יום שבת, 20.04.2024 שעה 07:27

בעולם נדהמו: הריצה הטובה בהיסטוריה, חלק ב'

יממה אחרי שוורהולם ריסק את שיא העולם ב-400 מ' משוכות לגברים, מקלפלין עשתה אותו דבר לשיא העולם לנשים ואמרה: "איזה מרוץ אדיר, עוד מתקשה לקלוט"

|
מקלפלין חוצה את קו הסיום ראשונה (רויטרס)
מקלפלין חוצה את קו הסיום ראשונה (רויטרס)

כשהחלו המשחקים האולימפיים בטוקיו, היה ברור לכולם שיש הרבה למה לחכות בתחרות יש מלכת הספורט – האתלטיקה. כמה אתלטים סומנו כבעלי פוטנציאל לשבור שיאי עולם באצטדיון האולימפי בבירת יפן, ושניים מהם היו שיאן העולם ב-400 מטר משוכות קרסטן ורהולם ושיאנית העולם ב-400 מטר משוכות סידני מקלפלין. אבל את מה שהנורבגי והאמריקאית, וגם חבריהם לריצות הגמר בגברים ובנשים עשו על המסלול בטוקיו יום אחרי יום, אף אחד לא צפה.

רק אתמול ורהולם ריסק את השיא שלו ביותר מ-70 מאיות והיה לאיש הראשון בעולם שיותר מה-46 שניות, בריצה בה גם ריי בנג’מין ריסק את שיא העולם הקודם (שעמד על 46.70 שניות עד שלשום) עם 46.18 שניות. הברזילאי אליסון דוס סנטוס, שהגיע שלישי וזכה בארד, קבע את התוצאה הרביעית בטיבה בכל הזמנים – 46.72 שניות, כתי מאיות משיא העולם הקודם.

24 שעות עברו והבוקר (רביעי) הגיע הגמר ב-400 מטר משוכות לנשים. הפעם מקלפלין הייתה הפייבוריטית הגדולה לזהב ודליילה מוחמד אמורה הייתה לתת לה פייט. ופייט אכן היה. מוחמד טסה קדימה מהפתיחה, הייתה ראשונה רוב הריצה, כולל במשוכה האחרונה, אבל מקלפלין לחצה על הגז לקראת הסיום, עברה אותה וקבעה שיא עולם מדהים של 51.46 שניות, שיפור של 44 מאיות לשיא העולם הקודם (שלה) שעמד על 51.90 שניות. מוחמד, בדיוק כמו בנג’מין בגברים, שיפרה גם היא את שיא העולם הקודם כשעצרה את השעון על 51.58 שניות ואילו פמקה בול ההולנדית, שסיימה עם הארד, קבעה, בדיוק כמו דוס סנטוס אתמול, את התוצאה הרביעית בטיבה בכל הזמנים, 52.03 שניות.

סידני מק'לפלין (רויטרס)סידני מק'לפלין (רויטרס)

ב”גרדיאן” האנגלי קראו לזה “הריצה הגדולה בהיסטוריה – חלק ב’”, ותהו האם זו הייתה הריצה הכי גדולה על המסלול מאז – אתמול. ואכן, נראה שמעולם לא ראינו כזה דבר על המסלול, יום אחרי יום.

לאחר הריצה מקלפלין אמרה: “ראיתי את דליילה לפניי עם עוד משוכה אחת עד לסיום וחשבתי לעצמי: ‘רוצי את הריצה שלך’. המרוץ לא באמת מתחיל עד המשוכה השביעית. רק רציתי לצאת לשם ולתת את כל מה שיש לי. אני פשוט מאושרת. איזה מרוץ אדיר. אני אסירת תודה לכך שאני פה, חוגגת את המרוץ יוצא הדופן הזה ומייצגת את ארצי. אני עדיין לא יכולה להכניס את זה לראש שלי, אני אעכל את זה ואחגוג בהמשך”.

סידני מק'לפלין, דלילה מוחמד ופמקה בול (רויטרס)סידני מק'לפלין, דלילה מוחמד ופמקה בול (רויטרס)

ופמקה בול, שנתנה את ריצת חייה שהספיקה לה רק למדלייית ארד, אמרה: “ידעתי שאני צריכה לתת את הכי טוב שלי, הבנות האחרות כל-כך חזקות. זכיתי בארד אבל אני כל-כך שמחה, וואו. הרגשתי שאני בכושר שיא, אמרתי לעצמי ‘אני הולכת על זה הכי חזק ונראה איפה אסיים’. ידעתי שהייתי מהירה ואני חושבת שהוכחתי לעצמי. אני באמת שמחה על זה”.

אסור לפספס
נגןהכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
הכלב פגע בהכל ויודע גם מי תזכה בצ'מפיונס
נגןמלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
מלחיץ: באמצע המשחק השופט גירש נחש מהדשא
נגןמסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
מסי בפרסומת חדשה לחטיף הצ'יפס האהוב עליו
נגןטניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
טניס רגל: מסי וסוארס מול אלבה ובוסקטס
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */