יום שישי, 19.04.2024 שעה 16:00
ליגה ספרדית 23-24
7820-6731ריאל מדריד1
7034-6231ברצלונה2
6539-6331ג'ירונה3
6136-5931אתלטיקו מדריד4
5729-5131אתלטיק בילבאו5
5033-4531ריאל סוסיאדד6
4732-3431ולנסיה7
4537-3831בטיס8
3954-4931ויאריאל9
3943-3731חטאפה10
3944-3631אוססונה11
3735-2931לאס פלמאס12
3444-3931סביליה13
3238-2631אלאבס14
3136-2531מיורקה15
3138-2531ראיו וייקאנו16
2846-3331סלטה ויגו17
2541-2131קאדיס18
1760-3231גרנאדה19
1462-3031אלמריה20
לוח משחקים
  • אתלטיק בילבאו
  • שישי, 19/04, 22:00
  • גרנאדה
  • סלטה ויגו
  • שבת, 20/04, 15:00
  • לאס פלמאס
  • ראיו וייקאנו
  • שבת, 20/04, 17:15
  • אוססונה
  • ולנסיה
  • שבת, 20/04, 19:30
  • בטיס
  • ג'ירונה
  • שבת, 20/04, 22:00
  • קאדיס
  • חטאפה
  • ראשון, 21/04, 15:00
  • ריאל סוסיאדד
  • אלמריה
  • ראשון, 21/04, 17:15
  • ויאריאל
  • אלאבס
  • ראשון, 21/04, 19:30
  • אתלטיקו מדריד
  • ריאל מדריד
  • ראשון, 21/04, 22:00
  • ברצלונה
  • סביליה
  • שני, 22/04, 22:00
  • מיורקה

עלטה כבדה או תקווה חדשה: העתיד של ברצלונה

הקטלונים פותחים עונה ב-21:00 מול סוסיאדד (חי ב-ONE). החשש מבעיות כלכליות וניהוליות מחד, צעירים מבטיחים ופוטנציאל מאידך. יש סיבות לאופטימיות?

|
אצטדיון קאמפ נואו (רויטרס)
אצטדיון קאמפ נואו (רויטרס)

ההיסטוריה עמוסה בסיפורי אגדות, על גיבורים שהגיעו משום מקום, כשכבר אבדה התקווה והתגלו כמושיעים וגיבורי על. ברצלונה פוסט עידן מסי, היא קבוצה ששרויה בעלטה. האוהדים חוששים מהעתיד, הקופה ריקה וקטלוניה כולה עסוקה בסכסוכים פוליטיים, מי אשם, מי יתקן ומה הפתרון.

ברצלונה פותחת עונה הערב (ראשון, 21:00) מול ריאל סוסיאדד, בדיוק כשבשבוע שעבר ציינו שנה לתבוסה ההיסטורית 8:2 לבאיירן מינכן. במקום להפיק לקחים הקבוצה שקעה בחובות היסטריים, איבדה את שני הכוכבים הגדולים שלה והיא נתונה בחושך מוחלט. בתוך כל הסערה הזו הקטלונים מחפשים את גיבור העל, מישהו שייתן תקווה לעתיד ורוד, שיתחיל הערב. המשחק, כמו כל משחקי הליגה הספרדית, ישודר בערוץ ONE למנויי HOT, מנויי yes, סלקום TV ופרטנר TV.

בדיוק שנה לאחר התבוסה לבאיירן, ברצלונה פותחת עונה (רויטרס)בדיוק שנה לאחר התבוסה לבאיירן, ברצלונה פותחת עונה (רויטרס)

ימים יגידו איך תסתיים העונה הזו מבחינת ה’בלאוגרנה’. ההיגיון אומר שכמו ריאל מדריד, גם הפעם עזיבת הכוכב תשפיע לרעה, אבל גם יש סיבות לאופטימיות. עם שחקנים צעירים ומבטיחים לצד שמות ותיקים ובעלי ניסיון, ברצלונה נראתה לא רע במשחקי ההכנה. היא ניצחה את יובנטוס וזכתה בגביע גאמפר, נהנתה משערים של שחקני הרכש כדוגמת ממפיס דפאיי ויוסוף דמיר והוכיחה שגם בלי מסי היא יכולה וצריכה להעמיד קבוצה ראויה.

ברצלונה בגביע גאמפר (רויטרס)ברצלונה בגביע גאמפר (רויטרס)

ההגנה: נקודת התורפה

דווקא ההגנה, החלק הבעייתי ביותר שלה, לא עברה את מתיחת הפנים הרצויה. בעוד עמדת השוער יציבה, עם מארק אנדרה טר שטגן ונטו, מצבת הבלמים העומדת לרשותו של רונלד קומאן אינה מלבבת ועומדת בסימן שאלה גדול. אם לשפוט על פי העונה הקודמת, ההולנדי ישחק לא מעט עם מערך שלושה בלמים, שמעצים את חשיבות הבלמים והמגנים.

מארק-אנדרה טר שטגן. יציבות בשער (רויטרס)מארק-אנדרה טר שטגן. יציבות בשער (רויטרס)

חוליית ההגנה כוללת את קלמנט לנגלה, אולי הבלם המושמץ ביותר בספרד. ג’רארד פיקה, ששיאו כבר מאחוריו וסמואל אומטיטי, שהתבקש למצוא לעצמו קבוצה חדשה, אך נשאר בסופו של דבר וסומן על ידי האוהדים כ’אויב’, אחרי שסירב לקצץ בחוזהו לטובת המועדון, מה שלטענתם גרם לעזיבה של מסי (ספוילר: זה לא נכון).

סמואל אומטיטי וליאו מסי. האוהדים רואים בבלם גורם לעזיבת הפרעוש (רויטרס)סמואל אומטיטי וליאו מסי. האוהדים רואים בבלם גורם לעזיבת הפרעוש (רויטרס)

הבשורה בחלק האחורי מגיעה מכיוונם של הבלמים הצעירים והמגנים. אריק גרסיה ואוסקר מינגסה, שזכו במדליית הכסף האולימפית בטוקיו עם נבחרת ספרד, לצד רונלד אראוחו, שהחל את ההתקדמות בעונה שעברה ואמור להמשיך אותה בעונה הקרובה. התקווה שגרסיה יחזיק את ההגנה אולי מעט מוקדמת, אבל עתידית זה מהלך חכם של ברצלונה. המגנים, ג’ורדי אלבה, סרג’יניו דסט ואמרסון, ישלימו את חוליית ההגנה ואם לשפוט על פי העונה הקודמת של השניים הראשונים, בתוספת לאמרסון שהצטרף מריאל בטיס, זה לא כל כך גרוע כמו שעושים זאת.

הקישור: נקודת האור

נקודת האור המרכזית בברצלונה מסתמנת בקישור. סרחיו בוסקטס הקפטן החדש, הוותיק ועשיר הניסיון ולצידו פרנקי דה יונג, ההולנדי בן ה-24, שנרכש מאייאקס תמורת 85 מיליון אירו ופותח את עונתו השלישית במועדון. כבר בעונה שעברה העוגן המרכזי בקבוצה הגיע מכיוונם, בדגש על דה יונג. בברצלונה של 2021/22 הכול יקום וייפול על הכתפיים שלו וכמובן שבוסקטס יהיה מוכרח להיות שם לעזרתו.

פרנקי דה יונג וסרחיו בוסקטס. יחזיקו את הקישור (רויטרס)פרנקי דה יונג וסרחיו בוסקטס. יחזיקו את הקישור (רויטרס)

את החוליה במרכז המגרש ישלים פדרי. השחקן המדובר ביותר ביורו האחרון ואחד הקשרים המבטיחים באירופה, שמצדיק בהחלט את סירובה של ברצלונה לקבל עבורו 40 מיליון אירו מבאיירן מינכן בשנה שעברה. את טורניר היורו הוא סיים עם הכי הרבה ריצות אישיות להתקפה (27), הכי הרבה מסירות מפתח (31) וגמע את המרחק הרב ביותר (38.23 ק"מ). בנוסף לכך, דייק ב-92.3% ממסירותיו. פדרי, בן ה-18 בלבד שהצטרף לברצלונה ביולי 2020, התאקלם מהר מאוד בסגל של קומאן והפך לחלק חשוב בקבוצה. בעונה הבאה האחריות על הכתפיים הצעירות תגדל כפליים.

פדרי. יקח הרבה על עצמו (רויטרס)פדרי. יקח הרבה על עצמו (רויטרס)

מי שאמור לקחת השנה את ההזדמנות בקישור, הוא ריקי פוץ’. מי שכבר היה עם רגל וחצי מחוץ לקבוצה ונלחם על מקומו בסגל, היה אחד הבולטים במשחקי ההכנה והעונה זו צריכה להיות עונת הפריצה שלו. ברצלונה מבחינתה יכולה לבסס את עתידה על מרכז המגרש, בתקווה שפדרי, ריקי פוץ’ ופרנקי דה יונג יהיו אלו שיחזירו אותה לגדולתה.

ריקי פוץ'. ההזדמנות שלו (רויטרס)ריקי פוץ'. ההזדמנות שלו (רויטרס)

ההתקפה: שאלת (390) מיליון הדולר

לא בכל קיץ אתה מאבד את הכובש הבכיר בהיסטוריה של המועדון שלך, המבשל הבכיר בהיסטוריה של הכדורגל ובכללי, אולי את גדול שחקני הכדורגל בכל הזמנים, זאת כשקיץ אחד לפני כן איבדת את הכובש השני בטיבו בקבוצה. בברצלונה נפער בור משמעותי בהתקפה, אחרי העזיבה של מסי וגם זו של סוארס, ממנה טרם התאוששה. גריזמן, דמבלה, ממפיס, בריית’ווייט ואגוארו נכנסים כעת לזירה בתור אלו שאמורים לנפק את המספרים, ועכשיו כבר לא נוכל לתרץ כישלון בגלל “הצל של מסי”.

אנטואן גריזמן. זו צריכה להיות השנה שלו (רויטרס)אנטואן גריזמן. זו צריכה להיות השנה שלו (רויטרס)

אנטואן גריזמן היה חלק מרכזי בריצה של הקבוצה בעונה שעברה, שמחקה פיגור רב וכמעט הסתיימה באליפות. ההישארות שלו התקבלה בעין צרה על ידי חלק ניכר מהקהל, אבל דווקא הוא צריך להיות זה שיוביל את ברצלונה בעונה הבאה. מתוך 35 שערים שכבש במדי הקבוצה, 20 הגיעו תחת רונלד קומאן, אפשר להסביר זאת כתסמונת העונה השנייה, בה קל יותר על הנייר ואפשר לומר שהצרפתי מסתדר בשיטת המשחק של המאמן.

ליאו מסי ואנטואן גריזמן. ימלא את החור? (רויטרס)ליאו מסי ואנטואן גריזמן. ימלא את החור? (רויטרס)

לצד גריזמן, שנרכש בסכום עתק, ישנם את אוסמן דמבלה ופליפה קוטיניו (כרגע בתעלומת “יחסינו לאן” עם המועדון). ברצלונה שילמה עבור השלושה סכום מצטבר של 390 מיליון אירו. עדיין לא ידוע מי מהם יעזוב אם בכלל, אבל בהחלט הגיע הזמן שההשקעה תתחיל להצדיק את עצמה. גריזמן מעורב בשער בכל 1.9 משחקים, דמבלה בכל 2.3 משחקים וקוטיניו בכל 2.4 משחקים. השלושה מוכרחים לשפר את כמות השערים והבישולים וכעת, כשהם במרכז העניינים, אולי סוף סוף תשתחרר הנצרה והתכניות סביבם יתגשמו.

סרחיו אגוארו וליאו מסי. החלוץ הגיע כדי לשתף פעולה (רויטרס)סרחיו אגוארו וליאו מסי. החלוץ הגיע כדי לשתף פעולה (רויטרס)

העזיבה של מסי משאירה בור של פלוס מינוס 30 שערים ו-15 בישולים בעונה. לשם כך הביאה ברצלונה את סרחיו אגוארו (שכרגע פצוע לתקופה) וממפיס דפאיי. בניגוד להולנדי, שהגיע אחרי זמן רב שברצלונה ניסתה לצרף אותו, אגוארו הגיע כדי לשתף פעולה עם מסי, חברו לנבחרת ארגנטינה. כעת הוא מוצא את עצמו “בודד” ואף סבל מחוסר מזל ונפצע עוד בטרם נפתחה העונה.

ממפיס דפאיי. נכנס לנעליים גדולות (רויטרס)ממפיס דפאיי. נכנס לנעליים גדולות (רויטרס)

השניים הצטרפו למרטין בריית’ווייט ויחד עם צעירים כמו אנסו פאטי, שיחזור מהפציעה ויוסוף דמיר, הכישרון המבטיח וכמובן גריזמן ודמבלה, השאיפה למלא את הבור היא הגיונית. לקומאן נשאר רק להפיק את המיטב מרשימת השמות הזו.

פליפה קוטיניו ואנטואן גריזמן. יצדיקו את המחיר? (רויטרס)פליפה קוטיניו ואנטואן גריזמן. יצדיקו את המחיר? (רויטרס)

התקפת 390 מיליון הדולרים (גריזמן, דמבלה וקוטיניו) שהגיעה כדי לעזור למסי מוצאת את עצמה כמחליפה שלו. האם היא יכולה לעשות זאת? לנו נשאר רק להמתין לתוצאות ועד אז ברצלונה יכולה לנשום עמוק, לנסות לעכל את הפרידה מגדול שחקניה ולהביט אל עתיד חדש. עתיד ורוד.

מוכן לעונה? פדרי מברצלונה שובר שיאים
אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */