמנתי מיד שהוא יגיע לזה ובגלל זה הוא לא יצא יותר מההרכב. שיחק קבוע ובהמשך דרכנו נפגשו בכל מיני מקומות. הכרתי את המשפחה שלו ואת אבא שלו שהיה מגיע למשחקים ומלווה מרחוק, יושב בשקט ביציע בלי להפריע ובלי להרעיש וזה משהו שעשה מאוד טוב לטל בקריירה. ידענו שהוא יגיע למקומות גדולות והוא עשה קריירה גדולה באנגליה בזכות העבודה הקשה שלו״.

איך אתה רואה את ההשתלבות שלו בנבחרת? 
״אני בטוח שמה שהוא יעשה זה יצליח. הוא יכול להוסיף הרבה לכל שחקן נבחרת והגנה בפרט, אחד שעבר מסלול משמעותי בכדורגל עם הקבוצות שהוא עבר״.

ניר לוין (רדאד ג'בארה)ניר לוין (רדאד ג'בארה)

בן שהר, ששיחק איתו בתחילת הדרך בצ׳לסי וגם בנבחרת, אמר: ״את טל אני מכיר גם מהנבחרת וגם מצ׳לסי, זו באמת לא קלישאה, ראיתי בחור מקצוען ברמה מטורפת, בחור של עבודה קשה, של אמונה, אבל גם מאוד מנהיג. תמיד תראה אותו מעודד שחקנים, מכוון וזה לא משנה איך הוא משחק, תמיד מעניין אותו לדחוף את השחקנים. כמובן שהוא גם אחלה בחור בחדר הלבשה ומצחיק. למדתי ממנו הרבה מאוד גם בצ׳לסי וגם בנבחרת ואני מאחל לו בהצלחה״.

שהר סיפר על רגע משותף: ״היה איזה מקרה שאני לא ממש זוכר אותו בדיוק, זה היה בצ׳לסי. זרקתי עליו איזה משהו בצחוק והוא התחיל לרדוף אחריי באטרף בכל הקומפלקס. היה קור מטורף ושלג והוא רץ אחריי, יצאנו כגר מהקומפלקס ובסוף הוא תפס אותי, שיהיה בריא״.

בן שהר (עמרי שטיין)בן שהר (עמרי שטיין)

ביברס נאתכו, ששיתף פעולה עם בן חיים בנבחרת, אמר: ״אישיות מרתקת שעשתה קריירה מדהימה שצריך להוריד את הכובע בפניו. איש עבודה שלימד הרבה ישראלים את הדרך להצלחה בזכות עבודה קשה והתמדה ולא רק כישרון. היה כבוד עצום לשחק לצידו ובאמת מגיע לו הכבוד על כל רגע ורגע שעשה בכדורגל ובטח למען הנבחרת״.

שרן ייני ששיחק איתו במכבי ת״א והנבחרת, שיתף: ״טל הוא דמות לחיקוי, מקצוען מהמעלה הראשונה ושחקן שעשה קריירה מדהימה בחו"ל והגיע להישגים שכל אחד יכול היה רק לחלום עליהם. אני מאחל לו בהצלחה בתפקידו החדש ומאמין שהוא יצליח להקנות מניסיונו הרב לדור הצעיר של הכדורגל הישראלי״.

שרן ייני (באדיבות שער שוויון)שרן ייני (באדיבות שער שוויון)

אליניב ברדה אמר: ״בן חיים היה דמות וסמל למקצוענות, להשקעה, לעבודה קשה ולהתייחסות למקצוע הכדורגלן בצורה רצינית ומקצוענית ואני בטוח שככה יעשה אחרי הפרישה בכל תחום שיהיה בו. אני מאחל לו בהצלחה והלוואי עלינו עוד בלמים כאלה בכדורגל הישראלי״.

אבי נמני כתב: “היה לי כבוד גדול לשחק עם מקצוען ברמה הגבוהה ביותר, מאחל לך הצלחה בהמשך הדרך”.

הסטורי של אבי נמני (אינסטגרם)הסטורי של אבי נמני (אינסטגרם)

גם יוסי בניון בירך על הקריירה המרשימה: “השגת את כל מה שחלמת עליו בעבודה קשה ומלחמה. עשית קריירה מפוארת והשארת הרבה זיכרונות טובים בכדורגל הישראלי. שיהיה בהצלחה גדולה בהמשך!”.

במנהלת הליגות כתבו: “מודל לחיקוי, מקצוען, אחד הגדולים. טל, אתה השראה לכל כדורגלן צעיר – הראית איך עם המון עבודה קשה, כישרון ונחישות, אפשר להגיע הכי רחוק שאפשר. עשית המון כבוד לכדורגל הישראלי ואנחנו בטוחים שגם תמשיך לעשות. המון בהצלחה בדרכך החדשה!”. 

טל בן חיים (נעם מורנו)טל בן חיים (נעם מורנו)

כמו כן, כדורגלנים נוספים בירכו את בלם העבר ביניהם - עידן ורד: “ברכות על קריירה מדהימה, מקצוען אמיתי ומודל לחיקוי”. מיכאל אוחנה: “הייתה לי הזכות לשחק איתך, אין לי ספק שתצליח בכל אשר תעסוק”. דודו ביטון כתב: “הכי מקצוען שפגשתי”. איתמר ניצן: “גדול בלמי ישראל בכל הזמנים, כבוד גדול להיות חלק קטן מהקריירה הענקית שלך”. מיקי סירושטיין: “היה לי העונג והזכות לשחק איתך, אין מקצוען כמוך. בהצלחה בהמשך הדרך”.

אלי דסה כתב: “סמל למקצוענות ברמות הגבוהות ביותר, רעב לא נגמר והתמסרות יוצאת דופן למקצוע. ללא ספק השראה ודוגמה לכל אדם ואדם. בהצלחה בהמשך הדרך אחי היקר”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */