יום שישי, 29.03.2024 שעה 13:35

מעוררת השראה: הסיפור המרגש של מנהלת פ"ת

קורין קליזמן חלתה בסרטן, החלימה ומונתה למנהלת הקבוצה הראשונה בליגת העל. בראיון פתוח ל-ONE היא מספרת בדמעות: "חברות קוראות לי אמיצה וחזקה"

|
קורין קליזמן (רדאד ג'בארה)
קורין קליזמן (רדאד ג'בארה)

כשאומרים שבמקרים מסוימים הכדורגל מתגמד מתכוונים לסיפור הבא, ששייך למנהלת קבוצת מכבי פ"ת, קורין קליזמן, אשר שימשה כדוברת הקבוצה בשש העונות האחרונות. אם נתמקד בעובדות, הרי שמדוברת באישה הראשונה שמונתה לתפקיד מסוג זה בליגת העל, אך מתחת לפני השטח מתחבא לו סיפור גדול בהרבה, סיפור מעורר השראה אשר מעמיד את החיים בפרופורציות הנכונות.

רק לפני קצת למעלה משנתיים, השתנו חייה של קליזמן ביום בהיר אחד, כאשר היא נאלצה להתמודד עם מחלת הלוקמיה. אלא שקליזמן, ספורטאית בדמה, אשר הייתה רגילה לריצות ארוכות, לא התכוונה לוותר וכמעט שנתיים בדיוק מאז פרוץ המחלה בגופה, התרחשה סגירת המעגל כשהחלימה ועברה לעבוד במשרה מלאה במועדון בו החלה את דרכה בכדורגל הישראלי.

קורין קליזמן (רדאד ג'בארה)קורין קליזמן (רדאד ג'בארה)

בראיון כנה ל-ONE, קליזמן לא מתביישת לדבר על התקופה הקשה, מתוך רצון גדול להעביר מסר שניתן להתמודד עם המחלה הלא פשוטה ובעיקר כדי להעלות את המודעות לנושא, ולא רק בעולם הכדורגל.

“אין לי בעיה להסתובב באזור חדרי ההלבשה”

קורין, איך ההרגשה לקבל את המינוי?
"קודם כל מרגש להתחיל עונה נוספת אחרי שש שנים במועדון וכמובן שעם התפקיד החדש שלי כמנהלת קבוצה בנוסף לדוברת, זה מרגש עוד יותר ומאתגר".

ספרי את מהלך האירועים שקדמו למינוי.
"אבי (לוזון) קרא לי באמצע האימון וסיפר שגיא העלה איזשהו רעיון של למה בעצם לא להציע לי להיות בנוסף להיותי דוברת, גם מנהלת הקבוצה. אני חשבתי מלכתחילה שהרעיון הוא נחמד מאוד והכיוון שלי היה חיובי. היו לי כמה התלבטויות כי עבדתי בעוד עבודה. לעבוד כמנהלת קבוצה ביחד עם הדוברות זו משרה מלאה. אחרי יומיים של מחשבות החלטתי לקחת את האתגר בשתי ידיים ולמעשה הסכמתי להצעה של אבי. אני שמחה שעשיתי את זה כי תמיד ראיתי את עצמי במשרה מלאה במכבי פ"ת. עם התפקיד החדש זה התאפשר".

אבי לוזון (חגי מיכאלי)אבי לוזון (חגי מיכאלי)

מה הרקע הספורטיבי בבית?
"שהייתי צעירה הייתי שחקנית טניס. תמיד בבית היו שבתות של צפייה בכדורגל עם אבא שלי ז״ל. כל עולמי הוא סביב הספורט. אני רצה ומתאמנת, הבת שלי היא טניסאית והבן הקטן שלי משחק כדורגל במכבי פ"ת. תמיד היה לנו איזשהו קשר לספורט, אם זה לא בעשייה אז בצפייה".

את זוכרת את היום שהגעת למועדון?
"כן. זה היה באוגוסט 2015. היום הראשון היה משחק הליגה הראשון בעונת 2015/2016. זרקו אותי למים בתור דוברת ומשם אני כאן עד היום".

קורין קליזמן (רדאד ג'בארה)קורין קליזמן (רדאד ג'בארה)

האמנת בתחילת הדרך שתגיעי לתפקיד כזה?
"האמת שלא. בגלל שהתחלתי כדוברת ואחראית מדיה אז פחות חשבתי על הכיוון הזה, אבל ברגע שהציעו לי וחשבתי על זה, הנני כאן".

איזה חששות יש? אנחנו רואים רק גברים בתפקיד הזה עד היום. בנוסף צריך להסתובב באזור חדרי ההלבשה
"אני חושבת שזה לא רלוונטי, לפחות אצלי. אני נמצאת בקבוצה כבר שש עונות וגם כדוברת הסתובבתי באזור חדרי ההלבשה והייתי צריכה להוציא שחקנים מחדר ההלבשה לראיונות. זה לא אישיו מבחינתי כי תמיד הייתי בסביבה הזאת".

שחקני מכבי פתח תקווה (ניסן עייש)שחקני מכבי פתח תקווה (ניסן עייש)

את פורצת דרך?
"בדיעבד לא ידעתי שאני מנהלת הקבוצה הראשונה בליגת העל אי פעם. יכול להיות שאני פורצת דרך לתפקיד הזה עבור נשים אחרות. שזה משהו שאפשרי, כמו שיש דוברות ומנכ"ליות. אני חושבת שזה חשוב לשלב נשים וגברים ביחד. נשים מסוגלות ויכולות לא פחות מגברים גם אם זה כדורגל שהוא ספורט גברי. זה חשוב מאוד להראות את הגיוון הזה ולא רק בכדורגל".

איך היו התגובות למינוי?
"היו תגובות טובות. מי בירך? קודם כל הרופאה שלי בביה"ח כי מישהו שלח לה. הילדים שלי היו מבסוטים, אמא שלי וכמובן המשפחה. הם הסכימו עם הבחירה שלי ואמרו לי שאם זה משהו שיעשה לי טוב וישמח אותי אז זו בחירה נכונה. גם קולגות מהכדורגל בירכו אותי ושלחו לי הודעות".

“לא התעסקתי אם אצא מזה או לא, התרכזתי באיך אני עוברת טיפולים וזהו”

המינוי של קליזמן היה מעין רגע של נחת, אולי הרגע שסימן את יציאתה לדרך חדשה. רק שנתיים קודם לכן, ליתר דיוק ב-5.3.19, התרחש היום ששינה את חייה. "החמישי במרץ 2019, זה היום שייזכר לנצח אצלי. יומיים לפני זה לא הרגשתי טוב, מעין חולשה והתעלפתי בבית. רק שבוע וחצי לפני זה רצתי חצי מרתון. אמא שלי התעקשה שאלך לקופת החולים לעשות בדיקות. אני כמובן אמרתי לה שאולי לא שתיתי ושזה יעבור. בסוף הלכתי לעשות בדיקות ובדיקות הדם יצאו לא תקינות. כבר בצהריים הרופא הפנה אותי לבית החולים למיון להמשך בירור. יומיים אחרי שאשפזו אותי, לאחר שעשיתי בדיקת מח עצם, בישרו לי שאני חולה בלוקמיה".

קורין קליזמן (רדאד ג'בארה)קורין קליזמן (רדאד ג'בארה)

מה עובר בראש?
"למען האמת, אני לא זוכרת את השיחה עם הרופא. קיבלתי שוק. זה לא משהו שאתה מצפה לו, אתה לא מבין מאיפה זה בא לך ואיך זה יכול להיות. שבוע וחצי לפני אני רצה חצי מרתון. אז איך יכול להיות שהגוף בוגד בי?".

את מקבלת את הבשורה ומה את חושבת לעצמך? היו מחשבות עתידיות?
"אני חושבת שלא התעסקתי אם אני אצא מזה או לא. אמרו לי ‘את מתאשפזת לחודש וצריך לעשות טיפולי כימותרפיה’. בהתחלה אמרתי להם ‘לא יכול להיות, אתם טועים, תבדקו שוב פעם’. בהתחלה, פשוט לא האמנתי איך יכול להיות שאני, אישה שפעילה, שרצה, מתאמנת ושומרת על עצמי, פתאום דבר כזה נופל עליי מהשמיים ביום בהיר. הראש שלי התעסק באיך אני עוברת את הטיפולים וזהו. לא אם אני בסכנה או לא. בדיעבד לא חשבתי מה הסיכון שאני נמצאת בו. פשוט עברתי יום יום עם הטיפולים".

וזו הייתה עונה לא קלה גם לקבוצה
"זו הייתה עונה קשה מבחינתי האישית וגם מבחינת הקבוצה. זו הייתה עונת הירידה שלנו. ככה שאלו היו שני דברים במקביל".

גיא לוזון ושחקני מכבי פתח תקווה מאוכזבים (חגי מיכאלי)גיא לוזון ושחקני מכבי פתח תקווה מאוכזבים (חגי מיכאלי)

איזו תמיכה קיבלת באותה התקופה?
"שתמיד אומרים שמכבי פ"ת זו משפחה, באותה התקופה הבנתי כמה זה נכון. אם זה עומר גולן, שהיה מגיע כל יום לביה"ח במשך חודש שהייתי מאושפזת. אם זה שחקני הקבוצה שהיו מתקשרים אליי ובאו לבקר. אם זה אבי לוזון שהגיע כמובן, גיא, הצוות המקצועי. מבחינת הקבוצה קיבלתי את התמיכה הכי גדולה שאפשר. היו גם כמה דוברים שהגיעו לבית החולים לבקר אותי או מכבי ת"א ומכבי חיפה ששלחו לי שי".

עקבת אחרי הקבוצה בתקופה הזאת?
"גם כשהייתי מאושפזת באשפוז הראשון המשכתי לעבוד. המשכתי לראות את כל המשחקים בטלוויזיה וניסיתי לנהל מבית החולים את כל מה שיכולתי. זה איזשהו משהו שהחזיק אותי. שהסית את המחשבות מהמצב ומאיפה שאני נמצאת למשהו אחר".

מאיפה היו לך את הכוחות? את זאת שהיית חזקה
"תמיד חברות שלי קוראות לי אמיצה וחזקה ואני חושבת שזה משהו שבא מבפנים (מספרת בדמעות) אני אף פעם לא הרגשתי חזקה או גיבורה. זה פשוט אני וככה התמודדתי עם זה אז כנראה שאני חזקה".

קורין קליזמן (רדאד ג'בארה)קורין קליזמן (רדאד ג'בארה)

“מאז שעברתי את השתלת מח עצם אני נקייה ובריאה”

לאחר חודשיים ברובם שהתה באשפוז בבית החולים, הגיע הרגע המיוחל, שבדיעבד, היה זה שסיפק לקורין את התקווה שנמצא האור בקצה המנהרה: "בטיפול השני עברתי השתלת מח עצם. את התרומה קיבלתי מבחור מדהים בשם זיו, שתרם בצורה אנונימית דרך ‘עזר מציון’. נפגשתי איתו. אני חייבת לו את החיים שלי לעד. זו המתנה הכי גדולה שבן אדם יכול לתת למישהו. הוא בחור בן 24 שתרם למישהי שהוא לא מכיר. הוא לא ידע עליי שום דבר חוץ מזה שאני אישה בת 40. הוא בכל זאת תרם לי וזה משהו ענקי. עוד לא הזמנתי אותו למשחק כי הוא פחות בענייני כדורגל. גם ‘עזר מציון’ זה מקום מדהים שיש לו את המאגר הזה שיכול לעזור לאנשים".

אז הספורט הוא מוטיב משמעותי בחיים שלך?
"הספורט סביבי לא משנה לאיזה כיוון אני מסתכלת. לא משנה אם זה לכיוון העבודה שלי, הילדים שלי שהם בספורט או כיווני האישי שאני חובבת ריצות ואימונים. כל היום שלי קשור לספורט באיזשהו אופן".

הספקת להתאושש ולחזור לאורח חיים ספורטיבי לאחר הטיפולים?
"לאט לאט חזרתי להליכות לאחר שהתחזקתי. לפני המחלה רצתי חצי מרתון שזה 21 ק"מ. עכשיו חזרתי להליכות ולריצות ואפילו הצלחתי לרוץ 10 ק"מ במרתון ת"א ב-2020. כשאעשה חצי מרתון שוב אגיד לעצמי שחזרתי לעצמי סופית. עשרת הקילומטרים במרתון ת"א היוו הישג, כי אחרי מה שעברתי לרוץ מרחק כזה זה לא משהו שעובר חלק. אני לא יודעת אם יש הרבה שעברו מהבחינה הרפואית מה שעברתי וחזרו לרוץ ככה. אני חושבת שכל רגע נתון או דקה שאני פה, שאני רצה, זה מה שחשוב. העיקר שאני בריאה, עם הילדים שלי ומסתפקת בזה".

קורין קליזמן (רדאד ג'בארה)קורין קליזמן (רדאד ג'בארה)

המינוי הזה הוא סגירת מעגל?
"הצעד הזה היה פתיחת דף חדש. גם להתמנות למנהלת הקבוצה וגם מהבחינה האישית שעברו בחודש מאי בדיוק שנתיים מאז שעברתי השתלת מח עצם וקיבלתי את תוצאת הבדיקה שיצאה שלילית ואני מה שנקרא נקייה ובריאה, אחרי כל מה שעברתי בפן האישי בשנתיים וקצת האחרונות".

זה איזשהו פיצוי?
"אני לא חושבת שזה פיצוי. זה איזשהו סיפוק אחרי שנתיים לא פשוטות, לקבל את התפקיד. לראות שכל התוצאות שלי טובות. זו שמחה גדולה וכמו שהרופאה שלי בביה"ח אמרה לי ‘אם לפני שנה שאלתי אותה אם בכלל אחזור לרוץ, זה תגמול למה שעברתי בתקופה ההיא".

מה את מאחלת לעצמך?
"בריאות קודם כל, אושר עם הילדים ושרק אצליח מבחינת התפקיד החדש. החלום? להישאר לעבוד במכבי פ”ת עוד הרבה שנים”. 

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */