יום שבת, 20.04.2024 שעה 00:56

אושרי לוי: מתרגש כמו ילד קטן, הפכנו לאגרסיביים

מנהלה המקצועי של הפועל עירוני כרמיאל התייחס בראיון ל-ONE לסיום העונה הקודמת ("נכשלתי חד משמעית") ולמטרות העונה ("נהיה חלק מהמאבק על העלייה")

|
אושרי לוי (יונתן גינזבורג)
אושרי לוי (יונתן גינזבורג)

שלוש שנים מאז הקמתה מחדש של קבוצת הכדורגל כרמיאל, והפעם בתור ישות נפרדת, שלא כמו בגלגולה הקודם (כרמיאל/צפת), אפשר להגיד זאת בריש גלי. רוח חדשה נושבת בבקעת בית־כרם, שם שוכנת העיר כרמיאל. אושרי לוי הוותיק פותח שנה שלישית בכרמיאל. מנהלה המקצועי של הפועל עירוני כרמיאל התייחס לסיום העונה הקודמת, מצפה לפתיחת העונה ומסרב לצאת בהצהרות.

מאז כניסתו לתפקיד בנובמבר 2018, ראש העירייה החדש משה קונינסקי שינה את קו המחשבה על הספורט בעיר והכדורגל בפרט. בכדי לפתח את הכדורגל בעיר, הוחלט פה אחד לצרף למועדון את שוער העבר בן ה-47 המשמש כמנהלה המקצועי של הקבוצה: “אנחנו לא מסתכלים על קבוצות אחרות, אבל כרמיאל כן רוצה להתקדם שני צעדים קדימה ולעשות את מה שמוטל עליה. אנחנו נהיה חלק מהמאבק על העלייה”, אמר לוי.

תפסתי את אושרי לשיחה אחרי אימון אישי ובדרך לאירוע חשוב: “היה חשוב לי לעשות אימון אישי לבד. קצת לנפש, אתה יודע. אני בדרך למסיבת יום ההולדת של אמא שלי. אין משהו יותר יקר מאמא”. כמובן שלא יכולתי להישאר אדיש למשמע אוזניי ואיחלתי מזל טוב ובריאות איתנה. אחרי שיחת חולין קטנה, נכנסנו לעובי הקורה ודיברנו על מפלס ההתרגשות לקראת עונת 2021/22: “אתה יודע, לא מזמן כתבתי לצוות המקצועי והניהולי שלנו, יש לנו קבוצת ווטסאפ כזו, 'אמנם פותח עונה 30 במספר, אבל מי סופר... אבל בהתרגשות שיא'. הייתי בטוח שזה יעבור לי מתישהו, ההתרגשות הזו כמו של ילד קטן”.

יובל שבתאי מימין ובר עמר (יונתן גינזבורג)יובל שבתאי מימין ובר עמר (יונתן גינזבורג)

אושרי מספר, שלא כמו בעבר, הוא עסוק יותר בעשייה חברתית, לתרום לקהילה ופחות מתעסק בעצמו: “כשאתה שוער או שחקן ואתה דואג לחלקת האלוהים הקטנה שלך, זה אחרת. פה זה מערך שלם, משא ומתן מול גורמים אלה ואחרים, אחראי על כל מחלקת הבוגרים, עובד עם עוד צוות ניהולי ומקצועי, זה כיף גדול וההתרגשות שוברת שיאים. תענוג לעבוד עם חבר'ה כמו עומרי, ארז, אלעד. כולם”.

הערב (רביעי), באצטדיון כרמיאל בשעה 19:00, יצא לדרך משחק אימון רשמי ראשון של הקבוצה נגד בית"ר נהריה. לוי שיתף לקראת פתיחת העונה: “סיימנו משחק אימון נגד הנוער בשבוע שעבר והפעם זה הדבר האמיתי, פותחים עונה באופן רשמי. אני תמיד אומר לשחקנים שלי: “תהנו, גם אם זה משחק אימון, ליגה או גביע – תהנו. כשנהנים, תמיד יוצאים דברים חיוביים”.

חשוב לזכור, כרמיאל הגיעה לפלייאוף העליון בעונה שעברה ודווקא במאני טיים הקבוצה קרסה ולא השיגה את מטרתה: עלייה לליגה א'. במועדון התחזקו עם מוחמד אבוריא, אליה זאיקה (שחזר למועדון), שאדי חמדאן, ראמי דאהר ובשאר דאהר (השוער). כמובן שימשיכו בקבוצה גם אהוד מערבי ויובל שבתאי – שני שחקנים בעלי רקורד עשיר בכדורגל הישראלי.

כאשר שאלתי את לוי האם הוא יעמוד בין הקורות בעונה הבאה הוא השיב בצחוק מתגלגל: “תשמע, בלי לפגוע בשמות המצוינים שאמרת, אנחנו ממשיכים. בר עמר, סהר דהאן, ערן אלגרישי ועוד, עשינו התאמות ותפקידם של אנשים שמנהלים גוף כזה או אחר הוא למצוא את הנוסחה הנכונה. קרתה סיטואציה בעונה שעברה, הגענו לפלייאוף ופשוט התפרקנו. כשלנו, כולנו. אני הראשון שיקום וייקח אחריות על זה כי אני בניתי את זה, אני לא מסתתר”.

הקהל הכרמיאלי (יונתן גינזבורג)הקהל הכרמיאלי (יונתן גינזבורג)

עוד הוסיף המנהל המקצועי: “אני לא יכול להגיד שהתחזקנו, אבל כן יש כאן תלכיד עשיר, תלכיד שהוא יותר אגרסיבי מעונה שעברה. יותר 'קילרים', בוא נקרא לזה ככה, וכן, מלבדי יש עוד אנשים בקבוצה. אם זה המאמן לירון יגר שאין יותר מתאים ממנו להמשיך איתנו שנה שנייה ברציפות, עוזר המאמן שלנו, קיצי דונט, מאמן השוערים, משה פרנקו וכמובן שאנחנו מחזיקים אנליסט, שינתח את הקבוצה והשחקנים בפרט וכמובן גם מאמן כושר".

בין כל הדברים שהוא אומר לי, הוא בעצמו נזכר בשאלה החשובה מכל – האם יעמוד בין הקורות או לא? אנחנו נזכרים בשיחה שלנו לפני כשלוש שנים, שהתקיימה בסניף מקדונלד'ס בכרמיאל על השאלה האם ישבור את שיאו של יצחק חייק, שיאן גינס שהיה לשחקן הפעיל המבוגר ביותר בארץ: “תשמע, אני לא יודע, באמת. אני לא מתחמק מהשאלה, קודם כל, אני אהיה שחקן רשום, אבל זה רק בשביל לנסות לעשות איזה סיומת מאוד מאוד יפה. אני לא רוצה לדבר על זה, כי איך שאני מדבר על זה אני נתקף באי־נוחות. קשה לי לראות אותי מפסיק לשחק כדורגל, אבל לא יעזור כלום, בסוף זה יקרה”.

שוער העבר המשיך: “אני יודע להגיד יפה תודה למשחק שעשה אותי למי שאני, אבל זה כבר לפעם אחרת. אני כן אומר שאני נשאר, אני לא אמור להתאמן, אני לא אמור לשחק, אולי אולי התכנון באמת הוא לעשות איזה סיומת מכבדת. אני לא רוצה לדבר על זה כי אנחנו לא שם. אולי בראש שלי אני עדיין לא שם”.

לסיום הוסיף לוי: “יש פה פרויקט קהילתי, מאוד חשוב להגיד את זה. כי להחזיר את כרמיאל למפה מאותן שנים של 20 אוהדים, אם ספרתי גם את הסדרנים והשוטרים. אז היום לראות 600-700 איש במשחקים, זו חוויה. מה גם שלראות ראש עיר מעורב שמגיע למשחקי הנוער והנערים, זה עולם אחר. אבל אתה יודע, חוץ מהבוגרים שדיברנו עליהם לא מעט יש פה באמת את עומרי דרור, היו"ר הצעיר הזה, שעושה עבודה יוצאת דופן. הוא לקח את הכדורגל בעיר והחייה את הכל מחדש. הקים קבוצת תקשורת לצרכים מיוחדים, קבוצת בנות ונשים והגדיל את המחלקה. הכל בהתנדבות מלאה ועזרה לקהילה, זה לא מובן מאליו. אנשים מכיסם ומזמנם הפרטי עוזבים הכל למען הפרויקט הזה”.

כמה ישראליות יהיו בשלב הבתים בקונפרס?
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */