יום שלישי, 30.04.2024 שעה 23:52

"לא הייתה קריסה בשייט, וגם לא הצלחה אדירה"

על האף ההופעות הסבירות, איגוד השייט חוזר ללא שום מדליה ביפן. מי הצליח? מי אכזב? ומה טומן העתיד? זה הזמן לסיכומים. אסי ממן, שליח ONE לטוקיו

|
קקון, ספיצ'קוב, כהן, ברעם וטיבי (SAILING ENERGY חגי מיכאלי, איגוד השייט)
קקון, ספיצ'קוב, כהן, ברעם וטיבי (SAILING ENERGY חגי מיכאלי, איגוד השייט)

תחרויות השייט במשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 הגיעו לסיומן, כך שחמשת הנציגים הישראלים שהתחרו באתר באנושימה שביפן סיימו היום (רביעי) באופן רשמי את השתתפותם. רובם ככולם רשמו הופעות סבירות, אבל בענף אומנם ציפו לחזור לארץ עם מדליה - וזה לא קרה. מי הצליח? מי אכזב? ומה הולך להיות בקמפיין הבא? זה הזמן לסיכומים.

המשלחת הישראלית סימנה לעצמה מטרה לחזור לפחות עם מדליה אחת מהשייט. קטי ספיצ’קוב הייתה מועמדת ברורה לזכייה במדליה ב-RSX, אך היא איכזבה בים. ספיצ’קוב, שזכתה בשתי מדליות כסף באליפויות העולם בשנתיים האחרונות, הפעם התקשתה להתברג בין המובילות - יונישו לו הסינית שסיימה עם מדליית הזהב, שארלין פיקון הצרפתייה שסיימה עם הכסף ואמה ווילסון הבריטית שסיימה עם הארד - שהציגו עליונות ברורה על יתר הגולשות.

בניגוד לעבר, ספיצ’קוב לא הייתה יציבה במשחקים האולימפיים. הישראלית סיימה רק פעמיים בטופ 3 בשלושת ימי התחרות הראשונים בהם היא השתתפה בתשעה שיוטים, וכך איבדה סיכוי להיאבק על מקום בפודיום. דווקא לאחר מכן, ביום השיוטים האחרון, היא הראתה את אותה היכולת הנהדרת שהיא מסוגלת להציג מול הטופ העולמי כאשר סיימה במקומות 1,4,1 בשיוטים האחרונים.

קטי ספיצ'קוב (רויטרס)קטי ספיצ'קוב (רויטרס)

לטענתה, ביום השיוטים השלישי זיהתה בעיה בגלשן שלה, שתוקנה, ולכן חל שיפור ביום האחרון - אבל זה כבר היה מאוחר מידי והיא כאמור לא נכנסה למאבקים על מדליה, תוצאה שאף אחד לא רצה לראות. בשיוט המדליות, אגב, ספיצ’קוב נראתה לכאורה כמי שכבר הרימה ידיים וסיימה אחרונה, כך שבדירוג הכללי בסופו של דבר היא הגיעה למקום השישי.

יש לציין שאף גולשת רוח ישראלית לא זכתה במדליה במשחקים האולימפיים וגם קטי ספיצ’קוב לא עשתה זאת, אבל זו תוצאה מאכזבת בהשוואה לציפיות הגדולות שהיו ממנה. בכל אופן, אם יש משהו להתנחם בו מבחינתה של ספיצ’קוב זה שהיא השוותה את מיקום השיא לגולשת ישראלית כאשר סיימה במקום השישי, בדיוק כפי שעשתה לי קורזיץ באולימפיאדת לונדון 2012.

קטי ספיצ'קוב (רויטרס)קטי ספיצ'קוב (רויטרס)

המטרה של אנשי המקצוע באיגוד השייט בנוגע לספיצ’קוב הייתה לסיים לכל הפחות במקום השישי, כך שהיא עמדה בה מהרף הנמוך, אבל אין ספק שהגולשת יצאה מיפן עם תחושת החמצה. היא יודעת שהייתה מסוגלת ליותר. הישגים ומדליות באליפויות העולם יש לגולשות הרוח הישראליות, אבל מתי מישהי תעשה את קפיצת המדרגה ותזכה לעמוד גם על הפודיום האולימפי?

יואב כהן עמד בציפיות של מאמנו גור שטיינברג בתחרות ה-RSX. בשבעה מתוך 12 השיוטים שלו הוא סיים במקום השישי, אך חוסר הניסיון שלו גרם לו לאבד נקודות מיותרות ליריביו כך ששלוש פעמים הוא סיים מחוץ לעשירייה המובילה בשיוטים. יחד עם זאת, גולש הרוח בן ה-21 רשם שיוט מדליות נהדר, בו הוא סיים במקום הראשון.

יואב כהן (רויטרס)יואב כהן (רויטרס)

אומנם על הנייר הוא לא היה יכול להיאבק על מדליה לפני שיוט המדליות, אבל עקב פסילה של יריביו מהצמרת לפתע האפשרות נפתחה בפניו לגמרי במקרה, הוא הסתער עליה והיה קרוב מאוד לזכייה במדליה - אך בסופו של דבר סיים במרחק של נקודה אחת בלבד מהפודיום ונאלץ להסתפק במקום הרביעי בדרמה אדירה. ההופעה שלו הייתה טובה, למרות הכל, משום שמאמנו ידע כי הוא שווה מקום בין ששת המובילים ואולי מאבק על מדליה בתסריט האופטימי.

צמד שייטות ה-470, נויה ברעם ושחר טיבי, עמדו בציפיות. הן נכנסו לשיוט המדליות מהמקום העשירי וסיימו במקום השמיני. הן אומנם לא היו יציבות במיוחד, הרי שמתוך עשרה שיוטים הן סיימו ארבעה שיוטים בטופ 6 וארבעה שיוטים מחוץ לטופ 10; אבל למרות זאת הן עמדו בציפיות של האיגוד כאשר השתתפו בשיוט המדליות.

נויה ברעם ושחר טיבי (עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל)נויה ברעם ושחר טיבי (עמית שיסל, הוועד האולימפי בישראל)

שייטת הלייזר שי קקון סיימה במקום ה-30 מתוך 44 מתחרות. המטרה שהוצבה לה מראש הייתה לנסות להתברג בין 30 הראשונות, כך שההישג שלה הוא סביר. מדובר בשייטת צעירה שלא הציגה ורסטיליות מול התנאים המשתנים ולעתים חוסר הניסיון שלה בלט, אבל לזכותה ייאמר שהיא רק בת 18 והיא מתחרה בסירת יחיד ובדגם קשה.

קקון נשלחה לתחרות האולימפית באנושימה בין היתר על מנת לצבור ניסיון לקראת אולימפיאדת פאריס 2024, שם היא תצטרך כבר לנסות להתברג לשיוט המדליות לכל הפחות. אחרי שלא הרשימה בתחרות, בשני השיוטים האחרונים שלה סיימה בטעם טוב כאשר דורגה במקומות ה-2 וה-5 שהקפיצו אותה בדירוג. אולי זה רמז לבאות? בכל אופן, זו הייתה הופעה בינונית יחסית מבחינתה.

שי קקון (רויטרס)שי קקון (רויטרס)

גורמים באיגוד השייט סיכמו את ההופעה של הישראלים ואמרו: “רצינו לחזור עם מדליה מאולימפיאדת טוקיו אחרי תקופה ארוכה בה לא זכינו לראות אף נציג על הפודיום. בסך הכל, כל הנציגים של ענף השייט תפקדו כמצופה מהם באתר התחרות באנושימה. לא הייתה קריסה אבל גם לא הצלחה אדירה, כך שהתוצאות היו סבירות”.

יו”ר איגוד השייט, שי בובר, סיכם: “בסך הכל הצוותים שלנו רשמו הופעה טובה עם הופעות בשלושה מתוך ארבעה גמרים. בישראל מדליה היא חזות הכל, אבל אנחנו מבינים שלא כולם יכולים לסיים על הפודיום. ההופעה של קטי הייתה אולי מאכזבת מבחינתה כי היא לא הציגה את אותה היכולת המוכרת שלה מאליפויות העולם, אבל אנחנו שלמים איתה ומבינים שלא כולם יכולים לזכות במדליות. נתכונן לאולימפיאדת פאריס 2024 ונכנסים גם דגמים חדשים של קייט פויל במטרה לייצר את כמות המשתתפים ואת הסיכויים למדליה”.

שי בובר, יו"ר איגוד השייט (שחר גרוס)שי בובר, יו"ר איגוד השייט (שחר גרוס)

כעת ענף השייט הישראלי יחזור להתמקד בהכנות למשחקים האולימפיים בפאריס 2024, שנמצאות כבר בעיצומן. גולשי הרוח יעברו לעבודה רק עם דגם הפויל החדש ויזנחו את ה-RSX שיצא משימוש, ובשייט מפרשיות 470 יתחרו כעת זוגות מעורבים ולמרבה הפלא ישראל נמצאת בין המובילות במיקס עם תוצאות מוכחות בשטח. מה יהיה בצרפת בעוד שלוש שנים? אין לדעת, אבל הענף יסיק מסקנות וימשיך לכוון למדליות גם בפעם הבאה, כי כעת הוא נותר מאחור בזמן שהג’ודו וההתעמלות רושמים הצלחות.

אסור לפספס
נגןכמה כישרון: באלטולי כובש מבלי להסתכל
כמה כישרון: באלוטלי כובש מבלי להסתכל
נגןהישג אדריכלי: בנה מגרש כדורסל בחניה שלו
הישג אדריכלי: בנה מגרש כדורסל בחניה שלו
נגןהציל כדור כמו היגיטה וזוכה למחמאות בעולם
הציל כדור כמו היגיטה וזוכה למחמאות בעולם
נגןשיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
שיא חדש ומטורף בקפיצת סקי לרוחק
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */