גיא בן זיו
|
בשבוע שעבר נסגרה מכירת המנויים של בית״ר ירושלים במסגרת החברות במועדון הבית”ריסט, מאחורי ההחלטה הזו מסתבר ישנה חשיבה כלכלית שלדעת אנשי בית״ר רק תגדיל את הכנסות הקבוצה ממכירת כרטיסים.
המועדון הירושלמי הצליח למכור לעונה הקרובה כ-800 מנויים בלבד בתוכנית מהפכנית ותקדימית לפיה אין מכירת מנויים רגילה, אלא מכירת חברות במועדון האוהדים בית”ריסט במסלולים שונים המצריכים מהאוהדים למסור פרטים אישיים, לרכוש מידי משחק כרטיס במחיר של חמישה שקלים, לבצע את התשלום בכרטיס אשראי ולא במזומן, ב-12 תשלומים אל מול משרד הכרטיסים ״לאן״.
ההכנסה המוערכת עד כה פחות ממיליון שקלים בגין המכירה. מסתבר שהכמות הנמוכה של המנויים שנמכרה העונה בירושלים לא ממש מדאיגה את ראשי המועדון, להיפך. בבית וגן בונים על כך שאת מירב ההכנסות לקופת המועדון ישלימו באמצעות מכירת כרטיסים בעונה הקרובה.
בהנהלת המועדון הלכו כמה שנים אחורה ובחנו את ממוצע מכירת הכרטיסים למשחקי הבית של הקבוצה (כולל אוהדי הקבוצה האורחת) וגילו כי הכמות הממוצעת של אוהדים שהגיעו לטדי (למעט עונת הקורונה) עומדת על כ-9,500 אוהדים למשחק.
על פי החישוב שעשו בירושלים, הכנסות מכרטיסים, גם אם הולכים על המינימום של 8,000 כרטיסים בממוצע למשחק (במידה ובית״ר תהיה הפלייאוף העליון) יכניסו לקופת המועדון כ-12.5 מיליון ש״ח, סכום שעומד בציפיות של הנהלת הקבוצה.
חשוב לציין כי עלות הכרטיסים למשחקים משתנה וישנם משחקים שעבורם כרטיס יעלה 120 ש״ח (מכבי חיפה, מכבי תל אביב, הפועל תל אביב, הפועל באר שבע והפועל ירושלים) ושאר המשחקים שבהם כרטיס יעלה 80 ש״ח.
״אנחנו מראש לא בתחרות עם אף מועדון בכל הקשור למכירת מנויים. המנוי הוא מתנה לאוהד שמקבל באמצעות המנוי כרטיס למשחק במחיר מוזל, זה שירות לאוהדים שלנו, הרווח מכרטיסים גבוה מהרווח ממנויים בטח במועדון שמעולם לא הגיע למספרים של 20,000 מנויים״ מסבירים בירושלים.
למרות המתיחות בין משה חוגג לארגון לה פמיליה, בבית״ר בטוחים כי אם תהיה הצלחה מקצועית יהיו המון אוהדים שיגיעו למשחקים בטדי, בטח למשחקים הגדולים. אם קומאן והשחקנים יביאו לליגה את היכולת ממשחקי גביע האוטו, אז התאוריה של הכנסות גבוהות מכרטיסים תקרוס לתוך עצמה, ובית״ר תפסיד לא רק על המגרש אלא גם בשורת הרווח בסעיף הכנסות מכרטיסים.