יום שישי, 29.03.2024 שעה 18:19

רוקאביצה עדיין בתמונה, ב"ש מרוצה: נתנו הצגה

הדרומיים חגגו את ה-0:4 על ורוצלאב, אנסה ("מפתיע ממשחק למשחק") ומיכה ("בא רעב") זכו למחמאות. החלוץ עדיין מטרה לרכש, רוני לוי רוצה גם מגן שמאל

|
שחקני ב
שחקני ב"ש חוגגים עם איתמר שבירו (איציק בלניצקי)

שמחה גדולה בהפועל באר שבע. אחרי שהפסידה במשחק הראשון 2:1, החבורה של רוני לוי לא נלחצה וחגגה על שלאסק ורוצלאב כשהביסה אותה ביכולת נפלאה 0:4 (ו-2:5 בסיכום) באצטדיון שלמה ביטוח. בכך, באר שבע העפילה לשלב הפלייאוף של מוקדמות הקונפרנס ליג, לצמד מפגשים פיקנטי נגד אנורתוזיס פמגוסטה, האקסית של אריאל הרוש, רוני לוי ודור מיכה.

"נתנו הצגה אחד גדולה, זאת הייתה טעימה לפוטנציאל של הפועל באר שבע בעונה הקרובה", אמרו במועדון. "מגיע לכולם שאפו גדול. באנו למשחק קשה נגד קבוצה איכותית, היה הרבה לחץ לפני אבל עמדנו בו כמו שצריך. ידענו שצריך לפתוח חזק ופתחנו את המשחק בבליץ. אנחנו רוצים לעשות חורף אירופי ויש לנו עוד שני משחקים לתת את הכל. יש לנו קבוצה חזקה שעוד צריכה להתחבר ולהשתפר".

יוג'ין אנסה ושגיב יחזקאל חוגגים (איציק בלניצקי)יוג'ין אנסה ושגיב יחזקאל חוגגים (איציק בלניצקי)

הבעלים אלונה ברקת שנכחה ביציע אהבה לראות את הקבוצה המתחדשת שלה והחמיאה בסיום לצוות המקצועי ולשחקנים. במועדון בכלל החמיאו לרוני לוי על ההכנה של השחקנים במצב של פיגור ולחץ מהדחה מוקדמת, כאשר שיטת המשחק של המאמן עבדה כמו שתכנן. לוי שידר לחניכיו ביטחון וביקש לעלות בטירוף למשחק כדי להשיג שער מוקדם, אבל לא ציפה לשני שערים בתוך 7 דקות. מאמן באר שבע רוצה לחזק את הקבוצה בחלוץ ומגן שמאלי, כשניקיטה רוקאביצה עדיין בתמונה. המשימה להנחית מגן שמאלי הופכת לעוד יותר מסובכת, לאחר שמשרד הבריאות הגביל את כניסת הזרים לישראל למחוסנים או מחלימים בלבד.

לוי החמיא לחניכיו בסיום והבהיר שהעבודה עדיין לא הושלמה וכולם יצטרכו את הכל כבר בשני המשחקים הקרובים נגד הקבוצה הקפריסאית שהוא מכיר כל כך טוב. השוער אריאל הרוש זכה לשבחים אחרי שהיה בין המצטיינים על כר הדשא, גם במהלך של השער המוקדם בכדור הארוך לכיוון אנסה ובכלל סיפק כמה הצלות שמנעו מהפולנים לחזור למשחק. בבאר שבע ציינו לטובה את חאתם עבד אלחמיד שערך בכורה בהרכב, הפעם בתור מגן שמאלי וסחב 90 דקות. אלחמיד הרגיש כאבים בסיום, אבל הוא אמור להיות כשיר ליום חמישי.

אריאל הרוש (איציק בלניצקי)אריאל הרוש (איציק בלניצקי)

מעל כולם בלט יוג'ין אנסה שהגיע בקיץ האחרון והוא מסתמן כבינגו גדול אחרי צמד גדול. "יוג'ין מפתיע את כולם ממשחק למשחק, ידענו שמדובר בשחקן טוב מאוד, אבל הרעב שלו להצליח פה מוציא ממנו יכולות אדירות", אמרו בקבוצה. יחד עם אנסה שהגיע הקיץ, הצטיין דוידה פטרוצ'י שעלה בהרכב ברגע האחרון והראה שליטה בכדור ובעיקר שקט בניהול המשחק.

בצוות המקצועי פרגנו לרמזי ספורי שכבש את השער השני לרשת של הפולנים ולשגיב יחזקאל שנלחם על כל כדור ובישל את השער השלישי. בקבוצה גם מתלהבים מדור מיכה ומהתוספת שהוא יכול להביא לקבוצה העונה. "מיכה בא רעב, הוא רוצה להוכיח לכולם מה הוא שווה", אמרו שחקנים. מיכה יקבל הזדמנות גדולה יותר להוכיח, הפעם מול קבוצתו לשעבר עמה זכה בגביע רק לפני שלושה חודשים.

דור מיכה (איציק בלניצקי)דור מיכה (איציק בלניצקי)

גם שחקני הבית שאיבדו לאחרונה את מקומם, תומר יוספי ואיתמר שבירו, זכו למחמאות. תומר יוספי נכנס בעקבות פציעתו של ספורי ונכנס עם הרבה התלהבות. יוספי קיבל את הקרדיט מרוני לוי והוכיח שיש לו הרבה מה לתת בדרך. איתמר שבירו קינח עם השער הרביעי, אולי האחרון שלו במדי הקבוצה. שבירו כבר סיכם את תנאיו בקריית שמונה ונותר רק לקבל את האישור של רוני לוי ואלונה ברקת להשאיל את החלוץ עם אופציית רכישה. ייתכן שהשער שכבש שבירו יוביל להקפאת המהלך, לפחות עד אחרי צמד המשחקים נגד הקפריסאים.

מריאנו בריירו שרשם עוד משחק נהדר, ספג את הכרטיס הצהוב השני שלו במפעל. יחד עם שגיב יחזקאל, השניים נמצאים בסכנת הרחקה לפלייאוף, כאשר צהוב שלישי במשחק הקרוב ימנע מהם לשחק בגומלין. אפרופו פלייאוף, בהפועל באר שבע מתכוננים בהתרגשות לאירוח את המשחק הראשון בפלייאוף באצטדיון טרנר, למרות שבינתיים אצטדיון שלמה ביטוח מאיר לה פנים עד כה. בעיריית באר שבע התכוננו למצב שבו האדומים יעפילו והם קרובים לסיים את עבודות הגג סביב השעון. גם במהלך הלילה העבודות בטרנר נמשכו ובמועדון מאמינים שהכל יאושר במהלך השבוע.

איתן טיבי ושגיב יחזקאל חוגגים (איציק בלניצקי)איתן טיבי ושגיב יחזקאל חוגגים (איציק בלניצקי)

עד ליום חמישי, בקבוצה מקווים שאיתי שכטר יחזור לכשירות. החלוץ יצא מבידוד ונכח ביציע, אחרי 10 ימי בידוד הוא יחזור בזהירות לאימונים. אביב סולומון ועומרי גלזר יישארו בבידוד ולא יהיו בסגל. רועי גורדנה ששוחרר לביתו עקב חום, עבר בדיקת קורונה מהירה ויצא שלילי, אבל יעבור בדיקה מקיפה יותר נוספת היום. המקרה של גורדנה גרם לבהלה בבית המלון שעות ספורות לפני המשחק, מאחר והחשש היה שעוד כמה שחקנים מרגישים בתסמינים נוספים. בבאר שבע חוששים שמכת הקורונה תימשך אחרי שכבר שלושה שחקנים נדבקו בשבועיים האחרונים.

אסור לפספס
נגןמי המנצח הגדול באתגר ההשחלות על חוף הים?
מי המנצח הגדול באתגר ההשחלות בחוף הים?
נגןכשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
כשהמציל שלך בבריכה הוא ארלינג הולאנד
נגןמה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
מה חושבים החברים לנבחרת ברזיל על אנדריק?
נגןרונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
רונאלדו בפרסומת חדשה לחלב גמלים בסעודיה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */